Onko 370€ paljon talvitakista?
Onko 370 euroa talvitakista ihan ok hinta vai hölmöä maksaa noin paljon?
Ja vastaus siihen ensimmäiseen kysymykseen: Olisi kyllä varaa, mutta pienituloisena ja rahasta tarkkana "suojelen" rahojani ja pyrin välttämään liian kovan hinnan maksamista joka asiassa.
On kyllä laadukas ja varmasti kestää useamman talven. (Fjällräven)
Minkä hintainen sinun talvitakkisi on ja oliko mielestäsi kallis?
Kommentit (45)
Fjällraven on hyvä merkki. Itse ostin viisi vuotta sitten 500€ talvitakin heiltä, vieläkin käytössä ja ei mitään kulumaa. Ennen ostin niitä 70€ talvitakkeja joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on liian paljon. Kun olen seurannut käytettyjen vaatteiden myyntiä, erityisesti talvitakkien, niin juuri noissa kalliimmissa merkeissä esiintyy eniten vikoja, hajoaa vetskarit, repsottaa sieltä ja täältä, vuorisaumat tms. purkaantuu.
Hih. Mä olen seurannut käytettyjen autojen myyntiä. 30 vuotta vanhoissa Volvoissa on ihan kauheasti vikoja, joten Ladan on pakko olla parempi auto kuin Volvo.
Ja sitten itse asiaan. Mä olen maksanut noin paljon villakangastakista, joka menee juhlatakkina lopun ikääni. Arki- ja ulkoilutakkeja pidän työrukkasina, joihin en kauheita summia sijoita, koska ei tarvitse kuin kerran halata puuta ja ne ovat pihkassa. En siis työkseni ryve metsässä, joten en tarvitse mitään ihmeellisiä ominaisuuksia. Tällä hetkellä arkitalvitakkina kolme vuotta sitten kirpparilta hankittu Joutsen, uudenveroisena maksoi 80 euroa.
Saahan tuolla rahalla hyvän talvitakin+ talvikengät. Ja sopivasta tarjouksesta vielä laadukkaat sellaiset. Esimerkiksi 500 € -30% tarjouksessa on n. 370 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu takin materiaaleista/laadusta. Itse etsin syksyllä uutta takkia ja päädyin ostamaan takin joka olisi nyt aleissa tuon hintainen. Eipä ole tarvinnut palella ja takuulla kestää vuosia.
Tuokin on tosiaan jo ale-hinta, normihinta jotain 500e kieppeillä. Eli en usko että hinta tuosta enää kamalasti laskee. Vähän hölmöltä tuntuu että teen siitä niin ison asian, kyllä moni varmasti vaan maksaisi tuon ja nauttisi takista, eikä pähkäisi tuollaista summaa viikkotolkulla. :D Mutta pihin elämä on sellaista.
ap
Mä maksoin 16 vuotta sitten yhdestä ihanasta villakangastakista 1000 mk mikä minusta oli silloin huikea summa. Käytän sitä takkia edelleen ja nautin siitä. Se ei ole mennyt miksikään vuosien aikana ja on edelleen tyylikäs.
Oletko katsonut noita Fjällrävenin takkeja halvemmalla esim.
varuste.net, karkkainen.com, ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko käytettyä vuositolkulla? Onko ajaton malli? Kyllästytkö itse kuitenkin talven aikana?
Musta parkatakki, ihan perusmalli. Uskoisin että tuollainen pysyy "muodissa" vuosia. Itselläni siis käytännöllisyys menee "muodin" ohitse, tarvitsen aidosti lämpimän takin jolloin pitkä malli on hyvä. Uskoisin kyllä että tuollaista voisi käyttää vielä muutamankin vuoden vaikka lyhyemmät takit varmaankin tulevatkin enemmän muotiin lähivuosina.
ap
Minulla on about 2006 ostettu musta parka, joka vasta nyt on alkanut näyttää epäsiistiltä. Siinä on vielä irtovuori, joten takkia on käytetty syksyt, talvet, keväät toisen takin ohella. Ensi talveksi hankin uuden, mutta 11 vuotta on ihan hyvä kesto takille. Pointtina kai että niin eleetön ja musta takki ei ala kyllästyttää lainkaan samoin kuin joku kivan räväkkä muotitakki. Eli osta pois jos raha ei ole ongelma.
Mua kiinnostas tietää, miten te saatte ne halvemmat talvitakit hajoamaan? Niitähän pidetään vain liikkuessa eivät mitenkään joudu edes kovaan rasitukseen. Mulla on kalliita vaatteita kelkkailuun ja muuhun metsässä möyrimiseen, mutta ne sentään joutuvat kulutukselle. Sen sijaan tavalliseen "kadulla kävelyyn" oon aina hankkinut noita halpistakkeja ja kestävät myös vuosia.
Ostin United Colors of Benettonin ohuehkon talvitakin lokakuussa. Takki on jo nyt pilalla; napit irtovat, nukkaantuu sieltä sun täältä. Tuokin roska maksoi 250 e ja ajattelin, että pari vuotta kestäisi, paskat, nykyään kaikki on niin surkea laatuista, että hintakaan ei kerro mitään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostas tietää, miten te saatte ne halvemmat talvitakit hajoamaan? Niitähän pidetään vain liikkuessa eivät mitenkään joudu edes kovaan rasitukseen. Mulla on kalliita vaatteita kelkkailuun ja muuhun metsässä möyrimiseen, mutta ne sentään joutuvat kulutukselle. Sen sijaan tavalliseen "kadulla kävelyyn" oon aina hankkinut noita halpistakkeja ja kestävät myös vuosia.
Mulla oli pari vuotta sitten Espritin (alle 100e maksanut) parkatakki, josta ekan talven jälkeen alkoi ompeleet purkautumaan taskuista ja kohta toinen olikin reilusti irrallaan ja toinen tasku vasta purkautumassa, tarkastellessa huomasi että ompeleet eivät olleet kovin laadukkaasti ommeltu. Myös nappeja irtosi ekan talven jälkeen.
Seuraava takki oli urheiluliikkeestä alesta ostettu keskihintaista merkkiä oleva takki (200e alesta), joka kesti vuosikausia ja siinä oli kivoja yksityiskohtia esim. sivusta avattava vetoketju, jonka voi avata jos tulee kuuma mutta kiinnipidettynä ei tippaakaan huononna takin lämmönpitokykyä. Tästä alkoi irrota napit ja nepparit n. 5 vuoden käytössä ja päällikangas nukkaantua ihan vain kuluman vuoksi. Muutoin todella hyvä ja lämmin takki, täysin rahan arvoinen.
Eli kyllä niillä halvimmilla ja laadukkaammilla vain on tosi kova laatuero.
Vierailija kirjoitti:
Ostin United Colors of Benettonin ohuehkon talvitakin lokakuussa. Takki on jo nyt pilalla; napit irtovat, nukkaantuu sieltä sun täältä. Tuokin roska maksoi 250 e ja ajattelin, että pari vuotta kestäisi, paskat, nykyään kaikki on niin surkea laatuista, että hintakaan ei kerro mitään mistään.
On siinä jo vähän uusavuttomuuttakin, jos takki on "pilalla" siitä, että napit irtoavat ja nukkaa näkyy. Napit kiinnitetään keskihintaisissakin takeissa koneellisesti, mikä tarkoittaa sitä että kun riittävän kovaa nykäisee, nappi on kädessä. Ne kannattaa ommella käsin uusiksi, jos haluaa että ne varmasti kestävät.
Nyppyyntyminen taas on pehmeän villakankaan ominaisuus. Eli kannattaa joko ostaa karheaa, tweed-tyyppistä villaa oleva takki tai nyppyleikkuri.
Itselläni on ollut Benettonin takkeja. Eivät ne mitään huippulaatuisia ole, mutta kyllä ne muutaman vuoden pelittävät, jos niitä vähän viitsii hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vie ihmeessä se takaisin kauppaan! Jos tuote on alle 6kk vanha silloin kun siinä virhe ilmenee, niin lähtökohtainen olettamus on että siinä on valmistusvirhe. Eli käytännössä tarkoittaa että 6kk sen tuotteen pitää kestää normaalia ja ohjeen mukaista käyttöä, muutoin se on virheellinen.
Talvitakkeja on käytössä useampia ..nolottaa sanoa, mutta kahdeksan. Osa on yli 10-vuotta vanhoja pitkiä ulstereita. Löytyy polvimittaista villatakkia, toppa- ja untuvatakkeja, myös nykyisin lauhoilla keleillä tarvittava kevyttoppatakki. Erilaiset vaatteet vaativat erilaisen takin ja kun kaikkia pitää rinnan, niin eivät pääse kulumaan. Pitkässäjuoksussa tulee edulliseksi.
Suosittelen ostaa kunnon takin jos palelee helposti. Itse palelin monta talvea kunnes kyllästyin ja ostin visalla kauan haluamani canada goose takin. Jonka hinta oli 900€. Se takki tulee kestää mulla 20-vuotta
Ei ole, vaan ihan v@tun kallis! Se että jotkut selittää että kestää pitempään ni mulla on oikeesti 15v aikana ollut 3 talvitakkia(untuva) joiden hinnat on oikeesti 39-49€. Näistä kolmesta 2 on täysin ehjiä. En tiedä missä te rymyätte, mut mulla kyllä kestää ja mä sanon et 100€ on ihan liikaa ellei ole sitten tehty jostain poron nahasta.
Onhan se kallis muttei liikaa =)
Itse ostin 2010 Joutsenen untuvatakin alesta, maksoi muistaakseni 300 euroa. Käytän sitä edelleen eikä se ole miksikään mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostaa kunnon takin jos palelee helposti. Itse palelin monta talvea kunnes kyllästyin ja ostin visalla kauan haluamani canada goose takin. Jonka hinta oli 900€. Se takki tulee kestää mulla 20-vuotta
Katsotaan sitä 20 vuoden päästä. Mä olen niin vanha, että mulla on oikeasti yksi takki, joka on ollut mulla 20 vuotta. Se on hyvin leikattu villakangastakki 60-luvulta.
Untuvatakit tuppaavat olemaan joko in tai out. Ja kun ne ovat out, ne ovat todella out. En ihmettelisi, vaikka 20 vuoden päästä niihin suhtauduttaisiin samoin kuin turkiksiin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan ihan v@tun kallis! Se että jotkut selittää että kestää pitempään ni mulla on oikeesti 15v aikana ollut 3 talvitakkia(untuva) joiden hinnat on oikeesti 39-49€. Näistä kolmesta 2 on täysin ehjiä. En tiedä missä te rymyätte, mut mulla kyllä kestää ja mä sanon et 100€ on ihan liikaa ellei ole sitten tehty jostain poron nahasta.
Niin ja siis tarkennetaan vielä, että vanhempi on 8v vanha ja uudempi 5v
Kyllä pitäisi olla todella hieno ja erikoinen takki että maksaisin noin paljon vaikka rahaa olisi kuinka. Kyllä mulla kestää joku alle satasen takkikin monta vuotta, ja siinä ehtii kyllä jo kyllästyä mihin tahansa, turha ostaa sellaista joka kestää lopun ikää.
Talvitakilla ja talvitakilla on eroa. Se mikä on kallis riippuu ihan siitä mitä meinaat takki päällä tehdä. Työmatkoihin ja kaupungilla hengailuun riittää varmaan huonompilaatuinenkin edullinen takki, jos taas liikut talvisinkin paljon luonnossa yms, niin fjällun takki on kyllä hintansa väärti. Ite ajan koiravaljakolla niin vaikka toi Nuuk parka oli kallis niin on kyl ollu joka sentin arvoinen.