Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylellä nyt: dokumentti köyhyydestä

Vierailija
11.02.2017 |

Ei voi taas kuin ihmetellä, että näillä köyhillä on varaa sadan kilon ylipainoon.

Tämä perheen rouva on kyllä sitä kokoluokkaa, että ei ihan porkkanoilla, kaalilla ja muilla halvoilla elintarvikkeilla ole massaa kerrytetty.

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia pointteja on, mitkä vaikuttavat myös asiaan vääränlaisen ruuan ja röökaamisen lisäksi. Onko heillä minkälainen vikatikkikierre ja maksaako lääkkeet kuinka paljon? Onko masennusta? Tällaiset asiat kun kertautuu, niin juureksien laittaminen ja röökin lopettaminen on hankalaa.

Vierailija
82/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesus teidän kanssanne.

Olen itse hyvätuloinen töissä käyvä ihminen, enkä ole tuilla elänyt kuin hoitovapaalla (kotihoidontuki ja lapsilisä) ja opiskeluaikana.

Silti en voi ihmetellä sitä pahansuopuutta, joka varsinkin ketjun alusta kumpuaa.

Onko joku nyt oikeasti sitä mieltä, että vatsansa täyteen syömiseen on oikeus vain töissäkäyvillä?

Tai että jos joku polttaa, hän ei "oikeasti" ole köyhä ja tukien tarpeessa?

Empatiakyvyttömyys on kuulkaa syöpä, joka vie ennen pitkaa ilon elämästä.

Köyhyydellä - kun se jatkuu vuodesta toiseen ilman mitään mahdollisuutta koskaan pyristellä siitä ylös - vie helposti kyvyn tehdä pelkästään ja 100% rationaalisesti parhaita mahdollisia valintoja.

JOKAINEN IHMINEN TOIMII VÄLILLÄ NS. TYHMÄSTI, te itsekin!

Menee ja ostaa vaikkapa herkkua viikonlopuksi, kun on oikein tympeä olo ja kaipaa hetkeksi hemmottelua. 

PS: erityisesti ihmettelen niitä vähävaraisia ihmisiä, jotka tuntuvat oikein kilpailevan siitä, kuka niukimmalla pärjää. Eikös se olisi ihan teidän oma etu tukea toisianne ja vaatia YHDESSÄ parempia tukia ja kohtelua? Siis sen sijaan, että jatkuvasti puukotatte toisianne selkään ylpeilemällä sillä, miten teidän perheenne elää pelkillä keitoilla (krutonkien kanssa tai ilman)?? 

Kuka on väittänyt syövänsä pelkkää keittoa? Keittopäivä pari kertaa viikossa tuo jo säästön ja oli ESIMERKKI.

Jokaisella on mahdollisuus pyrkiä ylös kohti parempaa. Meillä on ilmainen koulutus, kirjastoja löytyy joka kaupungista ja esimerkiksi työharjoittelun kautta voi päästä töihin. Itse olen 2 työpaikkaa saanut harjoittelun kautta, joten turha alkaa itkeä "Työnantajat kusettaa" virttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä ihminen pystyy säästämään ja venyttämään penniä jos on pakko. Mutta täytyy muistaa, että moni köyhä on tehnyt sitä jo vuosia. Se on todella väsyttävää ja masentavaa. Ei ole kiva katsoa vierestä, kun muut ostelevat uusia vaatteita, lähtevät lomille, käyvät kampaajalla jne. Kyllä se köyhäkin haluaisi välillä materiaalista iloa elämäänsä, aivan kuten ne hyvätuloisetkin. Köyhyys ja työttömyys aiheuttavat myös masennusta ja ahdistusta. Tietää, että köyhänä pitäisi ruoat tehdä alusta asti itse, mutta sitä passivoituu niin helposti. Minäkin joskus ajattelen, että mitä hemmetin väliä. Joskus tuhlaan rahani uusiin vaatteisiin, koska kyllä hemmetissä minäkin kaipaan välillä sitä ostamisen ja uusien vaatteiden iloa. Minun tuloillani tarkoittaa sitä, että se on sitten pois sieltä ruoasta. Aina ei vaan jaksa välittää. Lisäksi olisi kiva harrastaa välillä muutakin kuin sitä ainaista kävelyä. Kyllä, se kävely on ilmaista eikä maksa mitään, mutta köyhäkin haluaa välillä vaihtelua. Siksi välillä tuhlaan rahani esimerkiksi keilaukseen. Tiivistyksenä siis: Köyhänä pystyy elämään, mutta pidemmän päälle se on ihan helvetin perseestä, passivoivaa ja masentavaa ja sitä saattaa sortua tupakointiin, juomiseen ja mässäilyyn, että saisi edes jotain iloa elämään.

Huhhuh mikä viesti. Tässä kiteytyy lähes kaikki tekosyyt ja selitykset. "kyllä köyhälläkin on oikeus.." "ei vaan jaksa välittää.."köyhäkin joskus kaipaa.." lue ja sisäistä tämä: KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA MIHINKÄÄN. Sinä tienaat rahasi itse ja nautit niistä tai et tienaa ja elät sen mukaan!

Tavallaan noinkin, mutta toisaalta ymmärrän edellistä kommentoijaa. Suomessa varsinkin on nykyään täysin perverssi tilanne missä kaiken maailman toistaitoiset, suhteilla töihin päässeet ja siellä yt-immuunit tyypit "saavat" elää ns. normaalia elämää, samalla kun tilanteeseensa jotakuinkin syytön työtön köyhä joutuu jatkuvasti kärvistelemään taloudellisessa ahdingossa. Tästä kuviosta on kaikki oikeudenmukaisuus ja kohtuullisuus kaukana. Tämä on hieman liian pieni maa sellaiseen kuvioon.

Vierailija
84/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen monen sukupolven ketju pitkäaikaistyöttömyyttä ja toimeentulotuella elämistä on vaikea katkaista ja näitä perheitä on paljon.

Vierailija
85/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mikä dokumentti. I can't not look at this.

Otahan sanakirja käteen.

Vierailija
86/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä ihminen pystyy säästämään ja venyttämään penniä jos on pakko. Mutta täytyy muistaa, että moni köyhä on tehnyt sitä jo vuosia. Se on todella väsyttävää ja masentavaa. Ei ole kiva katsoa vierestä, kun muut ostelevat uusia vaatteita, lähtevät lomille, käyvät kampaajalla jne. Kyllä se köyhäkin haluaisi välillä materiaalista iloa elämäänsä, aivan kuten ne hyvätuloisetkin. Köyhyys ja työttömyys aiheuttavat myös masennusta ja ahdistusta. Tietää, että köyhänä pitäisi ruoat tehdä alusta asti itse, mutta sitä passivoituu niin helposti. Minäkin joskus ajattelen, että mitä hemmetin väliä. Joskus tuhlaan rahani uusiin vaatteisiin, koska kyllä hemmetissä minäkin kaipaan välillä sitä ostamisen ja uusien vaatteiden iloa. Minun tuloillani tarkoittaa sitä, että se on sitten pois sieltä ruoasta. Aina ei vaan jaksa välittää. Lisäksi olisi kiva harrastaa välillä muutakin kuin sitä ainaista kävelyä. Kyllä, se kävely on ilmaista eikä maksa mitään, mutta köyhäkin haluaa välillä vaihtelua. Siksi välillä tuhlaan rahani esimerkiksi keilaukseen. Tiivistyksenä siis: Köyhänä pystyy elämään, mutta pidemmän päälle se on ihan helvetin perseestä, passivoivaa ja masentavaa ja sitä saattaa sortua tupakointiin, juomiseen ja mässäilyyn, että saisi edes jotain iloa elämään.

Huhhuh mikä viesti. Tässä kiteytyy lähes kaikki tekosyyt ja selitykset. "kyllä köyhälläkin on oikeus.." "ei vaan jaksa välittää.."köyhäkin joskus kaipaa.." lue ja sisäistä tämä: KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA MIHINKÄÄN. Sinä tienaat rahasi itse ja nautit niistä tai et tienaa ja elät sen mukaan!

Tavallaan noinkin, mutta toisaalta ymmärrän edellistä kommentoijaa. Suomessa varsinkin on nykyään täysin perverssi tilanne missä kaiken maailman toistaitoiset, suhteilla töihin päässeet ja siellä yt-immuunit tyypit "saavat" elää ns. normaalia elämää, samalla kun tilanteeseensa jotakuinkin syytön työtön köyhä joutuu jatkuvasti kärvistelemään taloudellisessa ahdingossa. Tästä kuviosta on kaikki oikeudenmukaisuus ja kohtuullisuus kaukana. Tämä on hieman liian pieni maa sellaiseen kuvioon.

Katsos kun maailma ei ole oikeudenmukainen. Joku joka sen vähiten ansaitsisi voi voittaa lotossa, ja ne köyhät ja sairaat ovat yhä köyhiä, sellaista se on. En voi sietää tuota ajattelua "minulla on oikeus, kovatuloisilta rahat pois ja minulle!" he ovat varmaan tehneet töitä sen rahan eteen, ei se köyhälle kuulu!!

Vierailija
87/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jeesus teidän kanssanne.

Olen itse hyvätuloinen töissä käyvä ihminen, enkä ole tuilla elänyt kuin hoitovapaalla (kotihoidontuki ja lapsilisä) ja opiskeluaikana.

Silti en voi ihmetellä sitä pahansuopuutta, joka varsinkin ketjun alusta kumpuaa.

Onko joku nyt oikeasti sitä mieltä, että vatsansa täyteen syömiseen on oikeus vain töissäkäyvillä?

Tai että jos joku polttaa, hän ei "oikeasti" ole köyhä ja tukien tarpeessa?

Empatiakyvyttömyys on kuulkaa syöpä, joka vie ennen pitkaa ilon elämästä.

Köyhyydellä - kun se jatkuu vuodesta toiseen ilman mitään mahdollisuutta koskaan pyristellä siitä ylös - vie helposti kyvyn tehdä pelkästään ja 100% rationaalisesti parhaita mahdollisia valintoja.

JOKAINEN IHMINEN TOIMII VÄLILLÄ NS. TYHMÄSTI, te itsekin!

Menee ja ostaa vaikkapa herkkua viikonlopuksi, kun on oikein tympeä olo ja kaipaa hetkeksi hemmottelua. 

PS: erityisesti ihmettelen niitä vähävaraisia ihmisiä, jotka tuntuvat oikein kilpailevan siitä, kuka niukimmalla pärjää. Eikös se olisi ihan teidän oma etu tukea toisianne ja vaatia YHDESSÄ parempia tukia ja kohtelua? Siis sen sijaan, että jatkuvasti puukotatte toisianne selkään ylpeilemällä sillä, miten teidän perheenne elää pelkillä keitoilla (krutonkien kanssa tai ilman)?? 

Kuka on väittänyt syövänsä pelkkää keittoa? Keittopäivä pari kertaa viikossa tuo jo säästön ja oli ESIMERKKI.

Jokaisella on mahdollisuus pyrkiä ylös kohti parempaa. Meillä on ilmainen koulutus, kirjastoja löytyy joka kaupungista ja esimerkiksi työharjoittelun kautta voi päästä töihin. Itse olen 2 työpaikkaa saanut harjoittelun kautta, joten turha alkaa itkeä "Työnantajat kusettaa" virttä.

Olet onnekas,turha vetää siitä yleistyksiä. Olen ollut kolmessa työharjoittelussa työkkärin kautta ja saanut erinomaista palautetta työnantajilta,mutta työpaikkaa en ole saanut. Olen hakenut neljä kertaa kouluihin antaen kaikkein,mutta koulupaikkaa en ole saanut. Olen käynyt 20 työhaastattelussa,saamatta paikkaa. Hakemuksia olen lähettänyt satoja.

Vierailija
88/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän tämä nykyään menee. Sitten on turha ihmetellä masennustilastoja, itsemurhia ja lisääntynyttä rikollisuutta. Se on niin helppo hyvätuloisena sieltä huudella jos et ole köyhän elämää koskaan elänyt. Minä niin mielelläni menisin töihin jos niitä vaan saisin. Opiskeluista huolimatta olen taas työtön. Ei tätä jaksa enää. 

Vierailija
89/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän tämä nykyään menee. Sitten on turha ihmetellä masennustilastoja, itsemurhia ja lisääntynyttä rikollisuutta. Se on niin helppo hyvätuloisena sieltä huudella jos et ole köyhän elämää koskaan elänyt. Minä niin mielelläni menisin töihin jos niitä vaan saisin. Opiskeluista huolimatta olen taas työtön. Ei tätä jaksa enää. 

Niinpä, verojen jälkeen jää käteen 1200e olenhan toki joihinkin ihmisiin nähden hyvätuloinen. Silti olen vuosien saatossa saanut tuhansia säästöön jotka laitan poikimaan lisää rahaa, en osta niillä "hemmottelu juttuja" vain koska minulla on oikeus.

Vierailija
90/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otahan sanakirja käteen.

Et ole katsonut Frendejä.

Vierailija
91/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kaikki henkilöt olisivat tarvinneet henkistä tukea ja terapiaa, jokaisella oli jotain rikki sisäisesti. En lähtisi haukkumaan lihomistakaan, jos äidillä on mt-ongelmia ja soittelee "nyt voisin tappaa itseni" puheluja. Miehelläkin oli taustalla jotain, ja selväsi lyhyet hermot mutta kaikesta tuosta taakasta huolimatta ihan herttaisia ihmisiähän he olivat ja lapsi oli suloinen.

Apua arjen hallintaan, tupakan polton lopettamiseen, huushollin siivoamiseen (hurjasti roinaa) ja syömiseen. Eikä viinaa kannattaisi juoda kummankaan, koskaan. Siellä oli niitä pulloja kirjahyllyssä ja minua pelottivat ne.

Vierailija
92/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otahan sanakirja käteen.

Mitenkäs sitten sanoisit: en voi olla katsomatta tätä?

Vierailija
93/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, verojen jälkeen jää käteen 1200e olenhan toki joihinkin ihmisiin nähden hyvätuloinen. Silti olen vuosien saatossa saanut tuhansia säästöön jotka laitan poikimaan lisää rahaa, en osta niillä "hemmottelu juttuja" vain koska minulla on oikeus.

Nii-in. Tässä on erona se, että sinä saat rahaa säästöön, koska tulosi ovat kuitenkin sen verta isot. Oletko koskaan elänyt monta vuotta pelkällä toimeentulotuella? Minäkin olen joskus saanut jopa siitä rahaa säästöön, jotka kuitenkin menevät heti, kun esim. tietokone menee rikki. Toki sinun mielestäni olen köyhä paska jolla ei ole oikeutta siihen läppäriin. Minun pitäisi vaan kävellä ja laittaa sitä terveellistä ruokaa päivästä toiseen. 

Ihmiset ovat itsekkäitä ja suurin osa ajaa vain omaa etuaan. Niin rikkaat kuin köyhätkin. Rikkaat eivät halua rahoistaan köyhälle ja onhan tämä selvä. Harmi vaan, kun me köyhät emme halua siihen asemaan suostua, että me emme saa mitään. Suurin osa meistäkin haluaisi töihin ja tienaamaan sitä rahaa. Olen kovasta yrityksestä huolimatta edelleen työtön, koska Suomi ei pysty enää tarjoamaan töitä. Vaihtoehtoni taitavat olla joko jollain ihme rahalla tutkinnon päivittäminen/kielten opiskelu ja ulkomaille muutto, tai sitten rikollisuus. Sori rikkaat, rikokset tulevat lisääntymään valtavasti. Kiitos hallituksen.

Vierailija
94/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otahan sanakirja käteen.

"I can not watch this" tai "I can't watch this". Pakkoko sitä englantia on yrittää vääntää kun ei edes perusasiat ole kielestä hallussa..

Vierailija
95/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on keiton seurana krutonkeja. Keitosta on helpompi tehdä myös vähän täyttävämpi versio, esim hernekeittioa kannattaa kokeilla.  Lihaa ja kanaa löytää jatkuvasti tarjouksista, joten niitä kannattaa ostaa pakkaseen valmiiksi ja pyöräyttää esim kanakeitto.

Meillä ei niin paljon leipää syödä, mutta juuressämpylöitä on helppo leipoa isompi satsi pakkaseen valmiiksi. Eivät maksa nekään juuri mitään.  [/quote]

Krutongit voi tehdä halvalla myös itse kokojyväleivästä. Katsokaapa valmiiden krutongien kilohintaa . Vertaa sitten itse tehtyhin.

Myös leipätikkuja voi tehdä tummastaleivästä itse. Sivele tikkujen päälle vähän rypsiöljyä ja valkosipulia ja laita uuniin vähäksi aikaa.

Vierailija
96/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä he olisivat oppineet toisenlaisen mallin, kun oma lapsuus ollut samanlaista?

Kun ihminen itsenäistyy, hän alkaa elää omanlaistaan elämää. Kuinka moni meistä muka elää samoin kuin vanhempamme?

Minä elän. Vaikka aikoinaan niin vannoin, että ikinä en hanki lapsia, ikinä en osta omistusasuntoa, ikinä en ryhdy yrittäjäksi...ja kappas vaan, miten kävikään? 

Vierailija
97/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otahan sanakirja käteen.

"I can not watch this" tai "I can't watch this". Pakkoko sitä englantia on yrittää vääntää kun ei edes perusasiat ole kielestä hallussa..

I can not help watching this.

Vierailija
98/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin  köyhät valittaa ja kun antaa neuvoja, miten sieltä paskasta noustaan pois niin sitten valitetaan kahta kauheammin. On se elämä teille helvetin rankkaa kun kaikki on pelkkää negatiivisuutta .)

En näe tässä ketjussa hirveästi neuvoja, miten "paskasta noustaan pois".

Sen sijaan täällä on sivutolkulla ohjeita, miten tehdään kasvissosekeittoa. 

Jos lapsiperheelle jää asumiskulujen jälkeen sanotaan nyt vaikka 200-300 e/naama ruokaan, vaatteisiin yms., niin tiukkaa on riippumatta siitä syövätkö sipsejä vai kasvissosekeittoa. 

Ainoa keino päästä köyhyydestä on kasvattaa tuloja, jotta sitten on rahaa ylimääräiseenkin kuten harrastuksiin, matkusteluun ja asuntoon vähän paremmalta paikalta. Tähän verrattuna joku 100 euron säästö kuukauden ruokalaskusta on yhtä tyhjän kanssa.

Itse asiassa jo se, että perheessä olisi kaksi aikuista matalapalkka-aloilla riittäisi nostamaan perheen pahimmasta köyhyydestä (nettotulot esim. 3500 euroa kk yhteensä). Tähän pääse jopa ilman koulutusta. 

Vierailija
99/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on väittänyt syövänsä pelkkää keittoa?

Ehkä ei kukaan, mutta lapsellista ja typerää on, että joka ikinen kerta köyhälle annetaan ohjeeksi syödä KASVISSOSEKEITTOA. Ihan kuin heistä kukaan ei ole sitä keksinyt.

Vierailija
100/221 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin  köyhät valittaa ja kun antaa neuvoja, miten sieltä paskasta noustaan pois niin sitten valitetaan kahta kauheammin. On se elämä teille helvetin rankkaa kun kaikki on pelkkää negatiivisuutta .)

En näe tässä ketjussa hirveästi neuvoja, miten "paskasta noustaan pois".

Sen sijaan täällä on sivutolkulla ohjeita, miten tehdään kasvissosekeittoa. 

Jos lapsiperheelle jää asumiskulujen jälkeen sanotaan nyt vaikka 200-300 e/naama ruokaan, vaatteisiin yms., niin tiukkaa on riippumatta siitä syövätkö sipsejä vai kasvissosekeittoa. 

Ainoa keino päästä köyhyydestä on kasvattaa tuloja, jotta sitten on rahaa ylimääräiseenkin kuten harrastuksiin, matkusteluun ja asuntoon vähän paremmalta paikalta. Tähän verrattuna joku 100 euron säästö kuukauden ruokalaskusta on yhtä tyhjän kanssa.

Itse asiassa jo se, että perheessä olisi kaksi aikuista matalapalkka-aloilla riittäisi nostamaan perheen pahimmasta köyhyydestä (nettotulot esim. 3500 euroa kk yhteensä). Tähän pääse jopa ilman koulutusta. 

Kyllä, jos vanhempi on pienipalkkainen, molempien työssäkäyntiä tarvitaan. Tuokin lapsi olisi saanut varmaan päivähoitopaikan ja äiti olisi päässyt vaikka osapäiväisesti töihin. Tuossa dokkarissa tietysti oltiin kannustinloukussa, jos äiti olisi mennyt töihin, tuet olisivat pudonneet. Mutta lapsen kannaltakin, voisi olla parempi olla osan päivästä päiväkodissa. No nyt taitaakin olla jo eskarissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi