Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppolukuinen kirja kolmasluokkalaiselle

Vierailija
01.02.2017 |

Osaisiko joku ehdottaa helppolukuista kirjaa kolmasluokkalaiselle tytölle, jolle lukeminen on pakkopullaa. Kirjan pitäisi olla sen verran jännittävä, että kiinnostaa lukea loppuun asti, mutta helppolukuinen, eikä liian paksu. Muutenkin, onko antaa vinkkejä, miten lapsen saa lukemaan?

Koululta on annettu tehtäväksi lukea joka päivä vähintään 15 minuuttia, ja hän vain kyttää kelloa, eikä lue minuuttiakaan enempää, ja jos tekstissä on esim jokin outo sana, tai hän ei muuten ymmärrä sitä, niin hän jää jumiim siihen kohtaan, eikä pääse eteenpäin. Toki autan ja selitän oudot sanat, jos hän kysyy. Meillä on luettu ääneen ihan pienestä asti ja luen hänelle ja pikkusiskolleen vieläkin iltasadun, ja molemmat kuuntelevat mielellää, mutta hän ei jaksa nähdä vaivaa lukea itse, kun tietokonepelit ja televisio ovat paljon mielenkiintoisempia.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnelit ja Annelit, Tuittupäät, Lindgrenin kirjoja ym vanhan aikaisia kirjoja olen lukenut ääneen iltasatuna. Voisi tietysti antaa niitä uudelleen itse luettavaksi, niin ehkä tuttua kirjaa olisi helpompi lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla