Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 370€ paljon talvitakista?

Vierailija
05.02.2017 |

Onko 370 euroa talvitakista ihan ok hinta vai hölmöä maksaa noin paljon?

Ja vastaus siihen ensimmäiseen kysymykseen: Olisi kyllä varaa, mutta pienituloisena ja rahasta tarkkana "suojelen" rahojani ja pyrin välttämään liian kovan hinnan maksamista joka asiassa.
On kyllä laadukas ja varmasti kestää useamman talven. (Fjällräven)

Minkä hintainen sinun talvitakkisi on ja oliko mielestäsi kallis?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on liian paljon. Kun olen seurannut käytettyjen vaatteiden myyntiä, erityisesti talvitakkien, niin juuri noissa kalliimmissa merkeissä esiintyy eniten vikoja, hajoaa vetskarit, repsottaa sieltä ja täältä, vuorisaumat tms. purkaantuu.

Vierailija
2/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu takin materiaaleista/laadusta. Itse etsin syksyllä uutta takkia ja päädyin ostamaan takin joka olisi nyt aleissa tuon hintainen. Eipä ole tarvinnut palella ja takuulla kestää vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä montako vuotta ajattelit takkia käyttää. Jos se on sellainen mikä  menee seuraavat 10 vuotta, en näe miksi siitä ei voi  tuota hintaa maksaa.

Vierailija
4/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma takkini maksoi 200 euroa ja olen siihen tyytyväinen.

Kannattaa googlettaa takki niin monesti löytyy sama takki huomattavasti halvemmalla.

Kerron sulle esimerkin. Sportia ketju myy Halti paatari takkia 200 euroon. Siinä on 50 alennusta ja normaali hinta heillä on 250 euroa.

Googletin asiaa niin budget sport myy samaa takkia normaalihintaan 150 euroa.

Kokemukseni mukaan budget sport, xxl, ja varustenet myy vaatteet kaikkein halvimmalla. Joten kannattaa käydä etsimässä heidän sivuiltaan samaa tuotetta.

Vierailija
5/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu takin materiaaleista/laadusta. Itse etsin syksyllä uutta takkia ja päädyin ostamaan takin joka olisi nyt aleissa tuon hintainen. Eipä ole tarvinnut palella ja takuulla kestää vuosia.

Tuokin on tosiaan jo ale-hinta, normihinta jotain 500e kieppeillä. Eli en usko että hinta tuosta enää kamalasti laskee. Vähän hölmöltä tuntuu että teen siitä niin ison asian, kyllä moni varmasti vaan maksaisi tuon ja nauttisi takista, eikä pähkäisi tuollaista summaa viikkotolkulla. :D Mutta pihin elämä on sellaista.

ap

Vierailija
6/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä ole liikaa jos kyseessä on laadukas takki. Itse maksoin omastani noin 500 euroa vuonna 2010 ja takki on edelleen kuin uusi. Tosin, jos en olisi ostanut noin arvokasta takkia olisin jo ostanut uuden. Alkaahan tuo takki jo vähän kyllästyttää, mutta kun ei ole mennyt miksikään niin en oikein raaskii uuttakaan ostaa. Seuraavaksi ostan edullisemman niin voin hyvillä mielin vaihtaa takin uuteen hiukan nopeammin.

Vierailija
7/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko käytettyä vuositolkulla? Onko ajaton malli? Kyllästytkö itse kuitenkin talven aikana?

Vierailija
8/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu taksita. olen aikanaan maksanut uudesta takista muutaman sata euroa, mutta olen toisaalta käyttänytkin sitä hyvin paljon. Toisaalta olen ostanut myös vaatteita, jotka syystä tai toisesta ovat yhä vuosien jälkeenkin hyvin vähän käytettyjä, jotka oikeastaan siksi ovat tulleet kalliimmaksi koska varmasti olisin pärjännyt ilmankin niitä.

Vierailija
9/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mun mielestä. Minulla kirpaisi maksaa jo 70 € talvitakistani, jonka ostin yli 5 vuotta sitten. Taisi olla alennuksessa, Cittarista ostettu. Hyvässä kunnossa on ja tuntuu minulle vieläkin uudelta (koska ostan niin harvoin uusia vaatteita). Sellainen tavallinen pitkä musta takki, jossa karvakaulus.

Vierailija
10/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko käytettyä vuositolkulla? Onko ajaton malli? Kyllästytkö itse kuitenkin talven aikana?

Musta parkatakki, ihan perusmalli. Uskoisin että tuollainen pysyy "muodissa" vuosia. Itselläni siis käytännöllisyys menee "muodin" ohitse, tarvitsen aidosti lämpimän takin jolloin pitkä malli on hyvä. Uskoisin kyllä että tuollaista voisi käyttää vielä muutamankin vuoden vaikka lyhyemmät takit varmaankin tulevatkin enemmän muotiin lähivuosina.

ap

Vierailija
11/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuin talvitakkini maksoi 470e, on nyt viisi vuotta vanha ja edelleen pidän siitä. Kevyempi takki maksoi 200e (ostin syksyllä) ja on nyt tänä talvena ollut päivittäin käytössä kun suht leuto talvi. Ei häpeä uudelle ja varmasti menee vielä seuraavat pari vuotta.

Oon hirveä vilukissa niin talvitakeissa en säästele. Ei tuosta hintaa per talvi paljoa tule. Jos ostaisin jonkun 50e takin niin joutuisin luultavasti uusimaan sen joka vuosi. Alesta toki voi tehdä löytöjä.

Vierailija
12/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nyt takkia etsimässä niin todennäköisesti etsit taas ensi syksynä, sitten niissä ei enää ole alea vaan joudut maksamaan koko hinnan. Onnekas olet jos tammialesta löydät oikean koon.

Vierailija
13/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi noin paljon takista. Minulla on kestänyt hyvänä paljon halvemmatkin.

Vierailija
14/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liian kallis. Tuossa maksaa merkki, vaikka laadussa ei ole moittimista.

Ostan laatua ja ajattomuutta ja sijoitin villakangastakkiin 150€, joka oli 50% alessa. Kyttäsin koko talven takkia.

Vierailija
15/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 20e takki, jota käytän parempana takkina. Tosin en joka päivä sitä tarvitse. Olisiko jo kolmatta talvea käytössä. :=

Vierailija
16/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo melkoisen paljon. Itsekin olen valmis maksamaan talvitakista vähän enemmän, koska harvoin kovin laadukasta talvitakkia ihan muutamalla kympillä saa (ellei ole hyvässä alessa), mutta kyllä jo hintahaarukassa 100-200 löytää hyviä. Eli kyllä jos kovasti sen yli aletaan mennä, niin miettisin maksaako siinä enemmän pelkästään jostain tietystä merkistä? Riippuu tietysti vähän materiaalistakin, josta takki on valmistettu. 

Vierailija
17/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin prismasta hyvin istuvat ja todella lämpimät talvikengät. Normaali hinta oli 50 euroa niin oli alennuksessa hintaan 25 eurolla. Yleensä kun ostan kenkiä niin hinta on siinä 100-150 euroa joten oli yllätys kun löysin niin hyvät kengät halvalla.  Ostin kahdet parit jotta pärjään usean vuoden. :)

Vierailija
18/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  laatu maksaa aina. Kunnon materiaalit, istuvuus - laatu näkyy!

Itselläni sama "vika" - vaikka varaa on olen pihi! :-(

Vaatteita ostan kuitenkin harvoin mutta juuri laadukkaita. Ostan itselleni sopivia minun omaa silmää miellyttäviä. Yksilöllisiä. Muodin perässä en juokse, tyhmää laukata lammaslaumana kaikki saman muotin mukaisena!

Jos sinulla on tarve tälle takille, osta pois!

Vierailija
19/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talvitakit maksoi yli 800 ja toinen yli 1000 (CG)

Mielestäni tuo 800 maksava ei ole hintansa väärti, koska käsivarret tuntuvat viileiltä miinus 20 asteen pakkasessa.

Ei käsivarsia palella mutta tuon hintaisessa takissa ei saisi tuntua toisia paikkoja viileimmältä.

Kalliinpaa takkia en ole tosi toimessa vielä kokeillut.

Vierailija
20/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöä. Minäkin ajattelin tuolla lailla, että tässä on sitten takkia 10 vuodeksi. Joka kerta on käynyt joko niin, että olen lopulta kyllästynyt pitämään aina samaa takkia, tai joku mittani muuttunut eikä vaate istukaan enää nätisti. Ihan turhaa laittaa noin paljon rahaa muuhun kuin villakangastakkiin, nahkakenkiin ja nahkalaukkuun, joita käytät kaiken aikaa.

Viimeksi ostin ihan ok untuvatoppatakin Seppälän alesta 3 v sitten, 40 euroa, ei mitään vikaa vieläkään.