Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana ja mies täräytti "kun oot päivät kotona vauvan kanssa, ehdit hyvin siivoonkin"

Vierailija
09.02.2017 |

Olen siis raskaana ja eilen tuli miehen kanssa puheeksi, että hänen on sitten autettava mua kun vauva syntyy. Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua.

Mies siihen sitten tokaisi, että kun olet päivät kotona niin pystyt siivoomaankin. Viittasi siis äitiyslomaan. Vitsit miten vihaiseksi mä tulin. Ja mua alkoi kaduttaa koko lapsenteko. En tule todennäköisesti saamaan mieheltäni mitään apua. En tiedä oikein miten pitäisi toimia.

Ja inhottava huomata, että mies ei myöskään vauvan myötä aio ottaa mitään vastuuta. Eikä näytä edes arvostavan sitä, että hoidan meidän kodissa kaiken. Mitäs nyt?

Kommentit (351)

Vierailija
301/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet ovat niin hyviä vauvojen ja lasten ja kodin hoidossa, niin miksi emme jätä sitä tehtävää heille?

Minulle olisi sopinut vallan mainiosti palata töihin ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.

T. 50-v

Milläs te naiset sen jälkeen uhriutuisitte? Ja kyllä te niin kovasti pidätte siitä äitimyytistä kiinni kynsin ja hampain, että ei tule ihan lähitulevaisuudessa tapahtumaan. Näkeehän sen jo tästäkin uhriutumisen ja ulinan määrästä, mitä tämä ketju pitää sisällään.

"Vauva kuolee jos äityli ei ole puolen metrin päässä vauvasta 24/7 riippurinnat roikkuen!".

Aika monella naisella on pelko kätkytkuolemasta, niin minullakin. En usko, että voit kuvitella, millaista se pelko on.

Onko naisen päänsisäiset pelotkin jo miesten vika?! Hae apua niihin pelkoisisi.

Voi jeesus sentään, että sinä kääntelet ja vääntelet toisten sanomisia. Ihme vänkääjä olet. Jos nyt yhtään luit, mihin kommentoin, niin varmaan tajuat asian sisällön.

Olisi kyllä hauska tavata sinut livenä. Sinusta tulee mieleen yksi entinen työkaverini.

Minäkin haluaisin tavata tämän negatiivisuuden ylipapin livenä. Veikkaanpa kyllä, ettei saisi sanaa suustaan. Puskista on helppo huudella, mutta naamakkain ei taitaisi uskaltaa sanoa yhtään mitään.

Vierailija
302/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt minä oikein tämän ketjun innoittamana. Siivosin perusteellisesti, pesin pyykkiä, hoisin kolmea lasta samalla. Tein ruoan valmiiksi, kun mies tuli töistä, keitin kahvitkin. Mies söi ja meni päiväunille.

Mitä nyt? Kattelen lasten kanssa pikkukakkosta. Yhyyyyy 10-vuotta naimisissa ja kadun jo nyt. 😁

Tässä oikein oivallinen esim nykyajan läsnäolevasta äidistä. Lapset on kyllä vieressä, mutta äidin huomio puhelimessa. Joko lapsesi puhuu ennen kouluikää?

Missäs ne sinun lapset nyt ovatkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet ovat niin hyviä vauvojen ja lasten ja kodin hoidossa, niin miksi emme jätä sitä tehtävää heille?

Minulle olisi sopinut vallan mainiosti palata töihin ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.

T. 50-v

Milläs te naiset sen jälkeen uhriutuisitte? Ja kyllä te niin kovasti pidätte siitä äitimyytistä kiinni kynsin ja hampain, että ei tule ihan lähitulevaisuudessa tapahtumaan. Näkeehän sen jo tästäkin uhriutumisen ja ulinan määrästä, mitä tämä ketju pitää sisällään.

"Vauva kuolee jos äityli ei ole puolen metrin päässä vauvasta 24/7 riippurinnat roikkuen!".

Osaatko tehdä edes YHTÄ positiivista kommenttia? YHTÄ??? Kokeilepa.

Heti kun tähän ketjuun ilmestyy ensimmäinenkin isejä tai ylipäätään miehiä kehuva kommentti.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

No tässäpä minun miestäni kehuva kommentti: Minun mieheni oli kotona 9 kk lastemme kanssa, kun he olivat pieniä. Hoiti lapset hyvin, ulkoili heidän kanssaan ja teki minulle ruoat valmiiksi kun tulin töistä. Siivosi ja pesi pyykit. Ja osasi myös arvostaa lasten- ja kodinhoitoa ihan toisella tavalla kuin siihen asti. Erinomainen isä ja aviomies. Ei se aina niin helppoa ole ja tekisi hyvää muillekin miehille olla koti-isinä. Meillä on edelleen erittäin tasa-arvoinen suhde. Kotityöt hoituu tasapuolisesti.

Minä veikkaan, että sinun kommenttisi ei kelpaa. Sinähän kerrot vain yksittäistapauksesta, joten vänkääjä löytää tuostakin sinulle negatiivista sanottavaa. Mutta hieno mies sinulla on.

Taidat olla oikeassa. Ehkä hän vaan on niin vihainen ihminen, että positiivinen kommentointi on sula mahdottomuus. Toisin kuin sinulla! Kiitos! :)

Vierailija
304/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt minä oikein tämän ketjun innoittamana. Siivosin perusteellisesti, pesin pyykkiä, hoisin kolmea lasta samalla. Tein ruoan valmiiksi, kun mies tuli töistä, keitin kahvitkin. Mies söi ja meni päiväunille.

Mitä nyt? Kattelen lasten kanssa pikkukakkosta. Yhyyyyy 10-vuotta naimisissa ja kadun jo nyt. 😁

Sama. Ulkoitiinkin hetki. Kauheeta. Mää oon ihan loppu.

Vierailija
305/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä me isät kirjoitti:

Mulla on pieni vinkki teille laiskiaisille jotka ette päivisin tee mitään hyödyllistä kun puoliso on töissä. Lista on aika lyhyt mutta se toimii.

Nettiin ei mennä koko päivänä. Ei telvisiota kenellekään. Radio sallittu.

Herätys aamulla ennen töihin lähtevää puolisoa ja aamupalan teko. Ei vie aikaa kuin korkeintaan 10 min. Syö itse myös ja valmistele myös lähtö kauppaan. Tee lista tarpeista kun lapsi nukkuu. Vauvan saa mukaan ilman että se herää. Taaperon voi pistää kävelemään

Tee lounas, siivoile irtotavaroita lattioilta ja pistä astiapesukone päälle ja pesukone päälle tarvittaessa. Tässä välissä kerkeää huomioida lasta ja tarkkailla sitä ettei se aiheuta vaaraa itselleen. Ruoka on valmis ja syötä lapsi ja vie hänet rauhoittumaan lukutilaan. Lue rauhallisella äänellä tarina ja aseta nukkumaan. Jos lapsi ei nuku hän ei ole saanut tarpeeksi liikuntaa. Silloin olet ollut huono äiti tai isä. Häpeä.

Keitä kahvit samalla kun lapsi etsii unta. Voit jumpata lyhyesti 15 min tehden nopeasti lihaskunnon tai aloittaa siivoilun.

Koti puhdas kun lapsi herää päiväunilta.

Jos et halua mennä pihalle lapsen kanssa niin tee miehellesi nisupullaa. Ohjeet löytyy pakkauksesta ei NETISTÄ. Ei siis mennä nettiin etsimään ohjeita.

Muistutan tähän väliin että lapsi tarvitsee liikuntaa 3h päivässä.

Hyvä ohje.

Heti aamusta jätetään se netti kiinni ja älypuhelinkin pois.

Tästä on hyvä kotona olevan aloittaa arki. Netti illalla sitten jos on aikaa. Valitettavasti moni on niin nettinarkomaani ettei kykene hallitsemaan itseään ja arkikin sujuu kuin narkkarilta ikään. Paskanen kämppä ja ei edes jakseta siivoilla jälkiä.

Vähentäkää oikeasti sitä netin käyttöä luuserit.

Vierailija
306/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tää yks jatkaa... ei hyvää päivää. Sinkkumiehelle tiedoksi että tällä välin täällä on jo tehty lapsille välipalat, ulkoilutettu niitä ja koiraa kaksi tuntia, pesty pyykit, tehty päivällinen ja syötetty lapsille, siivottu keittiö ja imuroitu, täytetty se pirun tiskikone ja painettu nappia, vaihdettu vaipat pariin otteeseen jne.

Ootkohan sä nyt saanut vielä edes tehtyä itselles sitä ruokaa? :/ kannattais syödä jotain, matalat verensokerit tekee kiukkuseksi...

Vierailija
307/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun emäntä siivosi raskaana mukisematta kun oli aina kotona, vaikka myös 2 muuta lasta taloudessa. Inhottaa laiskat ja lihavat tissieläimet jotka vaan kitisee kaikesta.

Vierailija
308/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28 kirjoitti:

Vieläkö tää yks jatkaa... ei hyvää päivää. Sinkkumiehelle tiedoksi että tällä välin täällä on jo tehty lapsille välipalat, ulkoilutettu niitä ja koiraa kaksi tuntia, pesty pyykit, tehty päivällinen ja syötetty lapsille, siivottu keittiö ja imuroitu, täytetty se pirun tiskikone ja painettu nappia, vaihdettu vaipat pariin otteeseen jne.

Ootkohan sä nyt saanut vielä edes tehtyä itselles sitä ruokaa? :/ kannattais syödä jotain, matalat verensokerit tekee kiukkuseksi...

😂😂😂 Niinpä kauppareissut, siivoukset, ruoan laitot. Lapset syötetty pariinkiin kertaan.

Vierailija
309/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28 kirjoitti:

Niin, montakos lasta sulla olikaan ja kuinka monta olet kasvattanut aikuisiksi?

Vierailija
310/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun emäntä siivosi raskaana mukisematta kun oli aina kotona, vaikka myös 2 muuta lasta taloudessa. Inhottaa laiskat ja lihavat tissieläimet jotka vaan kitisee kaikesta.

Mun käy sun naista kyllä sääliksi.. Tietääkö hän että kutsut häntä netissä "tissieläimeksi"? Voimia hänelle elämään kanssasi.

Vierailija
311/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh ei ne tajua. Ei ne voi tajuta.

Vierailija
312/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun käy sun naista kyllä sääliksi.. Tietääkö hän että kutsut häntä netissä "tissieläimeksi"? Voimia hänelle elämään kanssasi.

Tietääkö oma miehesi, että roikut aamusta iltaan netissä miesvihaketjuissa haukkumassa miehiä?

Vai joko olet saanut nalkutettua sen elämästäsi?

Vierailija
313/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on päivät töissä ja sinä kotona niin miksi et voisi siivota? Toki miehenkin on otettava vastuuta kotitöistä ja vauvasta.

Vierailija
314/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö oma miehesi, että roikut aamusta iltaan netissä miesvihaketjuissa haukkumassa miehiä?

Juu tietää. Luen hänelle välillä kommentteja ja ihmettelee onko tuollaisia luuseri-äijiä oikeasti olemassa :D sanoin että provoja taitavat kyllä olla.

Vierailija
315/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaimo parkaa. Teidätkö, että minäkin siivosin raskaana (ja muutenkin) aina mukisematta, vaikka oli 3 muuta lasta hoidettavana. En vain jaksanut sitä marttyyria(miestä) jos pyysin apua. Mies antoi kyllä kaikin tavoin ymmärtää, että se siivoaminen ei kuulu hänelle. mielummin siivosin yksin ja välillä aika kipeänäkin , kuin , että olisin uskaltanut häneltä apua pyytää. Miehen mielestä kun se siivoaminen nyt ei vaan ole miesten työtä.

Vierailija
316/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tietää. Luen hänelle välillä kommentteja ja ihmettelee onko tuollaisia luuseri-äijiä oikeasti olemassa :D sanoin että provoja taitavat kyllä olla.

Taitaa se sun miehesi olla aika reppana, jos koko päivän kiltisti istuu vieressä kuuntelemassa mitä palstamamma lukee koneelta ääneen ja nyökyttelee vieressä?

Vierailija
317/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kaikki kotityöt, kaupassa kävin jne mutta mies toi rahat laskujen maksuun jne. 

Vierailija
318/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka on kotona, hoitaa kodin. Se joka on töissä, hoitaa leivän pöytään.

Arvostelkaa tälläistä systeemiä vaikka kuinka, mutta noin se menee. Ei ole miehen asia ruveta siivoamaan työpäivän jälkeen.

Mies saa huilata työpäivän jälkeen, mutta nainen joutuu pyörittämään sitä rumbaa ympäri vuorokaudesn?

Vierailija
319/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko äidillesi lukenut? Äitinä hävettäisi, jos lapseni tuolla tavoin käyttäytyisi.

Vierailija
320/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei imetys onnistunut vaikka yritin, joten yksi ruokakerta vei pari kolme tuntia. Jos vauva nukahti illalla yhdentoista aikaan, herätys oli kahdelta ja valvomista jatkui aamuviiteen. Seitsemältä oli taas uusi herätys. .

Etkä antanut vauvalle korviketta, syystä että...?