Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt saa riittää sheivauksessa syntyvät punaiset näppylät! Mikä avuksi?

Vierailija
30.01.2017 |

Noniin nyt kaipaan viimeisiä vinkkejä, miten estää punaisten näppylöiden syntyminen alapään sheivauksessa?

On kokeiltu sheivata käyttäen saippuaa, partavaahtoa, rfsu:n sheivausgeeliä, sebamedin hellävaraista saippuaa, ilman mitään ja jopa hoitoaineellakin koitin kerran ajatellen, että ehkä sillä meno olis tarpeeksi liukuvaa.

Etukäteen ja jälkikäteen kokeiltu kuorintaa, rasvausta mm. Käsirasvalla, kasvorasvalla, aloe veralla, bepanthenilla, sinkkivoiteella, rfsu:n siihen tarkoitetuilla geeleillä ja voiteilla, kortisonilla ym mitä nyt olen keksinyt ja tietysti ilman mitään rasvausta.
Näiden kaikkien aineiden läträämisen lisäksi on tottakai kokeiltu kaikki mahdolliset sheiverit, niin naisten kuin miesten sheivereistä muutamista euroista parikymppiä maksavaan sheiveriin.

Ja ei, mikään ei auta! Joka helvetin kerta toosa näyttää seuraavana päivänä siltä, että siihen on iskenyt joku maailman luokan rutto. Ei ole mitään muutamaa pikkunäppyä siellä täällä vaan lähes reiteen asti ulottuva punaisten, kutiavien näppylöiden armeija. Jotkut näyttää finneiltäkin.

Tämän seurauksena ei pysty sheiveriä vilauttamaan pariin viikkoon, näpyt helottaa viikon punaisenaan, kunnes alkavat kadota ja iho alkaa rauhoittua. Olen kokeillut pitää kuukausien taukoa sheivauksesta, jos se auttaisi ja vuorostaan yrittänyt sheivata viikon/kahden välein, josko iho siten tottuisi.
Mutta ei, mulla alkaa keinot loppua.
Voishan sitä antaa turrin kasvaa vaan, mutta ikäväkseni en itsekään tykkää karvoituksesta, eikä oikein tuntemani miehetkään.

Löytyykö täältä vielä vinkkiä, millä minäkin saisin nauttia kauniista karvattomasta alapäästä eikä tarvitsisi suunnitella seksikertoja?
Onko muilla näin herkkä hipiä? Oletteko keksineet ratkaisua? Kainalotkin on herkät, mutta ne kestää kyllä sheivauksen pari kertaa viikossa ilman näppylöitä..

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saksin vaimon alapään karvat nätisti. Niin se on hänelle helpompaa ja kivuttomampaa.

Vierailija
62/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oma syysi kirjoitti:

kai sitten näppylät häiritsevät sua vähemmän kuin ne karvat

Niin sitä voisi luulla.

Mutta joka kerta ajattelen, että ehkä tällä kertaa ei tule näppylöitä tai ainakin onnistun vähän paremmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas terä. En ota aina uutta mutta pesen käytön jälkeen ja ennen käyttöä lillutan käsidesissä. Sit lämmin suihku/sauna, niin että karvat pehmenee. Pesu, sheivaus ja käsidesiä perään. Sitten makoilen sängyssä jalat koukussa ja haarat levällään, kunnes iho on täysin kuivunut, jonka jälkeen ohuet, löysät housut jalkaan, jotka eivät hierrä tai hiosta, ei alushousuja. Älytön näytös, mutta muuten tulee näppyjä.

Vierailija
64/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin alakerran käsittelyn kokonaan.

Olen tumma ja tuuheatukkainen ja sitä karvaa sitten kasvaa tuuheana kaikkialla muuallakin.

Mulla on myös herkkä iho ja bikinirajojen ajelu oli tuskaa, ihottumaa, näppylöitä, punoitusta, kutinaa. Ja kokeilin kyllä myös kaikkea, tulos oli aina sama.

Joten nyt alakertani on luonnontilassa ja iho kiittää.

Ymmärrän kyllä Ap:n tuskan ja sen, että mulle tämä luonnontila on ollut helppo ratkaisu kun olen jo nelikymppinen ja miestäni eivät karvat hetkauta suuntaan tai toiseen.

Nuorempana ajoittain taistelin karvoitustani vastaan, mutta silloinkin oli usein jätettävä luonnontilaan. Silloinkin olin onnekas, että pitkään asuin maassa, jossa tummat tuuheat hiukset ja vastaava karvoitus eivät ole mitään ihmeteltävää niin kuin Suomessa.

Vierailija
65/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://boombo.biz/en/uploads/posts/2022-09/1662536402_6-boombo-biz-p-h… Katos nyt miten nättiä on luonnollinen karvoitus. Eihän paljaaksi ajetussa ole mitään tarkastelemista edes

Vierailija
66/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho kannattaa kuoria ennen sheivausta. Itse laitan yöksi kemiallisesti kuorivan voiteen ohuelti,esim apteekista Calmuril ( maitohappoa+ ureaa) + päälle lisää kosteusvoidetta.

Sitten aamulla kunnon vaahdotus pesunesteellä ja terävällä höylällä sheivaus. Sitten kevyttä kosteusvoidetta.

Jos ei kuori ja kosteutta ihoa, tulee helpommin näppyjä.

Vierailija
67/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoalueita, joilta on leikannut suojakarvat poisa, ei aknnat apäästää hinkkaamaan tosiiaan, eli tästä lähtien kannattaa kävellä jalat haarallaan kuin lappalainen hämähäkki siihin saakki että kitkaa vähentävät karvat karvavat takaisin. muuta neuvoa ei ole

Vierailija
68/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä välillä sivistynyt paikat jopa posliiniksi. Kysyin mieheltäni mistä hän tykkäsi eniten, kuulemma paras on juuri posliini. Kysyin häneltä voisiko hänkin sheivata pallit sileiksi, ja muutenkin siistiä karvoituksen mutta ei toki posliiniksi. Ei kuulemma jaksa .

No itsekin sitten varmaan lopetan. Olkoon sitten vaan puska.

Vierailija
69/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilointi

Aloitin säärien, sitten kainaloiden ja nyt alapää.

Sääret riittää enää max kerran kk, kainalot 2 krt, mutta alapäätä tarvii epiloida jopa 3 krt viikossa.

Johtuu ihan kipukynnyksestä, nyt vasta oon tottunut vikaan.

Vierailija
70/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kosmetologi myi sellaista nestemäistä ainetta lasipullossa, jota sivelin näppyihin. Auttoi, ilmeisesti jotain bakteereja tappavaa.

minkä nimistä?

teepuuöjyä?

Se oli lasipullossa, tuoksui antiseptiseltä. Epäilen, että oli tehnyt antiseptisen nesteen, jossa oli antibioottia jossain muodossa. Yhdistellyt jotain lääkeaineita. Ei tietysti sanonut, mitä pullossa oli. Hän oli jollain rohtokurssilla yliopistossa.

Vierailija
71/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppykalkkuna 🤮

Vierailija
72/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kosmetologi myi sellaista nestemäistä ainetta lasipullossa, jota sivelin näppyihin. Auttoi, ilmeisesti jotain bakteereja tappavaa.

minkä nimistä?

teepuuöjyä?

Se oli lasipullossa, tuoksui antiseptiseltä. Epäilen, että oli tehnyt antiseptisen nesteen, jossa oli antibioottia jossain muodossa. Yhdistellyt jotain lääkeaineita. Ei tietysti sanonut, mitä pullossa oli. Hän oli jollain rohtokurssilla yliopistossa.

Tää olisi hyvä bisnes sairaanhoitajalle, joka tietää antiseptisista mömmöistä. Noita voisi myydä hoitavana kosmetiikkana. Jos ei siis sotke lääkkeiden nimiä tuohon.

Vierailija
73/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen aine on kuin Dalacin, auttaa ruusufinneihin jne. Siinä liuoksessa on antibioottia. Eli on lääkärin määräämä. Mulle määräsi digilääkäri. Sivellääm iholle monta kertaa päivässä. Nitistää bakteerit.

Vierailija
74/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimafucort, sibifucort ja hydrocortison. Noita saa reseptittä apteekista.

Dalacin lääkärin määräämänä.

Vierailija
75/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe muuten tarvetta alapääkarvojen ajeluun, mutta karvoja kasvaa sen verran laajalla alueella, että pakko ajella jos aikoo käyttää uikkareita. Aargh! Olen kyllä miettinyt jonkun lahkeellisen uikkarin hankintaa, jolloin ongelma ratkeaisi sillä, mutta en ole ainakaan vielä löytänyt mieleistä. Tai jos ostaisi suoraan burkinin niin ei tarvitsisi ajella sääriäkään. 🤔 (Paitsi että säärikarvojen ajelu ei ole mulle ongelma ja ne poistan ihan jo itseni takia kun en tykkää mustista karheista karvoistani.)

Joo ja siis näppyjä tulee ja iho ärtyy ja siksi tuo alapääkarvojen ajelu onkin niin ikävää.

Vierailija
76/82 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen aine on kuin Dalacin, auttaa ruusufinneihin jne. Siinä liuoksessa on antibioottia. Eli on lääkärin määräämä. Mulle määräsi digilääkäri. Sivellääm iholle monta kertaa päivässä. Nitistää bakteerit.

Mutta tuo ei ole jatkuvaan käyttöön.

Oon käyttänyt totakin sheivauksen kaverina ja silti tulee näppylöitä.

Vierailija
77/82 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://iholoisto.fi/products/iholoisto%E2%84%A2-ihokarvan-poistaja

TÄMÄ AUTTAA!

Tämä on pelastanut minut samalta ongelmalta!

On erittäin toimiva, eikä ollut pahan hintainen!

Vierailija
78/82 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ AUTTAA!!

https://iholoisto.fi/products/iholoisto%E2%84%A2-ihokarvan-poistaja

Minulla oli pitkän aikaa sama ongelma, mutta tällä lähti jo parin viikon sisällä!

On ehdottomasti rahan arvoinen!

Vierailija
79/82 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa Mieheltä neuvo. Itse toimin näin.

Lopettakaa höylän käyttö, ja ruvetkaa käyttämään laadukkaita pinsettejä.

Itse nypin pinseteillä melkeinpä joka päivä karvat pois kikkelistäni, joskus saatan nyppimisen jälkeen suihkussa sheivata vielä varmuuden vuoksi höylällä, mutta tätä ei välttämättä tarvitse tehdä, vain jos haluat super lopputuloksen ja joku superi sen loppu sensaation ansaitsee. Tarkoitan että höylää voi käyttää vain kerran viikossa, muuten karvat nypitään pinseteillä pois. Tällä tavalla välttää näppylät koska höylää harvemmin ja nyppii useammin.

Tiedän että nyppiminen voi kuulostaa rasittavalta tai aikaa vievältä, mutta se on ainoa vaihtoehto karvattomaan kikkeliin tai pimppiin. Pinsetit irroittavat koko karvan ihosta, joten lopputulos on höylää sileämpi ja pidempi kestoisempi.

Ensimmäinen nyppimis kerta on vaikein ja aikaa vievä operaatio, mutta sen jälkeen rutiininomainen nyppiminen joka päivä tai joka toinen päivä, niin ei siinä 20 minuuttia kauempaa mene niin karvat ovat irronneet.

Kun olet tyytyväinen lopputulokseen, suosittelen rasvaamaan kikkelin tai pimpin Dermosil Extra voiteella.

Näin minä itse toimin, olen 27 vuotias mies ja minulla on täysin karvaton kikkeli joka päivä ilman näppylöitä, ja rasvaus pitää kikkelin terveenä ja kostuneena. Rasvauksen jälkeen myös kikkeli menee pystyyn.

Käyttäkää pinsettejä

Daniel 27

Vierailija
80/82 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sheivaan höylällä ja palleista tulee mukavan sileät ja olo on todella raikas. Kuitenkin seuraavana aamuna jo alkaa kutiava sänki hangata vaatteita vasten ja ärsyttää. Onko kellään mies nyppinyt karvoja pinseteillä tai vahaliuskoilla?? En ole kivesten alueelle uskaltanut vielä vahaliuskaa viedä