Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on raskaana.. ex-miehelleni!

Vierailija
03.02.2017 |

Kaveri kertoi jokin aika sitten olevansa raskaana. Lapsen isästä kertominen oli jotenkin kummallisen vaikeaa, ja lopulta mutisi siihen jotain epämääräistä vastaukseksi. Eli sanonut suoraan oikein mitään.

Ex-mies (ollaan siis saatu avioero voimaan neljä vuotta sitten, yhteisten lasten vuoksi ollaan tekemisissä) oli tuon tiedon kertomisen aikaan jotenkin omituinen ja alkoi vaatia, että esim. lasten tapaamissopimukset tehdään virallisina, aiemmin oltiin sovittu tapaamisista ihan suusanallisesti mikä musta toimi ihan ok. Jotenkin noiden vaatimusten (siis että pitää lastenvalvojalle mennä kirjoittamaan paperit) aloin miettimään, että jotain on tulossa, aiemmin kun exällekin on nuo sanalliset sopimiset riittäneet ja nyt ei yhtäkkiä enää. Kyselin, mutta mies lähinnä suuttui kyselyistäni.

Tavallaan mulla on ollut asiasta omat epäilykseni, kai mä en ole halunnut vain päästää niitä mieleeni sen kummemmin...

Joka tapauksessa ex ja kaverini (joka taitaa nyt lukeutua entisiin kavereihin) kertoivat, että lapsi on exän ja kertominen on ollut vaikeaa koska mun reaktiota on pelätty. Molemmat kehtas vielä sanoa, että välirikko ei tilannetta muuta ja että siksi kumpikin toivoo että välit pysyisi ennallaan kaikesta huolimatta. Mitä helvettiä, miten voi pysyä ennallaan tuon petoksen jälkeen?!

Kaveri ei ole tuon tapaamisen jälkeen ottanut yhteyttä.

Mä olen koettanut sulatella ja miettiä, mutta en vain VOI hyväksyä asiaa! Mitä te tekisitte?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisen nuori ja naiivi. Vaikkei sinulla ole eron jälkeen ollut muita, et voi olettaa että exäsi jäisi ikuisesti sinuun kiinni. Itse olisin varmaan helpottunut jos lasteni äitipuoleksi valikoituisi tuttu ihminen. Exät on exiä syystä.

Vierailija
62/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aluksi meinasin kirjoittaa, että haloo eihän tuo sulle mitenkään kuulu, mutta sitten luin koko viestiketjun ja aloin miettimään asiaa. Kyllä mä ymmärrän sua. Se on ihan totta, ettei exän tekemiset sulle kuulu, mutta ystävä on mun mielestä eri juttu. Jos ystävien kanssa pitää lähteä siitä, mitä kaikkea toista loukkaavaa on virallisesti sallittua toiselle tehdä eikä toisella pitäisi olla oikeutta siitä loukkaantua, niin ollaan koko ystävyyden käsitteen kanssa tosi pitkällä metsässä. Ei kyse ole oikeuksista, vaan siitä että kyllähän ystävän ex-puolisoon ja lasten isään sekaantuminen aiheuttaa ihan ilmeisen riskin satuttaa sitä ystävää syvästi, eikä pitämisen arvoinen ystävä halua sellaista toiselle tehdä. Tekohetkellä ystävä on kumminkin luokitellut kerta(?)panon ystävyyden säilymistä tärkeämmäksi asiaksi enkä oikeastaan ymmärrä kuka tarvitsee ystäviä joiden arvojärjestys on tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi kuitenkin hieman "aiemmin" jo alkanut exän ja ystävän sutinat? Nyt sitten kertoivat, kun halusivat sen vahinkolapsen pitää, ja heidän keskinäinen tekeminen olisi kuitenkin tullut ilmi, vaikka eivät yhdessä olekaan.

Vierailija
64/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ap:ta ymmärrän, vaikka en itse ehkä olisi loukkaantunut moisesta niin ymmärtää voi, että toisille asiat on herkempiä kun toisille. Riippuu niin suhteesta ja miksi se päättyi ja tunteista, onko niitä.

Minusta kaverilta törkeää, koska ap on saattanut itkeä hänelle ikäväänsä exää kohtaan tai murehtia kun tuli ero. Kertonut ehkä jopa, että on vielä tunteita miestä kohtaan.

Hyvä kaveri nyt vaan EI SILLOIN SOTKE LUSIKKAANSA SOPPAAN ENEMPÄÄ vaan antaa ystävänsä hoitaa asia exänsä kanssa rauhassa ja hankkii panonsa muualta.

Toi on kaverilta tyly teko. Nyt eivät ole enää vaan kavereita, vaikka ystävyys olisikin säilynyt vaan kahvittelisivat yhdessä lasten kanssa. Outona vaan se, että lapsilla on sama isä!

Kamoon beibet! Ettet te niin suvaitsevaisia ole kun annatte tähän vastatessanne ymmärtää.

Voi mikä haloo nousisi jos osuis omalle kohdalle. Ja jos ei nousisi vaan tykkäisitte olla yhtä suurta perhettä niin te olette harvassa. Ainakin aidossa elämässä!

Kyllä ap nyt monelta tais päästä ihan HÖPÖHÖPÖ-JUTTU. Voimia!

Vierailija
65/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetlapset kirjoitti:

Hmm, jos oma isäni olisi pamauttanut äitini ystävän paksuksi, en välttämättä haluaisi tietää tällaisesta sisaruksesta, ainakaan ennen aikuisikää. Se voi olla nuorelle vaikea asia käsitellä, miksi isä on "jättänyt perheen". Jokaisella on oikeus siirtyä eteenpäin, mutta minusta lapsella kuuluu olla oikeus tasapainoiseen suhteeseen molempiin vanhempiin. Avioliiton ulkopuolinen lapsi äidin ystävän kanssa, jonka lapset todennäköisesti tuntevat, voi oll kova pala.

Miksi se on aina näissä muka näin että "mies jättää", vaikka fakta on että yli 70% eroista nainen on se joka jättää...

Vierailija
66/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisen nuori ja naiivi. Vaikkei sinulla ole eron jälkeen ollut muita, et voi olettaa että exäsi jäisi ikuisesti sinuun kiinni. Itse olisin varmaan helpottunut jos lasteni äitipuoleksi valikoituisi tuttu ihminen. Exät on exiä syystä.

Joskus exä on exä omasta halustaan, ei toisen. Ei elämä ole mustavalkoista. Niin ja jos sun on, ei toisten tarvitse olla. Jokaisella on oikeus tunteisiinsa.

Itse en voisi tuollaista kaveria enää kaveriksi kutsua kuka menee sähläämään lasteni elämään veli-tai siskopuolia ja pitää sitä vielä ihan ok:na, että tapailisimme ystävinä jatkossa entiseen malliin ja keskustelisimme miten vanhemmuus sujuu kun isä on etäisä ja kaikkea mikä asiaan liittyy, mutta se isä olisi kummankin lapsilla sama! Ei vahingossa, ei yhdenillan-juttuna vaan ystävän perhe-elämän rikkouduttua ja vuosien suhteen jälkeen eronneena ja toisen mahdollisia murheita aiheesta kuunnelleena ei muuta isää omalleen löydä kun sen toisen jämät. Ystävänsä exän eikä ajattele siinä niitä olemassaolevia lapsiakaan yhtään.

Olkoon ja tehköön, mutta en edes pieraisis tollasen suuntaan. Hyi hitto!

Vierailija
67/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ,siksi että asia ei kuulu sulle mitenkään.Eiexsiä voi varata loppuiäksi. Ero mikä ero .Se oli siinä.

Vierailija
68/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette eronneet neljä vuotta sitten. Nyt ex on pannut ystäväsi paksuksi. Mikä petos tässä on tapahtunut??

Koska exiin ei kosketa

Vierailija
69/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette eronneet neljä vuotta sitten. Nyt ex on pannut ystäväsi paksuksi. Mikä petos tässä on tapahtunut??

Koska se on MUN ex. Ja toisaalta vaikka ollaan erottu, mä en oikein tykkää ajatuksesta että exällä on muita.. Eihän mullakaan ole, eikä kaikkea tarvi lasten silmille hieroa! Mitä nekin tästä sanoo, kun kuulevat? Vähän olisi voinut miettiä!

Siis voi hirveetä, mun exällä josta erosin 20 vuotta sitten ollessani 15 on joku uus! Siis se on MUN ex, ja mä en tykkää että sillä on muita! 947

Vierailija
70/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

halooo kirjoitti:

Minusta exäsi ja ystäväsi käytös ei ole normaalia ja itse en lasta omiin lapsiimi tutustuttaisi, ettei lapset ajattele vastaavan käytöksen olevan ok "erosin äidistänne ja pamautin sen kaverin paksuksi vaikkei ollakaan yhdessä". Ei ei ei. Jos jotain pakko nusasta, niin ei oman lasten äidin kaveria, joka osana lasten elämää.

Ihan niinkun ne lapset ei ikinä pystyis muodostaan mitään omia mielipiteitä asioista ja ne ei ikinä sais mistään perheen ulkopuolelta mitään vaikutteita jotka niihin vaikuttaisivat. Sen takia varmaan kaikki uskovaisten perheiden lapset pysyvät uskossa ja kukaan ei-uskovien lapsi ei koskaan tule uskoon. Eiku..

Vierailija
71/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen itsekästä ajatella että tässä on joku "petos". Kaiva vaikka se pää perseestä niin ehkä helpottaa elämä

Vierailija
72/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen yksi draamakuningatar! Ymmärrän, että onhan tuo hassu tilanne, mutta ihan oikeasti... ei sinun exäsi tai kaverisi säädöt kuulu sinulle.

Jos et pysty hyväksymään tilannetta, tee palvelus kaikille ja jätä yhteydenpito ystäväsi kanssa.

Hassu tilanne? Ihan tosi? Voi kun hassua ja hassunhauskaa, että oma ystäväkin saa lapsen ja vielä niin paljon yhteistä, että heillä on sama isä. Siinä ollaan pitkäaikaisen ystävän kanssa sitten niin mukavassa tilanteessa. Oikeaa kommuuni-meininkiä! ;D Muuttakaa samantien saman katon alle jos itsellesi käy samoin ja hoidelkaa miestä yhdessä ja niitä yhteisiä lapsosianne ketkä on sisko-ja velipuolia toisilleen. Sillain ne hankalat erot hoidellaan. Ja samantien voi se kaveri sitten myöhemmin lainata omaa kumppaniaan myöhemmin vastavuoroisesti kaverilleen niin pysyy tilanne tasaväkisenä.

Sitten jos ap vielä palaisikin yksiin miehen kanssa tai on edes itsekseen moista haaveillut ja pitänyt mahdollisena niin onhan se mukava tehdä kaverille hyvä teko ja toimia äitipuolena hänen muksulleen.

Itse exän kanssa takaisin yhteen mennyt, mutta onneksi ei tarvitse miehen ja kavereiden yhteisiä mukuloita täällä pyöritellä.

Kaveri pilasi ap:n mahdollisuudet. Heillä on ihan selvästi ollut vielä eron käsittely kesken johtui mistä johtui. Joskus väliaika ja terapia antaa uuden alun, mutta tuo on nyt lopullisesti kaverin toimesta pilattu, joten ymmärrän ap:n surun mitä nyt kokee. Hän saattaa nyt vasta joutua lopullisen surutyön eteen kun mahdolliset mahdollisuudet meni.

Ihanan kaverin takia.

Vierailija
73/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajuaisin tän draaman jos ero olisi tuore. Nyt kuitenkin erosta on jo vuosia, tuossa ajassa olisi jo pitänyt itsekin päästä eteenpäin ja exän asiat lakata kiinnostamasta, tehköön lapsia vaikka naapurin kanssa..

Vierailija
74/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on MUN ex. Ja toisaalta vaikka ollaan erottu, mä en oikein tykkää ajatuksesta että exällä on muita.. Eihän mullakaan ole, eikä kaikkea tarvi lasten silmille hieroa! Mitä nekin tästä sanoo, kun kuulevat? Vähän olisi voinut miettiä!

Siis voi hirveetä, mun exällä josta erosin 20 vuotta sitten ollessani 15 on joku uus! Siis se on MUN ex, ja mä en tykkää että sillä on muita! 947

Nyt ei ole mennyt 20-vuotta ja ap sinut eron kanssa. Ehkä asioita yhä kesken.Tunteita vielä kesken. Eikä se uusi ole vaan joku uusi vaan ystävä.

En usko, että ap olisi pahoillaan niin jos se nainen olisi ollut joku muu, eikä ainakaan perhetuttu. Silloin on helpompaa haudata haaveet ja saada päätös myös haaveille palata yhteen jos sellaisia on. Se on ekämää! Se on normaalia ja, että toinen jatkaa omaa elämäänsä. Se ei ole ollenkaan helppo hyväksyä, että se uusi onkin oma ystävä.

Meni luottamus siihenkin. Kyläänkään ei oikeen viitsi kutsua kun lapsilla sama isä. Se vois olla niille ap:n isommille lapsille hiukan liikaa ja vaikea käsittää, että aillä vauvalla siinä. Äidin kaverin vauvalla on sama isä ja se onkin sisarpuoli heille.

Lapsiparat.

Ja tarkoitan teidän tyhjäpäiden lapsia ketkä on niiin suvaitsevaisia, että on ihan ok, että samantien käy kaikki kaverit nussimassa itsensä raskaaksi sun exän luona. Varsinkin jos sulla olisi vielä tunteita exääsi kohtaan.

Eiku siitä vaan!

Vierailija
75/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tajuaisin tän draaman jos ero olisi tuore. Nyt kuitenkin erosta on jo vuosia, tuossa ajassa olisi jo pitänyt itsekin päästä eteenpäin ja exän asiat lakata kiinnostamasta, tehköön lapsia vaikka naapurin kanssa..

Hahahahahaha!!!! ;P Ihan just noin. Onhan se kiva, että on yhteistä enempikin kavereiden kanssa, kuten lapset sisaruksia toisilleen! =D

Voi miten suloista. Pitäähän ne veljet ja siskot kutsua syndeille ja juhliinkin.

Se on semmosta wt-äitien elämässä. Kun ei uusia miehiä löydetä niin kierrätetään ystävien kesken, että jokainen saa itsensä paksuksi ja oman mukulan.

Kyllä. Vahvistaa vaan ystävyyttä. :)

Vierailija
76/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ,siksi että asia ei kuulu sulle mitenkään.Eiexsiä voi varata loppuiäksi. Ero mikä ero .Se oli siinä.

Tässä paljo exät kiinnosta, mutta ystävää pitää ystävänä ja olettaa sen olevan niin aina.

Vierailija
77/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä paljo exät kiinnosta, mutta ystävää pitää ystävänä ja olettaa sen olevan niin aina.

Himo ja ehkä jopa rakkaus mieheen  meni nyt ystävän edelle. Näin usein käy. Provo tai ei, mutta mua ei yllätä. Kuinka paljon tätä tapahtuukaan...

Vierailija
78/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella ex miehes tunteet kun joutuu vieläkin pelkäämään sua lasten tähden, jätä nyt ex miehes rauhaan ja kasvattakaa sovussa lapset. Miehes kuulostaa kuitenki olevan vastuullinen isä.

Vierailija
79/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n riehumista. Me kaikki ollaan jonkun exiä.

Vierailija
80/129 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi v.... mikä "kaveri" sulla! En todellakaan ottaisi hänen toiveitaan väleistänne ja sisaruspuoli kuvioista millään tavalla huomioon! Exääsi sinun on pakko jossain määrin kestää, mutta tuo h*ro vaan ulos elämästäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän