Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äiti tappoi autistisen pojan pattijoella

Kommentit (244)

Vierailija
181/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se vanha vitsikin jo kerro, kaikki on vankilassa syyttömiä, joten eiköhän tuo äitikin ole. Richard Pryorilla on hyvää juttua vankiloista, kun hän joutui sinne yhteen aikaan, kertoi että ei siellä yksikään syytön ollut ja ei ole ikinä eläessään nähnyt niin hulluja ihmisiä.

Vierailija
182/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun te täällä mielipiteitänne asiantuntevasti kirjoittavat tietäisitte miten RASKASTA on hoitaa vammaista lasta. Olisi helpompaa,jos ei edes rakastaisi niin syvästi. Sekä fyysisesti,että psyykkisesti raskasta. Laitospaikkaa en ole hänelle saanut,paitsi intervallijaksoja. Hän on 100 % riippuvainen minusta kuolemaani asti. Tappaa en häntä silti pystyisi koskaan,mutta kadun kun en tehnyt aborttia aikoinaan. Julmaa tekstiä,mutta kokeilkaa itse ennenkun tuomitsette. Siis korostan että en hyväksy tappamista,mutta jollakin tasolla ymmärrän. Apua vammaisten lasten vanhemmat tarvitsisivat,ettei tällaista tapahtuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien tänne kirjoittavilla naisilla tuntuu olevan psyykkisiä ongelmia myös itsellään. Ihminen joka kirjoittaa lapsen murhaamisen olevan paras ratkaisu on psyykkisesti sairas.

Iitse kirjoitin jurikin että kannattaa akatella eri kannoilta asioita. Vuosi sitten olisin kylmästi sanonut että ihan törkeää mutta juteltuani äidin kanssa jolla vakavasti sairas lapsi niin ajatusmaailmaki muuttui täysin (ilmeisesti tulin sitten psyykkisesti sairaaksi sen keskustelun myötä). Tiedän vain että äiti rakastaa lastaan enemmän kuin mitään mutta monenlaisia ajatuksia tällaisen lapsen kanssa elämisen myötä tulee, mutta, terveen lapsen äiti ei voi ymmärtää, enkä minäkään aiemmin ymmärtänyt).

Älä viitsi jauhaa epäkehittynyttä paskaa. Kuse on äidin omien pelkojen hoidosta sillä ajatuksella, että lapsen tappaminen on parempi, kuin se, että äiti kärsii epätietoisuudesta lapsen tulevaisuuden suhteen. Yhtään uutista omilleen jätetystä ja siihen kuolleesta autistista en ole kuitenkaan lehdestä lukenut.

Vierailija
184/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka jaloa, yksi jo kertoo että hän ei tappaisi vammaista lastaan, hei hienoa ja kiitos kun jaat tämän tiedon meille. Asiat joiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä julistetaan suureen ääneen, joku mitali noiden pitäisi saada joka vuosi merkkinä kuinka he ei tänäkään vuonna tappaneet lastaan, ehkä ne voitaisiin jakaa itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Vierailija
185/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun te täällä mielipiteitänne asiantuntevasti kirjoittavat tietäisitte miten RASKASTA on hoitaa vammaista lasta. Olisi helpompaa,jos ei edes rakastaisi niin syvästi. Sekä fyysisesti,että psyykkisesti raskasta. Laitospaikkaa en ole hänelle saanut,paitsi intervallijaksoja. Hän on 100 % riippuvainen minusta kuolemaani asti. Tappaa en häntä silti pystyisi koskaan,mutta kadun kun en tehnyt aborttia aikoinaan. Julmaa tekstiä,mutta kokeilkaa itse ennenkun tuomitsette. Siis korostan että en hyväksy tappamista,mutta jollakin tasolla ymmärrän. Apua vammaisten lasten vanhemmat tarvitsisivat,ettei tällaista tapahtuisi.

Toki resursseja pitäis suunnata vammaisten lasten perheille enemmän. Ei kukaan varmaan kadehdi teitä. Tässä ketjussa on nyt kyse murhasta. Oikeus totesi, että se oli suunniteltu teko. Ei kai lapsesta sillä tavalla eroon hankkiuduta, jos ei jakseta hoitaa. Kuitenkin tällä murhatulla pojalla oli toimintaa, työ ym. Ei mene järkeen, että tällaista tekoa aletaan täällä ymmärtämään ja jotkut jopa ilmaisevat sen olleen oikea teko.

Vierailija
186/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3501 kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, PekkaJärvinen.

Autisti poika päätti tappaa itsensä joten sitä pitäisi kunnioittaa.

Päätti totella äitiä, koska ei voinut arvata, että äiti tappaa hänet. Oli huutanut suu täynnä vettä apua, kuinka usein itsemurhaa tekevä huutaa apua? Säälittää, että olet oikein profiilikuvalla tunnistautuneena palstalla.

Vierailija
187/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka jaloa, yksi jo kertoo että hän ei tappaisi vammaista lastaan, hei hienoa ja kiitos kun jaat tämän tiedon meille. Asiat joiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä julistetaan suureen ääneen, joku mitali noiden pitäisi saada joka vuosi merkkinä kuinka he ei tänäkään vuonna tappaneet lastaan, ehkä ne voitaisiin jakaa itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Mut abortoinut olisi ja katuu, kun synnytti lapsen. Monet vammaisten lasten vanhemmat sanovat aivan päinvastoin, että eivät kadu, kun päättivät ottaa lapsen vastaan.

Vierailija
188/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

119 yläpeukkua, just rupeaa taas trolli/jonnepellet olemaan liekeissä. Hih hi hi mä trollaan niinku autistist et se on siistii ku niit tapetaan, hi hi hi sit ne niinkö suuttuu ku mä niinkö röllään, hi hi hi hi.

Vierailija
189/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa se trolli poistettiin, olikin jo niin typerää trollaamista.

Vierailija
190/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo todeta syyntakeettomaksi ja pääse kuin koira veräjästä..

Vierailija
191/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se tekee murhasta aina oikeutetun kun isäkin oikein lähti lompsimaan. Onneksi oma yh äiti ei murhannut mua, pitää olla kiitollinen. Kiitos äiti, kun et tappanut minua.

Vierailija
192/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asianomistajina olevat perheenjäsenet, kuolleen pojan Äänekoskella asuva isä ja Oulussa asuva poika, yhtyvät syyttäjän vaatimuksiin. Lisäksi he vaativat muun muassa korvausta henkisistä kärsimyksistä 11 000 euroa ja 8 000 euroa"

Taas jätetty äiti yksin pärjäämään erityistä tukea vaativan lapsen kanssa. Isä lähtenyt lompsimaan, kun ei se elämä sairaan lapsen kanssa ollutkaan niin auvoista ja mukavaa. Ei edes toista poikaa ottanut mukaansa, vaan sekin asuu ihan eri kaupungissa (vai onko eri isät?)... Mutta hei, saahan se perheensä hylännyt isä nyt mukavat rahalliset korvaukset eli perhetragedia taisi isän kannalta olla hyvä juttu! Taas kerran miehet nettoaa lasten ja naisten hyvinvoinnilla :) Ja me veronmaksajat kiitämme hyvin sijoitetuista rahoistamme!

Olispa jättänyt pojan murhaamatta, niin ei sinunkaan tarvis nyt kadehtia.

Vierailija
193/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asianomistajina olevat perheenjäsenet, kuolleen pojan Äänekoskella asuva isä ja Oulussa asuva poika, yhtyvät syyttäjän vaatimuksiin. Lisäksi he vaativat muun muassa korvausta henkisistä kärsimyksistä 11 000 euroa ja 8 000 euroa"

Taas jätetty äiti yksin pärjäämään erityistä tukea vaativan lapsen kanssa. Isä lähtenyt lompsimaan, kun ei se elämä sairaan lapsen kanssa ollutkaan niin auvoista ja mukavaa. Ei edes toista poikaa ottanut mukaansa, vaan sekin asuu ihan eri kaupungissa (vai onko eri isät?)... Mutta hei, saahan se perheensä hylännyt isä nyt mukavat rahalliset korvaukset eli perhetragedia taisi isän kannalta olla hyvä juttu! Taas kerran miehet nettoaa lasten ja naisten hyvinvoinnilla :) Ja me veronmaksajat kiitämme hyvin sijoitetuista rahoistamme!

Että sä olet kuvottava

Vierailija
194/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

119 yläpeukkua, just rupeaa taas trolli/jonnepellet olemaan liekeissä. Hih hi hi mä trollaan niinku autistist et se on siistii ku niit tapetaan, hi hi hi sit ne niinkö suuttuu ku mä niinkö röllään, hi hi hi hi.

Käytöksesi on säälittävää. Oletko ikinä ollut itsemurhan partaalla? Olet kokematon luuseri mitä elämään tulee. Jos elämäsi ei olisi ruusuilla tanssimista saattaisit hyvinkin ymmärtää itsemurhan halun. Jos olet autisti lapsi niin uskoakseni sinulla on oikeus tappaa itsesi.

Vierailija
195/244 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu se tekee murhasta aina oikeutetun kun isäkin oikein lähti lompsimaan. Onneksi oma yh äiti ei murhannut mua, pitää olla kiitollinen. Kiitos äiti, kun et tappanut minua.

Ja mistäpä sitä tietää miksi lähti "lompsimaan". Luultavasti ihminen joka pystyy tappamaan lapsensa ei ole se helpoin kumppani.. vois kuvitella.

Vierailija
196/244 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äitiä tietyllä tavalma, mikä tuohon pisteeseen on äidin ajanut.

Meillä on autistinen, 11-vuotias tyttö. Olen hänen omaishoitajansa. Tytöllä on käyttäytymishäiriöitä ja hän on päivittäin hyvin aggressiivinen, lyö ja potkii. Kovaa. Hajottaa tavaroita. Lisäksi hänellä on taipumusta karkailla, mikä sekin on uuvuttavaa. Pienet, arkiset asiat, esim. vaatteiden pukeminen ei suju ilman itkua, huutoa ja lyömistä. Tätä joka päivä siis. Monta kertaa päivässä. Tyttöön ei oikein saa sellaista kontaktia, että hänen kanssaan voisi normaalisti ihan vain jutella. Eikä hänen ymmärryksensäkään ole sillä tasolla.

Ulkona/kaupassa/missä tahansa julkisissa paikoissa tytöllä on oltava valjaat, ettei karkaa ja juokse esim. auton alle. Minkäänlaista vaaran tajua hänellä ei ole. Julkisilla paikoilla saan paheksuvia katseita, kun tyttö on valjaissa. Hänestä ei ulospäin näe, että hän olisi jollakin tapaa erityinen. Nätti tyttö.

Myös hygieniasta huolehtiminen on erittäin raskasta. Minä saan edelleen pyyhkiä pyllyn, hiuksien harjaaminen on sellaista, että joka kerta saan nyrkistä. Viimeksi silmälasini meni rikki.

Laitoshoitoon en tyttöä halua. Lapseni on minulle kaikista huolimatta rakas ja sellainen laitoselämä ei ole sitä, mitä lapselleni toivon. Ymmärrän siis tuota äitiä, vaikka itse en samoin tekisikään.

Te, kenellä ei ole autistista lasta, älkää tuomitko. Teillä ei ole hajuakaan, mitä on arki autistisen lapsen kanssa. Hetkeksikään ei voi jättää vahtimatta, koko ajan lasta on valvottava. Ja huomioikaa se, että tätä todella raskasta arkea jatkuu päivästä toiseen, vuorokauden ympäri (meillä ei myöskään nukuta), vuodesta toiseen. Tervetuloa meille kokeilemaan, miltä ko. naisen kengissä tuntuu elää.

Vierailija
197/244 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

204 jatkaa vielä, että jumankekka teitä ketkä olette täällä kovaan ääneen huutelemassa ja moittimassa ko. äitiä puolustelevie viestejä, hävetkää!! Teillä ei ole MITÄÄN HAJUA millaista se arki on, kuten edellisessä viestissä sanoin. Se on TODELLA HELVETIN RASKASTA! Sitä ette voi edes kuvitella, ellei teillä satu olemaan autistista lasta. Enkä nyt puhu mistään aspergereista, vaan kunnon autistisista.

Törkeää, että isä on lähtenyt lompsimaan ja jättänyt kaiken vastuun lapsen hoidosta yksin äidille. Sitten kehtaa vaatia korvauksia. Eri asia olisi, jos isä olisi ollut omaishoitaja ja äiti olisi tappanut lapsen. Sitten isä voisi korvauksia pyytää. Tuo on suorastaan hävytöntä isältä, toivottavasti mokoma paskakasa saa vielä ansionsa mukaan.

Vierailija
198/244 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PekkaJärvinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöksesi on säälittävää. Oletko ikinä ollut itsemurhan partaalla? Olet kokematon luuseri mitä elämään tulee. Jos elämäsi ei olisi ruusuilla tanssimista saattaisit hyvinkin ymmärtää itsemurhan halun. Jos olet autisti lapsi niin uskoakseni sinulla on oikeus tappaa itsesi.

Oikeus totesi, että tässä oli kyse murhasta, eikä itsemurhasta. Eipä sekoitella käsitteitä tahallisesti. Äiti tappoi poikansa ja piste.

Vierailija
199/244 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

204 jatkaa vielä, että jumankekka teitä ketkä olette täällä kovaan ääneen huutelemassa ja moittimassa ko. äitiä puolustelevie viestejä, hävetkää!! Teillä ei ole MITÄÄN HAJUA millaista se arki on, kuten edellisessä viestissä sanoin. Se on TODELLA HELVETIN RASKASTA! Sitä ette voi edes kuvitella, ellei teillä satu olemaan autistista lasta. Enkä nyt puhu mistään aspergereista, vaan kunnon autistisista.

Törkeää, että isä on lähtenyt lompsimaan ja jättänyt kaiken vastuun lapsen hoidosta yksin äidille. Sitten kehtaa vaatia korvauksia. Eri asia olisi, jos isä olisi ollut omaishoitaja ja äiti olisi tappanut lapsen. Sitten isä voisi korvauksia pyytää. Tuo on suorastaan hävytöntä isältä, toivottavasti mokoma paskakasa saa vielä ansionsa mukaan.

Tottakai jokainen tajuaa, että vammaisen vanhemman elämä on raskasta, mutta se ei oikeuta millään tavalla murhaan. Siitähän tässä on kyse. Hakekaa mieluummin apua, kun alatte itse eliminoimaan lapsianne, Herra paratkoon. Sinä voit ja saat ymmärtää tuota murhaaja-äitiä, mutta älä pakota meitä muita ymmärtämään. Murhaa ei pidä, eikä ole pakko ymmärtää. Naapuri ja tuttuni hoiti vaikeasti vammaista lastaan kotona n. 70 vuotiaaksi. Nyt tyttö on laitoksessa. On iso perhe heilläkin, kaksi sairasta lasta, toinen down-poika kuoli auto-onnettomuudessa. Siinä perheessä huokui rakkaus ja kunnioitus näitä vammaisia kohtaan. Hattu nousi monta kertaa.

Vierailija
200/244 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain tasolla mä ymmärrän kuvion.

Onko äiti ollut vastuussa pojasta yksin, hän on sairastunut ja kokenut ettei kykene enää huolehtimaan eikä ketään muutakaan ole? Eihän tuo terve ajattelutapa ole.

Oijoijoi. Tällaisten kommenttien kohdalla pitää hälytyskellojen kalkattaa. Taas selitellään ja haetaan ymmärrystä törkeään tekoon ja vain, koska tekijä on nainen. Miesten kohdalla ei menisi läpi.

Järkyttävä oli teko, mutta järkyttävää on myös tämä sukupuolittunut suhtautuminen väkivaltaan. Nainen on lähtökotaisesti hyvä ja viaton, joka sortuu julmuuksiinkin vain olosuhteiden uhrina.

Mies taas on jo syntyessään sika, jonka väkivalta- ja raiskausvietti vain odottaa toteutumistaan.

Hyi stana mitä seksismiä.