Miksi on niin tärkeää että mies maksaa treffeillä?
Tämähän on ollut tapa jo entisaikoina mutta vieläkin monet olettaa että miehen pitää maksaa esim. kahvit treffeillä. Olen samaa mieltä siinä että sillä tekee vaikutuksen, mutta miksei nainenkin voisi tehdä vaikutusta ja tarjota miehelle kahvin? On vaan tosi rasittavaa nähdä kuinka ihmiset haluaa tasa-arvoa mutta heti kun mies maksaa vain oman osuutensa treffeillä se on suuri turn off. Jotkuthan ajattelee että mies on moukka jos tarjoaa kahvin naiselle, ajattelee ettei nainen pystyisi itse maksamaan. Miten mies voi miellyttää kaikkia, mistä ne tietää haluaako nainen että hänelle tarjotaan vai ei? Mielestäni ei ole tasa-arvoa että miehen on maksettava vain koska hän on mies, eikä niin ajatteleva voi olla feministi. Ei feminismin kuulu olla sellaista että sitä kannatetaan silloin kun siitä hyötyy itse, mutta heti kun vastakkainen sukupuoli saa jotain niin motkotetaan miten epäkohteliasta ja väärin ja suuri turn off.
Olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Niin köyhää tai pihiä miestä ei kannata ottaa joka ei naiselle parin euron kahvikuppia tarjoa.
Miksei tämä toimi myös toisinpäin? Niin köyhää tai pihiä naista ei kannata ottaa joka ei miehelle parin euron kahvikuppia tarjoa/joka lopettaa jutun siihen kun ei saa parin euron kahvia? Jos joku teistä, vaikka sinä, kertoisit sen syyn tähän. Tietenkin mies joka tarjoutuu maksamaan on ihana ja tekee vaikutuksen, mutta miksi nainen ei voisi tehdä sitä myös? Miksi miehen on aina maksettava ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin köyhää tai pihiä miestä ei kannata ottaa joka ei naiselle parin euron kahvikuppia tarjoa.
Miksei tämä toimi myös toisinpäin? Niin köyhää tai pihiä naista ei kannata ottaa joka ei miehelle parin euron kahvikuppia tarjoa/joka lopettaa jutun siihen kun ei saa parin euron kahvia? Jos joku teistä, vaikka sinä, kertoisit sen syyn tähän. Tietenkin mies joka tarjoutuu maksamaan on ihana ja tekee vaikutuksen, mutta miksi nainen ei voisi tehdä sitä myös? Miksi miehen on aina maksettava ensin?
Mutta kun sinähän saat ihan vapaasti antaa sen toimia myös toisinpäin. Älä ota naista, joka ei tarjoa tai odottaa sinun tarjoavan. Lukemattomat kirjoittajat ovat jo vastanneet, miksi he toivovat miehen tarjoavan, mutta luetko sinä edes niitä vastauksia? Luetko ajatuksella? Vai tuleeko tästä ikuisuusaiheesta taas muutaman päivän kuluttua useiden sivujen mittainen ketju?
Jos kysyt jotain ja ihmiset vastaavat, niin lue ne vastaukset ja opettele hyväksymään, että "ai, noinkin voi ajatella". Omassa elämässäsi toimi kuten itse haluat. Etsi naista, jolle ei tarvitse tarjota tai joka on itse valmis tarjoamaan.
t. Nainen, jolle olisi ongelma, jos miehellä olisi jäykkä ja mustavalkoinen maailmankuva ja kahden euron kahvikupillinen treffeillä muodostuisi kynnyskysymykseksi. Sen sijaan ei ollut lainkaan ongelma, että ensimmäiset treffit olivat kävelytreffit ja sen jälkeen minä tarjosin teet.
Minä olen joskus tarjonnut miehelle kahvin tai oluen mutta en minä mitään romanttista siinä kohtaa ole ajatellut. Tarjonnut kaverina, tai työreissulla, en koskaan tuntemattomalle. Tietysti omalle miehelle pariskuntana olen tarjonnut, tai aikaisemmin poikaystävälle, treffikumppanille.
Ensitreffeillä voin ihan itse ostaa itselleni kahvin tai mitä milloinkin. Ollaan itsenäisiä, tasa-arvoisia, ei mitään odotuksia toiselta ennakkoon. Mutta silloin yleensä ei ole ainakaan minulla mitään odotuksia muutenkaan, toinen haluaa harkita ja tutustua rauhassa. Mikäs siinä, ei vaan kolahda wienervalssit minulle. Veikkaan, että tämä johtuu ihmisistä ja miten he tutustuvat ihmisiin, millä tempolla.
Ne suhteet mihin minä olen heittäytynyt ovat olleet kemiaa, läheisyyttä, romantiikkaa, siis vanha kunnon romanssi, kuuma suhe, tunteen palo ja salsarytmi heti ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien. Ei niitä montaa kohtaamista ole, pari viiden vuoden suhdetta ennen kuin löysin aviomieheni. Ja niissä kohtaamisissa oli heti fiilis minä Tarzan sinä Jane ja aivan varmasti mies halusi tarjota mitä ikinä halusinkin virvokkeeksi. Kysyttiin haluatko juotavaa vai kuun taivaalta. En todellakaan mene ehdottamaan, että maksaisinko minä kun mies pörhentelee parasta soidintaan alttiina naisen läheisyydelle ja hänellä on vilpitön halu miellyttää. Kahvin tarjoaminen ei johda seksiin siinä kahvilan pöydällä tai edes kahvin parasta ennen päiväyksen mennessä mutta onhan siinä mahdollisuus. Kahvin tarjoaminen voi olla sama ele kuin sulkien pörhentely linnuilla kun on soidinmenot käynnissä. Jos tyypit on pelkästään ihastushormoneilla käyviä tunteeseen heittäytyjiä. Siis siksi.
Ei kaikki ihmiset toimi näin ja ei sen pidä niin mennäkään kunhan selitin miksi osa ihmisistä ajattelee näin, tunteen, järjen ja kahvin voimalla.
Ap, kutsuja maksaa. Jos nainen kutsuu, nainen tietysti maksaa. Jos mies kutsuu, tietysti mies maksaa. Jos deittailu alkaa, niin sitten voidaan alkaa syömisten kulut jakaa.
Itse maksan oikein mielelläni vuorollani, mutta saituus ei ole kenellekään hyvä piirre, on kyse miehistä tai naisista. Jos mies (tai nainen) kutsuu jonkun kahville ja alkaa sitten syynätä euroja, niin toki siinä tulee vaikutelma, ettei se kutsuja ole kovinkaan kiinnostunut kutsumastaan henkilöstä, kun ei edes tarjottavia maksa.
Minä maksan kyllä mielelläni treffeillä kumppanin, kahvin, juomat ja ruoankin. Ei ole niin merkittävä asia elämässä tuo raha, että haluaisin hyvät treffit pilata kiusallisena miettien, miten lasku nyt hoidetaankaan. Toki, jos treffikumppani ilmoittaa haluavansa maksaa jotain, hyväksyn sen mukisematta.
Jos ei ole rahaa, niin en myöskään lähde treffeille. Sama sääntö pätee minulla moneen muuhunkin ajanvietteeseen.