Tiimalasit. Miten te pukeudutte ja mistä ostatte vaatteenne? Apua.
Tuntuu että kaikki Lindexin ja HM:n ja Rilsin ja vastaavien vaatteet on tehty omenavartalolle tai muuten tasapaksulle hävittämään vyötäröä vain lisää. Miten tiimalasi voisi pukeutua, että vartalon kiva muoto näkyisi eikä häviäisi säkin sisälle? Näytän läskiltä omenoiden vaatteissa, mutta hyvin istuvissa vaatteissa hoikalta.. Mistä nykyään saisi tiimalasille vaatteita, onko joku merkki josta kannattaisi aloittaa etsiminen? Pk-seudulla. Olen esim. kietaisupaitoja etsinyt nyt vuoden löytämättä yhtään kappaletta kaupoista..
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Mittani on 88-68-97.
Minä pukeudun farkkuihin ja neuleisiin. Ei ole ongelmia. Ketjuliikkeistä löydän sopivia vaatteita, vaikka kaiken lisäksi olen lyhyt.
Neulemekkoja olen myös ostanut esim. Espritiltä. Ei peitä muotoja kun on laskeutuvaa materiaalia.
Sinä olet ihan normaalissa mitoissa oleva tiimalasi. Ei tietenkään ole ongelmia.
Terv. 177 cm, 100-74-102
Vierailija kirjoitti:
Asos ja sen oma Curve-mallisto, juhlamekkoja olen tilannut Asokselta Chi Chi Curve -mallistosta. Esim. mekkoja selatessa voi valita A-line tai Skater -malliset mekot.
Googlasin asoksen curven. Sehän on plus size mallisto. Koot alkavat vasta nro 16 (eli koosta 44) Roikkuu päällä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ite kehtaa kulkea pelkässä istuvassa trikoossa. Suomalaiset niin naiset kuin miehet jää toljottaan tissejä. Ulkomailla ei näin käy. Noi linkkien vaatteet on ihania, mut aavistuksen liian kurvit paljastavaa.
Siksi on aina joku neule, jakku tai jotain. Sit taas joku kokee, et luulet sä olevas jotain. Vaikeaa..
Osta pykälää isompaa trikoota, niin se ei ole makkarankuori. Tai parempilaatuista eli paksumpaa.
Isommassa hartiat menee yli tai sitten ollaankin siinä säkkimallissa, jossa vaate jatkaa rintakehän jälkeen matkaa etuviistoon ja näytät tisseinesi kuin oisit raskaana.
Ilmeisesti x-vartaloisia on vain 8% naisista nykyään. siksi ei maksa vaivaa tehdä niille vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittani on 88-68-97.
Minä pukeudun farkkuihin ja neuleisiin. Ei ole ongelmia. Ketjuliikkeistä löydän sopivia vaatteita, vaikka kaiken lisäksi olen lyhyt.
Neulemekkoja olen myös ostanut esim. Espritiltä. Ei peitä muotoja kun on laskeutuvaa materiaalia.
Sinä olet ihan normaalissa mitoissa oleva tiimalasi. Ei tietenkään ole ongelmia.
Terv. 177 cm, 100-74-102
Nimenomaan näin. Tuo edeltävä ei ole tiimalasi, vaan normaali vartaloinen.
Mitä järkeä on sanoa että tiimalasi on naisen ihannevartalo ja jos sellaisen sitten omaa niin ei löydy päälle kuin säkkejä jotka piilottaa sen figuurin?
Vierailija kirjoitti:
Voi apua
kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä edes saa muka jotain 70 G rintsikoita?? pakko ostaa usein 75 D , koska se on kaupassa olevista vähiten huono.
Rintaliivikaupasta tai netistä.
Itse käytän kokoa 75 H tai I, merkistä ja mallista riippuen. Mutta kyllä hyvästä liikkeestä löytää pienemmilläkin ympärysmitoilla isoja kokoja.
Esim. Lumingerien valikoimista löytyy hyvinkin kohtuuhintaisia ja kauniita liivejä isommassa koossa. Laatu ei aina ole ihan paras, mutta käyttökelpoisia rintsikoita sieltä löytää. Ja toisinaan laatukin yllättää positiivisesti. Jopa hyvät sporttiliivit olen sieltä onnistunut löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua
Ja joku vielä ottaa silikonit. Ei tiedä mihin ryhtyy.
Mulla on vyötärö 70 ja lantio 112 ja vieläpä pyöreähkö takapuoli, ei sellainen littanan lattana ollenkaan. Housujen etsiminen on yhtä painajaista. Kun peppu ja lantio mahtuu ja istuu niiden kohdalta hyvin, lähes poikkeuksetta vyötärön kohdalle mahtuisi yksi potkupallo housujen alle.
Your Facelta sai vielä 10 vuotta sitten, mutta nykyään nekin on kaavotettu tasapaksuille.
Jos on pieni ja siro, niin kannattaa kokeilla vintage-vaatteita. Esimerkiksi 1950-luvun vaatteissa on tyypillisesti kokoa-paria pienempi vyötärönympärys kuin rinnan- ja lantionympärys. Plussana myös kankaiden, leikkausten ja ompelun laadukkuus sekä tyylikkyys, mikäli sattuu tykkäämään klassisesta tyylistä.
t. 90-62-90
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittani on 88-68-97.
Terv. 177 cm, 100-74-102
Nimenomaan näin. Tuo edeltävä ei ole tiimalasi, vaan normaali vartaloinen.
Farkut ja neuleet toimii kuitenkin tiimalasillekin. Vaikka se farkkujen löytäminen on yleensä tuskallisen vaikeaa.
Itse suosin arkipukeutumisessa farkkuja, t-paitaa ja neuletakkia. Vähän tylsä joo, mutta ei kiinnitä liikaa huomiota ;)
(165 cm, 108-78-112)
Tämä vartalo on kyllä vihonviimeinen ja inhoan tätä. Joka puolelta löytyy sitä kurvia ja se vituttaa. Jopa jalkapöytä on kaareva niin etteivät tasapohjakengät sovi. Juuri eilen kävelin salille ja laitoin jalkaa uudet ulkoiluhousut jotka ovat jäykkää kangasta niin kyllä kirosin matkalla kun reisistä kiristi joka askeleella ja vyötäröltä kuroutuivat alas kun se jäi löysäksi.
Tykkään käydä salilla ja tehdä isoilla painoilla ja se on vihonviimeistä kun reidet pakusnee entisestään. Samoin hartioista näyttää tosi helposti bodarilta vaikka on nainen.
Vaikeaa on. Kun olen kaikenlisäksi lyhyt (158 cm) ja mulla on urheilijana lihaksikas ja taaksepäin ulkoneva "räystäsperä", on pukeutuminen todella vaikeaa. Esim. mekot ja pidemmät takit eivät juuri koskaan istu päälle, vaan selkään takapuolen yläpuolelle jää tyhjä, lepattava kangaspussi. Jos kauluspaita on yläkropasta sopiva, se lepattaa vyötäröltä jne. Mulla on urheilijana myös tosi paljon rintakehää, joten monet kietaisumekot eivät näytä kivoilta päällä, kun ne soivat rintakehän kohdalta, vaikka olen aika pienirintainen.
Mulle onneksi sopivat joustavat pillimalliset housut ihan hyvin, joten niitä pystyn käyttämään. Yläosia ei löydy sitten millään...käytänkin yleensä pidempää t-paitaa ja neuletakkia. Siistimpi pukeutuminen (business-look tai juhlapukeutuminen) on ihan hirveän vaikeaa. Lyhyet jakut onneksi istuvat yleensä päälle, mutta olisi kiva, jos niiden kanssa voisi laittaa jotain muutakin kuin mustat pillihousut...
En ole tiimalasi vaan ylä- ja alavartalo ovat eri paria. Kaikki housut, jotka istuvat reisistä, ovat aivan liian suuret lantio/vyötärö alueelta.. todella ärsyttävää kun housut putoavat ilman vyötä ja selässä on joko tyhjä rako housujen ja selän välissä tai housut pitää vyön kanssa taittaa vekille. Räyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittani ovat siis lantio 108, vyötärö 69 ja E-kupin tissit. Bmi 23. Luulen että pitäisi olla noita kietaisumalleja, koska sopivia leikkauksia voi olla vaikea löytää :( . Onko kukaan löytänyt viimeaikoina mistään kietaisupaitoja? Menisin heti ostamaan, jos olisi. Ap.
Noilla mitoilla olet enemmänkin päärynä? Rinnanympäryksen tulisi olla samaa luokkaa lantion kanssa ollakseen tiimalasi.
Olen tiimalasi, rinnanympärys on sama kuin lantio. ja lisäksi vielä hartiat silleen leveät, että ne näyttää edestä samanlevyisiltä kuin lantioni. Ap.
No sitten rintsikkakokosi on väärä.
Ok. Milleen väärä? Voi ollakin kyllä. Mihin suuntaan minun pitäisi sitä muuttaa?
Mikä on rinnanalusmittasi? Jos se on noin 70-75 ja rinnanympärysmitta 108 on kirjainkokosi huimasti isompi kuin E. Miten nykyiset rintsikkasi istuvat päällesi?
Rinnanalus on noin 73 (tykkään ostaa kireämmät mielummin eli 70, 75 olisi liian iso kun vähänkin venyisi vaikka tiukimpaan hakaseen laittaisi). Nykyiset rintsikat istuvat huonosti, kun kumartuu niin tissit meinaa "pulpahtaa" ulos niistä kupeista. Mutta on stokkan myyjän minulle valitsema koko.
No joku stokkan myyjä voi olla ihan pihalla miten rintsikoiden tulee istua päällä, että en luottaisi liikaa niihin. Sama jopa alusvaateliikkeiden myyjien kanssa. Useamman kerran olen joutunut itse neuvomaan alusvaateliikkeen myyjää kun olen ostamassa liivejä.
Liian pieni kuppikoko jos meinaa pulpahtaa ulos!
Eikö siis todella tavallisista kaupoista löydy vaatteita x-vartalolle? Oikeastaan kaikki täällä kirjoittaa että osta nettikaupasta. Andiata on hyvä merkki ja sieltä löytyy, mutta liian kallis ikävä kyllä. Olisin siis tänään mennyt töiden jälkeen Helsingin keskustaan vaateostoksille, jos olisi tiedossa joku kauppa josta voisi aika varmuudella löytää. Ap.