Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen on se, joka kantaa raskauden ja jonka on jäätävä hoitamaan lasta, Sirpa Selänne painottaa.

Vierailija
07.02.2017 |

On hullua, kun naiset haluavat tasa-arvoa. Olkaa sitten niin kuin miehet, älkääkä tehkö lapsia. Olen ihan hemmetin vanhanaikainen tässä suhteessa, Sirpa toteaa lopuksi.
Nina Mikkonen on saanut seuraajansa.

Kommentit (228)

Vierailija
141/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan Sipan eläkekertymä on? Voi olla kylmää kyytiä sitten kun Teemu vaihtaa nuorempaan.

Miksi Teemu vaihtaisi rakkaiden lastensa äidin nuorempaan?.

:D Juu ei avioeroja satu, ei varsinkaan rikkaat pelimiehet vaihda nuorempaan ja nätimpään naiseen, oli lapsia tai ei. :D

Vierailija
142/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitseena kirjoitti:

Siis mistä nämä kommentit tulee, että Teemu on joku pettäjä? Itse en ole ainakaan koskaan nähnyt mitään lehtijuttua sellaisesta.

En itseasiassa minkään. En ikinä ainuttakaan juttua. Kai siitä nyt joskus joku juttu olisi vuosien aikana sentään tehty.

Teemu on maksanut lehdille että ei tehdä hänestä huonomaineisija juttuja.

Lehdet ei halua suututtaa Teemua kun sitten eivät saa mitään juttuja. Varmasti on Sirpaansa pettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitseena kirjoitti:

Siis mistä nämä kommentit tulee, että Teemu on joku pettäjä? Itse en ole ainakaan koskaan nähnyt mitään lehtijuttua sellaisesta.

En itseasiassa minkään. En ikinä ainuttakaan juttua. Kai siitä nyt joskus joku juttu olisi vuosien aikana sentään tehty.

Eikpöhän Teemu ole sanonut asioidensa hoitajan kautta kädestä syövälle medialle että yksikin salakuva baarista tai juttu lehdessä niin maajoukkuepelaaminen loppuu siihen. Kohta niitä alkaa tulla, kun Teemun arvo medialle on muutoin nolla.

Vierailija
144/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitseena kirjoitti:

Lehdet ei halua suututtaa Teemua kun sitten eivät saa mitään juttuja. Varmasti on Sirpaansa pettänyt.

Luuletko, että Teemu on ihan oikeasti maksanut joka ikiselle lehdelle ja toimittajalle? Kun ei edes Sipilä + kumpp. saa mediaa täysin hiljaiseksi. 

Vierailija
145/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni jäisikin kotiin jos olisi Sirpa: ilmainen luksuselämä, ukko miljonääri ja itse ei tarvitse kun näyttää sievältä ja olla hiljaa.Sirpa nyt ei ole mikään kunnianhimoinen saati kovin älykäs tapaus.Ei kyllä mikään kaunotar kauan.Katkera, kouluttamaton, kynnysmatto ja marttyyri.

Vierailija
146/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa sanoo olevansa vanhanaikainen. Ikiaikaisesti naiset ovat osallistuneet työntekemiseen, eikä lastenhoitoa ole katsottu kokopäivätyöksi. Ilmeisesti Sirpa on valikoiden vanhanaikainen.

Vierailija
147/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt huomioon että sen on pakko perustella jollain tarpeellisuutensa kun ei ole esim. perheen elatukseen osallistunut mitenkään.

No on osallistunut omalla panoksellaan! Ei kai nainen ja äiti-ihminen tuollaista väitä siellä? Jos Sirpa hoitaa omat lapset, ni se ei oo tehny mitään, mut jos Nanny hoitaa Sirpan ja Teemun lapset ja saa palkan ja ostaa auton, niin hän on tienannut autonsa omilla ansioillaan?! Kyllä kotityö ja lasten hoitotyö rinnastetaan juridisesti työn arvoon.

Lapset taitavat olla jo yhtä vaille täysi-ikäisiä, se lasten hoito taitaa olla aika vähäistä? Ja palkattu työvoima hoitaa sen kodinhoidon? Kyllä tuolla elämäntyylillä ajaa nainen itsensä aika ahdinkoon. Kurrin ensimmäinen alkoholisoitui, meni naimisiin toisen jääkiekkoilijan kanssa kun Jarista ero tuli, hiipi takaisin Suomeen, en tiedä pääsikö koskaan jaloilleen. Sirpa rievun on parempi pitää tiukasti kiinni miehestään, parikymmentä vuotta vielä eläkeikään eikä minkäänlaista työkokemusta. Tuttavapiiri varmaan hyvin paljon miehen ympärille rakentunutta, mitä jäisi jäljelle erotessa jos elintaso romahtaa, ystävät häviävät eikä minkäänlaista ammattia takana?

Sitähän te täällä toivotte kovasti; että Sirpa "riepu" kokis jonkun kovan kohtalon. Kamalaa olis, jos se oikeesti pitäis elämästään tuollaisena kuin se on.

Sirpahan sanoi tuossa etsivänsä työtä nyt. Miten te sen onnistunutta ohittamaan? Ja tuskin jäis puille paljaille, varmasti sais omansa kyllä erossa.

Saa tykätä elämästään mutta miksi sitä muille ainoana oikeana tyrkyttää. Huippu-urheilijoiden elämä on aina itsekästä, ja tuossa suhteessa dokumenttien perusteella Selänne on ollut huippu. Vaimon tehtävä palvella, pitää lapset pois alta kun mies niin haluaa, tuoda lapset huvittamaan miestä silloin kun aika on, huolehtia ruuasta, unesta, muista tarpeista ja sulkea silmät ikävältä. Suomalaisessa yhteiskunnassa tuollaista naisen roolia ei pidetä kovin tavoiteltavana vaikka palkaksi saisikin hyvän elintason, ehkä tuon vuoksi Sirpa Selänne niin voimakkaasti puolustikin omia valintojaan. USAssa löytyy enemmän ymmärtäjiä, varmaan helpompi ympäristö elää heille.

No enpä tiedä, kyllä moni tuollaisen elämän myös valitsis jos voisi. Mut sitähän ei myönnetä kuollakseenkaan.

Minä voin ihan rehellisesti sanoa, etten valitsisi tuollaista elämää. Okei - rikas elämä, jossa ei rahasta huolta, Kalifornian auringon alla, vapaa-aikaa loputtoomiin - kuulostaa hyvältä toki, vaikka olisinkin itse kotona tyhjän panttina. Eipä se minua häiritsisi, ainahan sitä harrastuksia keksii, opettelisi vaikka uusia kieliä tai lukisi klassikkokirjallisuutta.

Älyllisesti hieman vajaa vaimoansa kunnioittamaton kusipää-pettäjämies taas ei kuulosta ollenkaan hyvältä, ja se olisi minulle kyllä deal-breaker. Mieluummin eläisin kaupungin vuokrakämpässä, mutta hyvässä avioliitossa ihanan ja fiksun miehen kanssa. Sirpalla on ihan tyypillinen venäläisnaisen ajatusmaailma, mikäs siinä, jos hän on tyytyväinen ja onnellinen. 

Rehellisesti sanottuna olisin kyllä valinnut tuollaisen elämän.Olisin ahminut kirjallisuutta ja opetellut kieliä, uinut ja kuntoillut mielin määrin ja syönyt kalaa, hedelmiä ja kasviksia.Tosin kukaan tuollaisen elintason tarjoava mies ei ikipäivänä minua olisi huolinut, jo heikon perimäni ja älyllisen laiskuuteni vuoksi.

Kaupungin vuokrakämpässä asuneena,"ihanaa ja fiksua miestä" elättäneenä, matalapalkkaisena kahdessa työssä käyneenä, se avioliiton autuus rapisi hetkessä, samoin miehen rakkaus, hänelle kun oli parempia ottajia.

Seuraavat 30v olikin yksinhuoltajuutta ja raatamista myös kesälomilla.No, lapsille kävi paremmin, mutta olisipa ihanaa pulahtaa uima-altaaseen Kalifornia auringossa, jonne en koskaan ole päässyt, enkä myöskään tule pääsemään.

Mutta onnellinen on ihminen joka tyytyy elämässään tosiasioihin ja ymmärtää omat rajoituksensa.

Vierailija
148/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa on katkera ja häpeää siitä ettei hänellä ole yhtään mitään uraa ja yrittää nyt selittää asiaa itselleen parhain päin ja todistella muille että näin on paras. 

Vierailija
149/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika näitä viestejä. Mielestäni Sirpa on nätti ja näpsäkän oloinen nainen. Varmasti hyvä äiti lapsilleen ja vaimo miehelleen.

Mitä te Sirpasta ja hänen tulevaisuudestaan huolehditte? Kävi miten kävi, ei kenenkään tarvi elää hänen elämää, nauttia hänen rahoista tai vastaavasti kärsiä hänen mahdollisesta köyhyydestä.

Vierailija
150/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan Sipan eläkekertymä on? Voi olla kylmää kyytiä sitten kun Teemu vaihtaa nuorempaan.

:D Juu ei avioeroja satu, ei varsinkaan rikkaat pelimiehet vaihda nuorempaan ja nätimpään naiseen, oli lapsia tai ei. :D

Tuskin Teemu niin kovaa hintaa on valmis maksamaan, että menettää myös lapsensa.Luuletko etteivät lapsen ole äitinsä puolella? Parisuhteessa ja miehessä pitää olla jotain vialla, että menee pelkän nuoruuden ja ulkonäön perässä.

En minäkään olisi ikipäivänä vaihtanut lihavaa  ja heikkolahjaista äitiäni muuhun.Äitini kantoi ja synnytti minut ja oli/on rakas ikuisesti ja kelpasi juuri sellaisena kuin oli.Oma rakas äitini.

Sama lasteni suhteen, he eivät välttämättä ole yhtä kauniita ja älykkäitä kuin muiden lapset, mutta minulle rakkaista rakkaimpia ihmisiä.Minä olen heitä sydämeni alla kantanut, enkä ikipäivänä vaihtaisi muihin.

Vierailija
151/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläpä tämän todellisuuden näkee: ne mahtavaa työtä tekevät kotiäidit istuu av:lla, teille ei juui vastaile työssäkäyvät koska me olemme töiissä. Saatte hyvin konsensuksen aikaiseksi. Kun vielä näyttäisitte sen tutkimuksen joka osoittaisi kotonaolemisen hyödyllisyyden lapsille - päinvastaisia kun ainakin Ruotsista on tutkimukset näyttäneet. Mutta jokainen haluaa selittää omat valintansa oikein päin - ihan hyvä niin mutta miksi tyrkyttää sitä muillekin. Nyt takas töihin, hei.

Miten voit sanoa että ME TYÖSSÄKÄYVÄT kun itsekin istut täällä kommentoimassa? Vai työajallako täällä surffailet? Mahtaa olla älyllisesti haastavaa työtä, kun joutaa tänne jorisemaan. Ai niin, mut sullahan on tietty se vuorotyö johon aina vedotaan kun kysytään samaa :)

Olen ihan töissä, palaverien välissä kahvilla tai niinkuin nyt, myöhäisen lounaan hotaisen. Ja kun ei ole kahvihuoneessa muita, selaan av:ta ja mietin kuinka kaikilla naisilla on tarve tehdä itsensä tarpeelliseksi. MInä teen sen hankkimalla firmaan soppareita ja kehittämällä projekteja, kotiäidit ihastelemalla siistiä keittiötä ja istumalla pävystämässä avlla.

Vierailija
152/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin Teemu niin kovaa hintaa on valmis maksamaan, että menettää myös lapsensa.Luuletko etteivät lapsen ole äitinsä puolella? Parisuhteessa ja miehessä pitää olla jotain vialla, että menee pelkän nuoruuden ja ulkonäön perässä.

En minäkään olisi ikipäivänä vaihtanut lihavaa  ja heikkolahjaista äitiäni muuhun.Äitini kantoi ja synnytti minut ja oli/on rakas ikuisesti ja kelpasi juuri sellaisena kuin oli.Oma rakas äitini.

Sama lasteni suhteen, he eivät välttämättä ole yhtä kauniita ja älykkäitä kuin muiden lapset, mutta minulle rakkaista rakkaimpia ihmisiä.Minä olen heitä sydämeni alla kantanut, enkä ikipäivänä vaihtaisi muihin.

Good for you mutta älä oleta että maailma toimii niin kuin sinä.

Vierailija
153/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt huomioon että sen on pakko perustella jollain tarpeellisuutensa kun ei ole esim. perheen elatukseen osallistunut mitenkään.

No on osallistunut omalla panoksellaan! Ei kai nainen ja äiti-ihminen tuollaista väitä siellä? Jos Sirpa hoitaa omat lapset, ni se ei oo tehny mitään, mut jos Nanny hoitaa Sirpan ja Teemun lapset ja saa palkan ja ostaa auton, niin hän on tienannut autonsa omilla ansioillaan?! Kyllä kotityö ja lasten hoitotyö rinnastetaan juridisesti työn arvoon.

Lapset taitavat olla jo yhtä vaille täysi-ikäisiä, se lasten hoito taitaa olla aika vähäistä? Ja palkattu työvoima hoitaa sen kodinhoidon? Kyllä tuolla elämäntyylillä ajaa nainen itsensä aika ahdinkoon. Kurrin ensimmäinen alkoholisoitui, meni naimisiin toisen jääkiekkoilijan kanssa kun Jarista ero tuli, hiipi takaisin Suomeen, en tiedä pääsikö koskaan jaloilleen. Sirpa rievun on parempi pitää tiukasti kiinni miehestään, parikymmentä vuotta vielä eläkeikään eikä minkäänlaista työkokemusta. Tuttavapiiri varmaan hyvin paljon miehen ympärille rakentunutta, mitä jäisi jäljelle erotessa jos elintaso romahtaa, ystävät häviävät eikä minkäänlaista ammattia takana?

Sitähän te täällä toivotte kovasti; että Sirpa "riepu" kokis jonkun kovan kohtalon. Kamalaa olis, jos se oikeesti pitäis elämästään tuollaisena kuin se on.

Sirpahan sanoi tuossa etsivänsä työtä nyt. Miten te sen onnistunutta ohittamaan? Ja tuskin jäis puille paljaille, varmasti sais omansa kyllä erossa.

Saa tykätä elämästään mutta miksi sitä muille ainoana oikeana tyrkyttää. Huippu-urheilijoiden elämä on aina itsekästä, ja tuossa suhteessa dokumenttien perusteella Selänne on ollut huippu. Vaimon tehtävä palvella, pitää lapset pois alta kun mies niin haluaa, tuoda lapset huvittamaan miestä silloin kun aika on, huolehtia ruuasta, unesta, muista tarpeista ja sulkea silmät ikävältä. Suomalaisessa yhteiskunnassa tuollaista naisen roolia ei pidetä kovin tavoiteltavana vaikka palkaksi saisikin hyvän elintason, ehkä tuon vuoksi Sirpa Selänne niin voimakkaasti puolustikin omia valintojaan. USAssa löytyy enemmän ymmärtäjiä, varmaan helpompi ympäristö elää heille.

No enpä tiedä, kyllä moni tuollaisen elämän myös valitsis jos voisi. Mut sitähän ei myönnetä kuollakseenkaan.

Minä voin ihan rehellisesti sanoa, etten valitsisi tuollaista elämää. Okei - rikas elämä, jossa ei rahasta huolta, Kalifornian auringon alla, vapaa-aikaa loputtoomiin - kuulostaa hyvältä toki, vaikka olisinkin itse kotona tyhjän panttina. Eipä se minua häiritsisi, ainahan sitä harrastuksia keksii, opettelisi vaikka uusia kieliä tai lukisi klassikkokirjallisuutta.

Älyllisesti hieman vajaa vaimoansa kunnioittamaton kusipää-pettäjämies taas ei kuulosta ollenkaan hyvältä, ja se olisi minulle kyllä deal-breaker. Mieluummin eläisin kaupungin vuokrakämpässä, mutta hyvässä avioliitossa ihanan ja fiksun miehen kanssa. Sirpalla on ihan tyypillinen venäläisnaisen ajatusmaailma, mikäs siinä, jos hän on tyytyväinen ja onnellinen. 

Rehellisesti sanottuna olisin kyllä valinnut tuollaisen elämän.Olisin ahminut kirjallisuutta ja opetellut kieliä, uinut ja kuntoillut mielin määrin ja syönyt kalaa, hedelmiä ja kasviksia.Tosin kukaan tuollaisen elintason tarjoava mies ei ikipäivänä minua olisi huolinut, jo heikon perimäni ja älyllisen laiskuuteni vuoksi.

Kaupungin vuokrakämpässä asuneena,"ihanaa ja fiksua miestä" elättäneenä, matalapalkkaisena kahdessa työssä käyneenä, se avioliiton autuus rapisi hetkessä, samoin miehen rakkaus, hänelle kun oli parempia ottajia.

Seuraavat 30v olikin yksinhuoltajuutta ja raatamista myös kesälomilla.No, lapsille kävi paremmin, mutta olisipa ihanaa pulahtaa uima-altaaseen Kalifornia auringossa, jonne en koskaan ole päässyt, enkä myöskään tule pääsemään.

Mutta onnellinen on ihminen joka tyytyy elämässään tosiasioihin ja ymmärtää omat rajoituksensa.

Lapsus, olin siis seuraavat 15 v yksinhuoltaja ja senjälkeen yksinasuja, lasten lennettyä pesästä:DD

Vierailija
154/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Isäni on aina kannustanut opiskelemaan ja äitinikin myös. Tulevaisuudesta ei voi tietää koskaan, tyhjän päälle ei ole kiva jäädä. Meillä isäni on tehnyt osansa kotitöistä mukisematta.

Mieheni on kasvatettu niin, että miehen ainoa homma on tuoda leipä pöytään ja nainen tekee kaiken muun. Miehen ei tarvitse edes siivota jälkiään jos käy vaikka leivän tekemässä, nainen on sitä varten. Alkuun tämä toi hirveitä riitoja ja vääntöä. Ilmoitin etten ole mikään piika talossa. Voi luoja sitä menoa.. no erottiin ja sittemmin mies halusi palata yhteen ja lupasi muuttaa tapansa. No nyt tekee osansa kotitöistä, mutta valittaa siitä jatkuvalla syötöllä. Melko palveluksen miehen äiti tehnyt opettamalla, että nainen palvelee.

Mutta kotitöistä ainakin lastenkasvatus kuuluu sinun mielestäsi naiselle - olet siinä samanlainen kuin miehesi äiti ja isä.

Mistä näin päättelet? Siitä, että sanoin miehen äidin tehneen palveluksen? Niin, kun miehen isä reissutyötä aina tehnyt ja heillä kasvatus oli äidin vastuulla. Tämä ei edustanut mielipidettäni.

Oletatko aina noin rankasti tarkastelematta taustoja? Aika kapea on ajattelumaailmasi.

Vierailija
155/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kirjoitti:

Kun ei kumpikaan sukupuoli ole luotu toistensa housuihin eikä niissä osaa ja kykene luontevasti olla niin oltaisiinko vaan reilusti miehiä ja naisia. Molemmat lähestyy uhkaavasti tilaa,jossa ei olla kunnolla kumpaakaan. Miehen asema etenkään nykyään ei ole kadehdittava. Osaakohan kukaan oikeasti luonnehtia mitä tarkoitetaan muotisanalla tasa-arvo?

Mitäkö on tasa-arvo? No se on sitä, että ihmistä arvostetaan ihmisenä, riippumatta sukupuolesta, ihonväristä, koulutuksesta tai vaikka uskonnosta. Sitä, että mahdollisuuksia vaikka kouluttautua ei rajata edellä mainituin perustein. Sitä, että pariskunta voi ihan itse päättää työnjaosta, tai vanhemmat siitä, kumpi jää kotiin, jos kumpikaan.

En naisena voi olla lapselle isä, voin olla vain äiti. Mutta mä en keksi, miten äitinä olo eroaa isänä olosta? Paitsi imetys ja synnytys, samoja asioita sitä isänä ja äitinä tehdään? Vaihdetaan vaippoja, kylvetetään, syötetään, leikitään, nukutetaan, kuunnellaan huolia ja iloja... Kertokaa mulle, että onko oikeasti olemassa jotain juttuja mitä vain äiti voi muka tehdä ja sillä perusteella juuri naisen pitää jäädä kotiin kasvattamaan lasta?

Vierailija
156/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitseena kirjoitti:

Luuletko, että Teemu on ihan oikeasti maksanut joka ikiselle lehdelle ja toimittajalle? Kun ei edes Sipilä + kumpp. saa mediaa täysin hiljaiseksi. 

Teemu on aivan eri asia kuin Sipilä. Suomalaiset (toimittajat mukaan lukien) kunnioittavat jääkiekonpelaajia enemmän kuin poliitikoita. Teemu pystyy helposti sulkemaan toimittajien suut.

Vierailija
157/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kirjoitti:

Kun ei kumpikaan sukupuoli ole luotu toistensa housuihin eikä niissä osaa ja kykene luontevasti olla niin oltaisiinko vaan reilusti miehiä ja naisia. Molemmat lähestyy uhkaavasti tilaa,jossa ei olla kunnolla kumpaakaan. Miehen asema etenkään nykyään ei ole kadehdittava. Osaakohan kukaan oikeasti luonnehtia mitä tarkoitetaan muotisanalla tasa-arvo?

Minun mielestäni taas on pikemminkin niin, että suomalaisen naisen asema ei ole mitenkään kadehdittava. Näyttää nimittäin monissa perheissä olevan niin, että naisen oletetaan osallistuvan perheen elättämiseen siinä kuin miehenkin, mutta nainen on silti myös ykkösvanhempi, ja suurimmassa vastuussa lasten- ja kodinhoidosta.

Mitä tulee tasa-arvoon, Suomi on tällä hetkellä ns. väliinputoaja. Esim. Itä-Euroopassa naisen tehtävä on pitää huolta kodista, ja miehen tehtävä on tienata rahaa - kenenkään naisen ei oleteta olevan vastuussa rahan tienaamisesta. Sitten taas oikeissa Pohjoismaissa, Ruotsissa ja Norjassa sekä mies että nainen tienaavat rahaa ja ovat samalla tasa-arvoisia vanhempia lapsilleen. Ei ole mitään äiti-myyttiä tai ajatusta, että äiti on lapsille tärkeämpi, kuin isä. Miehet laittavat ruokaa ja osallistuvat kotitöihin.

Suomalaisilla naisilla on paha tilanne, joka on kaukana tasa-arvosta. Jopa Itä-Euroopan tyyli on tasa-arvoisempi, kuin suomalaisten naisten tilanne, jossa heillä on käytännössä tuplatyö ja tuplavastuu.

Vierailija
158/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämä ketjun haastattelu on?

Vierailija
159/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitseena kirjoitti:

Teemu on aivan eri asia kuin Sipilä. Suomalaiset (toimittajat mukaan lukien) kunnioittavat jääkiekonpelaajia enemmän kuin poliitikoita. Teemu pystyy helposti sulkemaan toimittajien suut.

Samat toimittajat eivät tee juttuja poliitikoista ja urheilutähdistä. Politiikan toimittajilla enemmän ammattitaitoa ja integriteettiä kuon viihdetoimittajilla

Vierailija
160/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirpakin voisi tulla jo sieltä menneisyydestä nykypäivään ja lakata olemasta miehensä palvelija ja kodinkone.

Kun on lasten kanssa pitkään kotona, syystä tai toisesta, tajuaa kirkkaasti mitä se merkitsee. Sitä vain ei näe, kun juoksee kiireellä toimistoon ja kiireellä kotihommiin, kiireellä harrastuksiinsa ja urallensa, vähän lastaankin hoitamaan illalla. Ja kun on itsekin elänyt vastaavasti lapsena. Sitä ei silloin näe, mitä kotonaolo merkitsisi lapselle ja perheelle ja mistä lapsi jää paitsi. Minä olen nähnyt ja tajunnut. Lpasi jää paljosta paitsi. Samoin koko perhe. Lastemn kanssa kotonaolo on yllättävän rikasta aikaa. Sen pitäisi olla elämän parasta aikaa, kun lapset ovat pieniä. Moni isä tahtoisi olla lastensa kanssa kotona, jos se ei olisi niin aliarvostettua yhteiskunnassa. Mutta äidit eivät halua, koska äidit haluavat pois kotoa lasten luota, töihin eli ihmisten ilmoille ja itseään kehittämään. Lapsi viedään siksi aikaa hoitoon laitoksiin. Järkevää?

Aina jaksetaan vaan paasata sitä, että naiset haluavat kehittää itseään, ja siksi laittavat lapset hoitoon ja menevät itse töihin. Olenko minä ihan oikeasti tässäkin keskustelussa ainoa, jonka lapset on hoidossa ja olen itse töissä ihan TALOUDELLISISTA SYISTÄ? Eli että talo- ja autolaina sekä kaikki muu täytyy maksaa, ja miehenn palkka ei siihen riitä? Onko tämä erittäinkin harvinaista? Minulla ja miehelläni on meidän palkkoihimme mitoitettu (toisin sanottuna suuri) talolaina, eikä sellaista millään kotihoidontuilla todellakaan makseta.

Jos ootte ns. house poor, se on oma, kritisoitavissa oleva valintanne. Näillä sanoilla valmistaudun alapeukkuihin, koska olen työssä käyvä äiti jolla ei ole edes massiivivelkoja vaan käyn töissä jotta jotain jäisi säästöönkin. Siis hirveää. Lapsillehan olisi paljon parempi laskea pennejä kaupassa ja kuunnella rahahuolia jotta saataisiin olla yhdessä 24\7 ilman häiritseviä ulkoisia kontakteja. Teen kyllä lyhennettyä työaikaa (meidän työpaikalla onnistuu onneksi, kaikilla ei), voisin lyhentää viikkoani entisestään jos luopuisin säästöistäni mutta en vaan halua. Mulla on täysi oikeus pitää huoli taloudellisesta turvastani -koko perheen turvasta- siinä kuin jokaisella. Miehelle olen usein ehdottanut työviikon lyhennystä, mutta eipä ole ollut halukas, vaikka hoitovapaita on pitänytkin. Lapset on hoidettu kotona parivuotiaaksi ja se riittää kyllä, ainakin kun on hyvä ja turvallinen hoitopaikka. Mgtow ja Selänne saa puolestani tikahtua miesmäisyyteni kun iloitsen lasten kanssa olemisen lisäksi myös sijoitussalkkuni kasvusta, ei se multa ole pois.