Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri, että mulle jää tuista yli 500 € kuussa säästöön!

Vierailija
10.02.2017 |

Mites teillä palkasta?

Kommentit (239)

Vierailija
81/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtään ei jää säästöön, ellei pientä aso-asuntoon liittyvää lainanmaksua lasketa. Kaikki menee tai laitan menemään.

Vierailija
82/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

1) kotihoidontuki: 800 € /kk

2) vammaistuki 210 € /kk

3) elatustuki noin 800 € / kk

4) asumistuki 750 € / kk

5) toimeentulotuki 1700 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Yhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.

Tämä on huijausta. Noilla tuilla ei saa toimeentulotukea. Todellinen summa on :

vuokra 1005e

yh-perusosa n. 540e

4 lapsesta perusosat n. 1200e.

Yhteensä 2745e.

Tämä olisi siis toimeentulotuen raja, mutta muut tuet ylittävät tämän jo.

Toi on varmaan harkinnanvaraista tt-tukea tms. Meillä ainakin lääkkeet, koulutarvikkeet ja lasten harrastukset maksetaan harkinnanvaraisella tt-tuella. Ja olen siis yh ja saan kuntoutuspäivärahaa ja muita tukia niin paljon, etten saa tt-tuen perusosaa.

Jos henkilö saisi täydentävää tai ehkäväisevää tt-tukea (harkinnanvaraista) 1700e/kk, niin hänellä olisi elämä kyllä jo semmosissa ongelmissa ettei tulisi tähän ketjuun kirjoittelemaan.

Me saatiin esim joulukuussa 1200 harkinnanvaraista tt-tukea (lääkkeet, lapsen harrastusvälineet, jouluruuat ym). Ja viime kesänä saatiin huonekalut (yli 5000) kun vanhat oli homeessa ja kissanpisassa.

Ei tää voi olla totta, ei kukaan voi saada tukea jouluruokiin?? Ja sossu ostanut uudet huonekalut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan palkkaa 47000 kuussa.

Työttömyyskorvausta nostan 7400. Asumistuki on 5000. Kodinhoidontuki 4000. Koulumatkatukea saan 500, kuntoutusrahaa 1500, Toimeentulotukea 2400.

Maataloustukea 3000.

Mitään ei jää käteen.

Vierailija
84/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää töistä nettona käteen 2000€ joista säästöön pistän kuukausittain 1000€.

Säästöistä joskus nappaan kun tulee isompia menoja esim. Matkustelu.

Tämä on ainoa joka vastaa Ap:n alkuperäiseen kysymykseen, kaikki muut vain jankkaavat tuista joita Ap ei kysynyt =D

Olisko mahdollista pysyä aiheessa eikä sen vieressä??

Vierailija
85/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan palkkaa 47000 kuussa.

Työttömyyskorvausta nostan 7400. Asumistuki on 5000. Kodinhoidontuki 4000. Koulumatkatukea saan 500, kuntoutusrahaa 1500, Toimeentulotukea 2400.

Maataloustukea 3000.

Mitään ei jää käteen.

Runkkaa kovemmin, kyllä se siitä laukeaa.

Vierailija
86/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukia pidä leikata vaan tehdä työnteko kannattavammaksi myös pienipalkkaisena! Silloin tukia nostaisi varmasti pienempi määrä Suomalaisista. Mamuista en tiedä.

Itselläkin sairaseläke on minimi enkä sillä elä vaan pakko hakea toimeentulotukea. Osaatteko yhtään kuvitella miltä tuntuu elää loppuelämä näin ja olen aika nuori?

Koskaan ei jää eikä tule jäämään mitään säästöön. Sairaskustannukset isot eikä kaikkia huomioida toimeentulotuessa.

Paljon ns.välillisiä kuluja sairauksista nimittäin, kuten se ettei saa aina käytyä edes kaupassa tmv. ja minulla on lapsia.

Terveys vaan ykskaksi pamahti paskaksi. Työelämässä en kerinnyt kovin olemaan ja opintolainatkin on.

Vituttaa kun tekisin jos voisin, itse asialle jotain, jotta elämäntilanne paranisi, mutta en pysty. :(

200€/kk lisää auttaisi jo paljon. Mut tuskin nousee.

Et sairaat ja köyhät kyykkyyn!

Vierailija
87/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi lasta ja minä sekä mieheni käymme töissä. Yhtään ei jää säästöön ja emme elä leveästi.

Te olette tämän romahtavan sossuyhteiskunnan selkäranka.

Vierailija
88/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatkaa oma keskustelu tuillenne!

Tämän tarkoitus oli kysyä paljonko työssäkäyvälle jää säästöjä.

Oletteko päässeet edes peruskoulusta läpi kun ette näemmä ymmärrä edes kysymystä!

Vierailija
89/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on palkka 1950 ja miehellä 2100 brutto. Lapsilisää saadaan muuta avustuksia ei. Ei matkustella, polteta tai käydä ravintolassa. Mitään ei jää säästöön asuntolainan maksujen jälkeen. Onko tehty väärin kun yritetään elättää perheemme?

No en kyllä ihmettele, jos noin pienillä tuloilla mennään lisääntymään. Myös pienituloisena omistusasumisen taloudellinen järkevyys on vähän kyseenalaista, ellei sitten asu jossain maaseudulla/muuttotappiokunnassa.

Vierailija
90/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kotihoidontuki.

Nyt olisi tukien leikkaamisen paikka kun ei normaalia työtä tekemällä saa tuollaisia summia, saatika että siitä jotain säästöön jäisi.

Ihmettelen miten kehtaatte edes kirjoittaa tuollaista täällä. On nimittäin ihmisiä jotka olisivat tukien tarpeessa, mutta eivät saa latin latia mistään. Onneksi en itse kuulu heihin, mutta surettaa heidän puolestaan.

Vierailija
91/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä käyvä kirjoitti:

Se on kotihoidontuki.

Nyt olisi tukien leikkaamisen paikka kun ei normaalia työtä tekemällä saa tuollaisia summia, saatika että siitä jotain säästöön jäisi.

Ihmettelen miten kehtaatte edes kirjoittaa tuollaista täällä. On nimittäin ihmisiä jotka olisivat tukien tarpeessa, mutta eivät saa latin latia mistään. Onneksi en itse kuulu heihin, mutta surettaa heidän puolestaan.

Ja sä uskot kaiken mitä netistä luet???

Lähetä kuule mulle tonni niin saat kaks takas ensviikolla =)=)=)

Vierailija
92/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 'osallistava sosiaaliturva'  (tai mikä 'osallistava' se nyt ihan tarkalleenottaen olikaan)on taas vain  poliitikkojen sorvaama uusi nimike sen  '9 :n euron kolmannen sektorin' jatkamiseksi vanhaan malliin  ..."syrjäytymisen estämiseksi" pyh !

Vierailija
93/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku KEHTAA käydä leipäjonossa ja on tuollaiset tulot.

Kyllä ihmetyttää ihmisten röyhkeys, vaikka onhan se röyhkeys tiedossa.

Vierailija
94/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnu pystyvän säästämään palkastaan yhtään mitään.

Minä onneksi pystyn.

Vierailija
95/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkyttää se miten paljo ihmiset saa tukia :(

Lusmuilua. Joku opintotuki nyt on todella ymmärrettävää

Vierailija
96/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh hoijaa kirjoitti:

Siis joku KEHTAA käydä leipäjonossa ja on tuollaiset tulot.

Kyllä ihmetyttää ihmisten röyhkeys, vaikka onhan se röyhkeys tiedossa.

Kenestä tai mistä viestistä puhut ??

Vierailija
97/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi miten törkeetä saada tommosia tukia. Menkää töihin!

Vierailija
98/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsi miten törkeetä saada tommosia tukia. Menkää töihin!

Jaa sä saat säästöön sun liksasta kuinka paljon??

(tämä nimittäin oli ap:n kysymys ei sun mielipide tukien törkeydestä tai aiheellisuudesta).

Vierailija
99/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 850e tukija, yritän saada 150-200e säästöön tässä kuussa. Vaatii ääretöntä itsekuria sanoo kaikelle ei. Ja sitä ettei tule mistään lisäkuluja. Olen itse asiassa syönyt tässä kuussa paremmin kuin useimmin, kun ei tule sorruttu "sipsipussi lounaaksi" tyylisiin ideoihin.

Vierailija
100/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo.Muuten ei voi olla.