Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin tärkeää että mies maksaa treffeillä?

Vierailija
11.02.2017 |

Tämähän on ollut tapa jo entisaikoina mutta vieläkin monet olettaa että miehen pitää maksaa esim. kahvit treffeillä. Olen samaa mieltä siinä että sillä tekee vaikutuksen, mutta miksei nainenkin voisi tehdä vaikutusta ja tarjota miehelle kahvin? On vaan tosi rasittavaa nähdä kuinka ihmiset haluaa tasa-arvoa mutta heti kun mies maksaa vain oman osuutensa treffeillä se on suuri turn off. Jotkuthan ajattelee että mies on moukka jos tarjoaa kahvin naiselle, ajattelee ettei nainen pystyisi itse maksamaan. Miten mies voi miellyttää kaikkia, mistä ne tietää haluaako nainen että hänelle tarjotaan vai ei? Mielestäni ei ole tasa-arvoa että miehen on maksettava vain koska hän on mies, eikä niin ajatteleva voi olla feministi. Ei feminismin kuulu olla sellaista että sitä kannatetaan silloin kun siitä hyötyy itse, mutta heti kun vastakkainen sukupuoli saa jotain niin motkotetaan miten epäkohteliasta ja väärin ja suuri turn off.

Olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä, ja kyllä menneisyydessäkin miehetkin kyllä joutuvat laittautumaan treffeille.

Miksi naisille pitäisi maksaa seurasta? Tiedäthän, että sille on toinenkin ilmaus treffien lisäksi?

Naisten laittautuminen kestää pidempään. Jos pääset joskus naimisiin, niin tämäkin selviää sinulle moneen kertaan, kun odotat juhlieen lähtiessä vaimoa, joka puunaa itseään loputtomiin.

Jos kahvikupin hinta on sinulle kynnyskysymys, niin voit pyytää naisen vaikka kävelylle.

Nämä nykyiset kahvikuppivänkäämiset tuntuvat aivan käsittämättömiltä, kun muistelen ensimmäisiä treffejäni nykyisen mieheni kanssa. Olimme a la carte -ravintolassa ja söimme pidemmän kaavan mukaan, eikä mies tehnyt maksamisesta minkäänlaista numeroa.

Jos kerran olet naimisissa oleva vanha kääkkä, miksi otat kantaa nykyisen malliseen deittailuun?

Varsinkin kun naiset pyörivät panokarusellissa jatkuvasti uusia miehiä pyörittäen.

Olethan myös muuten tasa-arvon suhteen 50-luvun mielenmaisemissa?

Miestä odottaa kotona valmis ruoka, drinkki, tohvelit ja suihinotto hehkeältä kotirouvalta?

Ohis, mutta sinusta paistaa niin kauas ettet ole onnellista parisuhdetta ikinä edes nähnytkään :D pelkkää valtataistelua, eikä vahingossakaan ilahduteta toista joissei siitä itse hyödytä. Yritä päästä katkeruudesta irti. Elämästä tulee kevyempää, kaikkea hyvää jatkoon.

Vierailija
42/126 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein käytte treffeillä, kun 2euron kahvin tarjoaminen on noin suuri juttu?

Vai onko kyse piheydestä tai köyhyydestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannattaa tehdä treffeillä käyminen naisille mahdollisimman helpoksi ja siis myös halvaksi. Näin naiset käyvät treffeillä mahdollisimman usein, ja siis mahdollisimman moni mies pääsee treffeille. Siksi.

Ja vastauksesta ei tykätty miksi?

Vierailija
44/126 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen treffaillut melko paljon, ja parhaat suhteet olen kokenut niiden kanssa jotka haluavat herrasmiehinä tarjota. Sattumaa ehkä, mutta näin on :D Minuun tarjoaminen tekee vaikutuksen, vaikken sitä edellytäkään. Pidän itse mm. romanttisten yllätysten järjestämisestä miehelle, joten on kai kiva tietää että mieskään ei ole täysin sitä ajatusta vastaan että toista voi joskus ilahduttaa tekemällä jotain sellaista joka jopa maksaa jotain.

Nimim. nainen, joka on juuri järjestänyt pienen lomamatkan yllätykseksi miehelleen (joka tarjosi sen kahvin ensitreffeillä)

Eli sarjadeittailet ja lokkeilet. Hieno nainen.

Olen ollut sinkkuna yhteensä n. 10 vuotta, joten treffejä on kyllä kertynyt. En sanoisi sarjadeittailuksi silti. Mitä lokkeiluun tulee, niin satuitko huomaamaan että tekstissäni viitataan vastavuoroisuuteen mitä toisen ilahduttamiseen tulee?

Lokkeilusta puhuvan miehen kanssa en koskaan lähtisi toisille treffeille. Joku taso on sentään oltava.

Vierailija
45/126 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko sitten kavereillekin? Itse olen sitä mieltä että kukin maksaa omansa.

Kyllä minä olen maksanut kavereillekin. Olen kutsunut heitä kotiini syömään. Muutamat ovat olleet useita päiviäkin kylässä. Eivätkä ole joutuneet ruokiaan ja juomiaan maksamaan.

Mutta maksan vain heille, joille oikeasti haluan tarjota. En sellaisille, jonka jälkeen tarjottuani harmittaisi asia.

Kahvi on kuin pieni lahja, jos toinen antaa. Ei se ole pakollinen, mutta kertoo toisen asenteesta. En odota lahjoja muilta, mutta jos joku antaa sellaisen ilahdun.

Ei kyseessä ole tasa-arvo, vaan huomioiminen. Ja jos mies haluaa huomioida minua, jotenkin erityisesti se tekee vaikutuksen. Jos taas näen kuinka hän tekee kaikkensa, jotta ei huomioisi minua, niin se on turn off. Parempi sitten jopa sanoa, että maksaisi, jos olisi rahaa, mutta on sen verran köyhä ettei pysty.

Täysin eri asia pyytää maksua jo kotona olevasta ruuasta, koska pitäisi nimenomaan maksaa sille toiselle ihmiselle ja hinta olisi aikamoista pähkäilyä. Sen sijaan treffeillä on se itse maksutapahtuma, joten tottakai molemmat maksavat omansa. Ei tosiaankaan tarvita mitään numeroita, kun molemmat maksavat omansa ilman mitään järjettömiä odotuksia. 

Vierailija
46/126 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä, ja kyllä menneisyydessäkin miehetkin kyllä joutuvat laittautumaan treffeille.

Miksi naisille pitäisi maksaa seurasta? Tiedäthän, että sille on toinenkin ilmaus treffien lisäksi?

Naisten laittautuminen kestää pidempään. Jos pääset joskus naimisiin, niin tämäkin selviää sinulle moneen kertaan, kun odotat juhlieen lähtiessä vaimoa, joka puunaa itseään loputtomiin.

Jos kahvikupin hinta on sinulle kynnyskysymys, niin voit pyytää naisen vaikka kävelylle.

Nämä nykyiset kahvikuppivänkäämiset tuntuvat aivan käsittämättömiltä, kun muistelen ensimmäisiä treffejäni nykyisen mieheni kanssa. Olimme a la carte -ravintolassa ja söimme pidemmän kaavan mukaan, eikä mies tehnyt maksamisesta minkäänlaista numeroa.

Kuvittele vain millainen numero tulisi jos sukupuolet olisivat tässä toisinpäin. Aivan, ei minkäänlaista, koska naiset olisivat lopettaneet tarjoamisen jo aikaa sitten, koska se oli naista alistavaa ja loisimista. 

Ja suurinosa miehistä yhä maksaa, koska..? Tässäkin yritetään vierittää vastuu naisille. "älkää ottako vastaan, miehet eivät itse osaa pitää itsestään huolta!" aika surullista.

47/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en mitään kahveja ole maksanut. Kaikki naiset ovat tulleet mun luo jonos ja lähteneet pinos heh

Vierailija
48/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkkailla treffeillä onko miehessä piirteitä itsekkyydestä ja saituudesta, nämä miehet eivät sitä kahvikuppia tarjoa. Sitten ne miehet, jotka puhuvat tasa-arvosta/ feminismistä ja asiaa verukkeena käyttäen eivät tarjoa naiselle kahvikuppia niin he ovat katkeria naisille tai pelkäävät hyväksikäyttöä. Parin euron kahvikupista voi onneksi päätellä asioita, samoin miten mies tervehtii ja katsoo silmiin.

Minä jatkoin treffeiltä toisiin treffeihin vain niiden miesten kanssa, joiden seurassa oli hyvä olla, tuli olo, että hän on hyvä ihminen ja voin luottaa häneen. Toinen asia on etten kaipaa kovin mutkikasta ja synkää miestä, muutenkin elämässä voi tulla sutta ja sekundaa vastaan niin en jaksa mitään raskasta suhdetta, arvostan sitä, että molemmat yrittää tehdä hyvän elämänsä eteen asioita ja tekevät vielä toisistaan paremman ihmisen.

Vierailija
49/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni anteliaisuus ja vieraanvaraisuus ovat tärkeitä. Haluan olla vieraanvarainen kylään tulijoille, ja ollessani ystävän kanssa ulkona voin hyvin tarjota ne kahvit. Ystäväpiirissäni tämä on pääosin vastavuoroista.

Saituus ja jopa tarkoitushakuinen kavereista hyötyminen ovat piirteitä, joita en elämänkumppanissani voisi sietää. Minulle käy hyvin, että maksan itse, tai jos olen kutsujana, niin tarjoan, ja ilahduin myös huomaavaisuudesta, että minulle tarjotaan. Mutta jos asiasta tehdään numeroa itsekorostuksella, että toinen ei todellakaan maksa muiden kuluja, tai vielä naurettavammin tasa-arvosyistä, minulle tulee mielikuva vähän keskenkasvuisesta henkilöstä, tai saiturista, jonka kanssa elämäntyylinsä eivät vaan sovi yhteen.

Ei miehen tarvitse maksaa, koska on mies. Mutta jos kumppani, nainen tai mies, ei koskaan halua olla huomaavainen toista kohtaan, niin onko parisuhteelle edellytyksiä? Huomaavainen voi toki olla monella tavalla.

Vierailija
50/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkkailla treffeillä onko miehessä piirteitä itsekkyydestä ja saituudesta, nämä miehet eivät sitä kahvikuppia tarjoa. Sitten ne miehet, jotka puhuvat tasa-arvosta/ feminismistä ja asiaa verukkeena käyttäen eivät tarjoa naiselle kahvikuppia niin he ovat katkeria naisille tai pelkäävät hyväksikäyttöä. Parin euron kahvikupista voi onneksi päätellä asioita, samoin miten mies tervehtii ja katsoo silmiin.

Minä jatkoin treffeiltä toisiin treffeihin vain niiden miesten kanssa, joiden seurassa oli hyvä olla, tuli olo, että hän on hyvä ihminen ja voin luottaa häneen. Toinen asia on etten kaipaa kovin mutkikasta ja synkää miestä, muutenkin elämässä voi tulla sutta ja sekundaa vastaan niin en jaksa mitään raskasta suhdetta, arvostan sitä, että molemmat yrittää tehdä hyvän elämänsä eteen asioita ja tekevät vielä toisistaan paremman ihmisen.

Jaa. Ja jos nainen odottaa, että mies maksaa, on se merkki siitä, että nainen hakee vain hyötyä treffikumppanistaan. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
51/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa, jos mies maksaa ainakin ensimmäisellä kerralla. Siitä tulee sellainen olo, että mies "osaa huolehtia" minusta ja se tuntuu mukavalle. Seuraavalla kerralla minä olen maksanut.

Vierailija
52/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukavaa, jos mies maksaa ainakin ensimmäisellä kerralla. Siitä tulee sellainen olo, että mies "osaa huolehtia" minusta ja se tuntuu mukavalle. Seuraavalla kerralla minä olen maksanut.

Olet siis naislapsi , joka etsii "isukkia"?

Vierailija
53/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei todellakaan tarvitse tarjota yhtään mitään, kuten ei naisenkaan. Alla kommenttini toisesta ketjusta:

Minä taas mieluummin maksan ensitreffeillä itse. Tarkoitukseni on tutustua uuteen ihmiseen. Parasta on, jos mies on ajoissa paikalla eli ei edes tule tilannetta, jossa täytyisi miettiä, miten lasku jaetaan.

En minäkään ala maksamaan tuntemattoman ihmisen kahvia. Miksi niin tekisin? Jotta hän vastavuoroisesti kutsuisi minut kahville? Ei kiitos.

Hyvät käytöstavat ovat minulle aivan muuta. Toivon miehen osaavan keskustella ja kuunnella. Puhelinta ei tarvitse treffeillä räplätä. Kiireetön käytös on ehdoton plussa. Kahvikupin verran voi istua ja jutella rauhassa vaikka kenen kanssa.

Ulkonäkökommentit ovat minusta myös siinä ja siinä, haluanko kuulla mitään. Oletan nimittäin, että treffikumppani joka tapauksessa on viehättynyt ulkonäöstäni; eihän hän tunne minua.

Vierailija
54/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ja jos nainen odottaa, että mies maksaa, on se merkki siitä, että nainen hakee vain hyötyä treffikumppanistaan. Näin yksinkertaista se on.

Ihanko tosissasi ajattelet, että joku nainen kävisi läpi nettideitteihin liittyvän rumban vain saadakseen ilmaiset kahvit? Ajattelepa uudestaan.

Vierailija
55/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi ajattelet, että joku nainen kävisi läpi nettideitteihin liittyvän rumban vain saadakseen ilmaiset kahvit? Ajattelepa uudestaan.

Harvoinpa se siihen kahvintarjoamiseen kuulepas jää. Kohta on taas yksi naisten lahjojen, materian ja sirkushuvien vinkumispäivä, ystävänpäivä edessä. Lisäksi tuo asenne on merkki siitä, että miehen pitää jatkossakin laittaa varojaan naisen "miellyttämiseen".

Vierailija
56/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömäksi ne ovat jääneet minullekin, mutta seuraan näitä vääntöjä mielenkiinnolla. Itse olen elänyt treffivuoteni Keski-Euroopassa, paikallinen mies maksoi aina treffit ja olisi loukkaantunut, jos ei olisi kelvannut. Myöskään seksivelvoitetta ei tullut maksamisen myötä. Onneksi en ole enää "markkinoilla", nykymeno vaikuttaa kamalan vaikealta, kun kahvikuppi on peeiaatekysymys ja tasa-arvon symboli :D

Vierailija
57/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa kuka on pyytänyt treffeille. Hän valitsee paikan eli on myös näin valinnut itselleen sopivan hintatason. 

Juuri tämä, eihän sitä muuten uskalla mihinkään lähteä tietämättä paljonko pitää pulittaa jostain syötävästä/juotavasta/lipusta, jos ei itsellä ole sellaisiin varaa.

Vierailija
58/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoinpa se siihen kahvintarjoamiseen kuulepas jää. Kohta on taas yksi naisten lahjojen, materian ja sirkushuvien vinkumispäivä, ystävänpäivä edessä. Lisäksi tuo asenne on merkki siitä, että miehen pitää jatkossakin laittaa varojaan naisen "miellyttämiseen".

Kyllä, ehdottomasti. En tiedä millaisissa suhteissa sinä olet ollut, mutta itse tuskin kovin kauaa jaksaisin miestä jolle minä ostan synttäri / joulu ja ystävänpäivälahjat, mutta joka ei koskaan hanki minulle mitään koska "minä en laita varojani naisen miellyttämiseen" aika ankeaa :/

Vierailija
59/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa kuka on pyytänyt treffeille. Hän valitsee paikan eli on myös näin valinnut itselleen sopivan hintatason. 

Entä jos treffeille päädytään yhteisin tuumin? Kumpi tarjoaa?

Vierailija
60/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja ihmettelen miksi hyvät käytöstavat tarkoittaa sitä että mies maksaa kahvin tai illallisen. Ei se hinta vaan periaate. Kuulostaa oudolta että meuhkataan tasa-arvosta mutta samaan aikaan treffeistä menee maku jos mies maksaa vain oman kahvinsa. En minäkään maksa jotain vain koska olen nainen, miksi miehenkään pitäisi? Perusteluja? Jos menisitte naisen kanssa treffeille niin kumpi silloin maksaisi? Vai maksaisiko kumpikin omansa? Kuten viesti nro 54 sanoi, hyviä käytöstapoja ovat kiireetön käytös, keskustelutaidot ja se että tullaan ajoissa, ihan kuten naisellakin. On ihmeellistä miten jotkut olettaa että se kahvi pitää maksaa tai muuten lopetetaan juttu siihen. Jos kumppani suuttuu siitä etten maksa hänelle jotain (vaikka sitä 2e kuppia) niin olen vaan iloinen ettei sellaista tarvitse tapailla. Tulee väkisinkin mieleen että hän pitää itseään niin upeana että seurasta hänen kanssaan kuuluu maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän