Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri, että mulle jää tuista yli 500 € kuussa säästöön!

Vierailija
10.02.2017 |

Mites teillä palkasta?

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut ansiosidonnaista työttömyyskorvausta siitä lähtien kun lapsi täytti 9kk ja olen sen turvin pystynyt hoitamaan häntä kotona. Oli lopulta onni, että määräaikainen työsuhde päättyi raskausaikana! Nyt saan n. 1500e kk ansiosidonnaista käteen + lapsilisän. Mies maksaa asumiseen ja autoonsa liittyvät menot ja laittaa mulle muutaman satasen ruokakauppaa varten kuussa. Mulla ei ole pakollisia laskuja 100e enempää kuussa, ruokakauppaan ja lapsen menoihin menee sitten jonkin verran. Mutta tosi paljon jää myös humputteluun, matkusteluun ja säästöönkin. Koen olevani aika onnekas tällä hetkellä, varsinkin kun olen elämässäni joutunut elämään pitkiä aikoja todella vähillä rahoilla.

Vierailija
22/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuista ja osa-aikatöistä keskimäärin 200-250 euroa kuussa. Mutta mulla on auto, tupakointi ja muutenkin voisin elää pihimmin mutta käytän jonkin verran myös matkusteluun ja baareissa käymiseen.

Mielenkiinnosta haluaisin tietää että miksi alapeukutuksia? Eikö saa tupakoida jos saa tukia? Ja ihan jokainen joka kyseisiin tukiin on oikeutettu saa samoja tukia kuin minä. Lapsilisät, elarit ja vammaistuen. Viimeisin tuki menee puoliksi lasten isän kanssa. Työttömyyspäivärahaa saan koska osa-aikatyö. Ainoastaan asumistuki on sellainen jota kaikki ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus karttuu n.2000 euroa kuussa.

Vierailija
24/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen perusosa on 414e, ei jää säästöön mitään.

Vierailija
25/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä käteen 2000e/kk. Säästöön noin 600-700e. Sossupummiksi vissiin sama alkaa, kun sillä noin hyvin tienaa. Ehkä ne leikkaukset meneekin ihan oikeaan osoitteeseen.

Asutko yksin vai loisitko miehen rahoilla? Kannattaa muuten huomioida se että on meitä jotka saamme tukia mutta emme sossun tukia.

Ihan yksin asun rivarinpätkässä, jonka kulut 650e/kk, kiitos kysymästä. Uusi auto ja koiriakin löytyy.

Vierailija
26/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa nettona 980 euroa :D Siitä kun laskee pakolliset menot  pois niin jää rahaa ruokaan ja humpuutteluun 200 euroa. Asun yhdessä mieheni kanssa, joten tukia ei irtoa.

Vierailija
27/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyhmä ja niin ootte te muutkin kun muodostatte mielipiteitä tuollaisesta avauksesta. Selvä provohan tuo on ja tehty vain ärsyttääkseen ja negatiivisia kommentteja kalastaakseen siitä kuinka tuet on niin hirveen suuret. Eihän tuo kerro yhtään mitään ap:n oikeista tuloista tai kuinka hyvin hän elää tukien varassa. Hänen pitäisi eritellä ensin kaikki tuet numerotarkasti, sitten tietää perhekoko, monta lasta, mies? Paljon asumiskulut? Ja tuo harkinnanvarainen? Senkin ap voisi kertoa että mitä se hänen kohdallaan tarkoittaa. Kaikille jotka eivät tiedäharkinnan varaisesta mitään kerrottakoon että se ei ole mitään lisärahaa mitä sossusta saa perustoimeentulotuen päälle vaan kyse on siitä että saa maksusitoumuksen tai rahaa kuittia vastaan jotain tiettyä tarvetta varten esim. silmälasit tai lastenvaunut. Harkinnanvaraista saa harvoin eikä joka kuukausi voi esittää harkinnanvaraisia tarpeita ja eihän niitä edes voi olla kovin usein esim. silmälasit jne.. eli sen vaikutus kuukausittaisiin tuloihin on pieni vaikka sitä saisi johonkin hankintaan.

Totuus on että jos elää toimeentulotuella niin se elämiseen jäävä summa on tosi vaatimaton vaikka olisi 10 lasta. Summat mitä jää käyttöön asumiskulujen jälkeen per henkilö ovat todella vaatimattomat ja aika vaikea on sillä summalla elää hyvin tai säästää.

Vierailija
28/239 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ja minä sekä mieheni käymme töissä. Yhtään ei jää säästöön ja emme elä leveästi.

Vierailija
29/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minimituki on vuokran jälkeen tuo 500/kk, eli jos ei söisi mitään koko kuukauden aikana, niin sitten voisi säästää tuon verran. Tästä ketjusta huomaa, että isot tuet eivät koske köyhiä vaan keskiluokkaa (mies käy hyväpalkkaisessa työssä jne.). Leikkaukset tehdään kuitenkin kaikkiin tuloluokkiin, eli köyhät pistetään maksamaan se, että kokoomuslaiset insinöörinrouvat saa isoja tukia.

Vierailija
30/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan noin 400e/kk. Siitä sitten lähtee vuokra, laskut ja kaikki muu. Mies saa noin 500e/kk. Ihan hyvin pärjätään tälleenkin. Molemmat siis opiskellaan.

Vierailija
31/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että taas pistää vihaksi sossun ja kelan elätit!

Vierailija
32/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia te saatte joilla jää hirveästi säästöön? Moni ketä saa paljon tukia, tuet liittyy usein sairauksiin. Ei sairaudet kovoja ole mutta pitääkö mielipahaa hyvittää. Omilla lapsilla pahoja sairauksia, elinikäisiä ellei tehdä leikkauksia mitkä voi johtaa kuolemaan. Sairauskuluihin menee niin paljon niin sairaalaan että lääkkeisiin että maksukatot paukkuu jo alkuvuodesta mutta mitään tukia ei saada. Miksi jotkut saa sairauksiin liittyviä tukia ja toiset ei?

Vierailija
33/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistä nettona palkkaa 1500 euroa kuukaudessa. Olen naimisissa ja miehen palkan takia en saa mitään tukia. Pistää kyllä miettimään miksi käyn töissä... Vai pitäisikö ottaa ero ja alkaa nostamaan myös tukia?

Älkääkä tulko sanomaan, että ole onnellinen työpaikastasi. Tää systeemi on niin outo, kun työn teosta saa vähemmän rahaa kuin valtiolta tukia...

Miksi sinun pitäisi saada tukia, jos saat käteen 1500 €.

Vierailija
34/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla voi kukaan vaan kirjoittaa mitä vaan, hieman kriittistä lukutaitoa siihen mitä uskoo.

Vierailija
35/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kotihoidontukea 1400 ja lapsilisät 600, palkkatuloja 1600 kuussa ja mies tienaa 3600. Kyllä siitä jo jää hyvin säästöön. Joskus käydään leipäjonossa.

Vierailija
36/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellisia tuetaan tässä maassa aivan järkyttävän paljon. Ja silti kehtaavat valittaa.

Miten tuetaan? Satasen lapsilisä?

Vierailija
37/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen tuet:

1) kotihoidontuki: 800 € /kk

2) vammaistuki 210 € /kk

3) elatustuki noin 800 € / kk

4) asumistuki 750 € / kk

5) toimeentulotuki 1700 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Yhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.

Vierailija
38/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kotihoidontukea 1400 ja lapsilisät 600, palkkatuloja 1600 kuussa ja mies tienaa 3600. Kyllä siitä jo jää hyvin säästöön. Joskus käydään leipäjonossa.

Onko lapsi mukana töissä? Vai miten voit saada sekä kotihoitotukea että palkkaa?

Vierailija
39/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se on, että tietyt tuet ovat paljon suurempia kuin  esim. toimeentulotuki/työmarkkinatuki yms. Jos saa korkeaa äitiyspäivärahaa, korkeaa isyysrahaa tai ansiosidonnaista päivärahaa, niin silloinhan todellakin tuistakin voi jäädä suuria summia säästöön. Samoin jos vanhemmat käyvät molemmat työssä, mutta kykenevät hoitamaan muksunsa kuitenkin kotona, niin tokihan silloin voi koko kotihoidontuki jäädä säästöön. siihen kun lisää muutamat lapsilisät, jotka jäävät säästöön, niin 500€ on helposti koossa.

Itsellä menee säästöön juurikin saamani tukien määräinen summa: menee lapsilisät ja myös elatusmaksut, jotka tulevat exältä. Ihan sitä varten, että teininä lasen kulutus tulee olemaan valtavaa: ruokalaskut, vaatelaskut, harrastukset kallistuvat, lukiokirjat(ammattikoululaisen varusteet, läppäri kouluun, ylioppilastutkinnon maksut jne. jne. Onpa outoa, jos en saisi esim. siksi kun saan lapsilisiä, säätää tulevaisuutta varten.

Vierailija
40/239 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkka 1950 ja miehellä 2100 brutto. Lapsilisää saadaan muuta avustuksia ei. Ei matkustella, polteta tai käydä ravintolassa. Mitään ei jää säästöön asuntolainan maksujen jälkeen. Onko tehty väärin kun yritetään elättää perheemme?