Tiimalasit. Miten te pukeudutte ja mistä ostatte vaatteenne? Apua.
Tuntuu että kaikki Lindexin ja HM:n ja Rilsin ja vastaavien vaatteet on tehty omenavartalolle tai muuten tasapaksulle hävittämään vyötäröä vain lisää. Miten tiimalasi voisi pukeutua, että vartalon kiva muoto näkyisi eikä häviäisi säkin sisälle? Näytän läskiltä omenoiden vaatteissa, mutta hyvin istuvissa vaatteissa hoikalta.. Mistä nykyään saisi tiimalasille vaatteita, onko joku merkki josta kannattaisi aloittaa etsiminen? Pk-seudulla. Olen esim. kietaisupaitoja etsinyt nyt vuoden löytämättä yhtään kappaletta kaupoista..
Kommentit (89)
Olen kohtalontoveri, enkä ole ikinä eläissäni saanut vielä kokea, miltä tuntuu pitää yllään vaatekappaletta, joka sopii. Tai no, jotkut sukat ovat kyllä sopineet jalkaan, mutta siinä se.
170/53/A70 vyötärö 67 tiimalasi mangosta löytyy aivan upeasti istuvia vaatteita!! Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Asos ja sen oma Curve-mallisto, juhlamekkoja olen tilannut Asokselta Chi Chi Curve -mallistosta. Esim. mekkoja selatessa voi valita A-line tai Skater -malliset mekot.
Asosin Curve on pluskoon mallisto (eikä kurvikkkaiden mallisto). Ei se hoikalle tiimalasille sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asos ja sen oma Curve-mallisto, juhlamekkoja olen tilannut Asokselta Chi Chi Curve -mallistosta. Esim. mekkoja selatessa voi valita A-line tai Skater -malliset mekot.
Asosin Curve on pluskoon mallisto (eikä kurvikkkaiden mallisto). Ei se hoikalle tiimalasille sovi.
Ei kyllä näyttänyt olevan kurvikkaille ylipainoisillekaan. Ihan kamalaa puolijoukkuetelttaa taas joka lähtöön.
Ralph Laurenin Lauren mallisto sopii kurvikkaalle aika hyvin. Tykkään erityisesti merkin trikoomekoista, ovat paksua siistiä kangasta, joka ei nyppyynny ja esim. sukkahousun rajat eivät näy läpi. Suurin osa mekoista on vyötäröltä selvästi kapeampia joten vyötärö tulee kauniisti esiin. Ovat tietysti hintavampia kuin halvoissa ketjuliikkeissä, mutta mun mielestä ihan tutustumisen arvoisia.
Täällä yksi tiimalasi myös, 165/58
Lantion ympärysmitta 106cm
Vyötärö 68 cm
Rintojen ympärysmitta 89cm, c-kuppi
Mutta hartiat yli 110cm
Minä käytän hameita ja mekkoja. Aina pitää olla korkeavyötäröisiä hameita. Lempiasussani on esim perustrikoopaita ja korkeavyötäröiben hame, paita hameen alla tai korkeavyötäröiben kynähame löysemmän paidan kanssa, paita taas hameen alla.
Desigualin vaatteissa on aika hyvin huomioitu naiselliset kurvit ja ne on suunniteltukin naisellisen näköisiksi.
Suurin ongelma on itselläni usein puserot ja paidat, eli vyötärö ja tissit eivät sovi samaan vaatteeseen. Ratkaisu on usein mahdollisimman joustava kangas ja trikootyyppinen materiaali (esim Rosemunden silkkitopit ja jotkut muut löydöt) joka ryhdistyy jakulla. Housuissa korkeavyötäröiset housut ovat usein niitä, joissa on huomioitu paremmin lantion ja vyötärön ero.
Mutta kyllä HM:llä on parempi mahis löytää tiimalasille vaatteita kuin vaikka Esprit tai Your Face, jotka sopivat parhaiten rinnattomille tai ainakin vyötäröttömille.
dropp myy tiimalasi vaatteita Helsingissä
Kietaisupaitoja ei tosiaan ole löytänyt tavallisista vaatekaupoista enää vuosiin. Ovat lähes ainoita paitoja, jotka itselleni istuvat, vyötärö on kokoa 38 ja rinnanympärys kokoa 44/46. Jos ap on tänään shoppaamassa Helsingissä niin vinkkinä: tanssi- ja balettiliikkeistä olen yllättäen löytänyt näiden kietaisupaitojen ohella muutenkin istuvia paitoja, kuten tämän: https://www.piruetti.fi/tanssi-ja-baletti/tanssi/tanssipaidat/so-danca-…
Tsemiä ostoskierrokselle!