Kaveri on raskaana.. ex-miehelleni!
Kaveri kertoi jokin aika sitten olevansa raskaana. Lapsen isästä kertominen oli jotenkin kummallisen vaikeaa, ja lopulta mutisi siihen jotain epämääräistä vastaukseksi. Eli sanonut suoraan oikein mitään.
Ex-mies (ollaan siis saatu avioero voimaan neljä vuotta sitten, yhteisten lasten vuoksi ollaan tekemisissä) oli tuon tiedon kertomisen aikaan jotenkin omituinen ja alkoi vaatia, että esim. lasten tapaamissopimukset tehdään virallisina, aiemmin oltiin sovittu tapaamisista ihan suusanallisesti mikä musta toimi ihan ok. Jotenkin noiden vaatimusten (siis että pitää lastenvalvojalle mennä kirjoittamaan paperit) aloin miettimään, että jotain on tulossa, aiemmin kun exällekin on nuo sanalliset sopimiset riittäneet ja nyt ei yhtäkkiä enää. Kyselin, mutta mies lähinnä suuttui kyselyistäni.
Tavallaan mulla on ollut asiasta omat epäilykseni, kai mä en ole halunnut vain päästää niitä mieleeni sen kummemmin...
Joka tapauksessa ex ja kaverini (joka taitaa nyt lukeutua entisiin kavereihin) kertoivat, että lapsi on exän ja kertominen on ollut vaikeaa koska mun reaktiota on pelätty. Molemmat kehtas vielä sanoa, että välirikko ei tilannetta muuta ja että siksi kumpikin toivoo että välit pysyisi ennallaan kaikesta huolimatta. Mitä helvettiä, miten voi pysyä ennallaan tuon petoksen jälkeen?!
Kaveri ei ole tuon tapaamisen jälkeen ottanut yhteyttä.
Mä olen koettanut sulatella ja miettiä, mutta en vain VOI hyväksyä asiaa! Mitä te tekisitte?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Eri asia, jos ex-mies olisi joku hassu seurustelusuhde, mutta kun kyseessä on ex-aviomies, on kaverisi ja eksäsi teko väärä ja täysin moraaliton. Ei noin vain voi tehdä, kaverin (avio)miehiin kun ei kosketa, ei entisiin eikä nykyisiin.
Kasva aikuiseksi.
Mun sisko on naimisissa mun exän kans, eikä se oo koskaan ollu mulle ongelma...
Kaikki on sallittua sodassa ja rakkaudessa
"Kaverin exiin ei kosketa" ei herranjumala kuulostatte yläasteikäisiltä. Et sinä sitä exääsi etkä ystävääsi pysty hallitsemaan, ne saa tehdä mitä haluavat eikä heidän tarvitse sinun mielipiteistäsi välittää.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin nykyisiin eikä exiin kosketa. Se on sääntö jota ei tarvitse edes ääneen sanoa. Välit menisi poikki molempien kanssa jos omalle kohdalle sattuisi noin.
Varmaan pistäisit välit poikki lastesikin kanssa, jostain pikku jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin nykyisiin eikä exiin kosketa. Se on sääntö jota ei tarvitse edes ääneen sanoa. Välit menisi poikki molempien kanssa jos omalle kohdalle sattuisi noin.
Naurettavaa. Elämä menee eteenpäin ja ihmiset sen mukana.
Riippuu erityisen paljon siitä, missä meiningeissä erottiin. Oma exä oli ulkomaalainen, annoin ystävälle hänen yhteystiedot koska ystävä muuttaa samaan maahan. SAnoin jopa ystävälleni, että annan täyden siunauksen jos säpinää syntyy. Tämän miehen kanssa erottiin 10v sitten ja siihen ei liittynyt mitään draamaan.
MUTTA mietipä jos olet särkenyt sydämesi tai mies tehnyt paskaset, niin väitätkö että se olis sulle ihan tosisssaan ok että sun ystävä sekaantuisi siihen? Kyllä sellanen ystävä on mulle myös ex-ystävä.
Ai nin, mutta vauvapalstan logiikka! Kaikessa pitää olla eri mieltä aloittajan kanssa!
Mun mielestä ainoo syy miks tästä suuttuis nii on se että nää molemmat tiesi loukkaavansa alottajaa ja teki tän silti vaikkei ilmeisesti ollu heille mikää tärkeä asia kun eivät ole toisistaan jatkossa kiinnostuneita. Muutenhan se nyt on vaan niin ettei se sun eksä muutu teidän eron jälkeen muiden ihmisten silmissä eksäksi. Se voi olla jatkossa jonkun toisen mielestä potentiaalinen elämänkumppani ja jos nyt olis jostain suuresta rakkaudesta kyse niin eipä oikein oo sanomista kun ei näilläkään ilmeisesti teidän yhdessäolon aikana mitään silmäpelejä tms ollu..?
Ennen kirjoitettiin kirkonkirjoihin vastasyntyneelle elinikäiseksi mainetodistukseksi Äpärä.
Pitäisköhän nyt entisten muijien luopua hiukan itsekeskeisyydestään ja edes muodollisesti toivottaa uusi ihminen tervetulleeksi tähän maailmaan. Niin paskamainen ja minäminäminä paikka kuin tämä toisinaan onkin.
Ap:llä ei ole ihan kaikki kohdillaan mitä tulee exäänsä. Ap luulee olevansa joku jumala, joka voi hallita exäänsä aina ja ikuisesti.