Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin juuri, että mulle jää tuista yli 500 € kuussa säästöön!

Vierailija
10.02.2017 |

Mites teillä palkasta?

Kommentit (239)

Vierailija
41/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

1) kotihoidontuki: 800 € /kk

2) vammaistuki 210 € /kk

3) elatustuki noin 800 € / kk

4) asumistuki 750 € / kk

5) toimeentulotuki 1700 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Yhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.

Anteeksi nyt vain, mutta tämä on provo.  lakin ilman tuota vammaistukea tulot toimeentulolaskurilla, ja tässä tilanteessa ei saisi toimeentulotukea laisinkaan muiden tulojen päälle.  Toki, jos on paljon sairaalakuluja, reseptilääkekuluja yms, jossain kuukaudessa, niin silloin saattaa mennä toimeentulotuken puolelle sim. muutamisen kymppien määrän suhteen.

Vierailija
42/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 250 euroa saisi ankarasti pihistämällä jäämään, aika turha puhua joka omillaan pärjää että saa 500 tuista säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kotihoidontukea 1400 ja lapsilisät 600, palkkatuloja 1600 kuussa ja mies tienaa 3600. Kyllä siitä jo jää hyvin säästöön. Joskus käydään leipäjonossa.

Onko lapsi mukana töissä? Vai miten voit saada sekä kotihoitotukea että palkkaa?

Kyllähän tuo onnistuu, jos on sellainen työ, jossa voi esim. edes osaltaan tehdä etäpäiviä, on vuorotyömahdollisuus, suuri liukuma, tekee töitä omassa yrityksessä, tekee viinoloppuisin työtä, ja toinen vanhempi hoitaa silloin jne. jne.  Yleensä noissa tilanteissa on vielä hätävarana esim. mummo tai vaari, jotka katsovat lasta esim. neuvottelujen aikana.

Vierailija
44/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, perheen nettotulot n. 7500€/kk ja mitään ei jää säästöön...

Vierailija
45/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Tipun kohta kotihoidontuelle, saan tuen 341€ + hoitolisä n.150€ ja lapsilisä 95€ eli 586€/kk. En saa asumislisää kun mies on töissä. Olenko jäänyt jostain tuista paitsi? Vuokraan menee 300 ja omiin laskuihin 200 eli pitäis 86€ pärjätä mun kuukausessa? Miehelläkään ei mikään hurja palkka. Ahdistaa tuleva.

Vierailija
46/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kotihoidontukea 1400 ja lapsilisät 600, palkkatuloja 1600 kuussa ja mies tienaa 3600. Kyllä siitä jo jää hyvin säästöön. Joskus käydään leipäjonossa.

Onko lapsi mukana töissä? Vai miten voit saada sekä kotihoitotukea että palkkaa?

Kyllähän tuo onnistuu, jos on sellainen työ, jossa voi esim. edes osaltaan tehdä etäpäiviä, on vuorotyömahdollisuus, suuri liukuma, tekee töitä omassa yrityksessä, tekee viinoloppuisin työtä, ja toinen vanhempi hoitaa silloin jne. jne.  Yleensä noissa tilanteissa on vielä hätävarana esim. mummo tai vaari, jotka katsovat lasta esim. neuvottelujen aikana.

Tässä oli kyseessä yksinhuoltaja.

Vierailija
47/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontukea saa, kun lapsi ei ole kunnallisessa. Ja sori, muistin väärin, se onkin 2200 kun nousi juuri vuoden alusta.

Vierailija
48/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sehän se on, että tietyt tuet ovat paljon suurempia kuin  esim. toimeentulotuki/työmarkkinatuki yms. Jos saa korkeaa äitiyspäivärahaa, korkeaa isyysrahaa tai ansiosidonnaista päivärahaa, niin silloinhan todellakin tuistakin voi jäädä suuria summia säästöön. Samoin jos vanhemmat käyvät molemmat työssä, mutta kykenevät hoitamaan muksunsa kuitenkin kotona, niin tokihan silloin voi koko kotihoidontuki jäädä säästöön. siihen kun lisää muutamat lapsilisät, jotka jäävät säästöön, niin 500€ on helposti koossa.

Itsellä menee säästöön juurikin saamani tukien määräinen summa: menee lapsilisät ja myös elatusmaksut, jotka tulevat exältä. Ihan sitä varten, että teininä lasen kulutus tulee olemaan valtavaa: ruokalaskut, vaatelaskut, harrastukset kallistuvat, lukiokirjat(ammattikoululaisen varusteet, läppäri kouluun, ylioppilastutkinnon maksut jne. jne. Onpa outoa, jos en saisi esim. siksi kun saan lapsilisiä, säätää tulevaisuutta varten.

Kht.sta jää jotain talteen? Joo, o. Tottakai.

Haista vittu.

Vierailija
49/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta että ihmiset on TYHMIÄ!!!:D

Vierailija
50/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tuista ollaan leikkaamassa

Kai te nyt oikeasti tajuatte, että tätä "Saan niin paljon tukia, että ei kannata mennä töihin" -oikeistopropagandaa kirjoittavat ihmiset, jotka oikeasti eivät tiedä tuilla elämisestä mitään, ja jotka vaan haluavat mustamaalata köyhiä ja kääntää kansan yleisen mielipiteen tukien leikkauksen puolelle? Tuista ei todellakaan jää 500 euroa kuussa säästöön, ja eiköhän tämänkin aloituksen kirjoittaja ole Kokoomuksen äänestäjä.

Vierailija
51/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jää hyvinä kuukausina lähemmässä 400e säästöön. Tukina kotihoidontuki 500e, Opintotuki 300e, lapsilisä 140e, elatustuki 150e, asumustuki 550. Yhteensä siis n.1500.

Vuokraan menee 700 ja muihin laskuihin hajautettuna ihan max.100e kuussa. Eletään toki säästeliäästi, mutta enpä ymmärrä miksi opiskelevan, köyhän, työttömän jne. Pitäisikään saavuttaa sama elintaso kuin työssäkäyvän :D Ainakin pk-seudulla on paljon ilmaista virikettä tarjolla ja pienet lapset ei välitä näistä merkkivaatteista sun muista hömpötyksistä mitä monien toimeentulotuen asiakkaidenkin lasten päällä näkee. Eri asia sitten he, joilla on oikeasti varaa rahoittaa turhuudet omasta palkkapussistaan.

Kiitollinen olen toki saamastani valtion avusta, mutta onhan tää systeemi vähän järjetön ja itselläni nää tuet on vielä pienimmästä päästä, kun vertaa moniin muihin sankareihin :D

Vierailija
52/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan neljästä lapsesta lapsilisät ja kotihoidontukea yhteensä 900 kuussa. Molemmat töissä. Tuolla 900 nuo lapset juuri ruokkii ja vaatettaa ja ne harrastaa jotain pientä.

Vierailija
53/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin jää hyvinä kuukausina lähemmässä 400e säästöön. Tukina kotihoidontuki 500e, Opintotuki 300e, lapsilisä 140e, elatustuki 150e, asumustuki 550. Yhteensä siis n.1500.

Vuokraan menee 700 ja muihin laskuihin hajautettuna ihan max.100e kuussa. Eletään toki säästeliäästi, mutta enpä ymmärrä miksi opiskelevan, köyhän, työttömän jne. Pitäisikään saavuttaa sama elintaso kuin työssäkäyvän :D Ainakin pk-seudulla on paljon ilmaista virikettä tarjolla ja pienet lapset ei välitä näistä merkkivaatteista sun muista hömpötyksistä mitä monien toimeentulotuen asiakkaidenkin lasten päällä näkee. Eri asia sitten he, joilla on oikeasti varaa rahoittaa turhuudet omasta palkkapussistaan.

Kiitollinen olen toki saamastani valtion avusta, mutta onhan tää systeemi vähän järjetön ja itselläni nää tuet on vielä pienimmästä päästä, kun vertaa moniin muihin sankareihin :D

Te ette syö mitään? Kaikkiin kuluihin 100€? Vau.

Vierailija
54/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi vielä sanomatta, että olo oli kuin kroisoksella siirryttyäni pelkältä opintotuelta vanhempaintuille. Eipä tarvitse enää opintolainaakaan nostaa hetkeen :)

Vierailija
55/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä. Säästöön jää kuukaudesta riippuen 100-500e. Yleensä n.300e. Tukia käytin kun opiskelin, kiitos niistä, oikeasti. Tulivat todella tarpeeseen ja olen niistä kiitollinen. Nyt tienaan rahani itse ja olen siitä ylpeä. En ymmärrä mitä hienoa on kehua että elää loisena ja on siitä ylpeä.

Vierailija
56/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyseessä yksinhuoltaja.

Missä luki, että on yksinhuoltaja? sen sijaanhan kirjoittaja kertoi, että mies tienaa 3600.

Vierailija
57/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia tukia sitä saa, HUH HUH!

mulle jää nettona käteen kuussa n,2300e. Ja olen lähemmäs puolet kuusta poissa kotoa. Just tossa kävin ostamassa läjän uusia sukkahousuja töihin ja kahden huonosti istuvat ja halvat korkkarit töihin, ei raaski ostaa kalliita, kun yhden parin elinaika on n,2-3kk. ja niihin meni taas 170e rahaa. Tuon ostoksen teen n. 4-5 kertaa vuodessa.

Menny tää työelämä jo niin mahdottomaksi, etten enää tiedä kuinka jaksan,

että rakkaudesta ilmailuun vaan. Pitäsköhän munkin heittäytyä vaan yhteiskunnan elätiksi, näkis lapsetkin mua enemmän.

Vierailija
58/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö kirjoitti tienaavansa tuilla 1500 joista asumiseen ja laskuihin meni 700+100 = 800. Säästöön hän leuhki jäävän 400€ eli .....

1500-800= 700€ josta vähennät säästöt 400 = jää 300€ muuhun esim. niihin ruokakauppa menoihin.

Missä sä olit matematiikantunnit??

Vierailija
59/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syödään toki. Vuokran ja laskujen (vakuutus, sähkö, puhelin ja ovat muuten yläkanttiin laskettu) jälkeen käteen jää vielä 700e. Ruokaan menee yleensä 150-300e/kk. Syödään halvasti mutta terveellisesti. En käytä alkoholia tai tupakkaa. Sokeria syön välillä ja se onkin suurin paheeni sekä ns. turha menoerä meidän taloudessa. Ainakin 400 euroa jää siis vielä käytettäväksi tai säästöön. Yleensä en keksi mitään käyttökohdetta varsinkaan koko rahalle, joten menee osa menee asp-tilille odottamaan oman asunnon ostoa ja osa "säästötilille".

Vierailija
60/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää töistä nettona käteen 2000€ joista säästöön pistän kuukausittain 1000€.

Säästöistä joskus nappaan kun tulee isompia menoja esim. Matkustelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme