Käytän keskimäärin 2€/pv ruokaan
Ei tee edes tiukkaa. Jätin vain einekset ja karkit pois, ja teen kaiken ruuan itse.
Mitä parasta, en joudu tinkimään ruuan laadusta tai ostamaan alennustuotteita.
Kommentit (106)
Onnistuu itseltäkin kesällä, kun saan omasta maasta juureksia. Mutta hieno homma. Eivät esim. kananmunat, juurekset, jotkut vihannet ja broilerit yms. paljoa maksa. Kannattaa tehdä perusruokia ja isoja annoksia kerralla, osan voi laittaa pakkaseen. Tänään teen makaronilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mullekin sun syömiset! Miten saat 5 ateriaa päivässä 2 eurolla?
Minuakin kiinnostaa, että mitä ap oikein syö. En usko hetkeäkään, että terveellisesti syöden saa syötyä 4-5 ateriaa/päivä 2 eurolla.
Miksi ihmeessä pitäisi puputtaa 4-5 ateriaa päivässä? :O
Itse ostelen päivän sapuskat n. 1,2 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että pitäisi syödä 3-4h välein, että aineenvaihdunta toimii. Ei riitä, jos syö terveellisesti vaan pitää myös syödä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että pitäisi syödä 3-4h välein, että aineenvaihdunta toimii. Ei riitä, jos syö terveellisesti vaan pitää myös syödä säännöllisesti.
Heeehehee. Ei onnistu. On sanomattakin selvää että kun päiväbudjetti on vaikka 2 euroa niin jostain täytyy tinkiä. Ei silloin voi alkaa hifistelemään ja miettimään jotain optimaalista lautasmallia; silloin syödään sitä millä saa vatsan täyteen ja välttämättömät makrot. Ei voi hifistellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä jos kerrot, että mitä syöt tuolla 1.20€/päivä.
Ai läskit tuli sitten alapeukuttamaan? :O
Johan siinä on hampaatkin kovilla jos koko ajan mussutetaan jotain pöperöä.
Vierailija kirjoitti:
No minulla esim. on ärtynyt suoli jonka takia täytyy syödä säännöllisesti se 5 krt/päivä jos haluan vatsani voivan hyvin ja olevan oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastaa, voita ja joskus jotain vihreää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli erittäin epäterveellisesti. Sinuna en ihan hirveästi siis keulisi halvalla syömisellä kun se on tuollaista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli erittäin epäterveellisesti. Sinuna en ihan hirveästi siis keulisi halvalla syömisellä kun se on tuollaista paskaa.
No sitä syödään mihin on varaa. Mielellänihän minä vetelisin jotain éntrecoteeta ja papaijaa mutta näillä mennään. Kiitos Suomi! :)
Vierailija kirjoitti:
Hampaat kestävät hyvin viisi happohyökkäystä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yök!
Jos vain energiatarpeen haluaa tyydyttää, niin halvalla tietenkin pääsee. Kroppa vaan menee todella huonoon kuntoon ja lopulta sitten kuolo korjaa.
Elämä on täynnä valintoja :).
Terveellinen ruokavalio, jolla ihminen voi, jatkuvasti ja kestävästi, fyysisesti hyvin, maksaa paljon enemmän. Poikkeustilanteissa tietenkin voi ottaa vaan halvat energia, mutta montaa päivää tuolla ei pidä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä syödään mihin on varaa. Mielellänihän minä vetelisin jotain éntrecoteeta ja papaijaa mutta näillä mennään. Kiitos Suomi! :)
Muuta jonnekin paremman sosialiturvan maahan ja saat syödä mitä haluat, esim Venäjä on tuossa ihan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun perheessäni ole läskejä vaan terveitä ja hoikkia olemme kaikki kolme, mutta meillä meneekin jo yksistään hedelmiin, juureksiin ja marjoihin noin 10€ päivässä.
aamulla lautasellinen puuroa (hiutaleet 0,5e/kilo) ja itsekerättyjä mustikoita, lounaaksi porkkanasosekeittoa (porkkanat 0,99e kilo), välipalaksi omena(0,69e kilo), päivälliseksi linssimuhennosta (linssit euron kilo), iltapalaksi pari itseleivottua sämpylää (jauhot 0,50e/kilo) ja mustikkarahkaa itse kerätyistä mustikoista (rahka 0,60e purkki)
Noista tulee reippaasti alle 2 euroa päivän ruokien hinnaksi.
Tällaisista ketjuista huomaa kuinka kermaperseisiksi suomalaiset ovat läsähtäneet :D Porukka ihan aidosti hämmästelee kuinka voi syödä alle 10 eurolla päivässä. Jeesus sentään :D Multa meni juuri luotto ihmisiin ja heidän kykyynsä selviytyä pahassa maailmassa :D
14 euroa viikossa.
kilo perunoita
ruispalapaketti
margariini
maito
omenoita
puuroa
riisi
pakastevihannes
jauheliha
Noihin menee 10 euroa. 4 euroa jää vielä muuhun.
Kerro mullekin sun syömiset! Miten saat 5 ateriaa päivässä 2 eurolla?