Laskin juuri, että mulle jää tuista yli 500 € kuussa säästöön!
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
1) kotihoidontuki: 800 € /kk
2) vammaistuki 210 € /kk
3) elatustuki noin 800 € / kk
4) asumistuki 750 € / kk
5) toimeentulotuki 1700 € / kk
6) lapsilisät 487 € / kkYhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.
Älä viitti naurattaa! Kun nuo antamasi luvut laittaa toimeentulotukilaskuriin, niin latin latia ei tipu toimeentulotukea. Toimeentulotuki EI tule lapsilisien, elatustuen, asumistuen, kotihoidontuen ja vammaistuen päälle.
Joku roti näihin trolliviesteihin, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Minä saan palkkaa 47000 kuussa.
Työttömyyskorvausta nostan 7400. Asumistuki on 5000. Kodinhoidontuki 4000. Koulumatkatukea saan 500, kuntoutusrahaa 1500, Toimeentulotukea 2400.
Maataloustukea 3000.
Mitään ei jää käteen.
Reps
Vierailija kirjoitti:
Mulla on palkka 1950 ja miehellä 2100 brutto. Lapsilisää saadaan muuta avustuksia ei. Ei matkustella, polteta tai käydä ravintolassa. Mitään ei jää säästöön asuntolainan maksujen jälkeen. Onko tehty väärin kun yritetään elättää perheemme?
Jos olet perheen hankkinut niin perheen myös elätät.
Mutta jollette ryyppää ettekä rällää rahojanne eikä siitä jää mitään säästöön niin MINNE ne sitten menevät?
Itse saan tuosta teidän tulostanne noin. puolet, (ei miestä) ja silti saan rahaa säästöön joka kuukausi noin 500€. Eli kyllä teillä jossain mättää jos molemmat tienaa ja silti ei muka mitään jää.
Minä pystyn järjestämään hienosti kesä- ja talviloma reissut, ryyppäämään kun siltä tuntuu, ostan paistia ja filettä ja luomua eli ruokaostoksissakaan en pihistele. Ja kyllä asun omistusasunnossa pääkaupunki seudulla.
vastaus kirjoitti:
Lue ketjua taaksepäin.
Eipä auta, tuki sitä tuki tätä....
Mä saan kodinhoidontukea ja 2 x lapsilisä. 603,05 € - verot. Joo en saa 500 € kuussa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää töistä nettona käteen 2000€ joista säästöön pistän kuukausittain 1000€.
Säästöistä joskus nappaan kun tulee isompia menoja esim. Matkustelu.
Tämä on ainoa joka vastaa Ap:n alkuperäiseen kysymykseen, kaikki muut vain jankkaavat tuista joita Ap ei kysynyt =D
Olisko mahdollista pysyä aiheessa eikä sen vieressä??
Aloituksen otsikko: "laskin juuri että mulla jää tuista yli 500 eu kuussa säästöön?"
Mitä siinä sinä et ymmärtänyt? (Huomaa avainsana on tummennettu)
Syksystä alkaen saan 250 e/ kk, olen opiskelija. Olen myös avoliitossa, ja kaikki joiden avopuoliso tienaa yli 2000 e / kk, tulevat saamaan saman summan. Miettikääpä sitä. :) Ei jää säästöön, ja opintolainakaan ei tuossa tilanteessa ihan riitä.
Eli joo, kiva että esim. ansiosidonnaisesta leikataan, mutta mitenkäs me "loiset"? Ei (melkein) kenenkään avopuoliso elätä toista Suomessa, kivaa että hallitus haluaa ajatella niin.
1300€ jää palkasta säästöön tai turhuuksiin
Just kirjoitti:
Mä saan kodinhoidontukea ja 2 x lapsilisä. 603,05 € - verot. Joo en saa 500 € kuussa säästöön.
Ei tota aloituksessa kysyttykkään.
Eli ei kiinnosta täällä ketään, mene siihen keskusteluun missä kysellään ja ihmetellään tuista.
Joo valitettavasti useat ketjun suuria tukia nauttivista ovat trolleja.
Toisaalta onhan yhteiskunnalle järkevää tukea lapsiperheitä, etenkin yksinhuoltajia. Esim. kotihoidontuen ideahan on että se säästää päivähoitoon laitettavia verorahojamme.
Mutta pitää myös muistaa, että monet tuet ovat vain lyhytaikaisia. Ansiopäivärahaa saa nyt vain 400 päivää. Viimeistään kahden vuoden kuluttua putoaa työmarkkinatuelle ellei saa töitä. Kotihoidontuki, äitiys- ja vanhempainrahat yms. kestävät nekin vain hetken, kotihoidontuki esim. pienenee lapsen kasvaessa ja loppuu kun lapsi menee kouluun. Lapsilisäkin voi loppua ennen kuin lapsi on aikuistunut.
Mutta nämä tukimuodot ovat yhteiskunnassamme arvovalinta, siis että tuetaan enemmän tietynlaisia työttömiä ja lapsiperheitä -- sen sijaan opiskelijat, yksinasuvat lapsettomat, köyhät eläkeläiset ja vammaiset eivät saa lainkaan noin hulppeita tukia, vaikka tarvetta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää töistä nettona käteen 2000€ joista säästöön pistän kuukausittain 1000€.
Säästöistä joskus nappaan kun tulee isompia menoja esim. Matkustelu.
Tämä on ainoa joka vastaa Ap:n alkuperäiseen kysymykseen, kaikki muut vain jankkaavat tuista joita Ap ei kysynyt =D
Olisko mahdollista pysyä aiheessa eikä sen vieressä??
Aloituksen otsikko: "laskin juuri että mulla jää tuista yli 500 eu kuussa säästöön?"
Mitä siinä sinä et ymmärtänyt? (Huomaa avainsana on tummennettu)
Et sitten viitsinyt lukea Ap:n ensimmäistä viestiä - Mites teillä palkasta?
(huomaa Ap:n aloitus on tummennettu).
ps. Sattuukohan tuollainen tyhmyys päähän.
Vierailija kirjoitti:
Syksystä alkaen saan 250 e/ kk, olen opiskelija. Olen myös avoliitossa, ja kaikki joiden avopuoliso tienaa yli 2000 e / kk, tulevat saamaan saman summan. Miettikääpä sitä. :) Ei jää säästöön, ja opintolainakaan ei tuossa tilanteessa ihan riitä.
Eli joo, kiva että esim. ansiosidonnaisesta leikataan, mutta mitenkäs me "loiset"? Ei (melkein) kenenkään avopuoliso elätä toista Suomessa, kivaa että hallitus haluaa ajatella niin.
Toivottavasti hillitsee myös sitä lisääntymisviettiä kun hankit opintojesi ohelle myös osa-aikaisen työpaikan.
Et saa ainakaan opintotukea, opintotuesta kun ei käteen edes jää tuota 500euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin jää hyvinä kuukausina lähemmässä 400e säästöön. Tukina kotihoidontuki 500e, Opintotuki 300e, lapsilisä 140e, elatustuki 150e, asumustuki 550. Yhteensä siis n.1500.
Vuokraan menee 700 ja muihin laskuihin hajautettuna ihan max.100e kuussa. Eletään toki säästeliäästi, mutta enpä ymmärrä miksi opiskelevan, köyhän, työttömän jne. Pitäisikään saavuttaa sama elintaso kuin työssäkäyvän :D Ainakin pk-seudulla on paljon ilmaista virikettä tarjolla ja pienet lapset ei välitä näistä merkkivaatteista sun muista hömpötyksistä mitä monien toimeentulotuen asiakkaidenkin lasten päällä näkee. Eri asia sitten he, joilla on oikeasti varaa rahoittaa turhuudet omasta palkkapussistaan.
Kiitollinen olen toki saamastani valtion avusta, mutta onhan tää systeemi vähän järjetön ja itselläni nää tuet on vielä pienimmästä päästä, kun vertaa moniin muihin sankareihin :D
Te ette syö mitään? Kaikkiin kuluihin 100€? Vau.
Hoh hoijaa, tosiaankin jos tuon ylläolevan menot laskee eli 1500-700vuokra-100laskut-400säästöön=300€ niin jää 300€ kätettäväksi yhdelle aikuiselle lapselle, ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin tai muihin hygienia-apteekkituotteisiin, kulkemisiin julkisilla tai muulla välineellä, harrastuksiin, huvituksiin ja matkusteluun. No, jos itse olisin yksinhuoltaja yhdellä lapsella tuo 300€ ei kyllä edes riittäisi ruokakuluihin puhumattakaan muista kuluista eli kyllä todella "säästeliäästi" saa elää jos tuista pistää säästöön ison summan.
Kyllähän aina voi säästää tuista. Kysymys kuuluukin paljon sitten sitä rahaa jää käyttöön sen säästämisen jälkeen. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka se sinkku aikuinen joka saa n. 500€ käyttörahaa käytettäväksi ruokaan, vaatteisiin, liikkumiseen, vapaa-ajanmenoihin ja muihin laskuihin (eli muut kuin asumiskulut, sähkö ja reseptilääkkeet) kuten esim. netti ja kännykkälaskut, niin jos tuosta pystyy vielä säästöön pistämän useampi sata niin kyllä todella kurjaa se elämänlaatu on tai täytyy olla todella vähän kuluttava ihminen. Toki jos esim. ruokakulut on minimit ja käyttää paljon ilmaisia ruokajakeluita niin pystyyhän sitä varmaan jotain säästämäänkin. Joku voi sanoa että säästää 200€ joka kk ja elää kolmellasadalla, ei mahdotonta ei, mutta ei mitenkään kadehdittavaa. Minä en haluaisi ikinä elää noin.
Tapaturman seurauksena olen tällä hetkellä työkyvytön ja saan tuet seuraavat: Kuntoutustuki 1400€+ lapsilisät kahdesta lapsesta. Mies pienipalkkaisessa työssä. Hieman jää säästöön rahaa joka kuukausi.
Mitä oliskaan viikonloput ilman provoja!
Olen opiskelija, saan noin 500 euroa kuussa. Jos haluaa enemmän, on pakko löytää töitä tai velkaantua. :) Eikä opiskelujen jälkeen tänä päivänä ole mitään takeita, että töitä löytyy, joilla maksaa laina pois. En tule koskaan ymmärtämään, miksi työttömät saavat enemmän tukia eikä heidän tule nostaa lainaa.
Niin ja elokuussa opintoraha laskee aivan törkeästi.
Töissä oon. 5oo kk säästöön, 600kk sijoituksiin.
Kunhan teillä lapset kasvaa ja lentää pesästä niin nauru loppuu kun tuet loppuu. Saatte isot asunnot ja tuet vain sen takia kun teillä on lapsia, joihin teidän pitäisi rahat laittaa eikä itseenne. Hävettääkö kun naapurin yksinhuoltaja rahaa lapsia tarhaan ennen kahdeksaa ja kustantaa teidän makaamista. Ei taida hävettää tuolla älykkyysosamäärällä.
Aiemmin täällä palstalla oli keskustelu missä porukka leuhki kuinka paljon heillä oli säästöjä pankkitilillä. Kellä oli 100 000 kenellä 20 000 + osakkeita jne.. nyt kun niitä säästöjä kysytään niin kellään ei ookkaan mitään.
Ihan huuliviirejä kaikki jutut täällä.