Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies laittanut pesukoneen päälle ja nukkuu itse ja olen sanonut hänelle, että nukkuessa kone ei ole päällä

Vierailija
01.02.2017 |

teenkö törkeästi jos vain yksinkertaisesti laitan sen pois päältä? Pelkään tulipaloa ja mies toistuvasti viis veisaa siitä, että sen takia konetta valvoo aina joku.

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä päälle miehesi sen pesukoneen laittoi?

Vierailija
102/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-V- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun minä en vahdi mitään, se vahtii joka koneen laittaa. Mä pesen päivällä.

se vahtii, jolla on irrationaalinen pelkotila. 

Ei meillä, vaan se, joka laittaa sen päälle yöllä tms aikaan kun ei olla vahtimassa. Vesivahinkoa en pelkää, koska siihen ei kuole. Että ärsyttää tällaiset miehet, joille ei mene ehdot perille. Voi toki alkaa kalppia ja etsiä jonkun nynnyn kaveriksi ja pomotella häntä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nukkuessa kone ei ole päällä"? Mitä hittoa! Ajatuksen voimallako teillä pesukone toimii? Sammuu sillä hetkellä kuin pyykkääjäkin? 

Vierailija
104/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte ruokkia näitä trolleja?

Vierailija
105/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei pesukonetta voi jättää yksin päälle vahtimatta, mutta vaimon voi jättää remonttimiehen kanssa päiväksi taloon ihan huoletta?

Vierailija
106/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syttyi pesukone tuleen ollessani päivällä kotona.

Oli vähällä, ettei mennyt henki, niin sankka ja kitkerä savu kylppäristä tuli, kun viimein tajusin keittiössä, että jokin palaa.

Kylppärin ovi sattuu olemaan eteisessä, ulko-oven vieressä. Pääsin vaivoin rappuun ja menetin tajuntani savun takia.

Mitään ei olisi sattunut, jos en olisi ollut kotona kun kone syttyi.

SE KYLPPÄRI KUN ON KAAKELOITU MUURATTUUN PINTAAN JA SE KATTOKIN ON KIVIRAKENTEINEN.

Kylppäri ei kuole savuun, itse olin vähällä kuolla.

Joten vähän perspektiiviä näihin neurooseihin....

Vierailija
107/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavien astianpesukone syttyi palamaan perheen ollessa nukkumassa, pelastuivat viime hetkellä, palovaroitin oli.

Useammankin pyykinpesukoneen olen kuullut syttyneen kesken pyykinpesun, hereillä oleva aikuinen kotona ja palo tyrehtyi alkuunsa.

Meillä ei jätetä koskaan pesukoneita pyörimään yöksi tai  niin ettei olla kotona.

Vierailija
108/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana sentään kirjoitti:

Mulla syttyi pesukone tuleen ollessani päivällä kotona.

Oli vähällä, ettei mennyt henki, niin sankka ja kitkerä savu kylppäristä tuli, kun viimein tajusin keittiössä, että jokin palaa.

Kylppärin ovi sattuu olemaan eteisessä, ulko-oven vieressä. Pääsin vaivoin rappuun ja menetin tajuntani savun takia.

Mitään ei olisi sattunut, jos en olisi ollut kotona kun kone syttyi.

SE KYLPPÄRI KUN ON KAAKELOITU MUURATTUUN PINTAAN JA SE KATTOKIN ON KIVIRAKENTEINEN.

Kylppäri ei kuole savuun, itse olin vähällä kuolla.

Joten vähän perspektiiviä näihin neurooseihin....

Meillä kans syttyi joskus pyykkikone palamaan ja mutsi oli kotona, mutta ei onneksi sattunut menemään kylppäriin. Kaikki puuosat olivat hiilen mustia, mutta tuli oli tukehtunut omia aikojaan. Jos olisi avannut oven sopivalla hetkellä niin varmasti olisi palanut koko talo.

Jos talo pitää polttaa, niin mieluummin niin että ketään ei ole kotona.

Vierailija
109/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on toisen kontroloimista, määräätkö miestäsi muissakin asioissa? Ite olisin tyytyväinen kun mies pyykkäisi, saattaisin mainitakki että kiva kun pyykkäsit. Missään nimessä en valittaisi, että sekin tapahtuu väärään aikaan... Asioita voi tehdä monella tapaa, eikä ole hyväksi että toisen suhteessa olevan pitää aina taipua toisen tahtoon.

Minä olen ratkaissut asian juuri noin. Jos motkottaa minun tavastani tehdä asioita, en tee ollenkaan vaan toinen saa sen hoitaa. Yhden kerran sanon että jos ei kelpaa se miten teen niin saat itse tehdä, motkottamista en kuuntele. Jatkossa vielä motkottaa niin tietää että se homma loppuu minun osalta siihen. En siis pese pyykkejä tai laita puhtaita pyykkejä pois enkä täytä astianpesukonetta. Kun ei kerta kelpaa niin kaikki pääsee helpommalla kun se tekee jolla on vain yksi oikea tapa tehdä asioita.

Muista sitten töissäkin tehdä vain omalla tavallasi. Jos pomo motkottaa niin sano hänelle että tekee itse sitte. Onpa kovin kätevää kun sitten ei ikinä tarvitse tehdä mitään. Eri asia jos edes kerran kokeilisi sitä toisen pyytämää tapaa ja toteaisi sen huonommaksi ja sitten sanoisi että tee itse. Tai tekisit 'täydellisesti' ja silti tulisi motkotusta. Ehkä jonkun muun kannattaisi elää koko sun elämä sun puolestasi, kun et jaksa sitä tehdä kelvollisesti.

Ensinnäkään kumppanini ei ole pomoni, ja toiseksi pomoni ei tasan tule minulle sanomaan miten työni teen, ei edes kerro mitä minun pitäisi tehdä, minä päätän ne asiat. Siitä minulle juuri maksetaan että tiedän että mitä tulisi tehdä ja miten, eikä siitä että joku kädestäpitäen tulee kertomaan mitä ja miten pitää tehdä.

Vierailija
110/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti ap skippaa kysymykset joissa haluttaisiin tietää miten sitä pesukonetta sitten pitäisi valvoa? Seistä vieressä? Saako istua? Olla max 2m päässä koneesta?

Vierailija
111/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pesukone kellarissa, ei sitä kukaan ole päivälläkään vahtimassa. Palovaroitin on ketjutettu olohuoneen varoittimen kanssa, eli keskikerroksessakin hälyttää jos kellarissa on savua. Ja pyykkikone on aina ajastimella päällä aamuyöllä, ohjelma on juuri valmis kun herään.

Vierailija
112/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti ap skippaa kysymykset joissa haluttaisiin tietää miten sitä pesukonetta sitten pitäisi valvoa? Seistä vieressä? Saako istua? Olla max 2m päässä koneesta?

Meillä ollaan 1 tasossa ja pääosin kph:n viereisessä keittiössä, joten hereilläolo riittää.

ap

Vierailija
113/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroittimet kuntoon ja vaikka siihen pesukoneen yläpuolelle.

Vierailija
114/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan melkein joka ilta kone päälle kun mennään nukkumaan.

Mutta pesukone ei ole päällä jos poistun kotoa.

Vierailija
115/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollaan 1 tasossa ja pääosin kph:n viereisessä keittiössä, joten hereilläolo riittää.

ap

Eli kun pesukone on päällä niin sen ajan 1-3h nökötät keittiössä? Eikö mene vähän hankalaksi? Miten se nukkuminen estää reagoimasta palohälyttimeen?

Vierailija
116/147 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään poistu kotoa kun pesukone on päällä, mutta torkut saatan kyllä ottaa. Heräänhän mä sitten palovaroittimen ääneen tarvittaessa. Mikäli vakuutusyhtiö saisi jotenkin tietää, että ketään ei ole ollut kotona kun kone oli päällä, mahdollisesta vesivahingostakaan ei korvata mitään.

Mutta ei sitä tosiaan mitenkään silmä kovana tarvitse vahtia. :D Mikä ongelma ap, jos sinä olet kuitenkin hereillä?

Vierailija
117/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän ole tietoinen/muista ?? Vakuutusehdoissa jo sanotaan, ettei ilman valvontaa Saa jättää pyykki- astianpesukonetta käyntiin! Vahingon sattuessa vakuutus Ei korvaa sattunutta vahinkoa. Eikö se ole jo Tarpeeksi Vahva ja pätevä syy. Kone siis pois päältä ilman muuta.

Vierailija
118/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli! kirjoitti:

Eikö hän ole tietoinen/muista ?? Vakuutusehdoissa jo sanotaan, ettei ilman valvontaa Saa jättää pyykki- astianpesukonetta käyntiin! Vahingon sattuessa vakuutus Ei korvaa sattunutta vahinkoa. Eikö se ole jo Tarpeeksi Vahva ja pätevä syy. Kone siis pois päältä ilman muuta.

Sehän on valvonnassa kun kotona ollaan.

Vierailija
119/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi??? 😂

En ole aloittaja, mutta kyllä olen tosissani. Meillä oli viisi vaille palaa koko koti kauppareissun ajaksi päälle jätetyn koneen takia.

Senhän nyt sanoo järkikin ettei pesukonetta kuulu jättää päälle jos kukaan ei ole lähellä havaitsemassa jos sattuu tulemaan joku oikosulku tms.

Vierailija
120/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä jättää konetta päälle ja käydä itse nukkumaan, kun pyykit voi pestä päivälläkin, koska vakuutuskaan ei korvaa jos konetta ei ollut valvottu. No, miten valvot jos nukuit?

ap

Järjestyssäännöthän ainakin joissain kerrostaloissa kieltävät pyykkikoneen käytön öiseen aikaan.