Laskin juuri, että mulle jää tuista yli 500 € kuussa säästöön!
Kommentit (239)
Eipä tuosta opintotuesta jää mitään säästöön. Näköjään eniten jää ylimääräistä monen lapsen työttömillä. On tää outo maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin jää hyvinä kuukausina lähemmässä 400e säästöön. Tukina kotihoidontuki 500e, Opintotuki 300e, lapsilisä 140e, elatustuki 150e, asumustuki 550. Yhteensä siis n.1500.
Vuokraan menee 700 ja muihin laskuihin hajautettuna ihan max.100e kuussa. Eletään toki säästeliäästi, mutta enpä ymmärrä miksi opiskelevan, köyhän, työttömän jne. Pitäisikään saavuttaa sama elintaso kuin työssäkäyvän :D Ainakin pk-seudulla on paljon ilmaista virikettä tarjolla ja pienet lapset ei välitä näistä merkkivaatteista sun muista hömpötyksistä mitä monien toimeentulotuen asiakkaidenkin lasten päällä näkee. Eri asia sitten he, joilla on oikeasti varaa rahoittaa turhuudet omasta palkkapussistaan.
Kiitollinen olen toki saamastani valtion avusta, mutta onhan tää systeemi vähän järjetön ja itselläni nää tuet on vielä pienimmästä päästä, kun vertaa moniin muihin sankareihin :D
Te ette syö mitään? Kaikkiin kuluihin 100€? Vau.
Henkilö kirjoitti tienaavansa tuilla 1500 joista asumiseen ja laskuihin meni 700+100 = 800. Säästöön hän leuhki jäävän 400€ eli .....
1500-800= 700€ josta vähennät säästöt 400 = jää 300€ muuhun esim. niihin ruokakauppa menoihin.
Missä sä olit matematiikantunnit??
Vastaa nyt jo ihmeessä missä olit matikantunnit??
Vai vieläkö sä siellä vääntelet sormiasi yritätä ynnäillä mistä se 300€ ilmesty? =D =D =D
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
1) kotihoidontuki: 800 € /kk
2) vammaistuki 210 € /kk
3) elatustuki noin 800 € / kk
4) asumistuki 750 € / kk
5) toimeentulotuki 1700 € / kk
6) lapsilisät 487 € / kkYhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.
Tämä on huijausta. Noilla tuilla ei saa toimeentulotukea. Todellinen summa on :
vuokra 1005e
yh-perusosa n. 540e
4 lapsesta perusosat n. 1200e.
Yhteensä 2745e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
2) vammaistuki 210 € /kk
4) asumistuki 750 € / kk
6) lapsilisät 487 € / kkYhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.
vuokra 1005e
yh-perusosa n. 540e
Yhteensä 2745e.
Tämä olisi siis toimeentulotuen raja, mutta muut tuet ylittävät tämän jo.
En kyllä ymmärrä miten jotkut saavat lähelle 2000e noita tukia - itsellä ehkä siinä 900-1000e yhteensä kun kaikki raavitaan kokoon. Luulen että se on se "tavallinen tarina". Monella näköjään vielä tienaava puoliso rinnalla. Sitten täällä tyhmänä huutelette etuuksianne isoon ääneen? Leikkaukset osuvat aina niihin joilla on huonoin asema. Kiitos idiootit!
Vierailija kirjoitti:
Häh? Tipun kohta kotihoidontuelle, saan tuen 341€ + hoitolisä n.150€ ja lapsilisä 95€ eli 586€/kk. En saa asumislisää kun mies on töissä. Olenko jäänyt jostain tuista paitsi? Vuokraan menee 300 ja omiin laskuihin 200 eli pitäis 86€ pärjätä mun kuukausessa? Miehelläkään ei mikään hurja palkka. Ahdistaa tuleva.
Ilmoittaudu työttömäksi. Saat enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Että taas pistää vihaksi sossun ja kelan elätit!
Ehkä sitten olisi parempi, jos ajattelisit muita asioita. Viha myrkyttää elämän ja vie ennenaikaiseen hautaan!
Huvittaa kun tässä rinnalla menee toinen ketju ylen köyhyysdokumentista ja siellä nämä samat kultapossumammat heristelevät paheksuen pulleita sormiaan. Ilmeisesti köyhiäkin (tuilla eläjiä) on kahta klaania. 1) ne jotka elävät tyytyväisenä keskiluokkaista elämää veronmaksajien kustannuksella ja hyvällä omatunnolla 2) köyhyydessä elävät.
5e ehkä voi jäädä. ~700e/kk työttömyystukea, opiskelen omaehtoisesti. Maksan siitä kaiken.
Itse asun miesystäväni kanssa virallisesti eri asunnoissa vaikka käytännössä asun miehen luona. Meillä on yhteinen kolmevuotias lapsi. Minun ei ole mitään järjeä virallisesti muuttaa miesystäväni luokse koska hän on työelämässä ja itse olen kotiäitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
2) vammaistuki 210 € /kk
4) asumistuki 750 € / kk
vuokra 1005e
yh-perusosa n. 540e
Yhteensä 2745e.Tämä olisi siis toimeentulotuen raja, mutta muut tuet ylittävät tämän jo.
Toi on varmaan harkinnanvaraista tt-tukea tms. Meillä ainakin lääkkeet, koulutarvikkeet ja lasten harrastukset maksetaan harkinnanvaraisella tt-tuella. Ja olen siis yh ja saan kuntoutuspäivärahaa ja muita tukia niin paljon, etten saa tt-tuen perusosaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
2) vammaistuki 210 € /kk
4) asumistuki 750 € / kk
vuokra 1005e
yh-perusosa n. 540e
Yhteensä 2745e.Tämä olisi siis toimeentulotuen raja, mutta muut tuet ylittävät tämän jo.
Toi on varmaan harkinnanvaraista tt-tukea tms. Meillä ainakin lääkkeet, koulutarvikkeet ja lasten harrastukset maksetaan harkinnanvaraisella tt-tuella. Ja olen siis yh ja saan kuntoutuspäivärahaa ja muita tukia niin paljon, etten saa tt-tuen perusosaa.
Jos henkilö saisi täydentävää tai ehkäväisevää tt-tukea (harkinnanvaraista) 1700e/kk, niin hänellä olisi elämä kyllä jo semmosissa ongelmissa ettei tulisi tähän ketjuun kirjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa nettona 980 euroa :D Siitä kun laskee pakolliset menot pois niin jää rahaa ruokaan ja humpuutteluun 200 euroa. Asun yhdessä mieheni kanssa, joten tukia ei irtoa.
Miksi asutte 1400 euron vuokralla kun olet noin köyhä? Oletan että maksat vuokrasta puolet ja siksi jää noin vähän rahaa käyttöön. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
2) vammaistuki 210 € /kk
4) asumistuki 750 € / kk
vuokra 1005e
yh-perusosa n. 540e
Jos henkilö saisi täydentävää tai ehkäväisevää tt-tukea (harkinnanvaraista) 1700e/kk, niin hänellä olisi elämä kyllä jo semmosissa ongelmissa ettei tulisi tähän ketjuun kirjoittelemaan.
Me saatiin esim joulukuussa 1200 harkinnanvaraista tt-tukea (lääkkeet, lapsen harrastusvälineet, jouluruuat ym). Ja viime kesänä saatiin huonekalut (yli 5000) kun vanhat oli homeessa ja kissanpisassa.
Nää kateutta aiheuttavat provot uppoaa täällä näköjään kuin vanhaan naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
2) vammaistuki 210 € /kk
4) asumistuki 750 € / kk
vuokra 1005e
yh-perusosa n. 540e
Me saatiin esim joulukuussa 1200 harkinnanvaraista tt-tukea (lääkkeet, lapsen harrastusvälineet, jouluruuat ym). Ja viime kesänä saatiin huonekalut (yli 5000) kun vanhat oli homeessa ja kissanpisassa.
Teillä oli kertaluonteisia, tuossa oletettiin/väitettiin kuukausittaiseksi. Kuukausittaisessa edellytyksenä käytännössä suuret julkisen puolen sairausmenot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen tuet:
2) vammaistuki 210 € /kk
4) asumistuki 750 € / kk
vuokra 1005e
yh-perusosa n. 540e
Miksi annatte kissan paskoa huonekaluille? Hyi.
Ettekö pidä kissan vessaa puhtaana vai miksi se raukka yrittää etsiä siistimpää paikkaa tarpeilleen? Yök teitä.
Saan työmarkkinatukea n. hiukan alle 600 euroa ja työpalkkaa mainospostin& paikallislehden jaosta
(4 työpäivä/vko) n' 90-130 euroa. Jos lopetan jakamisen tai otan siis lopputilin ,niin menetän myös
työmarkkinatukeni. Tuloni jäävät siis alle yleensä alle 700 euroa/kk. Tarvitsisin kyllä omakotiasujana (vanha pieni puutalo) toimeentulotukea,ja KELAsta ehdotettiin hakea sitä. Rahat riittävät juuri ja juuri polttopuihin sähkölaskuun ja kasvis-&kala ruokakuluihini. Vain alusvaatteet ostan kaupasta,kaiken muun kirppiksiltä.Autoa ei tietenkään minulla ole,mutta onneksi kiva naapuri jonka kanssa käymme usein hänen pienellä autollaan kauppareissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Onpas säästäväistä porukkaa täällä... Noista rahoista tuollaisia säästöjä..... Itsellä nettotulot yli 3000e/kk, en saa säästöön, asuntolainaa lyhennän n. 500e/kk.
Jos et maksa suuria elareita tms, niin sinähän olet juuri sellainen mitä Suomi kaipaa-kuluttava kansalainen, joka laittaa rahan kiertoon. Jos vielä panostat suomalaiseen osaamiseen, vielä parempi.
Yläpeukku!
Mä elän toistaiseksi kuntoutustuella ja opiskelen täysipäiväisesti. 450 €/kk tulee kuntoutusrahaa, asumiseen menee 190 €/kk, vesimaksu 30 €/kk, puhelinlasku 30 €/kk, lääkekulut alkuvuodesta ennen katon täyttymistä melkein 200 €/kk. Syön pelkkää kaurapuuroa.