Ylellä nyt: dokumentti köyhyydestä
Ei voi taas kuin ihmetellä, että näillä köyhillä on varaa sadan kilon ylipainoon.
Tämä perheen rouva on kyllä sitä kokoluokkaa, että ei ihan porkkanoilla, kaalilla ja muilla halvoilla elintarvikkeilla ole massaa kerrytetty.
Kommentit (221)
köyhille meikkejä..
Näin perjantain kunniaksi ajattelin laittaa teille pienen meikkiarvonnan pystyyn!
Mikä olisikaan mukavampi aloitus viikonlopulle ??
Arvon viikonlopun aikana kaksi eri meikkipakettia,
jotka molemmat sisältävät tuotteita
mm. Lumenelta sekä L’Oréalilta sekä tuoksut Dolce & Gabbanalta.
Täällä blogin puolella on mahdollisuus voittaa tuotepaketti,
joka koostuu iltameikin loihtimiseen sopivista tuotteista.
Iltameikki -paketti:
L’Oréal – Lip Paint Matte, sävy 204 Red Actually
L’Oréal – Lip Paint Matte, sävy 207 Wuthering Purple
Maxfactor X – Smokey Eye Drama Kit, sävy 04 Lux Lilacs
L’Oréal – False Lash Superstar X Fiber, black
L’Oréal – Brow Artist Xpert, sävy 109 Ebony
Lumene – Gel Effect, sävy 42 Berry Love
Lumene – Gel Effect, sävy 29 Waterfront
Dolce & Gabbana – Light Blue, Sunset in Salina
Paketista löytyy muun muassa L’Orealin uutuus matta huulikiiltoja sekä ihana Maxfactorin nelisävyinen luomiväripaletti täydellisen smokey eyen luomiseen.
Arkimeikki -paketti:
Maybelline – Master Sculpt, sävy 01 Light/Medium
We Care Icon – All Over Shimmer, sävy 1 Magic Glow
Lumene – Nordic Seduction Lipshine, sävy 8 Scent of rain
Lumene – Nordic Chic Pure Color Eyeshadow, sävy 8 Before Sunrise
L’Oréal – Infaillible Gel Crayon 24H, sävy 013 Uptown Beige
L’Oréal – Brow Artist Xpert, sävy 103 warm blond
Essie – Nail Lacquer, sävy Passport to Happiness
Lumene – Gel Effect, sävy 34 Ice Lace
Dolce & Gabbana – Light Blue, Love in Capri
meikkipaketin arvontaan voit osallistua jättämällä vapaamuotoisen kommentin tämän postauksen kommenttikenttään.
http://www.elle.fi/mettiforssell/
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä dokumentti. I can't not look at this.
Heh, klassikko. Kaksoiskielto. =)
Vierailija kirjoitti:
jeesus teidän kanssanne.
Olen itse hyvätuloinen töissä käyvä ihminen, enkä ole tuilla elänyt kuin hoitovapaalla (kotihoidontuki ja lapsilisä) ja opiskeluaikana.
Silti en voi ihmetellä sitä pahansuopuutta, joka varsinkin ketjun alusta kumpuaa.
Onko joku nyt oikeasti sitä mieltä, että vatsansa täyteen syömiseen on oikeus vain töissäkäyvillä?
Tai että jos joku polttaa, hän ei "oikeasti" ole köyhä ja tukien tarpeessa?
Empatiakyvyttömyys on kuulkaa syöpä, joka vie ennen pitkaa ilon elämästä.
Köyhyydellä - kun se jatkuu vuodesta toiseen ilman mitään mahdollisuutta koskaan pyristellä siitä ylös - vie helposti kyvyn tehdä pelkästään ja 100% rationaalisesti parhaita mahdollisia valintoja.
JOKAINEN IHMINEN TOIMII VÄLILLÄ NS. TYHMÄSTI, te itsekin!
Menee ja ostaa vaikkapa herkkua viikonlopuksi, kun on oikein tympeä olo ja kaipaa hetkeksi hemmottelua.
PS: erityisesti ihmettelen niitä vähävaraisia ihmisiä, jotka tuntuvat oikein kilpailevan siitä, kuka niukimmalla pärjää. Eikös se olisi ihan teidän oma etu tukea toisianne ja vaatia YHDESSÄ parempia tukia ja kohtelua? Siis sen sijaan, että jatkuvasti puukotatte toisianne selkään ylpeilemällä sillä, miten teidän perheenne elää pelkillä keitoilla (krutonkien kanssa tai ilman)??
Ne jotka täällä kirjoittelevat ilkeästi ovat niitä koulutkiusaajia, jotka nostavat itseään ylöspäin kun huomaavat jonkun jota voi polkea jollain tavalla alaspäin. Logiikkakin on sama - tuota saa kivittää kun on tuollainen ylipainoinen luuseri - ei kuulu meidän "parempien" tyyppien joukkoon. Samankaltainen natsi-ideologia vallalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä ihminen pystyy säästämään ja venyttämään penniä jos on pakko. Mutta täytyy muistaa, että moni köyhä on tehnyt sitä jo vuosia. Se on todella väsyttävää ja masentavaa. Ei ole kiva katsoa vierestä, kun muut ostelevat uusia vaatteita, lähtevät lomille, käyvät kampaajalla jne. Kyllä se köyhäkin haluaisi välillä materiaalista iloa elämäänsä, aivan kuten ne hyvätuloisetkin. Köyhyys ja työttömyys aiheuttavat myös masennusta ja ahdistusta. Tietää, että köyhänä pitäisi ruoat tehdä alusta asti itse, mutta sitä passivoituu niin helposti. Minäkin joskus ajattelen, että mitä hemmetin väliä. Joskus tuhlaan rahani uusiin vaatteisiin, koska kyllä hemmetissä minäkin kaipaan välillä sitä ostamisen ja uusien vaatteiden iloa. Minun tuloillani tarkoittaa sitä, että se on sitten pois sieltä ruoasta. Aina ei vaan jaksa välittää. Lisäksi olisi kiva harrastaa välillä muutakin kuin sitä ainaista kävelyä. Kyllä, se kävely on ilmaista eikä maksa mitään, mutta köyhäkin haluaa välillä vaihtelua. Siksi välillä tuhlaan rahani esimerkiksi keilaukseen. Tiivistyksenä siis: Köyhänä pystyy elämään, mutta pidemmän päälle se on ihan helvetin perseestä, passivoivaa ja masentavaa ja sitä saattaa sortua tupakointiin, juomiseen ja mässäilyyn, että saisi edes jotain iloa elämään.
Huhhuh mikä viesti. Tässä kiteytyy lähes kaikki tekosyyt ja selitykset. "kyllä köyhälläkin on oikeus.." "ei vaan jaksa välittää.."köyhäkin joskus kaipaa.." lue ja sisäistä tämä: KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA MIHINKÄÄN. Sinä tienaat rahasi itse ja nautit niistä tai et tienaa ja elät sen mukaan!
Näinhän tämä nykyään menee. Sitten on turha ihmetellä masennustilastoja, itsemurhia ja lisääntynyttä rikollisuutta. Se on niin helppo hyvätuloisena sieltä huudella jos et ole köyhän elämää koskaan elänyt. Minä niin mielelläni menisin töihin jos niitä vaan saisin. Opiskeluista huolimatta olen taas työtön. Ei tätä jaksa enää.
Niinpä, verojen jälkeen jää käteen 1200e olenhan toki joihinkin ihmisiin nähden hyvätuloinen. Silti olen vuosien saatossa saanut tuhansia säästöön jotka laitan poikimaan lisää rahaa, en osta niillä "hemmottelu juttuja" vain koska minulla on oikeus.
Nii-in. Tässä on erona se, että sinä saat rahaa säästöön, koska tulosi ovat kuitenkin sen verta isot. Oletko koskaan elänyt monta vuotta pelkällä toimeentulotuella? Minäkin olen joskus saanut jopa siitä rahaa säästöön, jotka kuitenkin menevät heti, kun esim. tietokone menee rikki. Toki sinun mielestäni olen köyhä paska jolla ei ole oikeutta siihen läppäriin. Minun pitäisi vaan kävellä ja laittaa sitä terveellistä ruokaa päivästä toiseen.
Ihmiset ovat itsekkäitä ja suurin osa ajaa vain omaa etuaan. Niin rikkaat kuin köyhätkin. Rikkaat eivät halua rahoistaan köyhälle ja onhan tämä selvä. Harmi vaan, kun me köyhät emme halua siihen asemaan suostua, että me emme saa mitään. Suurin osa meistäkin haluaisi töihin ja tienaamaan sitä rahaa. Olen kovasta yrityksestä huolimatta edelleen työtön, koska Suomi ei pysty enää tarjoamaan töitä. Vaihtoehtoni taitavat olla joko jollain ihme rahalla tutkinnon päivittäminen/kielten opiskelu ja ulkomaille muutto, tai sitten rikollisuus. Sori rikkaat, rikokset tulevat lisääntymään valtavasti. Kiitos hallituksen.
Kiitos hallituksen suomessa saat sentaan jotain sosiaalitukia. Itse asun Gambiassa ja tässä ei ole koyhille mitaan. Kuolevat nalkaan tai janoon jos ei ole sukua auttamassa. Globaalissa maailmassa hyvinvointivaltiot kuolee, suomalaisten kannattaisi olla tyytyvaisia siita mita on. Se mitaan mita kyohilla ei ole ei kasva puussa. Se tulee joltain jolla on. Itse teen hyvantekevaisyytta mutta tulonsiirroillakin on rajansa. Siksi muutin aikoinaan suomesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä ihminen pystyy säästämään ja venyttämään penniä jos on pakko. Mutta täytyy muistaa, että moni köyhä on tehnyt sitä jo vuosia. Se on todella väsyttävää ja masentavaa. Ei ole kiva katsoa vierestä, kun muut ostelevat uusia vaatteita, lähtevät lomille, käyvät kampaajalla jne. Kyllä se köyhäkin haluaisi välillä materiaalista iloa elämäänsä, aivan kuten ne hyvätuloisetkin. Köyhyys ja työttömyys aiheuttavat myös masennusta ja ahdistusta. Tietää, että köyhänä pitäisi ruoat tehdä alusta asti itse, mutta sitä passivoituu niin helposti. Minäkin joskus ajattelen, että mitä hemmetin väliä. Joskus tuhlaan rahani uusiin vaatteisiin, koska kyllä hemmetissä minäkin kaipaan välillä sitä ostamisen ja uusien vaatteiden iloa. Minun tuloillani tarkoittaa sitä, että se on sitten pois sieltä ruoasta. Aina ei vaan jaksa välittää. Lisäksi olisi kiva harrastaa välillä muutakin kuin sitä ainaista kävelyä. Kyllä, se kävely on ilmaista eikä maksa mitään, mutta köyhäkin haluaa välillä vaihtelua. Siksi välillä tuhlaan rahani esimerkiksi keilaukseen. Tiivistyksenä siis: Köyhänä pystyy elämään, mutta pidemmän päälle se on ihan helvetin perseestä, passivoivaa ja masentavaa ja sitä saattaa sortua tupakointiin, juomiseen ja mässäilyyn, että saisi edes jotain iloa elämään.
Huhhuh mikä viesti. Tässä kiteytyy lähes kaikki tekosyyt ja selitykset. "kyllä köyhälläkin on oikeus.." "ei vaan jaksa välittää.."köyhäkin joskus kaipaa.." lue ja sisäistä tämä: KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA MIHINKÄÄN. Sinä tienaat rahasi itse ja nautit niistä tai et tienaa ja elät sen mukaan!
Näinhän tämä nykyään menee. Sitten on turha ihmetellä masennustilastoja, itsemurhia ja lisääntynyttä rikollisuutta. Se on niin helppo hyvätuloisena sieltä huudella jos et ole köyhän elämää koskaan elänyt. Minä niin mielelläni menisin töihin jos niitä vaan saisin. Opiskeluista huolimatta olen taas työtön. Ei tätä jaksa enää.
Niinpä, verojen jälkeen jää käteen 1200e olenhan toki joihinkin ihmisiin nähden hyvätuloinen. Silti olen vuosien saatossa saanut tuhansia säästöön jotka laitan poikimaan lisää rahaa, en osta niillä "hemmottelu juttuja" vain koska minulla on oikeus.
Nii-in. Tässä on erona se, että sinä saat rahaa säästöön, koska tulosi ovat kuitenkin sen verta isot. Oletko koskaan elänyt monta vuotta pelkällä toimeentulotuella? Minäkin olen joskus saanut jopa siitä rahaa säästöön, jotka kuitenkin menevät heti, kun esim. tietokone menee rikki. Toki sinun mielestäni olen köyhä paska jolla ei ole oikeutta siihen läppäriin. Minun pitäisi vaan kävellä ja laittaa sitä terveellistä ruokaa päivästä toiseen.
Ihmiset ovat itsekkäitä ja suurin osa ajaa vain omaa etuaan. Niin rikkaat kuin köyhätkin. Rikkaat eivät halua rahoistaan köyhälle ja onhan tämä selvä. Harmi vaan, kun me köyhät emme halua siihen asemaan suostua, että me emme saa mitään. Suurin osa meistäkin haluaisi töihin ja tienaamaan sitä rahaa. Olen kovasta yrityksestä huolimatta edelleen työtön, koska Suomi ei pysty enää tarjoamaan töitä. Vaihtoehtoni taitavat olla joko jollain ihme rahalla tutkinnon päivittäminen/kielten opiskelu ja ulkomaille muutto, tai sitten rikollisuus. Sori rikkaat, rikokset tulevat lisääntymään valtavasti. Kiitos hallituksen.
Kiitos hallituksen suomessa saat sentaan jotain sosiaalitukia. Itse asun Gambiassa ja tässä ei ole koyhille mitaan. Kuolevat nalkaan tai janoon jos ei ole sukua auttamassa. Globaalissa maailmassa hyvinvointivaltiot kuolee, suomalaisten kannattaisi olla tyytyvaisia siita mita on. Se mitaan mita kyohilla ei ole ei kasva puussa. Se tulee joltain jolla on. Itse teen hyvantekevaisyytta mutta tulonsiirroillakin on rajansa. Siksi muutin aikoinaan suomesta pois.
Olen hyvin vankasti eri mieltä.
Globalisaatio ei etene tasaisella vauhdilla. Se voi jopa kääntyä päinvastaiseen suuntaan, kuten nyt näemme Yhdysvalloissa, joka on uuden presidentin johdolla sulkemassa rajoja ja rajoittamassa vapaata kauppaa.
Kun tuloerot kasvavat koko ajan, jossain tulee vastaan raja, missä köyhtyvät kansalaiset alkavat pullikoida. Tulee mellakoita, tulee sisällissotia, tulee uudenlaista politiikkaa, jossa aletaan verottaa rikkaita enemmän ja taas palauttaa tukia ja julkisia palveluita.
Suomessakin nykyhallitus tulee suurella todennäköisyydellä häviämään seuraavat vaalit. Demarit ovat nyt galluppien mukaan suurin puolue ja vasurit nousseet jopa persujen edelle. Ehkä kansan mitta jatkuviessa säästötalkoilla alkaa olla loppu ja aletaan kysy. MIKSI VEROTUS PITÄÄ HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ PITÄÄ MATALALLA?
Puolet suomalaisista oli jo muutama vuosi sitten - ennen nykyisiä vyönkiristyksiä - valmiita maksamaan enemmän veroa, jos hyvinvointivaltion ylläpitäminen sitä vaatii.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002656702.html
Olen melkoisen varma, että nyt osuus on vielä isompi.
Luulisi sinun Gambiassa asuvana tajuavan - kun näet kaiken sen kurjuuden ja osattomuuden ympärilläsi, yhdessä maailman köyhimmistä maista - että hyvinvointipalvelut ovat rahanarvoisia. Jos en saa koulutusta, terveydenhoitoa ja sairaseläkevakuutusta veroilla, joudun maksamaan ne kalliisti itse.
On halvempaa järjestää vaikkapa koulutus kaikille yhteiskunnan toimesta, "tukkuhintaan" kuin edellyttää jokaisen maksavan sen erikseen itse, "kappalehintaan".
74
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko niin, että köyhyyteen liittyy muutakin kuin rahan puute? Nih.
Todellakin. Suomessa siihen liittyy erittäin olennaisen osan älyn puute, koska rahaa tulee todellakin riittävästi elämiseen, vaikka eläisi minimituella. Poikkeuksena avio- tai avoliitossa elävät, joiden rahat lasketaan yhteisiksi, jolloin voi joutua elämään pelkällä työmarkkinatuella. Jos osuutesi vuokrasta on esimerkiksi 400 euroa, niin sinulle jää käteen 120 euroa kuukaudessa asumiskulujen jälkeen. Kyllä tuolla jotenkin pärjää, mutta joutuu kyllä aika hyvistä alennuksista vaatteensa ostamaan, eikä säästöön jää paljon mitään.
Olen nähnyt tuon dokumentin äidin lapsensa kanssa puistossa pari vuotta sitten. Hyvin vietti aikaa pojan kanssa, eikä räplännyt puhelinta niinkuin suuri osa äideistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin vankasti eri mieltä.
Globalisaatio ei etene tasaisella vauhdilla. Se voi jopa kääntyä päinvastaiseen suuntaan, kuten nyt näemme Yhdysvalloissa, joka on uuden presidentin johdolla sulkemassa rajoja ja rajoittamassa vapaata kauppaa.
Kun tuloerot kasvavat koko ajan, jossain tulee vastaan raja, missä köyhtyvät kansalaiset alkavat pullikoida. Tulee mellakoita, tulee sisällissotia, tulee uudenlaista politiikkaa, jossa aletaan verottaa rikkaita enemmän ja taas palauttaa tukia ja julkisia palveluita.
Suomessakin nykyhallitus tulee suurella todennäköisyydellä häviämään seuraavat vaalit. Demarit ovat nyt galluppien mukaan suurin puolue ja vasurit nousseet jopa persujen edelle. Ehkä kansan mitta jatkuviessa säästötalkoilla alkaa olla loppu ja aletaan kysy. MIKSI VEROTUS PITÄÄ HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ PITÄÄ MATALALLA?
Puolet suomalaisista oli jo muutama vuosi sitten - ennen nykyisiä vyönkiristyksiä - valmiita maksamaan enemmän veroa, jos hyvinvointivaltion ylläpitäminen sitä vaatii.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002656702.html
Olen melkoisen varma, että nyt osuus on vielä isompi.
Luulisi sinun Gambiassa asuvana tajuavan - kun näet kaiken sen kurjuuden ja osattomuuden ympärilläsi, yhdessä maailman köyhimmistä maista - että hyvinvointipalvelut ovat rahanarvoisia. Jos en saa koulutusta, terveydenhoitoa ja sairaseläkevakuutusta veroilla, joudun maksamaan ne kalliisti itse.
On halvempaa järjestää vaikkapa koulutus kaikille yhteiskunnan toimesta, "tukkuhintaan" kuin edellyttää jokaisen maksavan sen erikseen itse, "kappalehintaan".
74
No tuota, verotus on kyllä Suomessa ihan maailman kireimpiä kautta linjan. Alvista ansiotuloveroon ja pääomatuloverosta perintöveroon. Verot ovat Suomessa liian matalat vain niiden mielestä jotka eivät noita veroja itse joudu maksamaan, mutta hyötyvät suuresti muiden maksamista veroista, ja siksi kuola suupielestä valuen haluavat verojen muodossa itselleen entistä enemmän muiden rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin köyhät valittaa ja kun antaa neuvoja, miten sieltä paskasta noustaan pois niin sitten valitetaan kahta kauheammin. On se elämä teille helvetin rankkaa kun kaikki on pelkkää negatiivisuutta .)
En näe tässä ketjussa hirveästi neuvoja, miten "paskasta noustaan pois".
Sen sijaan täällä on sivutolkulla ohjeita, miten tehdään kasvissosekeittoa.
Jos lapsiperheelle jää asumiskulujen jälkeen sanotaan nyt vaikka 200-300 e/naama ruokaan, vaatteisiin yms., niin tiukkaa on riippumatta siitä syövätkö sipsejä vai kasvissosekeittoa.
Ainoa keino päästä köyhyydestä on kasvattaa tuloja, jotta sitten on rahaa ylimääräiseenkin kuten harrastuksiin, matkusteluun ja asuntoon vähän paremmalta paikalta. Tähän verrattuna joku 100 euron säästö kuukauden ruokalaskusta on yhtä tyhjän kanssa.
Itse asiassa jo se, että perheessä olisi kaksi aikuista matalapalkka-aloilla riittäisi nostamaan perheen pahimmasta köyhyydestä (nettotulot esim. 3500 euroa kk yhteensä). Tähän pääse jopa ilman koulutusta.
Kyllä, jos vanhempi on pienipalkkainen, molempien työssäkäyntiä tarvitaan. Tuokin lapsi olisi saanut varmaan päivähoitopaikan ja äiti olisi päässyt vaikka osapäiväisesti töihin. Tuossa dokkarissa tietysti oltiin kannustinloukussa, jos äiti olisi mennyt töihin, tuet olisivat pudonneet. Mutta lapsen kannaltakin, voisi olla parempi olla osan päivästä päiväkodissa. No nyt taitaakin olla jo eskarissa.
Ja taas tätä, että laittakaa lapsi päiväkotiin ja äiti MENEE töihin. Ei sinne töihin noin vain mennä! Sinne päästään! Kaikki eivät pääse. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikea ymmärtää. Ei meillä olisi Suomessa näin suurta määrää työttömiä ja köyhyyttä, jos sinne töihin vain mentäisiin.
Keittiöalan töitä löytyy! Tämä äitihän oli kokki koulutukseltaan, ko alalla on osa-aika töitä. Olikohan edes hakenut?
Tällä viikolla tuli ehdotus osallistavasta sosiaaliturvasta pitkäaikaistyöttömille. Olen sitä mieltä, että sitä kannattaisi ehdottomasti kokeilla. Esim. dokumentin perheen tapauksessa äiti voisi tehdä muutaman tunnin viikossa avustavia oman alan työtehtäviä ja samalla ylläpitää edes jollain tasolla ammattitaitoaan ja työkykyään. Lapsi siksi ajaksi päiväkotiin oppimaan sosiaalisia taitoja ja syömään terveellisesti. Vuosia kotona oleminen ei tee hyvää kenellekään. Enkä tarkoita mitään orjatyötä.
tosi kuin vesi kirjoitti:
Surullista, antaisin heti rahaa jos olisi.
Luuletko että raha korjaa noiden ongelmat? Rahaahan jo saavat, elossa ovat ja tuhdisti voivat. Tuo nimi "köyhyyden perintö" pitäisi olla ennemmin "syrjäytyneiden saamattomien sossupummien perintö". Tuollaiset ihmiset tarvitsisivat jotain mentoria, joka opettaisi kunnolliseen, terveelliseen, tuotteliaiseen ja onnelliseen elämään ihan vaikka kädestä pitäen.
Tietääkö kukaan mitä heille kuuluu nyt?
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin ennen, paitsi että ovat hankkineet pari suuta lisää yhteiskunnan ruokittaviksi.
mielenkiintoistako, joukko persaukisia sössöttävät rahanpuutteesta.( ! ) Vaihtoehtoisuus kiinnostaisi, lauma rikkaita valittamassa ylensyönnistä kun on liikaa ruokaa. tahi kengät likaantuvat kävellessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin ennen, paitsi että ovat hankkineet pari suuta lisää yhteiskunnan ruokittaviksi.
En halua haukkua kyseisiä ihmisiä, mutta ihmetyttää että todellako noin ylipainoinen pystyy raskautumaan (ja jos pystyy, niin että lapsi myös selviää läpi raskauden). Eikös tuollaisessa ole paljon riskejä? Minulle hedelmällisyystutkimuksissa lääkäri valitti kahdesta (2 !!) ylimääräisestä kilosta, että saattaa muka siitä johtua etten raskaudu.
Olisi mielenkiintoista nähdä seurantadokumentti ko. perheen nykytilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin juuri kasvissosekeitto lounasta varten 6 hengelle. Hinta 2,50 euroa. Kyllä se vaan niin saatanan kallista on.
Halpaahan se on. Mitä muuten syötte sen kanssa. Itselläni on kaksi urheilevaa lasta ja heillä keitot eivät juuri nälkää pidä. Sitten menee lisäksi valtavat vuoret leipää.
Kyllä se pitää, kun lusikoi 3-4 lautasellista. Toki ruisleipä on hyvä, terveellinen ja halpa lisä. Jälkiuunileipä on suosikkini. Päälle vaikka paputahnaa, niin saa proteiiniakin riittävästi. Ruokajuomaksi raikasta vettä.
Liha pitäisi vielä paremmin, mutta on kallista tiskillä. Normina 19,90...29,90 ja vähänkään jos on savun makua niin hinta taas tuplaantuu. Puhumattakaan porosta tai hirvestä. Lohikin tuppaa olemaan sen 19,90 kilo.
Mieluummin syön palkokasveja ja tummaa viljaa. Halvempia, terveellisempiä ja ilmastovaikutuksiltaan parempia.
Miksi tuhlata 20 €/kg loheen, kun samalla rahalla saa paljon enemmän proteiinia palkokasveista ja tummasta viljasta?
Mä en voi syödä palkokasveja enkä viljoja, maha turpoaa. Lohta tarvitsee määrällisesti vähemmän kuin kumpaakaan noista täyttämään vatsan mutta just palkokasvien, perunoiden, viljojen ja riisien takia ihmiset ovat venyttäneet vatsalaukkunsa siihen kokoon että näläntunne ei lähde normaalilla ruokamäärällä. Laita kädet kupiksi yhteen, siinä sun tarvitsema määrä sapuskaa kerrottuna kahdella per päivä. Jaa se neljään, viiteen osaan niin saat oikean kertamäärän. Urheilevalle teinille kerro vielä kahdella.
Tietääkö kukaan, mitä perheelle kuuluu nyt? Jatko-osan paikka!
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan täällä on sivutolkulla ohjeita, miten tehdään kasvissosekeittoa.
Jos lapsiperheelle jää asumiskulujen jälkeen sanotaan nyt vaikka 200-300 e/naama ruokaan, vaatteisiin yms., niin tiukkaa on riippumatta siitä syövätkö sipsejä vai kasvissosekeittoa.
Tuon perheen ongelma ei ole se, etteikö rahaa tulisi, etteikö sillä syötäisi. Se laitetaan tupakkaan ja ilmeisesti alkoon ja muuhun turhuuteen. Mulle ei jää lasten kanssa asumiskulujen jälkeen todellakaan 200-300€/nassu ruokaan ja vaatteisiin, mutta silti meillä on vaatetta, pyykkikone, ruokaa, harrastuksia. Tiukkaa on meilläkin, vaikka töissä käyn ja tienaan itsekseni ihan ok palkkaa, jolla tullaan toimeen. Ero tuohon perheeseen on, että meillä ei laiteta "paskaan" sitä rahaa (tupakka, karkki, alko, krääsä). Lasten kanssa rahoista puhutaan rehellisesti, jos ei ole johonkin varaa niin sitä ei tehdä. Ei täällä voi kukaan olettaa, että raha tippuu taivaasta ja joku tulee tekemään mun puolesta asiat.
Ei ole sillä naisella ollut helppo lapsuus varmaan. Joten melko hyvin klaaraa kaiken läpi. Hoiti lasta hyvin, ei päihdeongelmaa tms.
JUURI näin. Viisaasti ja hyvin selitetty.
Se on sitä paitsi täyttä matematiikkaa. Jos jokainen yllättävä menoerä on pois jostakin, se hätäsäästö kulutetaan yhä uudestaan ja uudestaan nollille. Siten tilanne ei muutu koskaan, ei synny ylimääräistä sijoituspääomaa, ikään kuin.
74