Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kertonut lapsellesi että syötät hänelle tapettuja eläimiä?

Vierailija
07.02.2017 |

Kai lapsellakin on oikeus tietää mitä hänelle syötät.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on puhuttu ruokapöydässä ja minä olen ainoa joka menettää ruokahalunsa sen takia. Ollaan puhuttu, mitä mikäkin liha on ja mistä osasta eläintä se on.

Vierailija
62/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihantuotanto on suurin syy Amazonin sademetsien tuhoamiseen. Maapallon pinta-alasta kolmasosa käytetään lihantuotantoon. Suurimpia luonnon monimuotoisuuden uhkia on maatalouden aiheuttama elinympäristöjen häviäminen. Kansainvälisesti lihantuotanto tuottaa enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin liikenne (mukaanlukien lentoliikenne). Hups, siinä tuhoutui se maapallo.

En usko, että minun ja lasteni lihansyönnillä on mitään vaikutusta Amazonin sademetsiin. Panokset taitavat olla lapualaisia tai jonkun tutun itselataamia, mutta en ole kyllä ihan varma, mista niihin kaikki ainekset tulevat. 

Nuo hirvet ja possut ovat todenäköisesti saastuttaneet kohtuullisen vähän enkä ainakaan hirven hiilidioksidipäästöistä ota vastuuta. Itse asiassa se olisi varmaan eläessään tuottanut päästöjä enemmän, jos ei oli päättänyt metsästettynä päiviään ennen aikojaan.

Suomalaisillekin sioille syötetään soijaa, jonka vuoksi on kaadettu sademetsää.

https://wwf.fi/wwf-suomi/viestinta/uutiset-ja-tiedotteet/WWF-n-selvitys…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihantuotanto on suurin syy Amazonin sademetsien tuhoamiseen. Maapallon pinta-alasta kolmasosa käytetään lihantuotantoon. Suurimpia luonnon monimuotoisuuden uhkia on maatalouden aiheuttama elinympäristöjen häviäminen. Kansainvälisesti lihantuotanto tuottaa enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin liikenne (mukaanlukien lentoliikenne). Hups, siinä tuhoutui se maapallo.

En usko, että minun ja lasteni lihansyönnillä on mitään vaikutusta Amazonin sademetsiin. Panokset taitavat olla lapualaisia tai jonkun tutun itselataamia, mutta en ole kyllä ihan varma, mista niihin kaikki ainekset tulevat. 

Nuo hirvet ja possut ovat todenäköisesti saastuttaneet kohtuullisen vähän enkä ainakaan hirven hiilidioksidipäästöistä ota vastuuta. Itse asiassa se olisi varmaan eläessään tuottanut päästöjä enemmän, jos ei oli päättänyt metsästettynä päiviään ennen aikojaan.

Suomalaisillekin sioille syötetään soijaa, jonka vuoksi on kaadettu sademetsää.

https://wwf.fi/wwf-suomi/viestinta/uutiset-ja-tiedotteet/WWF-n-selvitys…

Paitsi että tuo WWF:N selvitys ei pidä paikkaansa. Suomalaisella viljelijällä ei ole varaa syöttää kallista soijaa sikapossuille, koska vaihtoehtona on halvempi kotimainen vilja. Suomeen tuodaan soijaa, mutta WWF unohtaa, että se jalostetaan ja pakataan ja myydään edelleen ulkomaille. Suomalainen lehmä ei syö soijaa käytännöllisesti katsottuna lainkaan, koska sille on tarjolla paikallinen keksintö nimeltä säilörehu.

Vierailija
64/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vegaaneja ja juttelemme usein siitä, miten ruokamme on kasteltu virtsalla, josta se on saanut ravinteita. Suomessa tämä ei ole sallittua, mutta esim. puolalainen mansikka sisältää aina jonkun verran kolibakteereja samoin kuin espanjalaiset tomaatit. Avocadon kasvattaminen autioittaa Kaliforniaa entisestään. Lisäksi kasvisten tuotannossa täytyy käyttää melko paljon erilaisia torjunta-aineita (ötököiden tappamiseksi), joten kvinoan mukana saa aineita, joista ei ole aavustustakaan lihansyöjien ruokavaliossa.

Vierailija
65/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä. En tiedä sitä, että miten sen sitten kerron. Ehkä odotan, että joku päiväkodissa paljastaa.

Vierailija
66/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut ihan taaperoille jo, kuvakirjoja luettaessa että "tuossa lehmä, siitä tehdään jauhelihaa nam nam". Ja nuorimman lapsen ensimmäisiä lauseita oli "lehmä on ruokaa nam nam". :D