Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana ja mies täräytti "kun oot päivät kotona vauvan kanssa, ehdit hyvin siivoonkin"

Vierailija
09.02.2017 |

Olen siis raskaana ja eilen tuli miehen kanssa puheeksi, että hänen on sitten autettava mua kun vauva syntyy. Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua.

Mies siihen sitten tokaisi, että kun olet päivät kotona niin pystyt siivoomaankin. Viittasi siis äitiyslomaan. Vitsit miten vihaiseksi mä tulin. Ja mua alkoi kaduttaa koko lapsenteko. En tule todennäköisesti saamaan mieheltäni mitään apua. En tiedä oikein miten pitäisi toimia.

Ja inhottava huomata, että mies ei myöskään vauvan myötä aio ottaa mitään vastuuta. Eikä näytä edes arvostavan sitä, että hoidan meidän kodissa kaiken. Mitäs nyt?

Kommentit (351)

Vierailija
261/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni vinkki teille laiskiaisille jotka ette päivisin tee mitään hyödyllistä kun puoliso on töissä. Lista on aika lyhyt mutta se toimii.

Nettiin ei mennä koko päivänä. Ei telvisiota kenellekään. Radio sallittu.

Herätys aamulla ennen töihin lähtevää puolisoa ja aamupalan teko. Ei vie aikaa kuin korkeintaan 10 min. Syö itse myös ja valmistele myös lähtö kauppaan. Tee lista tarpeista kun lapsi nukkuu. Vauvan saa mukaan ilman että se herää. Taaperon voi pistää kävelemään

Tee lounas, siivoile irtotavaroita lattioilta ja pistä astiapesukone päälle ja pesukone päälle tarvittaessa. Tässä välissä kerkeää huomioida lasta ja tarkkailla sitä ettei se aiheuta vaaraa itselleen. Ruoka on valmis ja syötä lapsi ja vie hänet rauhoittumaan lukutilaan. Lue rauhallisella äänellä tarina ja aseta nukkumaan. Jos lapsi ei nuku hän ei ole saanut tarpeeksi liikuntaa. Silloin olet ollut huono äiti tai isä. Häpeä.

Keitä kahvit samalla kun lapsi etsii unta. Voit jumpata lyhyesti 15 min tehden nopeasti lihaskunnon tai aloittaa siivoilun.

Koti puhdas kun lapsi herää päiväunilta.

Jos et halua mennä pihalle lapsen kanssa niin tee miehellesi nisupullaa. Ohjeet löytyy pakkauksesta ei NETISTÄ. Ei siis mennä nettiin etsimään ohjeita.

Muistutan tähän väliin että lapsi tarvitsee liikuntaa 3h päivässä.

Vierailija
262/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä me isät kirjoitti:

Aikoinaan kun esikoisen kanssa olin kotona 2 vuotta johtuen työttömyydestä ja vaimo teki uraa niin siivosin joka päivä ja kerkesin myös urheilemaan lapsen päiväunien välissä. Ruuat ja kaikki olivat kuten 50-luvulla. Pullat lämpöisenä kun vaimo tuli töistä kotiin.

Muistutan tähän väliin että siihen aikaan vaimo silti pihtasi vaikka kaikki oli kuten pitikin.

Noh, nämä on menneitä mitäpä siitä muistelemaan.

Toinen lapsi syntyi ja vaimo on tällä kertaa kotona.

Ei siivoa, ei kuulemma kerkeä vaikka esikoinen on koulussa.

Kun tulen töistä niin ei ole edes käyty kaupassa ja ei ole mitään syötävää (ette varmaan ihmettele miksi jään keskiviikkoisin ravintolaan ja juon sielä kännitkin ja tulen kotiin lukemaan iltasadun lapsille).

Tällä kertaa seksiä kyllä saa. Eikä minua haittaa laisinkaan. Tulen toimeen sotkussa mutta ruokaa pitäisi löytyä jääkaapista ja pari kaljaa kiitos.

Kehtasi vielä inttää että en muka siivonnut esikoisen aikaan. Onneksi olin ottanut videoita lähes joka päivältä esikoisemme iloksi kun hän kasvaa ja näytin todisteet vaimolle.

Kyllä. Koti oli puhdas joka päivä ja joka päivä oli myös hyvää ruokaa.

Koti-isät vaan on parempia taloudenhoidossa kuin naiset. Naisilla on haittana laiskuus ja mukavuus. Isät hoitaa asiat armeijan rutiinilla.

No olipa yleistys. Entäs jos mies ei ole käynyt armeijaa ollenkaan, mutta nainen on?

Mitä jos et miettisi tuollaisia ja tekisit senkin edestä jotain. Kerää vaikka pehmolelut tai pikkulelut koriin jooko? Olisit voinut tehdä 50 kyykkyä tuossa välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että olet äitiysLOMALLA eikä lomalla tehdä töitä 🤣

Vierailija
264/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä me isät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä me isät kirjoitti:

Aikoinaan kun esikoisen kanssa olin kotona 2 vuotta johtuen työttömyydestä ja vaimo teki uraa niin siivosin joka päivä ja kerkesin myös urheilemaan lapsen päiväunien välissä. Ruuat ja kaikki olivat kuten 50-luvulla. Pullat lämpöisenä kun vaimo tuli töistä kotiin.

Muistutan tähän väliin että siihen aikaan vaimo silti pihtasi vaikka kaikki oli kuten pitikin.

Kun tulen töistä niin ei ole edes käyty kaupassa ja ei ole mitään syötävää (ette varmaan ihmettele miksi jään keskiviikkoisin ravintolaan ja juon sielä kännitkin ja tulen kotiin lukemaan iltasadun lapsille).

Tällä kertaa seksiä kyllä saa. Eikä minua haittaa laisinkaan. Tulen toimeen sotkussa mutta ruokaa pitäisi löytyä jääkaapista ja pari kaljaa kiitos.

Kehtasi vielä inttää että en muka siivonnut esikoisen aikaan. Onneksi olin ottanut videoita lähes joka päivältä esikoisemme iloksi kun hän kasvaa ja näytin todisteet vaimolle.

Koti-isät vaan on parempia taloudenhoidossa kuin naiset. Naisilla on haittana laiskuus ja mukavuus. Isät hoitaa asiat armeijan rutiinilla.

No olipa yleistys. Entäs jos mies ei ole käynyt armeijaa ollenkaan, mutta nainen on?

Mitä jos et miettisi tuollaisia ja tekisit senkin edestä jotain. Kerää vaikka pehmolelut tai pikkulelut koriin jooko? Olisit voinut tehdä 50 kyykkyä tuossa välissä.

Ei meillä ole pehmoleluja lattialla :D olen käynyt jo lenkillä tänään, en aio enää kyykätä, kiitos vain ehdotuksesta. Niin, eli vastaus kysymykseeni kiitos? Vai eikö sinulla olekkaan vastausta jos kaikki ei ole mennytkään niinkuin ajattelit.. Hmm.

Vierailija
265/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet ovat niin hyviä vauvojen ja lasten ja kodin hoidossa, niin miksi emme jätä sitä tehtävää heille?

Minulle olisi sopinut vallan mainiosti palata töihin ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.

T. 50-v

Vierailija
266/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet ovat niin hyviä vauvojen ja lasten ja kodin hoidossa, niin miksi emme jätä sitä tehtävää heille?

Minulle olisi sopinut vallan mainiosti palata töihin ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.

T. 50-v

Siis lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
267/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Koska miehet ei haluu ;) se minua kyllä ihmetyttää, sehän on pelkkää lomaa ja sohvallamakoilua, mutta suurinosa miehistä ei halua sitä silti tehdä? :o

Vierailija
268/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat rahanahneita. Eli mies töihin koska usein mies tienaa paremmin.

Mies syrjäytetään lapsisuhteesta täysin ja pistetään siivoilemaan töiden jälkeen koska oli niin raskas päivä aihe vapaalla...

Vierailija
269/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka maksaisi nettilaskuni? kirjoitti:

Naiset ovat rahanahneita. Eli mies töihin koska usein mies tienaa paremmin.

Mies syrjäytetään lapsisuhteesta täysin ja pistetään siivoilemaan töiden jälkeen koska oli niin raskas päivä aihe vapaalla...

Olet sitä mieltä, että usein mies haluaisi kyllä pitää vanhempain ja hoitovapaat, mutta nainen ei suostu?

Vierailija
270/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Koska miehet ei haluu ;) se minua kyllä ihmetyttää, sehän on pelkkää lomaa ja sohvallamakoilua, mutta suurinosa miehistä ei halua sitä silti tehdä? :o

Sehän on vaan todiste siitä, miten ahkeria miehet ovat. Täälläkin on sanottu, että lapsen ja kodin hoitaa vaikka vasemmalla kädellä.

Vierailija
271/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Sehän on vaan todiste siitä, miten ahkeria miehet ovat. Täälläkin on sanottu, että lapsen ja kodin hoitaa vaikka vasemmalla kädellä.

Aa niin, eli he tavallaan uhrautuvat naisen puolesta?

Vierailija
272/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Milläs te naiset sen jälkeen uhriutuisitte? Ja kyllä te niin kovasti pidätte siitä äitimyytistä kiinni kynsin ja hampain, että ei tule ihan lähitulevaisuudessa tapahtumaan. Näkeehän sen jo tästäkin uhriutumisen ja ulinan määrästä, mitä tämä ketju pitää sisällään.

"Vauva kuolee jos äityli ei ole puolen metrin päässä vauvasta 24/7 riippurinnat roikkuen!".

Vierailija
273/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä me isät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä me isät kirjoitti:

Ei meillä ole pehmoleluja lattialla :D olen käynyt jo lenkillä tänään, en aio enää kyykätä, kiitos vain ehdotuksesta. Niin, eli vastaus kysymykseeni kiitos? Vai eikö sinulla olekkaan vastausta jos kaikki ei ole mennytkään niinkuin ajattelit.. Hmm.

Eli olet sosku pummi kun olet käynyt lenkillä jo ennen klo 16?

Vierailija
274/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Biologia on tässä kohtaan epäreilu, pieni lapsi tarvitsee äitiään. Ja toisesksi miehet tienaa edelleen naisia enemmän ja vaikka miehellä sitä tahtoa olisi perhee talous ei sitä kestä.

Vierailija
275/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka on kotona, hoitaa kodin. Se joka on töissä, hoitaa leivän pöytään.

Arvostelkaa tälläistä systeemiä vaikka kuinka, mutta noin se menee. Ei ole miehen asia ruveta siivoamaan työpäivän jälkeen.

Itse asiassa siellä töissä on monesti helpompaa kuin  kotona pienen vauvan kanssa, joka saattaa herättää öisin parin tunnein välein, eli nukkua et saa ja kun tätä on jatkunut muutaman kuukauden, alat väsymään.  Päivällä sama meno, eli et nuku kunnolla koskaan. Jos toinen käy 8h töissä ja nukkuu yönsä häiriöttä ja saa vielä  täyden hotelli palvelun, eli  ruoka valmiina eteen ja kaikki kotityöt sillä kotona olevalla niin mitä luulet, kummalla on rankempaa??. Ja eihän se kotona oleva saa koskaan levätä, edes silloin viikonloppuna, koska vauva ei pidä viikonloppua. Sitä pitää hoitaa 24/7. Itse kun olin lapsen kanssa kotona, oli se huomattavasti raskaanpaa kuin töissä käynti.  Kun lähdin töihin, oli nuorinkin jo 3v ja mies jäi vuodeksi kotiin. Niin vain siivoamiset jäi minulle ja monesti se ruuanlaittokin, tiskauksista ja vaatehuollosta puhumattakaan. Eipä "ehtinyt" mies niitä tekemään vaikka kotona oli päivät ja lapsetkin jo paljon isompia kuin silloin kun minä olin kotona.

Jaa, mulla on vauva ja kolme pienempää kotona joten eiköhän mulla joku kokemus ole.

Noh, mulla mies on painanut viikonloputkin hommaa et on saanut pesueen elätettyä et en sit tiä. Ei se ole kyllä ikinä valittanutkaan. Mielummin olen tehnyt sen 8 h kotona hommaa ( vaikka 1 koliikkinen) ja antanut miehenkin nauttia lapsista loppuillan, tai päästänyt sen pakollisiin auto/ kotiremppaan mut ihan miten vaan...

Vierailija
276/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä me isät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä me isät kirjoitti:

Eli olet sosku pummi kun olet käynyt lenkillä jo ennen klo 16?

Niin, kukaan tässä maailmassa ei tee vuorotyötä.. On vain 8-16 työt.

Vierailija
277/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Milläs te naiset sen jälkeen uhriutuisitte? Ja kyllä te niin kovasti pidätte siitä äitimyytistä kiinni kynsin ja hampain, että ei tule ihan lähitulevaisuudessa tapahtumaan. Näkeehän sen jo tästäkin uhriutumisen ja ulinan määrästä, mitä tämä ketju pitää sisällään.

"Vauva kuolee jos äityli ei ole puolen metrin päässä vauvasta 24/7 riippurinnat roikkuen!".

Osaatko tehdä edes YHTÄ positiivista kommenttia? YHTÄ??? Kokeilepa.

Vierailija
278/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Heti kun tähän ketjuun ilmestyy ensimmäinenkin isejä tai ylipäätään miehiä kehuva kommentti.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
279/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihi, lapsettoman miehen elämä on varmastikin niiiiiiin paljon rankempaa kuin suurperheen äidin / isän :D ei luoja mitä porukkaa..

Osasin niin odottaa tätä, että elämä ei voi olla rankkaa kuin naisella jolla on lapsia :D Mieshen pitää kestää vahvana kaikki, eikä ole lainkaan tunteva ihminen, joka on voinut kokea vaimonsa, lapsensa kuoleman tai sairastua vakavasti, jne...

Huutonauruhymiöitä

Voi se äitikin olla vakavasti sairas ja siinä syöpähoitojen ohessa hoitaa ne lapsetkin, lapseton mies senkus keskittyy itseensä ;)

Joo joo on ne äidit parempia ihmisiä suhteessa kaikkiin muihin. Joku akka on levittänyt jalkansa jollekin miehelle pitää tätä palvoa lähes toisena päivätyönään.

Ajatteletko sinä äidistäsikin samalla tavalla? Ja muista sukusi naisista?

Auttamatta oletat äitimyytin pohjalta, että kunnioitan omaa äitiäni? Tai, että tunnen sukuni muut naiset? 

En olettanut vaan kysyin. Etkö erota kysymystä oletuksesta?

Älä yritä. Kysymyksessäsi ei ollut mitää viatonta. Yritit vaan saada toisen keskustelijan ansaa. Äitimyytti elää ja pysyy vahvasti, vaikkä äideissä voidaa osoittaa vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäisiin rajoihin saakka.

Edelleen naiset ovat lapsen tasolle typistettjä viattomia uhreja vaikka apkin tapauksessa voidaan syyttää häntä huonosta kumppani valinnasta. Onnea ap yh-äitiydestä.

Vierailija
280/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 50-v

Heti kun tähän ketjuun ilmestyy ensimmäinenkin isejä tai ylipäätään miehiä kehuva kommentti.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Olet niin keskittynyt julistamaan oman pään pyhää totuutta, että sinulla on mennyt kaikki positiivinen ohi.