Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten oletukset elämästä..

Vierailija
03.02.2017 |

Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..

Kommentit (509)

Vierailija
321/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset eivät halua toisille pahaa. Kova koulu käyty ja oppina se, että yllättävän moni haluaa: nauttii toisen epäonnesta ja epäonnistumisista. Ei tervettä.

Vierailija
322/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein huomaa, kuinka lapsellisesti toiset ajattelee, ettei vakavia sairauksia, jotka saattavat estää työnteon, tule kuin aikaisintaan keski-iässä. Lisäksi kuvitellaan, että kaikki elää eläkeikään saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okt:n ostaminen ja/tai naimisiin meno = aikomus hankkia myös lapsia.

Koira hankitaan, koska halutaan "harjoitella" vastuun ottamista vauvasta.

Talosta vähintään yksi huone "säästetään" lastenhuoneeksi tai muuten otetaan remontoidessa huomioon ne tulevat lapset.

Eräs sukulainen arvosteli vastarempattua kylpyhuonettamme mm. näin: Vesi roiskuu pitkin seiniä, kun lapset siinä läiskyttelee käsiään (vesiputoushanasta).

Meni hyvin hiljaiseksi, kun kysyin, että mitkä lapset. (Niitä kun ei ole, eikä ole tulossa ja talo laitetaan itseä, eli kahta aikuista, varten.)

Miksi tuhlata taloon, jos ette aio tehdä lapsia? Ihan samalla vaivalla voisitte ukkosi kanssa asua omissa yksiöissänne kumpikin. Tuo teidän suhteenne ei koskaan tule etenemään mihinkään.

Joo, taas tämä klassinen oletus, että on vain se yksi ja ainoa oikea tapa elää - kaikki muu sen ulkopuolella on väärin! Päälle vielä mukavat ennustukset tulevasta kuin itsellä olisi jokin kaikkivoipaisuus päättää toisten asioista... :D

- sivusta

Vierailija
324/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki juoksevat jonkun asian perässä koko elämänsä... lopulta kaikki menettää merkityksensä.

Pyöritään kiltisti oravanpyörässä ja lopulta - minkä tähden? Ketään tai mitään ei täältä saa lähdön hetkellä mukaansa eikä sitäkään tiedä, ollaanko menossa samaan osoitteeseen sitten siellä jossain...

Vierailija
325/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollekin on tehty paljon pahaa, hänessä täytyy olla jotakin vikaa. Uhri on syyllinen.

Kaikki vaihtoehtoiset ajatusmallit ovat salaliittoteorioita, vaikka ne olisivat kuinka loogisia.

Äidit ajattelevat aina lastensa parasta.

Kaikilla on samat mahdollisuudet.

”Miten tällaista voi tapahtua meillä Suomessa?”

Vierailija
326/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten itseä korpeava on ollut; ethän sinä voi ymmärtää elämästä mitään kun sulla ei ole lapsia.

Siis ihanko oikeasti ne lapset jotenkin avaavat ymmärrystä, mikään muu ei? Ei vaikka elämänkokemusta on ikävä kyllä karttunut jo parikymppiseen mennessä paljon, ei ole ollut helppo lapsuus ja nuoruus. Mutta ei, ihan vaan koska mulla ei ole lapsia, en vielä nelikymppisenäkään ymmärrä elämästä yhtään mitään.

Taustaa; raiskattu, uskonnon uhri, luonnehäiriöisen vanhemman uhri, 3 parantumatonta diagnoosia, alkoholismista selvinnyt, menettänyt läheisiä niin sairauksille kuin itsemurhille.. mutta ei, mitään en elämästä ymmärrä koska mulla ei ole lapsia (koska yksi noista sairauksista estää raskautumisen, eli lapsettomuus vielä päälle). Ihan oikeasti kyllä korpeaa.

Vierailija
327/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okt:n ostaminen ja/tai naimisiin meno = aikomus hankkia myös lapsia.

Koira hankitaan, koska halutaan "harjoitella" vastuun ottamista vauvasta.

Talosta vähintään yksi huone "säästetään" lastenhuoneeksi tai muuten otetaan remontoidessa huomioon ne tulevat lapset.

Eräs sukulainen arvosteli vastarempattua kylpyhuonettamme mm. näin: Vesi roiskuu pitkin seiniä, kun lapset siinä läiskyttelee käsiään (vesiputoushanasta).

Meni hyvin hiljaiseksi, kun kysyin, että mitkä lapset. (Niitä kun ei ole, eikä ole tulossa ja talo laitetaan itseä, eli kahta aikuista, varten.)

Miksi tuhlata taloon, jos ette aio tehdä lapsia? Ihan samalla vaivalla voisitte ukkosi kanssa asua omissa yksiöissänne kumpikin. Tuo teidän suhteenne ei koskaan tule etenemään mihinkään.

Koska me haluamme asua omakotitalossa jossa on oma piha. Olemme olleet yhdessä 19 vuotta, ja naimisissa niistä 15. Mutta ei tämä kai minnekään etene kun emme ole lapsia tehneet, voitaisiin oikeastaan vaan erota. Mitä väliä sillä että yhdessä on hyvä, ja molemmat inhoaa rivi- ja kerrostaloasumista.

-ohis

Vierailija
328/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta eniten olemme miehen kanssa saaneet silmien pyörittelyä ja sääliviä kommentteja vuokralla asumisesta. Ei vaan voida ymmärtää, että ihan omasta halusta asutaan vuokralla oikein mukavassa talossa. En halua sitoutua seiniin ympärilläni, mieluummin säilytän vapauden lähteä kuukauden varoitusajalla jos siltä tuntuu, kuin roikkua mahdollisesti vuosikaudet vasten tahtoani talossa joka ei mene kaupaksi. Tätä ei vaan juuri kukaan tunnu millään ymmärtävän, paras kommentti oli joskus että onko meidän elämä oikeastaan edes alkanut kun ei ole sitä OMAA taloa... nojaa, mielestäni on, kuitenkin kolme kohta teini-ikäistä lastakin saatu kasvatettua ja hyvät työt molemmilla jne..muttakun se OMA TALO puuttuu.

Vierailija
329/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereideni mielestä mun täytyy olla joku piilonisti tai muuten joku tauno, koska asun vielä 28-vuotiaana mieheni kanssa vuokralla. Kuulemma kaikki mun ikäiset asuu omassa asunnossa ja omaavat 3 mukulaa, 2 jättikokoista koiraa ja 2 katumaasturia. Ihan ahdistaa ja uskokaa tai älkää, mut on jätetty porukan ulkopuolelle tämän takia!

Ihan oikeasti hämmästyttää kuinka itsekkäitä ja materialistisia ihmiset on. 

Voin alkaa sulle kaveriksi. Mulla on ainoastaan auto toistaiseksi.

Ja olin ensimmäisiä jotka menivät kihlohin/pitkään parisuhteeseen. En kovin montaa muuta tiedä jotka ois ollu edes parisuhteessa yhtä pitkään. Nyt oon ollu vuosia sinkkuna. Ihan jees.

T.31v

Vierailija
330/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- että äiti ei voi käydä baareissa, festareilla, saatikka vanhempi nainen, suomessa kaikki tietynikäset lokeroidaan tietynlaisiksi esim 50v ja yli....pitäs olla kaikkien vissii samasta halosen katalogista revittyjä ettei vaan herätä huomiota millään tavalla ja pitää käyttäytyä näin ja näin just joo niinpä niin

Vierailija
331/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidoton ja laktoositon on sama asia mukamas.

Juu joissaki ruokaloissa varattu mehujäät laktoosittomille katsomatta niitä säilöntäaineita: Laktoosi.

Vierailija
332/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raataa työssä ja saada pientä palkkaa, kun voi elää...joo mut milläs maksat laskut ja lastenjutut...et rupeetko vaan elää ja huitelee ja unohdat kaiken muun..

Vierailija
333/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tehdäkseen pitäisi ensin löytää kumppani ja jo siinä tuntuu olevan suuria vaikeuksia, en ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa. Kaipa olen jotenkin epänormaali.

Ai?

Pikemminkin niin että ihmetellään mikset tee tai sanotaan että "sunkin pitäisi tehdä lapsia", vaikka olet sinkku. Olen sanonut selkeästi että en tee lapsia vain lapsien tekemisen tähden, mielummin löydän sen oikean kumppanin. En aio myöskään ottaa ensimmäistä tyyppiä vastaan joka löytyy, JOTTA sais niiitä lapsia. Rautalangasta: jos niitä ei tuu, niin sitten ei voi mitään.

Joillekin vaikea ymmärtää että kaikki ei halua nii palavasti lapsia että ne menis parisuhteen edelle.

Vierailija
334/509 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tehdäkseen pitäisi ensin löytää kumppani ja jo siinä tuntuu olevan suuria vaikeuksia, en ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa. Kaipa olen jotenkin epänormaali.

Ai?

Pikemminkin niin että ihmetellään mikset tee tai sanotaan että "sunkin pitäisi tehdä lapsia", vaikka olet sinkku. Olen sanonut selkeästi että en tee lapsia vain lapsien tekemisen tähden, mielummin löydän sen oikean kumppanin. En aio myöskään ottaa ensimmäistä tyyppiä vastaan joka löytyy, JOTTA sais niiitä lapsia. Rautalangasta: jos niitä ei tuu, niin sitten ei voi mitään.

Joillekin vaikea ymmärtää että kaikki ei halua nii palavasti lapsia että ne menis parisuhteen edelle.

Tarkennan vielä että:

Haluan lapsia vain oikean kumppanin kanssa/pitää olla aika spesiaali äijä että siihen ryhdyn.

Vierailija
335/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla innostunut ja kuumana käydä automaattisesti kun joku ykskaks ei-sovittuna lähettää dickpickin tai daisarikuvan. Ja helposti loukkaannutaan ja jopa haukutaan jos se toinen osapuoli ei tykännyt koko asiasta ja antaa palautetta siitä.

Niin, en ymmärrä miksi tuollaisia kuvia lähetetään sopimatta? Mitä niillä ajetaan takaa? Kehujako toivotaan vai mitä?

Nuoret ovat epävarmoja itsestään ja hakevat hyväksyntää.

Vierailija
336/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on 30v sinkku, niin on jo velvollinen deittailemaan sitä ensimmäistä vastaantulevaa 45v tyyppiä. Voi käydä niin, että muuten jäät sinkuksi 😱 ....koska ilmeisesti huono suhde on parempi kuin sinkkuus ja oma rauha?

Ihmiset selkeästi ovat katsoneet liikaa elokuvia. Niissähän on tätä samaa asennetta, että yksin oleva on rikki ja parisuhteellinen (huonossakin suhteessa) oleva on ehjä tai valmis ihminen.

Näin ei siis tietenkään ole.

Vierailija
337/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se elämänkumppani tulee itsestään vastaan ja asiat vaan tapahtuu. Kaikki kyllä järjestyy aikanaan.

Ja näistä paasaa aina ne, joilla on jo kumppani löytynyt. Se on aina niin s44t4n4n helppoa huudella siitä positiosta neuvoja, vaikka hyvin todennäköisesti näilläkin on käynyt vain hyvä tuuri geenilotossa.

Juuri näin.

Ei ymmärretä, että itse ollaan oltu onnekkaita elämässä, vaan keulitaan sillä omalla onnistumisella ja ruvetaan asian asiantuntijana pätemään muille, kuinka pitää toimia parisuhdeasioissa. Sama kuin lottovoittaja rupeaisi neuvomaan muita, että "näin kuule voitat lotossa".

Vierailija
338/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin oletus tuntuu olevan, että muilla ihmisillä on paljon harhaluuloja tai ylipäätään ajatuksia itseä ja itsensä edustamia viiteryhmiä kohtaan. Tämän takia jatkuvasti pitää perustella ja puolustella valintojaan. Todellisuudessa suurin osa ihmisistä ei ole ollenkaan kiinnostuneita tekemisistäsi eikä heillä ole mitään oletuksia sinusta, vaikka joku joskus jossain olisikin sanonut ääneen jonkin harhaluulon jostain viiteryhmästä, johon kuulut.

Vierailija
339/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia.A, 68v. kirjoitti:

Tuskinpa ihmisillä omasta elämästä ennakoon on  oletuksia? Lähinnä oletuksia luuloja,kuvitelmia muiden elämästä voi olla toki  mielin määrin?Minulla on kaksi rakkaus lasta,rakkaudesta syntyneet: Elämän lahjat.Syntyminen on aina lahja.En koskaan haaveilut oma asunto ymm.Olen elännyt elämääni.Itkenyt nauranut paljon,elänyt elämän moni kirjavaisen tien.Elämäni  on kasvoissani,nyt vanhana.Maailmani ei minulla ole  katutunut siihen: ettei minulla ole   sitä mitä muilla on!Itse teen tien ,jos sitä en löydä.Lempi sanani: Oma  asenne sen ratkaisee kaikessa.

Ei ratkaise.

Sinulla on käynyt elämässä tuuri. Olen onnellinen puolestasi, mutta älä viitsi levittää tuollaista valhetta, että kaikki on vain omasta asenteesta kiinni. Se ei vain mene noin. 

Vierailija
340/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät välit vanhempien kanssa.

Onnellinen lapsuus.

Jos ihminen on julkkis, hän on automaattisesti myös rikas.

Aatelinen on rikas ja luulee olevansa muita parempi ihminen.

Jos olet kaunis ihminen, olet hyvä ihminen.

Jos olet ruma ihminen, et ole ihminen ollenkaan.

Syyllistyn tähän itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi