Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esihenkilöt, kuulutteko ammattiliittoon?

Vierailija
23.03.2025 |

Esihenkilöt, kuulutteko ammattiliittoon? Jos kuulutte, niin samaan vai eri kuin tiimiläisenne?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun. Samaan liittoon mutta eri osastoon.

Vierailija
2/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Samaan. 

Vierailija
4/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä helvetti on esihenkilö??? Siittiö?

Vierailija
5/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä, mutta kuuluin Tehyyn koko työurani ajan.  Se järjesti esimiehille hyvää koulutusta ja esimieskoulutusta. Olin parikymmentä vuotta Tehyläisenä hoitajana ja toiset parikymmentä vuotta esimiehenä.

Vierailija
6/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahka

Vierailija
7/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut liittoon, ainoastaan kassaan.

Vierailija
8/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esihenkilö ja tiimi kuuluvat samaan liittoon ja osastoon, niin miten työt lakon aikana, onko esihenkilökin lakossa? Vai edustaako silloin työnantajaa ja on töissä?

Vierailija
9/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin ,olin myös luottamusmies

Vierailija
10/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esihenkilö ja tiimi kuuluvat samaan liittoon ja osastoon, niin miten työt lakon aikana, onko esihenkilökin lakossa? Vai edustaako silloin työnantajaa ja on töissä?

On lakossa myös, jos haluaa.

Vierailija
11/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä esihenkilökin on nimenomaan työntekijä palkkatyössä. Omalla alalla esihenkilöt kuuluvat liittoon ja ovat lakoissa mukana.

Vierailija
12/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lakossa, paitsi jos ei työnantaja erikseen määrää johonkin lakonaikaiseen työtehtävään.

Esim. tehtaan tuotannossa voi olla prosesseja joiden pitää pysyä käynnissä etteivät rikkoudu. 

Vierailija
13/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilöitä ei ole, mutta esimiehenä kuulun vain YTK:hon, enkä ole koskaan ollut lakossa, enkä aio ollakaan.

Itse olen aina neuvotellut oman palkkani ja etuni.

Vierailija
14/14 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve järkikin sanoo, että jos haluat esimiestehtäviin, niin ei voi kuulua ay-liittoihin.

Miksi ihmeessä työnantaja ylentäisi henkilön, joka liittoon kuulumalla avoimesti halveksii työnantajan tarjoamaa työtä ja pyrkii aktiivisesti vaikeuttamaan yrityksen toimintaa tekemällä siitä kannattamatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme