Onko 370€ paljon talvitakista?
Onko 370 euroa talvitakista ihan ok hinta vai hölmöä maksaa noin paljon?
Ja vastaus siihen ensimmäiseen kysymykseen: Olisi kyllä varaa, mutta pienituloisena ja rahasta tarkkana "suojelen" rahojani ja pyrin välttämään liian kovan hinnan maksamista joka asiassa.
On kyllä laadukas ja varmasti kestää useamman talven. (Fjällräven)
Minkä hintainen sinun talvitakkisi on ja oliko mielestäsi kallis?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostaa kunnon takin jos palelee helposti. Itse palelin monta talvea kunnes kyllästyin ja ostin visalla kauan haluamani canada goose takin. Jonka hinta oli 900€. Se takki tulee kestää mulla 20-vuotta
Ja kaupunki oppii tuntemaan sut naisena jolla on se takki...
Eikö herranjumala tuohon kyllästy jo muutamassa vuodessa ihan totaalisesti, ja sitten sitä on vaan pakko pitää vielä 15 vuotta...? Enkä muutenkaan usko että mikään takki on lämmin 20 vuotta, kuitenkin sitä on pakko pestäkin, ja se menettää kuohkeutensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan ihan v@tun kallis! Se että jotkut selittää että kestää pitempään ni mulla on oikeesti 15v aikana ollut 3 talvitakkia(untuva) joiden hinnat on oikeesti 39-49€. Näistä kolmesta 2 on täysin ehjiä. En tiedä missä te rymyätte, mut mulla kyllä kestää ja mä sanon et 100€ on ihan liikaa ellei ole sitten tehty jostain poron nahasta.
Vastailin tossa jo aiemmin mutta ite tosiaan harrastelen huskien kans valjakkojuttuja, metsästän ja teen yksin lapissa hiihtovaelluksia, eli ulkona tulee talvisin oltua paljon ja todella vaihtelevissa olosuhteissa joten myös vaatteilta vaaditaan sillon paljon. Fjällun laatuun oon ollut todella tyytyväinen ja käytän merkin vaatteita ympäri vuoden. Mun ulkoilut kun on vähän jotain muuta ku pururataa ympäri tai rauhallista kävelyä metsäpoluilla, niin vaatteiden on pakko olla kestäviä ja laadukkaita. Ja joo, asun täällä jumalan selän takana ni en tarvi ees kaupunkivaatteita erikseen :p
Ostin viime talvena Joutsenen untuvatakin, joka maksoi muistaakseni vähän alle 400 €. Kertaakaan en ole palellut. Myös untuvat pysyvät takin sisällä, eivätkä pursua saumoista ulos kuten edellisessä, halvemmassa Mexxin takissani. Ajattelin käyttää nykyistä takkiani seuraavat kymmenen vuotta.
Päätin jättää vielä sen takin kaupan hyllylle, onhan se 370€ tosi paljon rahaa. Katselen edullisempia ja jos niin sattuisi käymään että tuo Fjällräven takki osuu vielä johonkin superhuippualeen, niin ostan sen sitten. :)
ap
On paljon, mutta jos löytyisi malli, joka on varmasti muita lämpimämpi ja varaa olisi, niin maksaisin. Menee sitä rahaa ihan siihenkin, että kylmemmällä takilla joutuu ostelemaan ylimääräisiä lämpösukkiksia ja villapaitoja ja jatkuvasti hakemaan lisää vaatekerroksia siinä toivossa, että joskus olisi tarpeeksi lämmin. Ja lopulta niitä kerroksia on niin paljon, että liikkuminen muuttuu ihan tönköksi verrattuna kunnolla eristävään takkiin.