Mies laittanut pesukoneen päälle ja nukkuu itse ja olen sanonut hänelle, että nukkuessa kone ei ole päällä
teenkö törkeästi jos vain yksinkertaisesti laitan sen pois päältä? Pelkään tulipaloa ja mies toistuvasti viis veisaa siitä, että sen takia konetta valvoo aina joku.
Kommentit (147)
Mulla on kodinkone syttynyt tuleen ihan silmien edessä normaalikäytössä. Ei nämä ole mitään urbaanilegendoja.
Itse laitan usein ajastimella sekä koneen että kuivauksen siten, että ovat heräämisaikaan valmiit. Mut mä oonkin jo joskus tulipalossa palanut, joten riski mun kohdalla on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun minä en vahdi mitään, se vahtii joka koneen laittaa. Mä pesen päivällä.
Se vahtii niin kuin haluaa joka koneen laittaa. Tuijota sinä sitä konetta, jos luulet sen estävän tulipalon. Vakuutuksen vuoksi ei tarvitse kuin olla kotona ja kuulla palohälytin, jotta voi soittaa palokunnan ja se on vahtimista. Ihan sama vaikka nukkuu. Enimmäkseen pitää katsoa ettei tule vesivahinkoa. Tuskin se mies tunteja nukkuu. Paitsi jos nukkuu suihkussa peittäen viemäriaukon, niin soo, sooo, tuhma.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin palstalaisilta väittää mua kontrolloivaksi, kun lukee täältä miten itse nalkutatte miehillenne milloin mistäkin. Että tuskin siihen seksinpuutteeseen tai sotkuisuuteen voi kuolla.
ap
Kaikkeen voi kuolla. Siihenkin kun liukastuu siellä pesuhuoneessa ja lyö päänsä, kun vahtii sitä pesukonetta. Eikä muiden nalkuttaminen oikeuta sinun nalkuttamistasi tyhmistä asioista. Minä 'nalkutan' miehelle kun hän ei muista pistää diabeetikkolapselle insuliinia. Eli sun tyhmät fobiat ja niiden vuoksi nillittäminen jää niin kakkoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä luottaisi mihinkään palovaroittimiin. Ne on hyvä olla, mutta enpä nyt halua yhtään tulelle menetettyä ja rempattavaa huonetta lisää kuin kph siksi, ettei joku osannut ajoittaa pyykinpesua hereilläoloaikaan.
apJos et luota palovaroittimeen, on ongelma korviesi välissä eikä miehen pesuajoissa. Mene terapiaan keskustelemaan peloistasi ja jätä miesparka rauhaan.
Palovaroittimen ideana on, että sen soidessa ehtii vielä pelastautua ennen yleissyttymistä. Todellakaan ei kannata ajatella, että palovaroittimen olemassaolo estäisi esim. asunnon tuhoutumista. Automaattinen sammutusjärjestelmä sen sijaan antaa enemmän turvaa, ja yhä useammasta asunnostakin sellainen jo löytyy.
Meillä palovarottimet tuntuvat olevan erittäin herkkiä. Muutaman kerran pärähtäneet päälle, kun rouva on epäonnistunut takan sytyttämisessä. Ja sitä savua ei juurikaan ole ollut.
Tämän lisäksi meillä on kunnollinen jauhesammutin kotona. Sillä voi ainakin rajoittaa paloa merkittävästi. Esimerkiksi jos se pyykinpesukone kärähtää, niin väittäisin olevan mahdollista sammuttaa kone ennen isompaa tulipaloa.
Joo, palovaroittimissa sijoitus ja lukumäärä ovat tärkeitä asioita. Ja paristojen toimivuus (ellei verkkokäyttöinen varoitinjärjestelmä).
Yhtenä dilemmana on se, että jos palovaroitin on sijoitettu keittiön lähelle niin, että se reagoi nopeasti esim. tiskikoneen kärähtämiseen, myös ruoan paistaminen helposti liipaisee sen.
miksi fucking pesukone syttyisi tuleeen?
tv pappi
kaljapastori kirjoitti:
tv pappi
Oikosulku moottorissa, lämmitysvastus jää päälle vaikka vesi on pumpattu pois,...
Kyllä noita keksii kun vähän miettii...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissasi??? 😂
En ole aloittaja, mutta kyllä olen tosissani. Meillä oli viisi vaille palaa koko koti kauppareissun ajaksi päälle jätetyn koneen takia.
Nii. Näätkö eroa tässä ja avauksessa? Te olitte jättäneet koneen päälle siksi aikaa kun poistuitte kauppaan. Eli kukaan ei ollut kuulemassa palovaroitinta.
Avauksen tapauksessa on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä jättää konetta päälle ja käydä itse nukkumaan, kun pyykit voi pestä päivälläkin, koska vakuutuskaan ei korvaa jos konetta ei ollut valvottu. No, miten valvot jos nukuit?
ap
Miten valvot konetta, jos laitat ruokaa, katsot telkkaria jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä jättää konetta päälle ja käydä itse nukkumaan, kun pyykit voi pestä päivälläkin, koska vakuutuskaan ei korvaa jos konetta ei ollut valvottu. No, miten valvot jos nukuit?
apFacepalm ei tähän taida enää riittää.. Sinulle on jo monta kertaa selostettu, että on riittävää valvomista, että olet palovaroittimen kuulemisetäisyydellä. Onhan teillä asianmukaiset palovaroittimet?
Vakuutusyhtiö ei korvaa mitään, jos teillä ei ole riittävästi palovaroittimia (ilm. asutte omakotitalossa, johon tarvinnee useamman).
Ihan tulevan katastrofin varalle, kai teillä on tarvittavien palovaroittimien lisäksi toimiva alkusammutuskalusto ja osaatte käyttää sitä? Lisäksi suosittelisin tohon sun tulipalon sattuessa poistumispelkoon ihan kuukausittaisia poistumisharjoituksia, niin tositilanteessa ei tarvitse miettiä kun tulee selkärangasta.
Ja vaikka pesukone ei syttyisi, niin olettehan varautuneet myös mahdolliseen vesivahinkoon? Kylppärissä usein on lattiakaivo, mutta entä teidän keittiön tiskikone?
Vierailija kirjoitti:
kaljapastori kirjoitti:
tv pappi
Oikosulku moottorissa, lämmitysvastus jää päälle vaikka vesi on pumpattu pois,...
Kyllä noita keksii kun vähän miettii...
Meillä kärähti joku kumihihna lingotessa. Onneksi oltiin kotona ja havahduttiin omituiseen linkomisääneen ja tymäkkään palaneen kumin hajuun.
Pesutuvan uusi kone alkoi pestä, vaikka vesihana oli kiinni, oma kone pysähtyy heti, mutta tuli mieleen onko millainen riski syttyä palamaan jos tunnin pyörittelee kuivia vaatteita.
Mä olen ollut kotona ja ihan hereillä, kun pesukone on syntynyt palamaan. Olin työhuoneessani tietokoneella, työhuoneen ovi oli kiinni ja keittiössä oli radio päällä, jotta kissa viihtyy paremmin yksin, eikä raavi työhuoneen ovea vaikka tietää mun olevan siellä. Havaitsin palon syttymisen kun palovaroitin alkoi huutamaan. Ehdin tehdä alkusammutuksen ja soittaa hätäkeskukseen. Saatanan kallis remontti siitä saunaosastolle ja eteisaulaan tuli, mutta vakuutukset olivat onneksi kunnossa eikä henkiä menetetty.
Mutta ihan yhtä hyvin olisin voinut olla nukkumassa kuin työhuoneessani kirjoitushommiin keskittyneenä tuolloin. En nyt hereillä ollessani yhtään sen nopeammin paloa itse havainnut kuin olisin nukkuessakaan sitä tehnyt. Eli siinä mielessä ap:n huoli on aika turha.
Itseäni ärsyttää kyllä toisinaan myös kun mieheni laittaa pyykkärin päälle illalla nukkumaan mennessään. Mutta minä en ärsyynny paloturvallisuussyistä vaan siksi, että en tykkää siitä, että pyykit ehtivät olla kosteina ja nihkeinä koneessa monta tuntia ennen kuin kukaan laittaa ne kuivumaan. Ja yleensä se joka ne laittaa kuivumaan olen minä, koska jostain kumman syystä miehellä on aina just niinä aamuina erityisen kiire, kun pyykit odottavat koneessa... 😉
vieressäkö pitäisi istua ? .D minä olen aina alakerrassa, kun kone pyörii yläkerrassa ja joskus olen vienyt roskiakin.
Miten sä sitten ap vahdit pesukonetta?
Itse laitan illalla usein ajastuksen että pyykit on valmiina kun herään. Eli illalla jo päälle ja kone pesee tunnin ennenkuin herään. Apua!!!
Vierailija kirjoitti:
Aika harva nyt arkena ehtii valveilla olla kotona niin pitkään, että kaikki koneet pyörisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on toisen kontroloimista, määräätkö miestäsi muissakin asioissa? Ite olisin tyytyväinen kun mies pyykkäisi, saattaisin mainitakki että kiva kun pyykkäsit. Missään nimessä en valittaisi, että sekin tapahtuu väärään aikaan... Asioita voi tehdä monella tapaa, eikä ole hyväksi että toisen suhteessa olevan pitää aina taipua toisen tahtoon.
Minä olen ratkaissut asian juuri noin. Jos motkottaa minun tavastani tehdä asioita, en tee ollenkaan vaan toinen saa sen hoitaa. Yhden kerran sanon että jos ei kelpaa se miten teen niin saat itse tehdä, motkottamista en kuuntele. Jatkossa vielä motkottaa niin tietää että se homma loppuu minun osalta siihen. En siis pese pyykkejä tai laita puhtaita pyykkejä pois enkä täytä astianpesukonetta. Kun ei kerta kelpaa niin kaikki pääsee helpommalla kun se tekee jolla on vain yksi oikea tapa tehdä asioita.
Muista sitten töissäkin tehdä vain omalla tavallasi. Jos pomo motkottaa niin sano hänelle että tekee itse sitte. Onpa kovin kätevää kun sitten ei ikinä tarvitse tehdä mitään. Eri asia jos edes kerran kokeilisi sitä toisen pyytämää tapaa ja toteaisi sen huonommaksi ja sitten sanoisi että tee itse. Tai tekisit 'täydellisesti' ja silti tulisi motkotusta. Ehkä jonkun muun kannattaisi elää koko sun elämä sun puolestasi, kun et jaksa sitä tehdä kelvollisesti.
Eikö se ukkosi oo vieläkään herännyt?! Eilenkin se jo nukkui pesukoneen käydessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on toisen kontroloimista, määräätkö miestäsi muissakin asioissa? Ite olisin tyytyväinen kun mies pyykkäisi, saattaisin mainitakki että kiva kun pyykkäsit. Missään nimessä en valittaisi, että sekin tapahtuu väärään aikaan... Asioita voi tehdä monella tapaa, eikä ole hyväksi että toisen suhteessa olevan pitää aina taipua toisen tahtoon.
Minä olen ratkaissut asian juuri noin. Jos motkottaa minun tavastani tehdä asioita, en tee ollenkaan vaan toinen saa sen hoitaa. Yhden kerran sanon että jos ei kelpaa se miten teen niin saat itse tehdä, motkottamista en kuuntele. Jatkossa vielä motkottaa niin tietää että se homma loppuu minun osalta siihen. En siis pese pyykkejä tai laita puhtaita pyykkejä pois enkä täytä astianpesukonetta. Kun ei kerta kelpaa niin kaikki pääsee helpommalla kun se tekee jolla on vain yksi oikea tapa tehdä asioita.
Muista sitten töissäkin tehdä vain omalla tavallasi. Jos pomo motkottaa niin sano hänelle että tekee itse sitte. Onpa kovin kätevää kun sitten ei ikinä tarvitse tehdä mitään. Eri asia jos edes kerran kokeilisi sitä toisen pyytämää tapaa ja toteaisi sen huonommaksi ja sitten sanoisi että tee itse. Tai tekisit 'täydellisesti' ja silti tulisi motkotusta. Ehkä jonkun muun kannattaisi elää koko sun elämä sun puolestasi, kun et jaksa sitä tehdä kelvollisesti.
Miksi pistit pomo vertauksen? Ei se nainen ole se joka sanelee miten asiat tehdään.
Vierailija kirjoitti:
se vahtii, jolla on irrationaalinen pelkotila.
Huvittavaa kuinka kovasti pelkäät tulipaloa ja silti teillä ei ole tarpeeksi palovaroittimia.
Kun nukutte, niin ihan mikä tahansa sähkölaite voi syttyä palamaan.