Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v tyttö painan 70kg!! help

Vierailija
05.02.2017 |

Eli joku kertoo että oonko lihava painan 70kg ja oon 12v. Pituutta on n. 165cm
Mahani on todella iso.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis vastatkaa

Vierailija
2/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea syömään terveellisesti (sokeri, herkut, vehnä ja valmisruoka pois, ja tilalle vihanneksia jne) Ja rupea urheilemaan, niin kyllä se paino siitä laskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa, kun olin ikäisesi. Tein sen virheen, että yritin laihduttaa syömällä liian vähän. Älä sinä tee sitä virhettä. Siinä on riski sairastua syömishäiriöön ja liian vähästä syömisestä tulee päänsärkyä, pyörrytystä ja oksettava olo, jolloin keskittyminen koulunkäyntiin ja elämästä nauttimiseen kärsii.

Mutta voit vaikuttaa tilanteeseen niin,  että päätät ettei paino pääse tästä ainakaan ylöspäin ja rakastat itseäsi sellaisena kuin olet. Pituuskasvu tasaa kohdallasi asioita jonkin verran, jos nyt vain pystyt pitämään tuon painon edes tuossa 70 kilossa. Sen lisäksi voisit kokeilla, jos löytäisit jonkin mieluisan urheilulaji, jota voisit alkaa harrastaa. 30min päivittäinen kävelylenkkikin auttaa paljon, jos et harrasta mitään liikuntaa ja et  nyt jaksa jostain syystä perehtyä uusien lajien harrastamiseen.  Ruokavalioon sinun täytyy pituuskasvusta huolimatta kiinnittä huomiota, että yrität jättää herkkuja vähemmälle ja pitää esim. yksi herkkupäivä viikossa. Normaaliruokaa kasvavan nuoren pitää kuitenkin syödä eikä tinkiä siitä.

Äläkä huoli kovasti huoli asiasta, sillä olet vain pari kiloa normaalin painoindeksin yläpuolella, eikä painoindeksiinkään tule sokeasti tuijottaa. Näytät varmasti kauniilta nytkin, joten sen puoleen ei kannata laihduttaa, vaan tosiaan pitää paremminkin huoli, ettei kiloja kerry tuosta enää enempää.

Tsemppiä ja halaus! <3

Vierailija
4/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nyt itse huomaa oletko lihava vai et?

12-vuotiaalle 70kg (riippuu kyllä pituudesta ja lihasmassasta) on aivan liikaa painoa. Siis ihan liikaa. Jos mahasi on iso eikö sekin kerro jo jotain? Ikäiseni pojat painavat yleensä (8lk-9lk) 45kg-65kg. Tytöt 35kg-55kg (riippuu taaskin pituudesta jne).

Toivottavasti provo, ei kukaan kai oikeasti kysy tätä kysymystä 100% tosissaan?

Vierailija
5/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet läski

Vierailija
6/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12veenä melkein 170 pitkä ja painoin 42kg.

Jätä kaikki herkut pois. Syö tavallista ruokaa maltillinen annos, täytä maha kasviksilla, niitä et voi syödä liikaa. Yks tai mqx kaks hedelmää päivässä. Light limut pois. Syö 3-4h välein.

Kävele joka pvä kouluun ja takas vähän pueempää reittiä. Pituuskasvusi kyllä kompensoi aikaa myöden, älä ala syömättömäksi. Kerro uudesta elintavasta vanhemmillesi jotta tietävät olla ostamatta herkkuja!

Vierailija
7/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12-vuotiaalle 70kg (riippuu kyllä pituudesta ja lihasmassasta) on aivan liikaa painoa. Siis ihan liikaa. Jos mahasi on iso eikö sekin kerro jo jotain? Ikäiseni pojat painavat yleensä (8lk-9lk) 45kg-65kg. Tytöt 35kg-55kg (riippuu taaskin pituudesta jne).

Toivottavasti sinä et ole tosissasi noiden kilomäärien kanssa. Päiväkoti-ikäiset lapset painavat 35 kg, ei puberteettiset nuoret naiset.

Toki ap:n paino on liian iso mutta ei sitä nyt puolittamaan pidä alkamaan.

T

Täti 40 v

Vierailija
8/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kommentteja! Aloittaja on nuoresra iästään huolimatta aikuisen pituinen! Hänen ei kuulu osua johonkin tiettyyn painoon vain ikänsä takia. 12-vuotias kasvaa vielä, vaikka pituuskasvu olisikin mahdollisesti jo loppunut.

Älä ap stressaa painoa. Jos aihe mietityttää, puhu siitä seuraavan kerran terkkarin tarkastuksessa tai voit varata erikseen ajan. Siellä voitte sitten pohtia, onko mitään huolen aihetta ja yleisesti pohtia terveellisiä elämäntapoja. Älä ala yksin panikoida.

Vierailija
9/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myös pitkä ikäiseksesi, joten et ole läski. Kasvat varmaan vielä lisää, joten pääasia tosiaan että painosi ei enää nouse. Laihduttamista ei noin nuorena kannata tosissaan yrittää, vaan elämäntapojen muuttaminen pienin askelin terveellisemmäksi on parempi.

Vierailija
10/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta, anna ensin pituuskasvun tulla, jos vielä sitä on tulossa. Pidä paino paikallaan, muista liikkua, pidä herkkupäiviä, arkena perusruokaa. Ja lopeta murehtiminen! Kyllä, painoa on liikaa, mutta jos vielä kasvat vaikka 5cm ja sitten joskus pituuskasvun loputtua annat muutaman kilon laskea pikkuhiljaa, olet ihan sutjakka tyttö.

Vierailija
11/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin nelosluokkalaisena 35kg, eskari-ikäisenä 25kg. Tällä hetkelläkin luokkalaiseni painaa 35kg ja hän on kahdeksannella luokalla. En tiedä ketään, joka olisi painanut eskari-ikäisenä 35kg. Pituus vaikuttaa toki painoon samoin kehonrakenne.

Mutta keskity kasvamiseen, painoa on liikaa, mutta älä ala panikoimaan. Tulet kasvamaan vielä varmasti pituuttakin, sekin korjaa jo asiaa

Anteeksi taisin sanoa tylysti

t: 4/10 viestin lähettäjä

Vierailija
12/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin 13 vuotiaana 66kg ja olin 158cm. Nyt vähän alle vuosi myöhemmin, kiitos syömishäiriön, painan 51kg ja pituus suunnilleen sama. Mä kuitenkin ehdin laihtua terveellisiin keinoin aika monta kiloa ennen kuin sh pääsi niskan päälle. Mä luultavasti koitan laihduttaa vielä johonkin 45 asti ja jos pystyn niin lopetan. Ruokavalion terveellistämisellä kilot putoaa aika nopeasti joten kannattaa varoa ettei käy niin kuin mulle ja jää siihen koukkuun. Nykyään syön taas jo vähän enemmän( n. 700cal/pv) aikaisemmin söin n. 300cal per päivä. Oon nyt tyytyväisempi painooni kuin ennen, mutta mulla on ruoka mielessä lähes kokoajan ja lasken joka päivä kalorit.

Vierailija
13/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet myös pitkä ikäiseksesi, joten et ole läski. Kasvat varmaan vielä lisää, joten pääasia tosiaan että painosi ei enää nouse. Laihduttamista ei noin nuorena kannata tosissaan yrittää, vaan elämäntapojen muuttaminen pienin askelin terveellisemmäksi on parempi.

Kyllä noilla kiloilla valitettavasti on ylipainoinen, varsinkin, kun on 12-vuotias. Minä aikuinen yli nelikymppinen painan hieman vähemmän ja olen vähän lyhyempi (eli pituus-painosuhde jotakuinkin sama), ja olen selkeästi ylipainoinen.

Mutta kyllä, ei laihduttamista. AP:lle vinkki, että syöthän riittävästi ja terveellisesti aamulla? Minulla paino alkoi laskea, kun lisäsin aamupalasyömistä. Tämä aiheutti sen, että lounaalla ja päivällisellä ei tarvitse enää syödä yhtä paljon, eikä enää tee mieli napostella mitään. Lisätyn sokerin jätin samalla lähes kokonaan. Eli ruokavalintoja terveellisempään suuntaan ja kunnollinen aamupala, sillä jaksaa päivän ilman syöpöttelyä ja napostelua.

Vierailija
14/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha paino tuon pituiselle, älä stressaa. Aloita vaikka lenkkeily ja herkkulakko, sillä tippuu pari kiloa äkkiä. Ja muista juoda vettä tarpeeksi.

Vierailija
15/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahani on todella iso.

Olet lihava. Itse olen 175cm pitkä ja painan 62kg, mutta olen kilpaurheilija joten lihasmassaa löytyy. Joo, mahasta saa semmosen parin sormen kokosen rasva "makkaran" kun ottaa siitä kiinni, mutta silti painosta laihdutettavaa on ehkä max 2-3kg.

Vierailija
16/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä rupee Almaksi äläkä kuuntele sen läskin paskaa musaa, Almahana syö oko ajaan jotain hesburgerin hamppareita ja näyttää sialta ja laulaakin paskasti

Vierailija
17/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahani on todella iso.

Olet lihava. Itse olen 175cm pitkä ja painan 62kg, mutta olen kilpaurheilija joten lihasmassaa löytyy. Joo, mahasta saa semmosen parin sormen kokosen rasva "makkaran" kun ottaa siitä kiinni, mutta silti painosta laihdutettavaa on ehkä max 2-3kg.

Parin sentin paksuinen makkara nyt tulee jo pelkästä ihosta.

Vierailija
18/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma1 kirjoitti:

älä rupee Almaksi äläkä kuuntele sen läskin paskaa musaa, Almahana syö oko ajaan jotain hesburgerin hamppareita ja näyttää sialta ja laulaakin paskasti

Alma on loistava esiintyjä ja taiteilija. Sinä kateellinen suunsoittaja olet sen sijaan naurettavaa pelle.

Vierailija
19/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut jo pituuskasvupyrähdys? Mikä on sun arvioitu pituus? Tai miten pitkä äitisi on? Harrastatko jotain urheilulajia, jossa lopputuloksena on iso lihasmassa? Jos vastaus tuohon ekaan kysymykseen on ei, odottaisin sen nyt ensin ja aloittaisin (mahdollisen) laihiksen vasta sen jälkeen.  Sä oot 12v, ehdit kyllä laihduttaa vielä moneen kertaan. 

Vierailija
20/53 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinä et ole tosissasi noiden kilomäärien kanssa. Päiväkoti-ikäiset lapset painavat 35 kg, ei puberteettiset nuoret naiset.

Toki ap:n paino on liian iso mutta ei sitä nyt puolittamaan pidä alkamaan.

T

Täti 40 v

Ei nyt kannata vääristää toiseenkaan suuntaan. Mun 11,5 v on  34 kg (145 cm)  ja on ihan normaalinkokoinen hänkin.