Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Stubb rasisti?

Vierailija
11.02.2017 |

Ei nostanut syytettä veitsellä uhittelijalle, kun kuuli tämän taustoista (ulkomaalainen, hermostunut omasta mielestään aiheesta).

Mitä jos Masa Meikäläinen olisi kulkenut kaupungilla "muuten vaan" pitkä veitsi taskussa ja heristellyt sitä uhkaavasti ulkoministerille hermostuneena jostakin (esim huonosta kohtelustaan ulkomaalaisiin luusereihin nähden). Olisiko syyte jäänyt nostamatta?

Mikä oli perimmäinen syy olla nostamatta syytettä? Oliko silloisen ulkoministerin mielestä ok, että pääkaupungissa ihan yleisesti kuljetaan pitkät veitset taskussa eikä niitä epäillä näytellä ja käytellä heti, kun vähän suututtaa??! Siis wtf?!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainausmerkeissä oheisesta mtv:n jutusta katkelma:

"Mies kertoi kuulusteluissa, että tunnisti miehen (Stubbin) poliitikoksi ja halusi kiinnittää hänen huomionsa aiempiin tapahtumiin Helsingin Postitalossa, jossa mies koki saaneensa ylimielistä kohtelua, kun yritti päästä tietokoneelle.

– Tunnistin hänet (Stubbin) lehtikuvista ja halusin kiinnittää hänen huomionsa tapahtumiin Postitalossa. Tunnistin hänet lehtikuvista.

Mies kiisti, että veitsi olisi ollut hänen kädessään.

– Minulla oli kyllä taskussani sellainen puukahvainen veitsi, jonka terä on noin 10 senttiä pitkä ja se on sahalaitainen. Minulla ei ollut tarkoitus vahingoittaa ketään, mies sanoi kuulusteluissa.

Stubb ilmoitti puolitoista viikkoa tapahtuneen jälkeen poliisille, että kuultuaan esitutkinnan aikana selvinneistä asioista sekä epäillyn tekijän henkilöllisyydestä, hän ei vaadi asiassa rangaistusta.

Veitsiuhittelusta ei nostettu syytettä."

Vierailija
4/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pelle persu edes miettisi tätä ihonväri kysymyksenä.

Vierailija
5/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heitti vähän kolaa päälle ja ukko hermostuu. Veitsi onkin sitten ihan eri asia? Voi luoja taas.

Vierailija
6/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska stubbin rikastus. Koska colajuoma on hengenvaarallista ja siitä inha läikkä eu-pukuun.

Vierailija
7/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on rasisti

Vierailija
8/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hyväksyy tietyn taustaisten rikollisen ja ympäristölle vaarallisen toiminnan, mutta tuomitsee mm. kantasuomalaisen vastaavanlaisen tai jopa vähäisemmän toiminnan. Kuulostaa äkkiseltään rasistiselta minun korvaani.

Kaikille samat säännöt, samat oikeudet ja velvollisuudet.. eiks se niin pitäis mennä.

T. Pettynyt häntä joskus äänestänytkin

Vierailija
9/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanaton :DD

Vierailija
10/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb nyt vain on syntynyt kultalusikka siellä jossain, eikä oikeasti ymmärrä tavallisen kansan huolia tai elämää. Tosin poliittinen eliitti on kaikki samaa sakkia. Koulutus ei aina takaa älykkyyttä( ja empatiaa).

Vierailija
11/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä kohtaa tuossa oli se uhkaus? Toki ei nyt veitsi kädessä julkisella paikalla pidä heilua, mutta tyyppihän käytännössä ainoastaan käveli ohi.

Vierailija
12/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ulkoministeri tahtoi välttää ulkopoliittisen kriisin ja jätti asian sikseen. Sanomistahan siitä olisi kuitenkin tullut :)

Vierailija
13/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen miehen, joka roiski vähän limpparia stubbin takille, hän kyllä haastoi oikeuteen.

Vierailija
14/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen miehen, joka roiski vähän limpparia stubbin takille, hän kyllä haastoi oikeuteen.

Niin, mutta limsasta voi tulla vaikka minkälaisia hengenvaarallisia viilto- tai pistohaavoja, toisin kuin 10 sentin veitsestä. Stubb toimii aivan yhtä linjakkaasti kuin nyt rivikansanedustajanakin: töistä lintsataan ja keskitytään vain maksullisiin puhekeikkoihin.

Vierailija
15/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin missä kohtaa tuossa oli se uhkaus? Toki ei nyt veitsi kädessä julkisella paikalla pidä heilua, mutta tyyppihän käytännössä ainoastaan käveli ohi.

Lue koko juttu. Siinä se on seikkaperäisesti lukee. Stubbin kuulusteluissa kertomana ja valvontakameran nauhalta todennettuna. Mutta sitten Stubb kuuli hyökkääjän taustat ja antoi olla.

Jos et jaksa lukea juttua, niin tyyppi on ollut Stubbin edessä, tuijottanut suoraan Stubbia silmiin julma ilme naamallaan, näyttänyt kahdella sormella silmiään ja sitten osoittanut niillä Stubbia samalla koko ajan uhkaavasti tuijottaen. Ja veitsi toisessa kädessä.

Sanotaan nyt näin, että itsellä voisi tulla tuollaisessa tilanteessa tulla pissa housuun pelosta. Ja totta hemmetissä kokisin veitsellä uhkailuksi. Tekijä ei tietenkään itse "muista" veistä, muuta kuin taskussa pidelleensä. Ja mitähän se veitsi edes siellä taskussa noin ylipäänsä teki, voi kysyä.. Vai olenko ainoa lajiani, kun en teräaseet taskussa kulje kaupungilla?

Vierailija
16/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis epäilty mies oli uusiseelantilainen. Onko Stubbilla jokin salainen illuminaatin Bildenberg-suunnitelma Suomen uusiseelantilaistamiseksi?

Vierailija
17/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle on oikeastaan ihan sama onko joku veitsiraivooja kantasuomalainen, irakilainen, somalialainen, venäläinen, ranskalainen tai vaikka sitten uusiseelantilainen. Kyllä sen kuuluu joutua vastuuseen teostaan. Kyllä pitää antaa heti ekasta kerrasta selkeä viesti, että tällaista ei vaan tehdä. Piste.

Onko oikeasti joku sitä mieltä, että joku satunnainen turisti saa täällä kadulla uhitella veitsi kädessä. Mä en ymmärrä. Enkä ymmärrä enkä hyväksy Stubbin munatonta päätöstä olla nostamatta syytettä. Ministeritasolla se olisi pitänyt tehdä jo esimerkin vuoksi yhteiskunnan yleisen moraalin säilyttämisen nimissä.