Mies osti moottoripyörän, sanoi ettei aio ottaa minua ensi kesänä ollenkaan kyytiin (olen lihava) ottaa kuitenkin siskonsa
Mies sanoo, että hänen on harjoiteltava tasapainoa ennenkuin voi ottaa minut kyytiin. Miehen sisko on laiha (alle 60kg) ja mies sanoi että harjoittelee turvallisuussyistä ensi kesän yksin ja/ tai niin että sisko on kyydissä. Minusta tuntuu että tämä on kiusantekoa minulle, painan n. 90kg. Ei kai 30 kg ole niin iso ero että se vaikuttaisi tuollaiseen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on hiukankaan sporttisempi pyörä ja miehesi on täysikasvuinen, eli siinä 100kg. kieppeillä, ei hän voi ottaa sinua kyytiin rikkomatta lakia ylittämällä pyörän kokonaispainon.
Useinmiten kantavuus on 160-180kg.
Lisäksi pyörä on aivan karmea ajettava maksimi kuormalla ja aivan yhtälailla sallitullakin kuormalla, jos takana istuu selvästi yli 50% kuormasta.
M40
Millä ihmeen vinkuheinillä sä ajat? Mulla on vaan pikkurosmo, mutta jopa senkin kantavuus on 220 kg.
t: 140 kg motoristinainen (mies ei pääse kyytiin, teinit kyllä)
Nyt kyllä veit sanat suusta, ajattelin just samaa. Harrikan kantavuutta en ole edes katsonut, se on "riittävä".
t. Harrikkamies
Jos mun mies ostais moottoripyörän suhde loppuis siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää muistaa rohkeesti vähä kallistua kyydissä mutkaan päin!! Se on se idis
Ei kannata kallistella kyllä mihinkään suuntaan.
Öhömm, how stupid you are?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on hiukankaan sporttisempi pyörä ja miehesi on täysikasvuinen, eli siinä 100kg. kieppeillä, ei hän voi ottaa sinua kyytiin rikkomatta lakia ylittämällä pyörän kokonaispainon.
Lisäksi pyörä on aivan karmea ajettava maksimi kuormalla ja aivan yhtälailla sallitullakin kuormalla, jos takana istuu selvästi yli 50% kuormasta.
M40
Millä ihmeen vinkuheinillä sä ajat? Mulla on vaan pikkurosmo, mutta jopa senkin kantavuus on 220 kg.
Nyt kyllä veit sanat suusta, ajattelin just samaa. Harrikan kantavuutta en ole edes katsonut, se on "riittävä".
t. Harrikkamies
Harrikka nyt on kauhea ajettava, ajoi sillä yksin tai kaksin, eihän niissä ajaessa edes huomaa eroa, onko renkaissa 0,5 vai 3bar painetta? ;)
Mainitsin "hiukan sporttisemmat pyörät"
Hayabusa ja ZZR 1400, molemmissa kantavuus siinä hiukan päälle 180kg. Tästä kun mennään sporttisempaan suuntaan, tulee kantavuus alaspäin ja muutos ajo-ominaisuuksiin kuorman vaikutuksesta korostuu.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää muistaa rohkeesti vähä kallistua kyydissä mutkaan päin!! Se on se idis
Sen verran tyhmä, että tajuan sen että pyörä kaatuu jos sitä kallistelee yhtään mihinkään. Ei edes siihen suuntaan mihin kallistetaan, koska äkkiä sillä saadaan menemään pyörän oman painopisteen yli.
Kaikista paras on olla täysin rento ja antaa pyörän kallistaa sua. t: motoristi vuodesta 1986
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdota että hankkii sivuvaunun.
Tai perävaunun?
Ja trukki oltava kans, millä AP:n saa muuten kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tyhmä, että tajuan sen että pyörä kaatuu jos sitä kallistelee yhtään mihinkään. Ei edes siihen suuntaan mihin kallistetaan, koska äkkiä sillä saadaan menemään pyörän oman painopisteen yli.
Kaikista paras on olla täysin rento ja antaa pyörän kallistaa sua. t: motoristi vuodesta 1986
Neuvoni oli kyydissä olijalle, tässä se ammattimaisuus näkyy...
T: Motocross kuski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
t. Harrikkamies
Harrikka nyt on kauhea ajettava, ajoi sillä yksin tai kaksin, eihän niissä ajaessa edes huomaa eroa, onko renkaissa 0,5 vai 3bar painetta? ;)
Hayabusa ja ZZR 1400, molemmissa kantavuus siinä hiukan päälle 180kg. Tästä kun mennään sporttisempaan suuntaan, tulee kantavuus alaspäin ja muutos ajo-ominaisuuksiin kuorman vaikutuksesta korostuu.
M40
Aha, eli vinkuheinillä.
Kaasun kanssa on oltava tosi tarkkana ettei keuli jos on kovin takapainoinen. Pahimmassa tapauksessa voi jouset mennä paskaks tai runko vääntyä.
Etkö voisi ostaa itsellesi Jopon ja ajella sillä perässä? Laihtuisitkin samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai perävaunun?
Ja trukki oltava kans, millä AP:n saa muuten kyytiin?
Ei tuo vielä ole edes iso paino.
Täysin ohiksena, harrikkat ovat vitun naurettavia, ylihintaisia, rumia ja kovaäänisiä mopoja, jotka tuntuvat olevan omistajilleen vitun- tai peniksenjatkeita. Pösilöille, jotka ihannoivat suurat ämeeeeeerikaaa ja kuvittelevat mopollaan päristellessään olevansa jotain taivaan vapaita lintuja ja kapinallisia.
Ja ei , minulla ei ole edes itselläni pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä nyt haluaako kukaan moottoripyörän kyytiläiseksi 90kg tankkia vai <60kg keijua jo ihan esteettisistä syistäkin...
Sä saat itsesi kesäksi 60 kiloiseksi kun pistät nyt hippulat vinkumaan.
"Kesäksi" eli esimerkiksi kesäkuun alkuun mennessä (mp-kausi alkaa kyllä jo maaliskuussa, jos säät suosivat). Eli vajaassa neljässä kuukaudessa 30 kiloa, noin 8 kg/kk? Joo, mahdollista jollain juttaverttisuperohjelmalla mutta ei todellakaan kannattavaa eikä pysyvää painonpudotusta.
Olen itse tehnyt tuollaisen tiputuksen ja suunnilleen samoista painoista. 99 -> 64. Kesti vajaat neljä kuukautta. Vajaakaloreilla (max n. 1000kcal päivässä) paino putoaa vähintään sellaiset 200g päivässä tuon kokoisella mötkäleellä. 10 päivää = 2kg, 30 päivää = 6kg, 120 (nautinnon) päivää = 24kg. Ei urheilua. Tarvitsee vain katsoa kaikesta mitä syö paljonko on kaloreita, ei ole vaikeata.
Mutta jos mielestäsi on jotenkin hienoa olla lihava nainen niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpön pöpöt, meille Harrikkamiehille kyllä kelpaa kyytiin tuon kokoiset naiset ja isommatkin.
"meidän"? Puhu ihan vain omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä tyrskähti kahvit suusta.
Monissa pyörissä on niin hento takahäkki että ei kestä tollasta siiderivalasta.
Vierailija kirjoitti:
Täysin ohiksena, harrikkat ovat vitun naurettavia, ylihintaisia, rumia ja kovaäänisiä mopoja, jotka tuntuvat olevan omistajilleen vitun- tai peniksenjatkeita. Pösilöille, jotka ihannoivat suurat ämeeeeeerikaaa ja kuvittelevat mopollaan päristellessään olevansa jotain taivaan vapaita lintuja ja kapinallisia.
Ja ei , minulla ei ole edes itselläni pyörää.
Mulla on 4 pyörää ja yksi niistä on Harrikka. En usko, että sun kannattaa tuolla asenteella mitään Jopoa isompaa hankkiakaan.
t. Harrikkamies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
t. Harrikkamies
M40
Aha, eli vinkuheinillä.
Tuo on kyllä mielenkiintoinen asenne harrastukseen...
Me sporttisilla "vinkuheinillä" ajavat nautimme harrastuksessamme pyörän tehokkuudesta, high-techistä ja huippuluokan ajo-ominaisuuksista.
Harrastukseemme ei liity mitään pseudonostalgista kaipuuta toisen mantereen 60-luvulle ja siksipä näitä voi harrastaa halutessaan hiukset päässä ja ilman joulupukin partaa. Huomio pysyy siis lähinnä siinä pyörässä ja mahdollinen "itsetunnon kohoaminen" tulee esim. kovasta varttimailin ajasta, eikä oletetusta kunniotuksesta nakkikioskijonossa.
Et paljon menetä, jos sillä on sellainen kyykkypyörätyyppinen ratkaisu.
Todella inhottavaa olla kyydissä siellä kyykyssä perse pystyssä huojumassa ja kaikki paikat puuduksissa ja jälkeenpäin jumissa.