Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sikainfluenssarokotteen seuraus: "Poikamme on ollut unessa 7 vuotta"

Vierailija
11.02.2017 |

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201702102200068962_uu.shtml

18. helmikuuta 2010 keskisuomalaisen perheen elämä muuttui peruuttamattomasti.

- Silloin poikamme nukahti ikiuneen, ja sillä taipaleella edelleen ollaan. Hän on ollut seitsemän viime vuotta unessa, perheen isä kertoo.

Kaksi kuukautta aikaisemmin, joulukuussa 2009 perheen molemmat kouluikäiset lapset olivat saaneet koulussa Pandemrix-sikainfluenssarokotteen.

- Tietysti tällaiset lainkuuliaiset vanhemmat antoivat luvan, kun peloteltiin kuolemalla, isä kertaa.

Helmikuussa perheen kuopus, 12-vuotias poika sairastui rokotuksesta pahasti. Isä kuvailee vakavan narkolepsian iskeneen kertarysäyksellä.

Poika ei vain nukahtele jatkuvasti, vaan hänen aivojensa on todettu olevan pysyvästi unessa. Siksi isä puhuukin pojan vaipuneen "ikiuneen".

- Hän on niin sanotusti valveilla, mutta aivot ovat unessa. Hän on jatkuvasti REM-unessa, vaikka olisi hereillä. Hän elää jatkuvasti kahdessa todellisuudessa, unessa ja meidän kanssamme rinnakkain, isä kertoo.

Neurologien mukaan perheen poika on yksi kaikkein vaikeimmin sairastuneista rokotuksen uhreista. Pojalla on todettu 90 prosentin invaliditeetti.

Poika on nyt 19-vuotias. Hän ei tule koskaan viettämään normaalia elämää.

Siis aivan järkyttävää. Kuinka raskasta vanhemmillekin, koko pojan loppuelämä. Mitä sitten kun vanhempia ei enää ole, laitokseenko? Muistan vielä kun nuita rokotteita jaeltiin ja itsekin otin. Todella vastuutonta antaa ihmisille rokotteita joitten jälkiseuraamuksia ei olla kunnolla tutkittu. Poika parka :(

Kommentit (391)

Vierailija
81/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastin tuon taudin ja todella kevyt se oli kyllä potea. Meni n. 3-4päivää. En ottanut rokotetta, sillä ajattelin että normaaleissa influenssoissakin kuolee ihmisiä aina, että se on nyt vain sitä elämän menoa. Mielestäni influenssat ovat luonnollinen tapa pienentää populaatiota mikä ei ole välttämättä huono asia ylikansoitetussa maailmassa, vaikkakin surullinen. Tällaisen mielipiteen omaavana tietenkin myös itse olisin "valmis" lähtemään jos kävisi niin huono tuuri että tauti olisi tappava omalla kohdalla.

Ihanaa yleistää kaikki asiat? Se, että sinulla oli "kevyt" sikaflu meinaa vissiin ettei siihen kukaan voi kuolla?

Jos ei ketään olisi rokotettu, siis ei yhtäkään, kuinkahan monta raatoa olisi tullut? Ajattele! Laumasuoja antaa turvaa rokottamattomille moukillekin!

Vierailija
82/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta silloin 2009 annettiin kuva, että sairastuneista tosi iso osa tulee kuolemaan ja todellisuudessa kuolleisuus jäi paljon alemmalle tasolle. 

Vierailija
84/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihmisiä jotka vain ottavat rokotteen kun niin suositellaan ja käsketään, eivätkä itse ajattele asiaa ollenkaan.

Media ohjailee varmaan 50% ihmisistä toiminnallaan.. ajattelu on niin työlästä, joten ihmiset ovat ulkoistaneet sen muille (=toimittajille)

Vierailija
85/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just mietin et en ottanu sillon sitä rokotetta jostain syystä. Kukaan ei pakottanu? Oon ollu sillon 17-vuotias. Tän (ja monen muun) perheen kohtalo on kyllä surullinen ja eihän vanhemmatkaan voi hoitaa lasta ikuisesti. Hekin voivat sairastua vakavasti esim. syöpään ja sillon voimavarat ovat todella vähissä. :( voimia heille.

Vierailija
86/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä kolme rokotteen vuoksi narkolepsiaan sairastunutta. Yhden lapseni hyvä ystävä, toisen lapseni harrastuskaveri ja oman työkaverin veli.

Toisaalta kukaan ei tiedä, montako tuttavapiiristä olisi kuollut sikainfluenssaan ilman rokotetta :(

Kolme! Herranjestas, itse en tiedä ketään joka on kyseisen influenssan saanut.. tuntuu että noita perusflunssiakin nykyään pelätään kuin ruttoa

Vierailija
87/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen tapaus kertakaikkisen järkyttävä. Ihan hirveä tilanne.

Itsellä rokotteen ottamisen jälkeen seuraavanlaisia oireita:

-Paljon unihalvauksia. Vällillä voi olla viikkoja kun niitä ei ole ollenkaan, välillä on useampi päivä putkeen kun unihalvauksia on 3-5klp/vuorokausi. Tulevat vaikka nukun mahalleni, kyljelleni, valot päällä. Syön monipuolisesti, liikun, stressitaso normaali. Hallusinaatiot ovat sairaita.

-Järkyttävät väsymyskohtaukset. Saatan kirjoittaa luennolla muistiinpanoja ja herään siihen että pää tipahtaa alaspäin. Ei auta vaikka olisin syönyt hyvin, yrittänyt nukkua 7-8h. En kuitenkaan saa vastaavanlaisia väsymyskohtauksia juoksulenkin aikana. Olo on vain ylipäätään tosi vetämätön ja uupunut. Haluaisin vain nukkua ja nukkua. Arki tuntuu kokonaisuudessaan hyvin raskaalta. Aiemmin kilpailin kahdessa eri urheilulajissa SM-tasolla, opiskelin, näin ystäviä kun ehdin ja pärjäsin hyvin 7-9h unilla.

-Ystävät ovat huomautelleet siitä, että saatan saman automatkan aikana kysyä samaa kysymystä kahdesti tai kolmesti. Minulle ei ole jäänyt mitään muistikuvaa, että olisin kysynyt asiaa 10min aiemmin.

-Ennen en juurikaan tehnyt kirjoitusvirheitä. Nykyisin joudun lukemaan viestit aina uudestaan ennen lähettämistä, sillä melkein joka kerta kun on pitänyt kirjoittaa esimerkiksi: "Saitko sä sen tehtyä?" on muuttunut: "Saitko sä sen teet?" Tästä teksistä jouduin korjaamaan yllä olevan kappaleen: "...kysyä samaa kysymyksiä kahdesti..." muotoon "kysymystä." Virheet ovat sitä luokkaa, että olen huolestunut.

-Vääntävänä tuntuvaa kipua päässä. Yhdellä suht lähisukulaisella ollut aivosyöpä.

-Yksi oire on hengitysvaikeudet. Hengitystiet turpoavat, mutta uskon tämän johtuvan allergiasta. Yläasteeni purettiin homeiden takia kun olin jo aloittanut lukion eli voi olla että homeet ovat aiheuttaneet tämän. Aloin saada kohtauksia, joiden aikana en vain saanut happea. Juominen ja yskiminen eivät auttaneet. Nykyisin sellaisia tulee harvemmin, mutta joskus. Ääni lähtee kuitenkin helposti heikoksi ja epävireiseksi, vähän käheäksi. Puhuminen on vaikeaa. Jos olen ollut hiljaa koko päivän, niin kuulostan ihan eri ihmiseltä ja normaalilta.

Terveyskeskuksessa käyminen on yhtä tyhjän kanssa ja olen jo miettinyt pitäisikö itse säästää ja kustantaa aivojen magneettikuva ja käydä yksityisellä puolella tutkittavana niin hengitysongelman kuin mahdollisen narkolepsian osalta.

Vierailija
88/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinaan kielsin lasteni rokotuksen ko. rokotteella ja juurikin siksi, että monissa muissa maissa kritisoitiin sen testaamattomuutta lapsilla. Ainoastaan suomalaiset olivat tuolloin rokotehysterian vallassa (hyvää lobbausta), muualla esim. Keski-euroopassa ei paniikissa jonoteltu rokotusta.

Sain päätöksestä kauheat haukut niin lääkäreiltä kuin koulultakin.

Sairastimme koko perhe vielä sikainfluenssankin. Jälkikäteen olen useammalta lääkäriltä kuullut, miten olimme tehneet oikean päätöksen. Liian monen lapsen loppuelämä on pilalla tuon rokotteen takia.

Vierailija
89/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihmisiä jotka vain ottavat rokotteen kun niin suositellaan ja käsketään, eivätkä itse ajattele asiaa ollenkaan.

Useimmilla kyllä ei ole juurikaan edellytyksiä itse ajatella kovinkaan laadukkaasti tätä asiaa. Jos oikeasti jaksaa ja pystyy tutustumaan tutkimukseen ja arvioimaan faktapohjaisesti asiaa, niin hyvä, mutta tyypillinen mama lukee yhden tunnepitoisen artikkelin yksittäistapauksesta ja vetää siitä täysin vääriä johtopäätöksiä siitä, millaisia riskejä omalle lapselleen tuottaa.

Vierailija
90/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta silloin 2009 annettiin kuva, että sairastuneista tosi iso osa tulee kuolemaan ja todellisuudessa kuolleisuus jäi paljon alemmalle tasolle. 

Silloin kun epidemia alkoi jylläämään, oli sen tappavuus todella korkea. Tästä johtuen päätökset piti tehdä nopeasti ja ilman riittäviä tietoja. Siksi pidän oikeana ihmisten rokottamista, vaikka nyt jälkikäteen on helppo julistaa, kuinka se oli virheellinen päätös. Omat lapseni ja itseni rokotutin. Jälkikäteen olen miettinyt, johtuiko 1-vuotiaan poikani uneliaisuus rokotteesta. Hän nukahteli tuolloin aivan mihin tahansa ja herättäminen oli vaikeaa. Nyt moneen vuoteen ei ole kyllä ollut mitään sellaisia oireita.

Vierailija
91/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallittu riski. Lääkeyhtiöt nettoavat miljardeja ja täällä ei tarvitse maksaa juuri minkäänlaisia korvauksia ihmisten terveyden pilaamisesta. Yhdysvalloissa poika olisi sentään miljonääri.

Vierailija
92/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun epidemia alkoi jylläämään, oli sen tappavuus todella korkea. Tästä johtuen päätökset piti tehdä nopeasti ja ilman riittäviä tietoja. Siksi pidän oikeana ihmisten rokottamista, vaikka nyt jälkikäteen on helppo julistaa, kuinka se oli virheellinen päätös. Omat lapseni ja itseni rokotutin. Jälkikäteen olen miettinyt, johtuiko 1-vuotiaan poikani uneliaisuus rokotteesta. Hän nukahteli tuolloin aivan mihin tahansa ja herättäminen oli vaikeaa. Nyt moneen vuoteen ei ole kyllä ollut mitään sellaisia oireita.

Tutustu tarkemmin pandemian syntymiseen. Pelottelu siinä oli taustalla ja pelottelu saavuttu kliimaksin silloin kun lääkeyhtiöt saivat rokotteen viimeisestä faasista ulos. Kuolleisuutta liioiteltiin hurjasti, sillä tavallinen kausinfulenssa tappoi enemmän.

Vierailija
93/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko vielä Tamiflu-episodin tässä samassa yhteydessä? Täysin toimimatonta lääkettä ostettiin miljoonilla varastoon. Taustalla oli tutkimushuijaus, kuten suurimmassa osassa lääketutkimuksia.

Vierailija
94/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketehdas olisi korvausvelvollinen sekä Suomen valtio. Hyvinpä vain ovat huippujuristiensa myötä pystyneet luimistelemaan korvausvelvollisuudestaan. Törkeää.

Sydäntä riiipaisee pojan kohtalo. Voimia ja jaksamista vanhemmille.

Vierailija
95/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketehdas olisi korvausvelvollinen sekä Suomen valtio. Hyvinpä vain ovat huippujuristiensa myötä pystyneet luimistelemaan korvausvelvollisuudestaan. Törkeää.

Sydäntä riiipaisee pojan kohtalo. Voimia ja jaksamista vanhemmille.

Eipä tuo ihme ole, kun THL:n pääjohtajaksi pääsi ihmisten terveyden pilaamalla. Pahin ongelma tässä on se, että muutkin rokotteet voivat aiheuttaa pitkällä aikavälillä vastaavia haittoja, muttei niitä voida yhdistää rokotteeseen, sillä ongelmia ei tutkita ilman älytöntä mediarummutusta. Lisäksi mediat ovat täysin THL:n ja muiden vallanpitäjien hallussa, eli totuutta ei saisi millään esille.

Vierailija
96/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden poikaa vanhempi, olin silloin seiskalla kun tota rokotetta tuputettiin mutta olin ainoa joka kieltäytyi rokotteesta kun se koulussa annettiin kaikille vaikka vanhemmatkin halusi että olisin ottanut. Muistan kun opettajatkin päivitteli että eikö musta vanhemmat välitä yhtään kun jäin yksin luokkaan muiden mennessä terkkarille (mitä helvettiä?? 13 vuotiaanakin on oma tahto ja määräämisoikeus kehostaan). Ei kaduttanut kun alkoi tulla niitä narkolepsia uutisia...

En ole rokotusvastainen, ehdottomasti vauvana pitää rokottaa, mutta kriittinen kaikkea tollasta sekoilua ja uusia lääkkeitä kohtaan. Olin jo silloin ja kaikkien pitäisi olla ja miettiä kaks kertaa onko mikäkin lääke oikeasti pakollinen ja tarpeellinen.

Vierailija
97/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä olette tästä tytöille annettavasta HPV-rokotteesta? Kannattaako ottaa tytölle?

Eiköhän se päätös kannata jättää ammattilaisille, ei kysellä netin keskustelupalstalla.

Vierailija
98/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauni-Leena Luukanen-Kilde varoitti ottamasta tuota myrkkypiikkiä jo kesällä 2009.

Vierailija
99/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tapaus. Kannattaa kuitenkin muistaa, että edelliset influenssapandemiat (espanjantauti v.1918, Aasialainen v. 1957 ja Hongkongilainen v.1968 ) olivat aikamoisia katastrofeja, jotka tappoivat yhteensä miljoonia ihmisiä. Hongkongilainen influenssakin tappoi vielä 60-luvulla lähestulkoon miljoona ihmistä maailmanlaajuisesti. Sikainfluenssaa aiheuttava virus oli hyvin samanlainen kuin nämä aikaisemmat pandemian aiheuttaneet virukset, joten pakkohan siihen oli reagoida ja nopeasti. Jos kyseessä olisi ollut uusi espanjantauti, eikä ihmisiä oltaisi rokotettu, olisi seurauksena voinut olla täysi katastrofi.

Vierailija
100/391 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä olette tästä tytöille annettavasta HPV-rokotteesta? Kannattaako ottaa tytölle?

Eiköhän se päätös kannata jättää ammattilaisille, ei kysellä netin keskustelupalstalla.

Eiköhän ne sikainfulenssarokotteen antajatkin olleet ammattilaisia?