Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen on se, joka kantaa raskauden ja jonka on jäätävä hoitamaan lasta, Sirpa Selänne painottaa.

Vierailija
07.02.2017 |

On hullua, kun naiset haluavat tasa-arvoa. Olkaa sitten niin kuin miehet, älkääkä tehkö lapsia. Olen ihan hemmetin vanhanaikainen tässä suhteessa, Sirpa toteaa lopuksi.
Nina Mikkonen on saanut seuraajansa.

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirpakin voisi tulla jo sieltä menneisyydestä nykypäivään ja lakata olemasta miehensä palvelija ja kodinkone.

Kun on lasten kanssa pitkään kotona, syystä tai toisesta, tajuaa kirkkaasti mitä se merkitsee. Sitä vain ei näe, kun juoksee kiireellä toimistoon ja kiireellä kotihommiin, kiireellä harrastuksiinsa ja urallensa, vähän lastaankin hoitamaan illalla. Ja kun on itsekin elänyt vastaavasti lapsena. Sitä ei silloin näe, mitä kotonaolo merkitsisi lapselle ja perheelle ja mistä lapsi jää paitsi. Minä olen nähnyt ja tajunnut. Lpasi jää paljosta paitsi. Samoin koko perhe. Lastemn kanssa kotonaolo on yllättävän rikasta aikaa. Sen pitäisi olla elämän parasta aikaa, kun lapset ovat pieniä. Moni isä tahtoisi olla lastensa kanssa kotona, jos se ei olisi niin aliarvostettua yhteiskunnassa. Mutta äidit eivät halua, koska äidit haluavat pois kotoa lasten luota, töihin eli ihmisten ilmoille ja itseään kehittämään. Lapsi viedään siksi aikaa hoitoon laitoksiin. Järkevää?

Aina jaksetaan vaan paasata sitä, että naiset haluavat kehittää itseään, ja siksi laittavat lapset hoitoon ja menevät itse töihin. Olenko minä ihan oikeasti tässäkin keskustelussa ainoa, jonka lapset on hoidossa ja olen itse töissä ihan TALOUDELLISISTA SYISTÄ? Eli että talo- ja autolaina sekä kaikki muu täytyy maksaa, ja miehen palkka ei siihen riitä? Onko tämä erittäinkin harvinaista? Minulla ja miehelläni on meidän palkkoihimme mitoitettu (toisin sanottuna suuri) talolaina, eikä sellaista millään kotihoidontuilla todellakaan makseta.

Te olette itse hankkineet talolainanne tietoisesti palkkoihinne mitoitettuna. Olette halunneet tietynlaisen talon, auton ja siihen lainan tuloillanne, ette hoitaa lasta kotona. Se on valinta.

Tällä on NIIIIN helppo hurskastella. Sori nyt vaan, mutta maailma on täynnä pahoja ihmisiä jotka ei halua elää mummonmökissä korvessa, hiihtää kesät talvet ja elellä taskurahoilla (eli käytännössä tuilla). Jonkun on tienattava jotakin että tämä systeemi pyörisi.

Mummonmökin ja uuden ison huippualueella sijaitsevan omakotitalon välillä on aika paljon kelvollisia vaihtoehtoja. Sori vaan.

Mutta kukapa sen lystin maksaa, kun kaikki äidit päättävät jäädä lasten koulun aloittamiseen (ja pahimmassa tapauksessa pidempäänkin) asti kotiin "lapsia ja kotia hoitamaan"? Käytännössähän tämä tarkoittaisi yli kymmentä vuotta kotona poissa työelämästä. Kuka sen maksaa? KYSYNPÄ VAAN. 

Yhden lapsen reaalikustannus päiväkodissa on noin 1000 euroa/kk. Ei se nyt ihan halpaa ole ja valtio senkin kustantaa. Velkarahalla. Samalla pihistetään monesta muusta asiasta, kuten vanhusten hoidosta.

Tota... mistähän se valtio rahansa saa? Veroista. Mistä miitä verotuloja tulee? Siitä kun ihmiset käy töissä... myös naiset.

Tuolla on opiskelijoita ja työttömiä jotka pystyy äitejä paikkaamaan sen muutaman vuoden, jonka tekevät kotona tärkeää työtä.

Vierailija
182/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äidit saisivat jäädä kotiin hetkeksi järkevällä korvauksella, tai perheen verotusta korjaamalla, saataisiin päiväkotien tilannekin rauhoittumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti myytti vauhdissa. Syyllistäminen ei nytkään auta menette vain kauemmas yhteisöllisyydestä.Ihmiettelen ihmisten halua, ei olla vanhakantaisia vaan olla suvaitsemattomia muita ja heidän henkilökohtaista elämää kohtaan. Jos järjestelmä toimii huonosti niin kansaa ei voi vaihtaa vaikka kuinka tekisi mieli. Siinä menee vain vastakkaiseen suuntaan kuin mihin tähtää jos kuvittelee voivansa sanella muille ehtoja.

Vierailija
184/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka puolella vaahdotaan kyseisestä jaksosta, mutta sehän tulee telkkarista vasta tänään! Luulin että se olisi jo tullut eilen tai aikaisemmin näiden juttujen perusteella. Kiva kun tietää etukäteen jakson sisällön.

Vierailija
185/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen Sirpan sekä hänen siskonsa. He eibät todella ole mitään vanhanaikaisia mielikuva äitejä. Vaan paljon harrastavia, itsestään huolta pitäviä menestyneitä ihmisiä.

Mamma raasut tällä paltalla luulee että kotona olo tarkoittaa sanan mukaisesti kotona oloa. Istutaa koneella tilailemassa kirpparirättejä ja ostetaan snaks palaa kaupasta lihoten valaaksi. Mitään ei tehdä itse kun ollaan martyyrinä kotona kun se mies saa olla töissä.

Tietenkin Sirpan tapaus poikkeaa taviksista siinä että mies hankkii todella hyvin ja ettei Sirpa oikein voinut sitoutua työpaikkaan koska Teemun ura vaati nopeaakin muuttoa.

Mutta kyllä tavis mammakin saa elämäänsä vaikka mitä jos ei vaan kateellisena istuisi kotona valittamassa.

Tämä on juuri oikeaa trah-talkia! Lukuisine kirjoitusvirheineen päivineen. Ettei vain olisi Sirpukka itse?

Vierailija
186/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpa on katkera ja häpeää siitä ettei hänellä ole yhtään mitään uraa ja yrittää nyt selittää asiaa itselleen parhain päin ja todistella muille että näin on paras. 

Mutta tiedän monia koulutettuja naisia, mm. tohtoreita, joilla ei ole uraa, koska eivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa duunia, vaikka ovat lapsettomia.Kun tohtori nainen ei ole tehnyt pävääkään muuta kuin hanttihommia 40 ikävuoteen mennessä lienee suurempi syy katkeruuteen.Jollei sitten vaan tyydy osaansa ja vanhempien perintöön.Mutta kun vanhemmatkin elävät nykyisin 100v niin monelle se perintö tulee vasta 78v :DD jos siitä mitään on jäljellä.

Ja sitten on siivoojia ja kassoja, joilla ei myöskään ole esiteltävänä "uraa" vaikka ovat tehneet 55v duunia ja neljä lasta.Ei toiveita perinnöstä.

Eli Sirpa on todella onnekas!

Vierailija
187/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirpakin voisi tulla jo sieltä menneisyydestä nykypäivään ja lakata olemasta miehensä palvelija ja kodinkone.

Kun on lasten kanssa pitkään kotona, syystä tai toisesta, tajuaa kirkkaasti mitä se merkitsee. Sitä vain ei näe, kun juoksee kiireellä toimistoon ja kiireellä kotihommiin, kiireellä harrastuksiinsa ja urallensa, vähän lastaankin hoitamaan illalla. Ja kun on itsekin elänyt vastaavasti lapsena. Sitä ei silloin näe, mitä kotonaolo merkitsisi lapselle ja perheelle ja mistä lapsi jää paitsi. Minä olen nähnyt ja tajunnut. Lpasi jää paljosta paitsi. Samoin koko perhe. Lastemn kanssa kotonaolo on yllättävän rikasta aikaa. Sen pitäisi olla elämän parasta aikaa, kun lapset ovat pieniä. Moni isä tahtoisi olla lastensa kanssa kotona, jos se ei olisi niin aliarvostettua yhteiskunnassa. Mutta äidit eivät halua, koska äidit haluavat pois kotoa lasten luota, töihin eli ihmisten ilmoille ja itseään kehittämään. Lapsi viedään siksi aikaa hoitoon laitoksiin. Järkevää?

Aina jaksetaan vaan paasata sitä, että naiset haluavat kehittää itseään, ja siksi laittavat lapset hoitoon ja menevät itse töihin. Olenko minä ihan oikeasti tässäkin keskustelussa ainoa, jonka lapset on hoidossa ja olen itse töissä ihan TALOUDELLISISTA SYISTÄ? Eli että talo- ja autolaina sekä kaikki muu täytyy maksaa, ja miehen palkka ei siihen riitä? Onko tämä erittäinkin harvinaista? Minulla ja miehelläni on meidän palkkoihimme mitoitettu (toisin sanottuna suuri) talolaina, eikä sellaista millään kotihoidontuilla todellakaan makseta.

Te olette itse hankkineet talolainanne tietoisesti palkkoihinne mitoitettuna. Olette halunneet tietynlaisen talon, auton ja siihen lainan tuloillanne, ette hoitaa lasta kotona. Se on valinta.

Tällä on NIIIIN helppo hurskastella. Sori nyt vaan, mutta maailma on täynnä pahoja ihmisiä jotka ei halua elää mummonmökissä korvessa, hiihtää kesät talvet ja elellä taskurahoilla (eli käytännössä tuilla). Jonkun on tienattava jotakin että tämä systeemi pyörisi.

Mummonmökin ja uuden ison huippualueella sijaitsevan omakotitalon välillä on aika paljon kelvollisia vaihtoehtoja. Sori vaan.

Mutta kukapa sen lystin maksaa, kun kaikki äidit päättävät jäädä lasten koulun aloittamiseen (ja pahimmassa tapauksessa pidempäänkin) asti kotiin "lapsia ja kotia hoitamaan"? Käytännössähän tämä tarkoittaisi yli kymmentä vuotta kotona poissa työelämästä. Kuka sen maksaa? KYSYNPÄ VAAN. 

Yhden lapsen reaalikustannus päiväkodissa on noin 1000 euroa/kk. Ei se nyt ihan halpaa ole ja valtio senkin kustantaa. Velkarahalla. Samalla pihistetään monesta muusta asiasta, kuten vanhusten hoidosta.

Tota... mistähän se valtio rahansa saa? Veroista. Mistä miitä verotuloja tulee? Siitä kun ihmiset käy töissä... myös naiset.

Ei se silti mene yks yhteen. Muuten ei tarvitsisi supistaa päivähoidon laadustakaan. Nythän ryhmät ovat ylisuuria ja henkilökuntaa liian vähän. Muissakin asioissa jo supistetaan, esim. ruoan laadussa jne. Erityisapua ei ole saatavilla noin vain, vaikka ryhmissä on lapsia, jotka tarvistsisivat sitä. Että aika hölmö päätelmä tämä veroasia. Kotona oleviltakin menee veroa. Jos on varakas ja pystyy olemaan kotona ja jopa tuloitta lapsen täytettyä kolme, arvaapa vain paljonko sieltä valtio saa veroja??? Vähintäänkin pääomaveroja plus miehen tuloista. Perintöverotkin ovat todella suuria, mikäli joku on perinnöillä rikastunut. Sellaisia veroja ei tavallista palkkaa saavalta saada hetkessä.

Vierailija
188/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyl ymmärtänyt mitä tasa-arvo(ttomuus) liittyy tuohon. Äiti on raskaana juu ja useimmiten imettää mutta ei siinä muussa hoivassa ole sukupuolella mitään väliä.

Kyllä lapsella ja vielä usein aikuisellakin ihmisellä on erilainen suhde omaan äitiin kuin isään.

Varmasti, mutta ei kai se sitä tarkoita että äitien pitäisi istua koko ikänsä kotona.

Istua? Erikoinen käsitys lapsiperheen elämästä.

Vierailija
189/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyl ymmärtänyt mitä tasa-arvo(ttomuus) liittyy tuohon. Äiti on raskaana juu ja useimmiten imettää mutta ei siinä muussa hoivassa ole sukupuolella mitään väliä.

Kyllä lapsella ja vielä usein aikuisellakin ihmisellä on erilainen suhde omaan äitiin kuin isään.

Varmasti, mutta ei kai se sitä tarkoita että äitien pitäisi istua koko ikänsä kotona.

No ei se niin rankkaa ja ihmeellistä ole mitä useimmat kotiäidit antaa ymmärtää.

Vierailija
190/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jenkeissä ko tyyli on yleistä.

Tuttavat muuttivat jenkkeihin. Vaimo jäi kotiin (lakimies) ja mies tietysti töissä. Kodinhoitajat ja puutarhurit yms. Eivät mitään superrikkaita vaan miehen työn perässä muuttivat. Nainen ei käy niissä piireissä töissä vaan keskittyy lapsiin ja tekee kaikenlaista hyväntekeväisyystyötä yms

Joo, olen nähnyt saman monella tuttavaperheellä, joilla on määräaikainen komennus Jenkkeihin miehen työn takia. Näissä perheissä nainenkin on koulutettu, ja olen todennut että jokainen näistä naisista on turhautunut. Jos on kouluttautunut ja elänyt elämää johon kuuluu myös älylliset haasteet, tämmöiseen on vaikea sopeutua. Sirpalla ilmeisesti ei ole tätä ongelmaa.

jos olet tarpeeksi älykäs, osaat nauttia elämästä ja kehittää mieleesi haasteita, olit missä hyvänsä. Eikö tämä mene ymmärrykseen sitten millään. Monelle työ on puuduttavaa ja junnaavaa aivoille.

Vierailija
191/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se niin rankkaa ja ihmeellistä ole mitä useimmat kotiäidit antaa ymmärtää.

Jaksaisitko itse kaiken tämän asennepaskan keskellä ahertaa aamusta iltamyöhään (nekin työt on tehtävä, mitkä teidän lapsille tekee ulkopuoliset) ilman työkavereita? Ja sitten jos vielä väoitetään, että se on pelkkää istumista jalaiskottelua, saattaa joillakin lyödä vastareaktion eli kotihommat jäädä vähemmlle. Älkää sitten ihmetelkö heidän sotkuisia kotejaan, kun he ovat kehittäneet itselleen haasteellisia tekemisiä samalla kun voidakseen olla läsnä lapsilleen.

Vierailija
192/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkin koko ikänsä. Sitten kun pentue on koulussa niin ehtisi istuakin, mutta siinä vaiheessa toivottavasti on jo töissä.

Vierailija
193/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon äiti ja ylpeä siitä, ja haluan olla niiden kanssa kotona enkä halua niitä mihinkään raahata. Kasvatan ja ruokin ne itse. Mies tehköön työtä perheen eteen, kun sellaisen halusi. Minä teen nyt tärkeintä työtä. Palkka/ ansiotyötä kerkeen tekemään myöhemmin. Miehellä on ruoka edessä ja sohva imuroituna, pilkkivehkeet nurkassa valmiina ja pestyt, puetut, ruokitut tyytyväiset lapset ilona loppuillan.

Et eiköhän olla ihan tyytyväisiä näin.

Vierailija
194/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen istuu, jolla on henkilökunta hoitamassa huushollin ja lapset ja vielä anoppi ja äiti jatkuvana houseguestinä. Vaikka se mies maksaisikin viulut.

Vierailija
195/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti mene yks yhteen. Muuten ei tarvitsisi supistaa päivähoidon laadustakaan. Nythän ryhmät ovat ylisuuria ja henkilökuntaa liian vähän. Muissakin asioissa jo supistetaan, esim. ruoan laadussa jne. Erityisapua ei ole saatavilla noin vain, vaikka ryhmissä on lapsia, jotka tarvistsisivat sitä. Että aika hölmö päätelmä tämä veroasia. Kotona oleviltakin menee veroa. Jos on varakas ja pystyy olemaan kotona ja jopa tuloitta lapsen täytettyä kolme, arvaapa vain paljonko sieltä valtio saa veroja??? Vähintäänkin pääomaveroja plus miehen tuloista. Perintöverotkin ovat todella suuria, mikäli joku on perinnöillä rikastunut. Sellaisia veroja ei tavallista palkkaa saavalta saada hetkessä.

Tyypillinen palstaväittämä, että kotona olevat maksavat veroja. Jos nyt puhutaan niistä, jotka ovat tuilla kotona, niin on täydellistä taskusta toiseen siirtämistä väittää, että he "maksavat veroja" veroilla (ja velalla) rahoitetuista tuistaan.  Silloin kun budjetissa otetaan lisävelkaa miljardikaupalla, meillä ei yksinkertaisesti ole varaa hoitaa kunnallisessa päivähoidossa kotona vauvalomailevienkin lapsia. 

Toisekseen, perintö on kaikki saajalleen täysin ylimääräistä tuloa, perintövero on varsinkin rintaperillisille tosi pieni, ja veron maksamiseen saa aikaa ja yleensä myös pankista lainaa.

Rouva Selänne voi olla mitä mieltä tahansa, mutta hänen asemansa on aivan erilainen kuin normaalin ihmisen ja äidin.  Hän puhukoon vain omasta puolestaan.

Vierailija
196/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nniin ja jos perintö on vaarassa viedä saajansa konkkaan, siitä voi myös kieltäytyä! 

Vierailija
197/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin olla lasten kanssa kotona jos siihen olisi mahdollisuus, ja olisi ihanaa jos voisi tehdä myös vapaaehtoistyötä.

Ja minä en todellakaan tekisi töitä, johon meneminen ärsyttäisi minua joka aamu.

Ja miten ihanaa olisikaan kuulla jokaisen täällä tämän naisen teilaavan ihmisen elämästä ja valinnoista, arvoista ja ihmissuhteista. Aika monella on näköjään varaa arvostella ja kritisoida muiden ihmisten puheita ja valintoja, näkemättä lainkaan mitä itse suustaan suoltaa ja mitä itse olisi voinut tehdä tai jättää tekemättä omassa elämässään.

En voi sietää ihmisten mollaamista, varsinkaan jonkun tv-ohjelman perusteella, joka voi olla leikattu ihan miten sattuu.

En näe, että tällä palstalla on yhtään ihmistä jolla on varaa tuomita tai kritisoida yhtään ketään tai mitään.

Vierailija
198/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaan, että tuolla tavalla hän saa pidettyä erittäin rikkaan ja komean julkkiksen itsellään. Teemu olisi jättänyt tämän parhaat päivät nähneen naisen jo aikapäivää sitten, mikäli hänellä ei olisi tarjota jotain todella arvokasta Teemulle.

Samalla kyllä tällaisen hyvin epätyypillisen parisuhteen suojista on typerää heittää neuvoja kaikille naisille. 

Vierailija
199/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluaisin olla lasten kanssa kotona jos siihen olisi mahdollisuus, ja olisi ihanaa jos voisi tehdä myös vapaaehtoistyötä.

Ja minä en todellakaan tekisi töitä, johon meneminen ärsyttäisi minua joka aamu.

Ja miten ihanaa olisikaan kuulla jokaisen täällä tämän naisen teilaavan ihmisen elämästä ja valinnoista, arvoista ja ihmissuhteista. Aika monella on näköjään varaa arvostella ja kritisoida muiden ihmisten puheita ja valintoja, näkemättä lainkaan mitä itse suustaan suoltaa ja mitä itse olisi voinut tehdä tai jättää tekemättä omassa elämässään.

En voi sietää ihmisten mollaamista, varsinkaan jonkun tv-ohjelman perusteella, joka voi olla leikattu ihan miten sattuu.

En näe, että tällä palstalla on yhtään ihmistä jolla on varaa tuomita tai kritisoida yhtään ketään tai mitään.

Kysehän on siitä että tämä nainen arvostelee muiden elämää ja valintoja, vaikka hänen omat olosuhteensa ovat täysin poikkeukselliset.

Vierailija
200/228 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jenkeissä ko tyyli on yleistä.

Tuttavat muuttivat jenkkeihin. Vaimo jäi kotiin (lakimies) ja mies tietysti töissä. Kodinhoitajat ja puutarhurit yms. Eivät mitään superrikkaita vaan miehen työn perässä muuttivat. Nainen ei käy niissä piireissä töissä vaan keskittyy lapsiin ja tekee kaikenlaista hyväntekeväisyystyötä yms

Joo, olen nähnyt saman monella tuttavaperheellä, joilla on määräaikainen komennus Jenkkeihin miehen työn takia. Näissä perheissä nainenkin on koulutettu, ja olen todennut että jokainen näistä naisista on turhautunut. Jos on kouluttautunut ja elänyt elämää johon kuuluu myös älylliset haasteet, tämmöiseen on vaikea sopeutua. Sirpalla ilmeisesti ei ole tätä ongelmaa.

jos olet tarpeeksi älykäs, osaat nauttia elämästä ja kehittää mieleesi haasteita, olit missä hyvänsä. Eikö tämä mene ymmärrykseen sitten millään. Monelle työ on puuduttavaa ja junnaavaa aivoille.

Olisin paljon mieluimmin elänyt elämäni vailla jatkuvia rahahuolia ja duunia jota oli vaan pakko tehdä, jotta sai jokapäiväisen leipänsä, ei muuta.Olen kyllä tosi kateellinen Sirpalle.