Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten oletukset elämästä..

Vierailija
03.02.2017 |

Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..

Kommentit (509)

Vierailija
341/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo - noihin ihme oletuksiin on tullut törmättyä joko itseä kohtaan tai jollekin toiselle sanottuna. Ihme ilmeitä ja äännähdyksiä ja liuta kysymyksiä ja jopa säälittelyä ja väheksymistä. Näitä oletuksia ovat esim.

- Ai, eikö siulla ole miestä/jälkikasvua? Miksei ole? Vihaatko miehiä/lapsia? Miksi ja mitä ja oletko jne kysymyksiä aiheesta.

-Ai, etkö ole koskaan käynyt kauempana ulkomailla? Miten niin et ole ollut koskaan lentokoneessa? Jäät kaikesta paitsi jne torut aiheesta

-Kyllä tuon ikäisellä pitäisi olla jo oma asunto/auto/ajokortti/kesämökki yms (mieluiten kaikki nuo jo.)

-Siis etkö sinä käytä e-pillereitä? Kaikkihan niitä käyttää!

-Miksi ja minkä takia et voi antaa seksiä? Sitten kun kieltäytyy, niin ihmetellään syytä ja jopa haukutaan.) Usein näin toimii monet humalaiset miehet kapakoissa ja selvinpäin olevat muka fiksut miehet netissä, livenä yms.

Tämä on muuten uskomattoman raskasta. Moni mieskin ottaa itsestäänselvyytenä että naisena näppärästi uhraan kroppani ja pääni syömällä hormonivalmisteita kun kumit on niin hankalia. Ihan pari parisuhdetta olen tämän takia tyrmännytkin, koska en ole koskaan syönyt pillereitä enkä tule syömäänkään. 

Tässä nähdään taas se, kuinka helppoa elämää monet miehet ovat eläneet, jos jo kuminkin käyttäminen on niin vaikeaa. "Kun se tuntuu niin ikävältä"-ulinaa tästä aiheesta olen kuullut iät ja ajat. Ei mitään ymmärrystä (eikä edes halua ymmärtää) siitä, miltä e-pillereiden käyttäminen naisesta tuntuu. Tuntuma menee, pyhyhyhyyyy!

Sitä patriarkaattinen yhteiskunta aiheuttaa.

Vierailija
342/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen valikoimien perusteella tytöt halutaan pukea pinkkiin päästä varpaisiin ja pojat mustaan/tummansiniseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/509 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt sanomattomat ja epäloogiset säännöt, joista useimmat ihmiset pitää orjallisesti kiinni:

- Vapaa-aamuinakin on pakko herätä aikaisin, viimeistään klo 9, koska muuten podet syyllisyyttä koko päivän ja vaikutat muidenkin silmissä laiskalta. Pitää olla aikaansaava ja pitkään nukkuminen on perisynti, vaikka olisit valvonut edellisenä iltana tai nukkunut huonosti yöllä. Mitä vähemmän nukut, sitä paremmalta ja kiireisemmältä vaikutat muiden silmissä.

- Jos otat silloin tällöin pienet hiprakat olet heti alkoholisti. Yksi lasi viiniä ruoan kanssa tai saunasiideri on ok, mutta yhtään enemmän tarkoittaa sitä, että olet rappiolla.

- Olet psykopaatti ja hullu ja läpeensä paha ihminen jos et pidä koirista. Kaikkihan niitä rakastaa. 

- Kesällä pitää olla koko ajan menossa ja tekemässä jotain. Muuten menee loma hukkaan.

- Naisilla: Parisuhteessa pitää olla aina vähän kurjaa ja miehen alistavia ja nöyryyttäviä piirteitä nyt vaan pitää sietää, koska miehet on miehiä. Mies ei myöskään osallistu lapsensa hoitoon, koska eihän ne miehet kumminkaan osaa. Ja sitten myöhemmin 10 v. päästä tajutaan mikä on homman nimi ja uskalletaan erota. Sitten pillitetään kuinka oltiin alistavassa suhteessa vuosia "n^rsistimiehen" kanssa. Ei koskaan ajatella, että jokainen valitsee itse oman kumppaninsa. Kukaan ei pakota suhteeseen epämiellyttävän alistajan kanssa. Ihan turha itkeä, että mies muuttui vähitellen sellaiseksi ja tällaiseksi. Kukaan ei oikeasti muutu yhtäkkiä, kyllä ne merkit on nähtävillä jos ei sitten väkisin ummista silmiään totuudelta.

Vierailija
344/509 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan Suomessa / ulkomailla että Suomalainen on eloveenan vaalea, sinisilmäinen jne. Sitten ihmetellään kun noin ei olekaan. Kysellään oletko mistä kotoisin tms. Vaikka sulla olisi vaikka esim tummanvaaleat hiukset, ruskeat silmät luonnostaan..

Nyt tuli kyllä paksua puppua. Suomessa on hyvin paljon tummahiuksisia ihmisiä sinisillä/vihreillä/ruskeilla silmillä ja ei sitä kyllä kukaan ihmettele yhtään missään. Taatusti ei kukaan ihmettele että et mitenkään voi olla Suomesta kotoisin kun sinulla on tummat hiukset. Siis aivan naurettavaa.

Mulla on luonnostaan lähes mustat hiukset ja siniset silmät. Yksi harrastuskaveri luuli vielä aikuisena, että värjään hiuksiani, koska suomalaisella ei voi olla näin tummia hiuksia, oli siis vuosia pohtinut, miten jaksan värjätä ne niin usein, ettei juurikasvua näy. Ole uskomatta, jos tämäkin on mielestäsi puppua, mutta totta se silti on.

Vierailija
345/509 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiintuneessa parisuhteessa olevien pitää muuttaa jossain vaiheessa saman katon alle.

Vierailija
346/509 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
347/509 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on hyviä ja miehet pahoja.

Vierailija
348/509 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät välit vanhempien kanssa.

Onnellinen lapsuus.

Jos ihminen on julkkis, hän on automaattisesti myös rikas.

Aatelinen on rikas ja luulee olevansa muita parempi ihminen.

Jos olet kaunis ihminen, olet hyvä ihminen.

Jos olet ruma ihminen, et ole ihminen ollenkaan.

Syyllistyn tähän itsekin.

Niin syyllistyin minäkin, nuorena, mutta aika äkkiä elämä opetti että ne kaikkein ystävällisimmältä kuulostavat ja näyttävät ihmiset on oikeasti niitä kaikkein ilkeimpiä, pilkallisimpia ja epärehellisimpiä. Nauravainen luonne onkin vain pilkkanaurua, usein.

Vierailija
349/509 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten erilaiset tavat ja mielenkiinnon kohteet tms. Saatetaan kokea hyvin voimakkaasti ja ei hyvässä mielessä. Niistä voidaan sanoa hyvinkin vahvasti ja suoraan, negatiiviseen sävyyn, mennään henkilökohtaisuuksiin, aliarvioidaan, haukutaan yms. Syitä voi olla monia miksi vahvasti joku reagoi aiheeseen/tilanteeseen suht voimakkaasti.

Vierailija
350/509 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään toinen ihminen rajoittuneesti/kapeasti- kun olet tuommoinen ja tuommoinen, kun silloin mokasit vuosikymmeniä sitten, miksi tykkäät tuollaisesta asiasta, eikö se ole liian outo tms asioita.

Vierailija
351/509 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

U p

Vierailija
352/509 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelupalstoilla yms näyttää olevan ihmetyksen aihe kun itse/puoliso/ystävä käyttää puhelimessa pinkoodi tms lukitusta. Ihmetellään, onko jotain salaisuuksia,outouksia puhelimessa kun lukitus on. Itse kyllä ymmärrän hyvin, miksi joku haluaa pitää lukituksen... Esim. Liian uteliailta henkilöiltä, jotka surutta lukevat viestisi ja käyvät kännysi läpi. Eli yksityisyyden takia lukitus on. Ja sehän on rikos urkkia ja lukea toisen kirjeitä, puhelinta tmv.

Vierailija
353/509 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstoilla yms näyttää olevan ihmetyksen aihe kun itse/puoliso/ystävä käyttää puhelimessa pinkoodi tms lukitusta. Ihmetellään, onko jotain salaisuuksia,outouksia puhelimessa kun lukitus on. Itse kyllä ymmärrän hyvin, miksi joku haluaa pitää lukituksen... Esim. Liian uteliailta henkilöiltä, jotka surutta lukevat viestisi ja käyvät kännysi läpi. Eli yksityisyyden takia lukitus on. Ja sehän on rikos urkkia ja lukea toisen kirjeitä, puhelinta tmv.

Nykyään toitetaan että alkaa jakako /kertoko salasanoja, käyttäjätunnuksia jne tietoja ympäriinsä.. Joillekin se on aika harmitonta touhua tai kevyesti suhtaudutaan, että miksen kertoisi toiselle tunnuksiani ja ihmetellään jos toiset ei niin tee.

Vierailija
354/509 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään toitetaan että alkaa jakako /kertoko salasanoja, käyttäjätunnuksia jne tietoja ympäriinsä.. Joillekin se on aika harmitonta touhua tai kevyesti suhtaudutaan, että miksen kertoisi toiselle tunnuksiani ja ihmetellään jos toiset ei niin tee.

*Älkää siis

Vierailija
355/509 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelimessa "lukitus" ja puoliso kyllä tietää millä se aukeaa. Se onkin vain siksi jos puhelin ikinä joutuisi vääriin käsiin, katoaisi, varastettaisiin tms.

Vierailija
356/509 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän keikkaa, teen tutkimusta tekoälystä, ajan nopealla prätkällä ja lennän auringon voimalla. Kun maailma vapautuu koronasta, niin lennän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, joissa en ole jo ollut, niitä ei monta enää ole. En tarvitse rahaa, sitä on itsellä riittämiin. Kaiken olen saanut itse, omilla elämänvalinnoilla, en ole perinyt mitään. Tätäkin on elämä. 

Vierailija
357/509 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on vain oikeuksia nykyään.

Järkeä ei tarvi käyttää

Raha tulee seinästä, sähkö töpselistä

Vierailija
358/509 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen itseäänkunnioittava nainen välttelee hiilareita kuin ruttoa, koska hiilaripöhö. Mitä se sitten lieneekään. Ainakin meidän työpaikalla tämä tuntuu pätevän monen naisen keskuudessa. Myös yksi ystäväni välttelee leipää ja pastaa ym.

Vierailija
359/509 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletukset: 

- jos oot pitkässä liitossa, niin sä oot automaattisesti huonossa liitossa ja et vaan "oo tutkiskellut itseäs" riittävästi, että ymmärtäisit, et oikeesti haluutkin muuta

- toisaalta oletetaan, että perheellisillä on aina asiat paremmin kuin sinkulla eli kaksi tienaajaa ja laskujen maksajaa = hyvähän se teidän on, mutta ite joudun maksaan yksin kaiken (ja unohdetaan, että perheellinen maksaa myös esim. kolmen lapsen elämän)

Vierailija
360/509 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkut on parempia ihmisiä ja tehokkaampia kuin ne, jotka nukkuu aamulla pidempään. Aamulla aikaisin herääminen on elämän suurin tavoitetila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme