Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiimalasit. Miten te pukeudutte ja mistä ostatte vaatteenne? Apua.

Vierailija
01.02.2017 |

Tuntuu että kaikki Lindexin ja HM:n ja Rilsin ja vastaavien vaatteet on tehty omenavartalolle tai muuten tasapaksulle hävittämään vyötäröä vain lisää. Miten tiimalasi voisi pukeutua, että vartalon kiva muoto näkyisi eikä häviäisi säkin sisälle? Näytän läskiltä omenoiden vaatteissa, mutta hyvin istuvissa vaatteissa hoikalta.. Mistä nykyään saisi tiimalasille vaatteita, onko joku merkki josta kannattaisi aloittaa etsiminen? Pk-seudulla. Olen esim. kietaisupaitoja etsinyt nyt vuoden löytämättä yhtään kappaletta kaupoista..

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tiimalasi; pukeudun esim joustaviin makkarankuorimekkoihin ja paksuihin sukkiksiin talvella. Huomasin myös että vyötärölle jäävä yläosa ja skater-mallinen hame, jonka vyötärö tulee suht korkealle sopii tiimalasille. Myös haalarit, siis sellaset tyylikkäät, sopii X-vartalolle.

Pahinta on just joku jakku joka päättyy just lantion leveimpään kohtaan! Hyi

T bmi 23

Vierailija
22/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan paljon netistä. En jaksa lähteä kauppoihin haeskelemaan tyhjää.

esim.  www.zalando.fi/kietaisumekot/naiset-vaatteet/anna-field/ 

Merkillä on paljon kietaisutyylisiä trikoomekkoja. Olen ollut tyytyväinen merkin hinta/laatusuhteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tiimalasi, joka myös turhautuu välillä vaatekaupoilla. Kauluspaidat on vaikeinpia, napit irvistää rinnoista vaikka muuten on oikea koko... eipä mulla parempaa niksiä kuin just noi kietaisuvaatteet, joustavat materiaalit ja mekot, joissa on vyötäröllä vyö tai nauha. Mä en käytä juuri lainkaan housuja. Mekot, neuletakit ja paksut sukkahousut ovat mun pukeutumisen kulmakiviä näin talvisin. Vaatemerkeissä suosin mm. Espritiä ja Noa Noaa, niissä on usein riittävästi tilaa rinnoille. Zaran vaatteet ovat ihan toivottomia, ne on tehty just sellaisille I-muotoisille pitkuloille.

Vierailija
24/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tiimalasi; pukeudun esim joustaviin makkarankuorimekkoihin ja paksuihin sukkiksiin talvella. Huomasin myös että vyötärölle jäävä yläosa ja skater-mallinen hame, jonka vyötärö tulee suht korkealle sopii tiimalasille. Myös haalarit, siis sellaset tyylikkäät, sopii X-vartalolle.

Pahinta on just joku jakku joka päättyy just lantion leveimpään kohtaan! Hyi

T bmi 23

Mun mielestäni se että jakku päättyy leveimpään kohtaan, ei ole paha jos jakku muuten istuu oikein; siinä on slimmattu vyötärö ja selän pituus on kohillaan. 

Joku laatikkomallinen jakku olisi kauhea.

Vierailija
25/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittani ovat siis lantio 108, vyötärö 69 ja E-kupin tissit.  Bmi 23. Luulen että pitäisi olla noita kietaisumalleja, koska sopivia leikkauksia voi olla vaikea löytää :( . Onko kukaan löytänyt viimeaikoina mistään kietaisupaitoja? Menisin heti ostamaan, jos olisi. Ap. 

Kirpparilta löytää nää kaupoista kadonneet kamat 

Vierailija
26/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittani ovat siis lantio 108, vyötärö 69 ja E-kupin tissit.  Bmi 23. Luulen että pitäisi olla noita kietaisumalleja, koska sopivia leikkauksia voi olla vaikea löytää :( . Onko kukaan löytänyt viimeaikoina mistään kietaisupaitoja? Menisin heti ostamaan, jos olisi. Ap. 

Noilla mitoilla olet enemmänkin päärynä? Rinnanympäryksen tulisi olla samaa luokkaa lantion kanssa ollakseen tiimalasi.

Vierailija
27/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tiimalasi ja kaiken lisäksi vielä lyhyt (156). Tilaan vaatteeni ulkomailta. Esim. Boden sopii yleensä tiimalasille ja sieltä saa vaatteet myös lyhyelle mitoitettuna (on siellä myös normipitkien ja pitkien mitoitus).

Suomen markkinat ovat niin pienet, että valikoima mitoituksessa on suppea. Mark & Spencer esim. valmistaa vaatteita lyhyellä mitoituksella, mutta niitä ei tuoda Suomeen (koska kysyntä on liian pientä).

Vierailija
28/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla mitoilla olet enemmänkin päärynä? Rinnanympäryksen tulisi olla samaa luokkaa lantion kanssa ollakseen tiimalasi.

Olen tiimalasi, rinnanympärys on sama kuin lantio. ja lisäksi vielä hartiat silleen leveät, että ne näyttää edestä samanlevyisiltä kuin lantioni. Ap.

Vierailija
29/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset bisnesvaatteita, suomalainen Andiata on hintansa arvoinen tuttavuus.

Mekot käyvät tiimalasille aina. Vyöt ja kaula-aukot saavat olla näyttäviä (en tarkoita tissivaon paljastelua). Jos löydät hyvin leikatun paitapuseron, osta saman tien kaksi ja yhdistä a-linjaiseen hameeseen. Trikoo on helppo valinta, mutta panosta laadukkaaseen sellaiseen.

Karta pillihousuja ja isoja paitoja, niin kuin teetkin.

T. Tiimalasi minäkin, tosin menossa kohti pehmeää suoraa.

Vierailija
30/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tiimalasi, rinnanympärys on sama kuin lantio. ja lisäksi vielä hartiat silleen leveät, että ne näyttää edestä samanlevyisiltä kuin lantioni. Ap.

No sitten rintsikkakokosi on väärä.

Vierailija
31/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä päärynäisyydestä, mikähän mahtaa olla mitta rinnan alta? Mulla on 85/E-kupin tissit ja rinnanympärys on sama kuin lantionympärys eli 114cm, vyötärö 85cm. t. se ylipainoinen tiimalasi

Vierailija
32/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole oikea tiimalasi tai x. Mulla on liian mitätön vyötärö siihen mutta tykkään pukeutua niin että vyötärö korostuu "kevyesti". Näin saan luotua hoikemman vaikutelman kuin pukeutumalla tasapaksuun löysään säkkiin. Vyöllä kuromalla tätä vaikutelmaa ei saa vaan vaatteen täytyy olla leikattu oikein.

Mutta mulla myös useampi Anna Fieldin trikoomekko, Bodenin vaatteita, jotain Mark&Spencerilta.

Vierailija
33/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Milleen väärä? Voi ollakin kyllä. Mihin suuntaan minun pitäisi sitä muuttaa?

Vierailija
34/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai BMI.

Vierailija
35/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tiimalasihan on sama kuin x-vartalo. hartiat ja lantio on samanlevyisen edestä/takaa. voi olla isot tai pienet tissit. 

Vierailija
36/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Milleen väärä? Voi ollakin kyllä. Mihin suuntaan minun pitäisi sitä muuttaa?

https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

Vierailija
37/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tiimalaseja. Kyllä panisin.

Vierailija
38/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vieläkin on vaikeaa löytää tiimalasivartalolle vaatteita, mutta tämä aika on ihanaa verrattuna 80- ja 90-lukuihin! Olin silloin aivan epätoivoinen ja tein tai teetin vähintäänkin juhlavaatteeni. 

Olen jo viiskymppinen, mutta ostan nuorten paikoista vaatteeni suurelta osin. 

Vierailija
39/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt neulemekkoja, ne ovat siistejä ja venyvät ja antavat periksi sieltä mistä pitää, mutta tuovat myös vyötärön esille. Esim. Henry Lloyd ja Malene Birger.

Vierailija
40/89 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

minulla kyllä ainakin rintsikoiden koko vaihtelee jkv merkistä toiseen.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme