Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies laittanut pesukoneen päälle ja nukkuu itse ja olen sanonut hänelle, että nukkuessa kone ei ole päällä

Vierailija
01.02.2017 |

teenkö törkeästi jos vain yksinkertaisesti laitan sen pois päältä? Pelkään tulipaloa ja mies toistuvasti viis veisaa siitä, että sen takia konetta valvoo aina joku.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin palstalaisilta väittää mua kontrolloivaksi, kun lukee täältä miten itse nalkutatte miehillenne milloin mistäkin. Että tuskin siihen seksinpuutteeseen tai sotkuisuuteen voi kuolla.

ap

Huvittavaa kuinka kovasti pelkäät tulipaloa ja silti teillä ei ole tarpeeksi palovaroittimia.

Kun nukutte, niin ihan mikä tahansa sähkölaite voi syttyä palamaan.

Suurin osa tulipaloista (elektroniikan aiheuttamista) johtuu TVn kärähtämisestä (voi kärähtää koska vain jos on vain kaukosäätimestä sammutettu) JA erityisesti laaduttomista kännykänlatureista ym pienelektroniikasta, jota tilataan jostain kiinalaisesta nettikaupasta tai ostetaan Tigeristä tms rojukaupasta. Ja silti moni pitää sitä kännykkää latauksessa yön aikana JA jopa ihan siinä sängyllä/sängyn vieressä...

Tai sitten 'kyllä Mä osaan' - miehen omista sähkövirityksistä.

Jos kone on niin vanha romu, että tuo pelko on mitenkään todellinen niin kannattaisi hankkia uusi kone.

Meillä päin suositellaan yösähkön käyttöä, jotta talvisaikaan kaupungin sähköpiikit tasoittuisivat.

Meillä myös jätetään pesukoneet (ja jopa jää-pakastinkaappi) surutta päälle jos vaikka lähdetään leffaan tms siis jos poissaolo on vain tunteja. Meillä on hyvät Mielen koneet, mutta niissäkään ei ole mitään erityistä hälytintä, joka rupeaisi huutamaan 'vesivahinko vesivahinko' jos sellainen tapahtuisi vaan kyllä me se leffa voitaisiin kotonakin katsoa ja kone lorottelisi vettä sinne khh lattialle koko sen ajan...

Vierailija
122/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä jättää konetta päälle ja käydä itse nukkumaan, kun pyykit voi pestä päivälläkin, koska vakuutuskaan ei korvaa jos konetta ei ollut valvottu. No, miten valvot jos nukuit?

ap

Mistä ne siellä vakuutusyhtiössä tietää että kukaan ei ole ollut valvomassa konetta? Ei niillä siellä mitään valvontakameroita ole millä tarkkailevat kuka missäkin pesukonettaan valvoo :-D Voihan se kone palaa silti vaikka istuisit koneen vieressä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on toisen kontroloimista, määräätkö miestäsi muissakin asioissa? Ite olisin tyytyväinen kun mies pyykkäisi, saattaisin mainitakki että kiva kun pyykkäsit. Missään nimessä en valittaisi, että sekin tapahtuu väärään aikaan... Asioita voi tehdä monella tapaa, eikä ole hyväksi että toisen suhteessa olevan pitää aina taipua toisen tahtoon.

Minä olen ratkaissut asian juuri noin. Jos motkottaa minun tavastani tehdä asioita, en tee ollenkaan vaan toinen saa sen hoitaa. Yhden kerran sanon että jos ei kelpaa se miten teen niin saat itse tehdä, motkottamista en kuuntele. Jatkossa vielä motkottaa niin tietää että se homma loppuu minun osalta siihen. En siis pese pyykkejä tai laita puhtaita pyykkejä pois enkä täytä astianpesukonetta. Kun ei kerta kelpaa niin kaikki pääsee helpommalla kun se tekee jolla on vain yksi oikea tapa tehdä asioita.

Muista sitten töissäkin tehdä vain omalla tavallasi. Jos pomo motkottaa niin sano hänelle että tekee itse sitte. Onpa kovin kätevää kun sitten ei ikinä tarvitse tehdä mitään. Eri asia jos edes kerran kokeilisi sitä toisen pyytämää tapaa ja toteaisi sen huonommaksi ja sitten sanoisi että tee itse. Tai tekisit 'täydellisesti' ja silti tulisi motkotusta. Ehkä jonkun muun kannattaisi elää koko sun elämä sun puolestasi, kun et jaksa sitä tehdä kelvollisesti.

Ja AP siis on kotona miehensä pomo ja palkanmaksaja? Enpä usko.

Kukaan ei jaksa motkottajia, jankuttajia, eikä ihmisiä, jotka on sitä mieltä, että on Ok vaatia toisilta aikuisilta että tehdään ihan miten vaan kunhan tehdään just niinkuin minä haluan. Sellaiset ihmiset sitten aika nopeasti tekee kaiken yksin ja ihmettelee parisuhteensa kuivumista kasaan täällä av-palstalla...

Vierailija
124/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on palovaroitin, että herää jos mahdollisesti tulipalo syttyy.

Entä vesivahingon mahdollisuus?

Vierailija
125/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti ap skippaa kysymykset joissa haluttaisiin tietää miten sitä pesukonetta sitten pitäisi valvoa? Seistä vieressä? Saako istua? Olla max 2m päässä koneesta?

Meillä ollaan 1 tasossa ja pääosin kph:n viereisessä keittiössä, joten hereilläolo riittää.

ap

Eli kun pesukone on päällä niin sen ajan 1-3h nökötät keittiössä? Eikö mene vähän hankalaksi? Miten se nukkuminen estää reagoimasta palohälyttimeen?

No päivällä yleensä aina joku on keittiössä. Ja mitään syytä siirtää pyykinpesu nukkumisen ajaksi ei ole, jotta voisimme unisina yöpuvut päällä talvipakkasella "reagoida palohälyttimeen".

ap

Vierailija
126/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään poistu kotoa kun pesukone on päällä, mutta torkut saatan kyllä ottaa. Heräänhän mä sitten palovaroittimen ääneen tarvittaessa. Mikäli vakuutusyhtiö saisi jotenkin tietää, että ketään ei ole ollut kotona kun kone oli päällä, mahdollisesta vesivahingostakaan ei korvata mitään.

Mutta ei sitä tosiaan mitenkään silmä kovana tarvitse vahtia. :D Mikä ongelma ap, jos sinä olet kuitenkin hereillä?

Olin menossa nukkumaan kun tein aloituksen. Kone oli aika alkuvaiheessa.

ap

Vierailija
127/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten oikeasti tosi vaarallista. Kaverin kämppä paloi ja melkein itse siinä mukana, kun oli laittanut pyykkiä ja nukahtanut. Mä lähinnä huolehdin siitä ettei missään nimessä jätä konetta päälle kun lähtee kotoa. Ja palovaroitin sijaitsee ihan koneen lähellä. Meilläkin mies sellainen huithapeli että jättäisi pyykit pyörimään vaikka kun lähtee töihin.

Vierailija
128/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä jättää konetta päälle ja käydä itse nukkumaan, kun pyykit voi pestä päivälläkin, koska vakuutuskaan ei korvaa jos konetta ei ollut valvottu. No, miten valvot jos nukuit?

ap

Mistä ne siellä vakuutusyhtiössä tietää että kukaan ei ole ollut valvomassa konetta? Ei niillä siellä mitään valvontakameroita ole millä tarkkailevat kuka missäkin pesukonettaan valvoo :-D Voihan se kone palaa silti vaikka istuisit koneen vieressä koko ajan.

Pointtini oli se, että koska vakuutusyhtiöillä on tuollaiset säännöt, se osoittaa, että noita paloja sattuu jonkinverran. Ja haluan, että emme nuku mahdollisen huonon tuurin koittaessa.

ap

Vierailija
129/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita piippurassilla roikkumaan koneen yläpuolelle 3 kpl palovaroittimia + web-kamera.

Vierailija
130/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä pitäisi vahtimatta pyörittää sitä konetta, tulipaloriski on aina olemassa. Vaikka kone itsessään olisikin uusi tai hyvä merkiltään, voi sinnekkin mennä väliin vaikka muurahaisia jotka polttavat piirilevyn jne... Tutun tiskikone kärähti sillä tavalla. Kannattaa huolehtia että palovaroittimia on riittävästi, itse sijoittaisin makuuhuoneisiin sekä käytäviin että on tarpeeksi aikaa poistua. Ja sen lisäksi että ne on siellä katossa, testaathan vaikka tulitikkua polttamalla että ne varmasti toimivat. Ei voisi uskoakaan kuinka paljon kaupoissa myydään viallisia palovaroittimia. Toimivat kyllä napista mutta eivät reagoi savuun. Siihen on olemassa myös sellaista testisprayta mitä nuohoojat käyttävät. Varoitin lakkaa kyllä huutamasta kun sitä huiskuttaa vaikka lehdellä.

Vierailija
131/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytte varmaan usein kaupassa kun sinä vedät joka ilta jääkaapista ja pakastimesta virrat pois.

Ei lue vakuutusehdoissa niin.

altistat hengenvaaralle muut. Entäpä loisteputket? Ne ovat hengenvaarallisia. Itse asiassa pareempi vääntää pääsulakkeesta koko sähkö pois yöksi. Toivottavasti asut omakotitalossa ettet vaaranna sivullisia. Tietenkin asut.

Vierailija
132/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään tulipaloja/vesivahinkoa, tiskikoneen omistan, mutta olen kyllä sen kanssa vähän höllännyt ja saatan käydä vaikka lenkillä vaikka se on päällä. Työpäivän ajaksi en pyörimään sitä jätä, mutta jos olen pois paikalta about tunnin, niin tuskin siinä ehtii mitään älytöntä katastrofia tapahtua, jos esim. tulee vedet  lattialle, niin ehkä eivät siinä ajassa ehdi kovin syvälle imeytymään vaan saan ne vielä pyyhittyä pois.

Tottakai on tulipalo mahdollinen, mutta ei sitäkään jaksa sitten kuitenkaan ihan joka asiassa pelätä, jos tulee niin sitten tulee.

Vierailija
133/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei missään vakuutusehdoissa sanota, että pesukonetta pitäisi vartioida tulipalon varalta kun se on käytössä. Jos jollakin tälläiset ehdot kotivakuutuksessaan on, niin laittakoon kuvan tänne, niin tietävät muutkin vaihtaa vakuutusyhtiötä.

Ehdoissa voi tosin olla maininta siitä, että jos pesukoneen poistoletkua ei ole asennettu kiinteästi viemäriin, vaan on vain irrallinen poistoletku lavuaarin reunalla tms. sitä pitää valvoa ettei letku putoa ja vedet mene pitkin lattioita ja tule vesivahinkoa.

Mitään palovartioehtoja sen sijaan en ole ainakaan omista vakuutusehdoistani löytänyt.

Koska tuollaista irtoletkuviritystäkään meillä ei ole, koneet käy kyllä tarpeen mukaan niin nukkuessa kuin kaupassa tms. käydessäkin. Eikä seiso kukaan sammutin kourassa palovartiossa koneen vieressä.

Vierailija
134/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on tämäkin pirttihirmu yksin pesukoneen ja lapsikatraan kanssa ku äijä kyllästyy kuuntelemaan tota sekoilua ja pomotusta.

Vierailija
135/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kone päälle siksi aikaa, ku käväsen vaik lähikaupassa.. :D muttamutta voihan sitä olla ylivarovainenkin, ja tosiaan eise vesivahinko kauheen mukava ylläri oo.

Vierailija
136/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies laittanut pesukoneen päälle ja nukkuu itse ja olen sanonut hänelle, että nukkuessa kone ei ole päällä"

Aina kun mieheni laittaa kahvinkeittimen päälle, sanon hänelle, että kahvinkeitin ei ole päällä.

Vierailija
137/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti ap skippaa kysymykset joissa haluttaisiin tietää miten sitä pesukonetta sitten pitäisi valvoa? Seistä vieressä? Saako istua? Olla max 2m päässä koneesta?

Meillä ollaan 1 tasossa ja pääosin kph:n viereisessä keittiössä, joten hereilläolo riittää.

ap

Eli kun pesukone on päällä niin sen ajan 1-3h nökötät keittiössä? Eikö mene vähän hankalaksi? Miten se nukkuminen estää reagoimasta palohälyttimeen?

No päivällä yleensä aina joku on keittiössä. Ja mitään syytä siirtää pyykinpesu nukkumisen ajaksi ei ole, jotta voisimme unisina yöpuvut päällä talvipakkasella "reagoida palohälyttimeen".

ap

Tsiisus  että voi  nainen olla kujalla. Oletko  ikinä miettinyt paljonko energiaa sulla riittäis mukavampiin puuhiin jos et murehtisi  ja kontrolloisi toista ihan älyttömiin saakka?

Ps. suosittelen uuden pesukoneen hankkimista mitä pikimmin jos nykyisen käyttö vaatii sen jatkuvaa vahtimista.

Vierailija
138/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään vesivahinkoa vielä enemmän kuin tulipaloa. Sanoin miehelle, että meillä ei pestä astioita keittiössä. Siksi meillä onkin tiskikone kylpyhuoneessa. Ei-konepestävät on muuten tosi helppo pestä suihkussa käynnin yhteydessä.. ...

Vierailija
139/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten valvot konetta, jos laitat ruokaa, katsot telkkaria jne?

Itse laitan pesukoneen päälle ja katson kaksi tuntia linkoavaa konetta. Nuorempana kun piin hurjempi niin saatoin lukea kirjaa samalla, mutta ei näin vanhempana enää uskalla 😐

Vierailija
140/147 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pointtini oli se, että koska vakuutusyhtiöillä on tuollaiset säännöt, se osoittaa, että noita paloja sattuu jonkinverran. Ja haluan, että emme nuku mahdollisen huonon tuurin koittaessa.

ap

Näytäpä mulle sellainen kohta sieltä säännöistä joka kieltää nukkumisen koneen ollessa päällä!