Pahimman makuinen makeinen jota olet koskaan maistanut?
Mulla on sellainen joku ohutkuorinen liköörikonvehti joka rusahtaa suussa ja sit suu on täynnä sitä hirveän makuista litkua.
Kommentit (1168)
Mun muijan kallein paikka, festareilla su-aamuna.
Suklaafani kirjoitti:
Kalev tarkoitat varmaan?
Kalev suklaa pahaa. Kyläillessäni tutulla hänellä oli kahvipöydässä näitä suklaita ne maistui venäläiseltä suklaalta ja pahaa oli. Piti yksi ottaa kun tarjosi erikseen niitä ei tarvinnut kyllä lisää ottaa.
Mikään ei ole turhempaa kuin syödä pahanmakuisia karkkeja.
Tietenkin joskus syö vahingossa, kun ostaa jonkun uutuuspussin ja siellä on pahoja seassa, tai joku tarjoaa ja on "pakko" ottaa kohteliaisuudesta yksi.
No, en tietenkään muista pahimpien karkkien nimiä, mutta sanoisin kaikki kookoksenmakuiset, marsipaanipäällysteiset ja sellaiset, jotka maistuu tosi paljon saippualta (oisko joku tietty sitrusesanssi?). Suklaiden suhteen olen erityisen tarkka, koska olen pähkinälle allerginen, minkä vuoksi välttelen varsinkin ulkomaalaisia suklaita (Kalev ym.) viimeiseen saakka. Konvehtirasiasta en ota, ellei siinä ole sitä selkeetä taulukkoa, mikä on mikäkin konvehti. En pidä myöskään pähkinäsuklaiden mausta, mutta toki sellainen kalsean mitäänsanomaton, vanhentuneen suklaan makuinen karkki on ehdottoman luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisesta Hershey's-suklaasta tuli mulle mieleen oksennus. Hyi!
Se on heidän paras suklaamerkkinsä. Mielestäni kyllä hyvää.
Hersheyn valkoisesta suklaasta olen kyllä tykännyt, enkä huomannut mitään oksennukseen viittaavaa. Tavallisesta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulusuklaat on ilmestyneet kauppoihin. Juhlapöydän konvehdeista se tryffeli-maku on pahaa. En käsitä, miksi sitä roikotetaan rasiassa mukana.
Siksi koska se ei ole paha kaikkien mielestä, sinun vain.
Tryffeli on ikivanha klassikko, yleismaailmallinen perusmaku suklaassa. Itse pidän sitä tylsänä, ikään kuin turvakonvehtina niille joille ei käy mikään erikoisempi täyte. Mutta näköjään tryffelikin on liian hurja joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen suklaa - yöööörkk.. - pelkkää esanssia alusta loppuun.
En voi syödä.
Melko samaa mieltä, minusta ei maistu miltään.
Valkosuklaissakin on eroja, kannattaa vertailla. Fazer, Panda, Marabou, Toblerone jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpis yllätyspääsiäismunien suklaa
Samaa pilalle menneen makuista ”suklaata” löytyy halvimmista joulukalentereista.
Miksi joku ostaa niitä? Kiva yllätys kun saa joka päivä sellaisen koirien namin makuisen köntin.
Minä tykkään siitä suklaasta, se on hyvää. Ei ehkä yhtä hienostunutta kuin kalliimmat suklaat, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin aniskarkit joskus 80-luvulla ja enkkulakupussissa ne sinisillä/pinkeillä nonparelleilla päällystetyt 🤢
Siis anishan on hyvää. Vaikka siitä yleensä tulee kyllä vähän kurkkupastillifiilis.
Gardemumma tupla -patukka. Yöhh.. menee alas vain jos nokka tukossa ja makuaisti kehno
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoja karkkeja on yllättävän paljon!
Bounty
Fazerin parhaimmat
Kaikki sitkeät ja mauttomat viinikumit
Kaikki lakritsitöhnä (tms.) täytteiset suklaat
Kaikki liian imelät suklaat... jollain ylisokerisella töhnällä täytetyt
Chilisuklaa
Kaikki pikkulapsille tarkoitetut "lelukarkit" joissa on pääroolissa joku muovileluturhake eikä se karkki
Englannin lakut
Lontoon rakeet
Karkkipusseissakin on loppujen lopuksi aika paljon sellaisia karkkeja joista en tykkää, en nyt osaa luetella mitä, mutta kun miettii sekoituspusseja niin aika paljon siellä on ihan turhaa kuraaSinä et vaan pidä makeasta.
Niinhän sitä luulisi. Olen kuitenkin "onnistunut" keräämään itselleni n. 20 kg ylipainoa varmaan enimmäkseen suklaata (ja muitakin karkkeja) syömällä, että sikäli... Mutta esim. aika monet uutuuskarkkien maut kuulostavat niin tekemällä tehdyiltä ja keksimällä keksityiltä, että jo valmiiksi arvaa että pahalta maistuu. Niin kuin nyt vaikka tuo kardemumma(?)-Tupla. Sitä en siis ole edes maistanut ja tuskin maistankaan.
Venäläinen suklaa, liköörikonvehdit ja joku turkkilainen marmeladin kaltainen pihkalle maistuva makea
... hyi hemmetti noille kaikille!
Liköörikonvehdit, Hersheys ja Reeses. Kauhean makuista k_kk__.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Fazerin "parhaista" karkeista, esim. Kiss Kiss ja Tosca ihan hirveän makuisia.
Tosca on paras
Ainakin parvella.
Pihlajakarkki ja ne vihreät kuutiot.
Se uusin Dumlen patukka, hyi hitto sekä maku että koostumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin aniskarkit joskus 80-luvulla ja enkkulakupussissa ne sinisillä/pinkeillä nonparelleilla päällystetyt 🤢
Siis anishan on hyvää. Vaikka siitä yleensä tulee kyllä vähän kurkkupastillifiilis.
Ne ovat parhaita.
Mun muijan kallein paikka, festareilla su-aamuna.