Miksi on niin tärkeää että mies maksaa treffeillä?
Tämähän on ollut tapa jo entisaikoina mutta vieläkin monet olettaa että miehen pitää maksaa esim. kahvit treffeillä. Olen samaa mieltä siinä että sillä tekee vaikutuksen, mutta miksei nainenkin voisi tehdä vaikutusta ja tarjota miehelle kahvin? On vaan tosi rasittavaa nähdä kuinka ihmiset haluaa tasa-arvoa mutta heti kun mies maksaa vain oman osuutensa treffeillä se on suuri turn off. Jotkuthan ajattelee että mies on moukka jos tarjoaa kahvin naiselle, ajattelee ettei nainen pystyisi itse maksamaan. Miten mies voi miellyttää kaikkia, mistä ne tietää haluaako nainen että hänelle tarjotaan vai ei? Mielestäni ei ole tasa-arvoa että miehen on maksettava vain koska hän on mies, eikä niin ajatteleva voi olla feministi. Ei feminismin kuulu olla sellaista että sitä kannatetaan silloin kun siitä hyötyy itse, mutta heti kun vastakkainen sukupuoli saa jotain niin motkotetaan miten epäkohteliasta ja väärin ja suuri turn off.
Olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä.
Kommentit (126)
numero 18, entä jos nainen tahtoo miehen kanssa treffeille? Onko mies tehnyt vaikutuksen naiseen ja naisen pitää tarjota eli tehdä mieheen vaikutus?
Itse en ole tuota mieltä. Jos toisen kanssa suostutaan treffeille niin silloin kiinnostutaan siitä ihmisestä eikä odoteta että maksetaan seurasta. En kuitenkaan ajattele olevani niin upea että ajasta kanssani kuuluu maksaa. Jos pidän ihmisestä niin mulle on se ja sama maksoiko hän vai ei.
Miesten kannattaa tehdä treffeillä käyminen naisille mahdollisimman helpoksi ja siis myös halvaksi. Näin naiset käyvät treffeillä mahdollisimman usein, ja siis mahdollisimman moni mies pääsee treffeille. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
numero 18, entä jos nainen tahtoo miehen kanssa treffeille? Onko mies tehnyt vaikutuksen naiseen ja naisen pitää tarjota eli tehdä mieheen vaikutus?
Itse en ole tuota mieltä. Jos toisen kanssa suostutaan treffeille niin silloin kiinnostutaan siitä ihmisestä eikä odoteta että maksetaan seurasta. En kuitenkaan ajattele olevani niin upea että ajasta kanssani kuuluu maksaa. Jos pidän ihmisestä niin mulle on se ja sama maksoiko hän vai ei.
Tämä on sun mielipide ja ihan ok. Toiset eivät välitä edes vaikkei kumppaniehdokkaalla olisi alkeellisiakaan käytöstapoja ja sekin on ok. Joikainen tyytyy siihen mikä hyvältä itsestä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mua ärsyttää jos joku tekee kahvikupista elämää isomman numeron. Jos mies tarjoaa kupin kahvia luonnollisesti ja vähäeleisesti hän miellyttää minua. Jos mies änkkää et haluanko minä, että minulle tarjotaan vai ei ja empii niin sanon, että älä suotta vaivaudu ja häivyn paikalta. Jos mies rynnii ostamaan itselleen kupin ja sanoo maksetaan erikseen niin ostan itse itselleni kahvikupin ja menen istumaan eri pöytään. Katson mitä mies sitten tekee.
Minä haluan mutkattoman ja toista ihmistä kunnioittavan ja huomioivan suhteen ja hetkinen, niinhän mulla onkin. Me ostellaan toisillemme kahvit aina kumpi nyt sattuu olemaan siinä sopivasti hollilla.
Sinä se taidat kahvikupista sen numeron tehdä......
Vierailija kirjoitti:
Sitä pidetään kohteliaana, että tarjoutuu maksamaan. Naisen puolelta on kohteliasta hieman laittautua treffeille.
Nuoret kai helpommin maksavat kukin oman osuutensa, koska rahat on vähissä ja viikkorahoilla mennään. Tämä on minusta ihan ymmärrettävää. Silti oli minusta suloista, että tyttäreni poikaystävä sai isoäidiltään joululahjaksi 80€ ja ehtona oli, että käyttää sen treffeillä tyttäreni kanssa.
Nykypäivänä, ja kyllä menneisyydessäkin miehetkin kyllä joutuvat laittautumaan treffeille.
Miksi naisille pitäisi maksaa seurasta? Tiedäthän, että sille on toinenkin ilmaus treffien lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pidetään kohteliaana, että tarjoutuu maksamaan. Naisen puolelta on kohteliasta hieman laittautua treffeille.
Nuoret kai helpommin maksavat kukin oman osuutensa, koska rahat on vähissä ja viikkorahoilla mennään. Tämä on minusta ihan ymmärrettävää. Silti oli minusta suloista, että tyttäreni poikaystävä sai isoäidiltään joululahjaksi 80€ ja ehtona oli, että käyttää sen treffeillä tyttäreni kanssa.
Nykypäivänä, ja kyllä menneisyydessäkin miehetkin kyllä joutuvat laittautumaan treffeille.
Miksi naisille pitäisi maksaa seurasta? Tiedäthän, että sille on toinenkin ilmaus treffien lisäksi?
Sinun ei edelleenkään tarvitse maksaa kenellekään seurasta :) ne naiset jotka ovat tyylisiäsi lähtevät uudestaan ulos ja muut voit unohtaa. Miksi tämä on sinulle niin henkilökohtainen asia? En minäkään seurustelisi vaikka lihavan kanssa, mutta en hauku heitä missään keskustelupalstalla. Ovat millaisia ovat, sama se minulle.
Olen treffaillut melko paljon, ja parhaat suhteet olen kokenut niiden kanssa jotka haluavat herrasmiehinä tarjota. Sattumaa ehkä, mutta näin on :D Minuun tarjoaminen tekee vaikutuksen, vaikken sitä edellytäkään. Pidän itse mm. romanttisten yllätysten järjestämisestä miehelle, joten on kai kiva tietää että mieskään ei ole täysin sitä ajatusta vastaan että toista voi joskus ilahduttaa tekemällä jotain sellaista joka jopa maksaa jotain.
Nimim. nainen, joka on juuri järjestänyt pienen lomamatkan yllätykseksi miehelleen (joka tarjosi sen kahvin ensitreffeillä)
Vierailija kirjoitti:
Mies on tehnyt tässä tapauksessa vaikutuksen, mutta miehen innostuksen taso kertoo, miten paljon myös nainen on tehnyt vaikutuksen mieheen. Jos mies suostuu kuola valuen, ei naisen ole syytä kauneutensa lisäksi tarjota miehelle vielä kahviakin!
Vierailija kirjoitti:
Luithan viestini loppuun? En minäkään todennäköisesti antaisi miehen tarjota minulle, mutta arvostaisin sitä että mies tarjoutuu maksamaan, koska silloin tiedän että hän haluaa tehdä minuun vaikutuksen ja pitää minua arvossa, vaikkakin toki vain esineellisessä, koska olen nainen. Toki voisin tietää sen arvostuksen muutenkin miehen aiemmasta käytöksestä päätellen, tarjoaminen on vain yksi tapa näyttää se.
Eli miehen on kohteliasta tarjoutua, kuten naisen on kohteliasta kieltäytyä kyseisestä eleestä. Jos mies ei yrittäisi tarjota, nainen ei pääsisi edes näyttämään "mikä on naisiaan", kun taas mies näyttäytyisi epäkohteliaana, "että minähän en naisten oikkuihin suostu", pihiltä tms. Mies voi tavallaan testata naista tarjoutumalla maksamaan
Itse maksan omat syömiset ja juomiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen treffaillut melko paljon, ja parhaat suhteet olen kokenut niiden kanssa jotka haluavat herrasmiehinä tarjota. Sattumaa ehkä, mutta näin on :D Minuun tarjoaminen tekee vaikutuksen, vaikken sitä edellytäkään. Pidän itse mm. romanttisten yllätysten järjestämisestä miehelle, joten on kai kiva tietää että mieskään ei ole täysin sitä ajatusta vastaan että toista voi joskus ilahduttaa tekemällä jotain sellaista joka jopa maksaa jotain.
Nimim. nainen, joka on juuri järjestänyt pienen lomamatkan yllätykseksi miehelleen (joka tarjosi sen kahvin ensitreffeillä)
Olen myös huomannut, nämä jotka eivät tarjoudu ovat yleensä jotenkin katkeria naisille jostain "minähän en naiselle kahvia maksa!" juu älä maksa, ei tarvitse ja hei :D
Maksatteko sitten kavereillekin? Itse olen sitä mieltä että kukin maksaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten laittautuminen kestää pidempään. Jos pääset joskus naimisiin, niin tämäkin selviää sinulle moneen kertaan, kun odotat juhlieen lähtiessä vaimoa, joka puunaa itseään loputtomiin.
Jos kahvikupin hinta on sinulle kynnyskysymys, niin voit pyytää naisen vaikka kävelylle.
Nämä nykyiset kahvikuppivänkäämiset tuntuvat aivan käsittämättömiltä, kun muistelen ensimmäisiä treffejäni nykyisen mieheni kanssa. Olimme a la carte -ravintolassa ja söimme pidemmän kaavan mukaan, eikä mies tehnyt maksamisesta minkäänlaista numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko sitten kavereillekin? Itse olen sitä mieltä että kukin maksaa omansa.
Maksan kyllä kavereillekkin toisinaan ja he maksavat minulle, mutta kavereiden kanssa en ole treffeillä eikä kumpikaan yritä tehdä kumpaankaan vaikutusta tai kertoa itsestään mitään uutta tyyliin "minä olen tälläinen ihminen." kyllä minä kaverini tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten laittautuminen kestää pidempään. Jos pääset joskus naimisiin, niin tämäkin selviää sinulle moneen kertaan, kun odotat juhlieen lähtiessä vaimoa, joka puunaa itseään loputtomiin.
Jos kahvikupin hinta on sinulle kynnyskysymys, niin voit pyytää naisen vaikka kävelylle.
Nämä nykyiset kahvikuppivänkäämiset tuntuvat aivan käsittämättömiltä, kun muistelen ensimmäisiä treffejäni nykyisen mieheni kanssa. Olimme a la carte -ravintolassa ja söimme pidemmän kaavan mukaan, eikä mies tehnyt maksamisesta minkäänlaista numeroa.
Ei hinta, vaan periaate. Joko eletään modernissa yhteiskunnassa ja vaalitaan tasa-arvoa, tai sitten emme elä. Jos emme elä, niin se on samalla sitten päätetty kenen rooliin kuuluu esimerkiksi lastenhoito, ruuanlaitto ja kotiaskareet.
Vierailija kirjoitti:
Eli sarjadeittailet ja lokkeilet. Hieno nainen.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mua ärsyttää jos joku tekee kahvikupista elämää isomman numeron. Jos mies tarjoaa kupin kahvia luonnollisesti ja vähäeleisesti hän miellyttää minua. Jos mies änkkää et haluanko minä, että minulle tarjotaan vai ei ja empii niin sanon, että älä suotta vaivaudu ja häivyn paikalta. Jos mies rynnii ostamaan itselleen kupin ja sanoo maksetaan erikseen niin ostan itse itselleni kahvikupin ja menen istumaan eri pöytään. Katson mitä mies sitten tekee.
Minä haluan mutkattoman ja toista ihmistä kunnioittavan ja huomioivan suhteen ja hetkinen, niinhän mulla onkin. Me ostellaan toisillemme kahvit aina kumpi nyt sattuu olemaan siinä sopivasti hollilla.
Eli mies ei tarjonnut sinulle ja suutuit. Tietenkin molemmat maksavat omansa ellei olla pariskunta, jolloin kulunjako on sen mukainen miten se on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hinta, vaan periaate. Joko eletään modernissa yhteiskunnassa ja vaalitaan tasa-arvoa, tai sitten emme elä. Jos emme elä, niin se on samalla sitten päätetty kenen rooliin kuuluu esimerkiksi lastenhoito, ruuanlaitto ja kotiaskareet.
Kannattaa vaan tehdä heti selväksi että etsit perinteistä naista, kyllä niitäkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen maksanut kavereillekin. Olen kutsunut heitä kotiini syömään. Muutamat ovat olleet useita päiviäkin kylässä. Eivätkä ole joutuneet ruokiaan ja juomiaan maksamaan.
Mutta maksan vain heille, joille oikeasti haluan tarjota. En sellaisille, jonka jälkeen tarjottuani harmittaisi asia.
Kahvi on kuin pieni lahja, jos toinen antaa. Ei se ole pakollinen, mutta kertoo toisen asenteesta. En odota lahjoja muilta, mutta jos joku antaa sellaisen ilahdun.
Ei kyseessä ole tasa-arvo, vaan huomioiminen. Ja jos mies haluaa huomioida minua, jotenkin erityisesti se tekee vaikutuksen. Jos taas näen kuinka hän tekee kaikkensa, jotta ei huomioisi minua, niin se on turn off. Parempi sitten jopa sanoa, että maksaisi, jos olisi rahaa, mutta on sen verran köyhä ettei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele vain millainen numero tulisi jos sukupuolet olisivat tässä toisinpäin. Aivan, ei minkäänlaista, koska naiset olisivat lopettaneet tarjoamisen jo aikaa sitten, koska se oli naista alistavaa ja loisimista.
Noniin, hyvä sulle, tiedät tarkasti mitä haluat, tavoittele sitä.