Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt saa riittää sheivauksessa syntyvät punaiset näppylät! Mikä avuksi?

Vierailija
30.01.2017 |

Noniin nyt kaipaan viimeisiä vinkkejä, miten estää punaisten näppylöiden syntyminen alapään sheivauksessa?

On kokeiltu sheivata käyttäen saippuaa, partavaahtoa, rfsu:n sheivausgeeliä, sebamedin hellävaraista saippuaa, ilman mitään ja jopa hoitoaineellakin koitin kerran ajatellen, että ehkä sillä meno olis tarpeeksi liukuvaa.

Etukäteen ja jälkikäteen kokeiltu kuorintaa, rasvausta mm. Käsirasvalla, kasvorasvalla, aloe veralla, bepanthenilla, sinkkivoiteella, rfsu:n siihen tarkoitetuilla geeleillä ja voiteilla, kortisonilla ym mitä nyt olen keksinyt ja tietysti ilman mitään rasvausta.
Näiden kaikkien aineiden läträämisen lisäksi on tottakai kokeiltu kaikki mahdolliset sheiverit, niin naisten kuin miesten sheivereistä muutamista euroista parikymppiä maksavaan sheiveriin.

Ja ei, mikään ei auta! Joka helvetin kerta toosa näyttää seuraavana päivänä siltä, että siihen on iskenyt joku maailman luokan rutto. Ei ole mitään muutamaa pikkunäppyä siellä täällä vaan lähes reiteen asti ulottuva punaisten, kutiavien näppylöiden armeija. Jotkut näyttää finneiltäkin.

Tämän seurauksena ei pysty sheiveriä vilauttamaan pariin viikkoon, näpyt helottaa viikon punaisenaan, kunnes alkavat kadota ja iho alkaa rauhoittua. Olen kokeillut pitää kuukausien taukoa sheivauksesta, jos se auttaisi ja vuorostaan yrittänyt sheivata viikon/kahden välein, josko iho siten tottuisi.
Mutta ei, mulla alkaa keinot loppua.
Voishan sitä antaa turrin kasvaa vaan, mutta ikäväkseni en itsekään tykkää karvoituksesta, eikä oikein tuntemani miehetkään.

Löytyykö täältä vielä vinkkiä, millä minäkin saisin nauttia kauniista karvattomasta alapäästä eikä tarvitsisi suunnitella seksikertoja?
Onko muilla näin herkkä hipiä? Oletteko keksineet ratkaisua? Kainalotkin on herkät, mutta ne kestää kyllä sheivauksen pari kertaa viikossa ilman näppylöitä..

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikiniraja karvattomaksi joko pinseteillä nyppien tai itse sokeroiden, muut alapääkarvat koneella parimilliseksi. On siistiä eikä tule punaisia näppyjä.

Vierailija
22/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloweena kirjoitti:

Kokeile sokerointia? Itsellenikin tulee näppyjä siitä tosin joskus... ehkä noin joka 5. Kerta.

Mutta koen sokeroinnin turvallisemmaksi vaihtoehdoksi kun karvojen poiston alakerrasta jollain myrkyllä. Höyläämisestä mulle tuli kans aivan jäätävät näpyt, samoin epiloinnista.

Suosittelen sokerointia.

Tai kuumavahaa kotona. En itse ikinä ajelisi, en tykkää sängestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanha täti (44 vee) enkä koe mitään tarvetta alapään ajeluun. Karvojen lyhentäminen riittää vallan hyvin. Sen sijaan saan herkästi näppyjä kainalokarvoja ajellessani. Minulla tähän on auttanut, kun suihkuttelen iholle ajelun jälkeen haavojen desinfiointiin tarkoitettua, spraypulloon pakattua desinfiointiainetta ja laitan dödön vasta, kun desinfiointiaine on ehtinyt itsekseen kuivua. Uskoisin, että voisi toimia yhtä lailla alapään karvojen ajelussa.

Vierailija
24/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

QUIT SHAVING. Johan ihosi sen kertoo.

Vierailija
25/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon pesu ennen sheivausta ja sheivaus aina uudella terällä. Heti sheivauksen jälkeen ihon sively käsidesillä. Kirvelee,mutta putsaa rikki menneen ihon mikrohaavat. Toista pesu ja desinfiointi 2-4tunnin kuluttua ja illalla ennen nukkumaan menoa. Sama aamulla. Mulla loppui näpyt ja kutina näillä eväillä.

Desinfiointiainetta saa kirvelemättömänäkin Septidin. Mies käyttää sitä samasta syystä parranajon jälkeen partaveden asemasta pienten haavojen tulehduksen estoon.

Vierailija
26/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksilla siistiminen? o_O mulla ainakin karvoja myös nivusissa. En tiedä millaisia karvatyylejä täällä on mutta oon kuvitellut että omani on perus. Karvoja vaan tuossa edessä kolmio eikä nivusissa eikä enää jalkojen välissä.

Eihän sitä siistiksi saa kun ajamalla. Mutta suosittelen myös sokerointia tai vahausta!

Vierailija
27/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos jollain karvojen pois vetely juurineen toimii, mutta minulla se on vielä ajeluakin karseampi vaihtoehto. Karvat kasvaa ihon sisään kun ovat aika hentoisia ja siinä ei sitten niiden pahkuroiden paranteluun riitä viikko eikä kaksikaan. Yhden kesän alussa vahautin kinttuni enkä sen seurauksena käyttänyt kuin pitkiä housuja koko kesän:_(

Vierailija
28/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein helppo apu löytyy kun ostat sitruunan, puristat siitä reilusti mehua koko bimberoosi ja jätät sen rauhassa vaikuttamaan seuraavaan suihkukäyntiisi asti.

Seuraavan suihkukäyntisi jälkeen uusit homman.

Vierailija
29/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivauksen jälkeen huuhtelu kylmällä, varovainen kuivaus ja siihen kummulle dödöä (Osta oma dödö sitä varten). Kuulostaa hullulta mutta mulle tepsi. Jostain internetistä se vinkki on, en tiedä kuinka terveellinen :D

Vierailija
30/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva ratkaisu

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B008RAYBU0/ref_=as_li_tf_tl&tag=wen…

Remington HC5950 Touch Control Hair Clipper

Vierailija
31/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mutta säärissä. Ei auta edes laser. Karvat kasvavat ihon sisälle ja aiheuttavat kutinaa ja tulehtuneita karvatuppia. Lopetin ajelun ja rahan tuhlaamiseen laserhoitoihin.

Mieluummin valitsen karvaiset sääret kuin punaiset ja haavaiset.

Hämmentävin kokemus tulee naisista, miehiä ei karvat haittaa mutta naiset katsovat "vinoon".

Vierailija
32/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni sokeroille. Ei täysin näpytön tapa, mutta paljon vähemmän niitä tulee kuin ajamalla. Eli jos ajamalla tulee 100 näppyä, sokeroimalla tulee 2.

Vierailija
33/82 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mahtavaa, kiitos vinkeistä! Lisääkin saa laittaa jos vielä jotain löytyy.

Pitänee varmaan ensihätään kokeilla sitä desinfioimista. Mites toi sokerointi/vahaus onnistuu kotona? En oo ikinä perehtynyt sen tarkemmin, vaikka kyllä kiinnostais kokeilla. Tai jos tarve vaatii, niin ehkä uskaltautuisin ammattilaisenkin käsittelyyn. Joskus oon kyllä muutamia karvoja nyppinyt pinseteillä, mutta se tekee kyllä niin kipeää, että vähän huolestuttaa toi sokerointi ja vahaus, mut jos ei muu auta niin tottakai kokeilen.

Saksimisesta en niinkään välitä, ennemmin on sit vaikka kunnon turri kun pätkitty terävä sänki :/

Ap

Vierailija
34/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta mulla sama ongelma.

Oisko joku tummakarvaisempi kokeillut karvojen blondausta? Vai onko se intiimialueelle liian myrkyllistä?

Vierailija
35/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli noita nuorena ja siitä lähtien en ole uskoltanut sheivata. Ei kyllä ole tarvettakaan kun on vaaleat haituvat karvat.

Vierailija
36/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon pesu ennen sheivausta ja sheivaus aina uudella terällä. Heti sheivauksen jälkeen ihon sively käsidesillä. Kirvelee,mutta putsaa rikki menneen ihon mikrohaavat. Toista pesu ja desinfiointi 2-4tunnin kuluttua ja illalla ennen nukkumaan menoa. Sama aamulla. Mulla loppui näpyt ja kutina näillä eväillä.

Ja sama parin päivän päästä. Kyllä ihmiset on hulluja.

Vierailija
37/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksilla siistiminen? o_O mulla ainakin karvoja myös nivusissa. En tiedä millaisia karvatyylejä täällä on mutta oon kuvitellut että omani on perus. Karvoja vaan tuossa edessä kolmio eikä nivusissa eikä enää jalkojen välissä.

Eihän sitä siistiksi saa kun ajamalla. Mutta suosittelen myös sokerointia tai vahausta!

Mulla ainakin tuo nivusten alue ei ole ollenkaan niin herkkä. Pystyn hyvin sheivaamaan bikinirajan niin, ettei pikkareista pursua karvoja, mutta jos esim. häpykumpua lähtee ajelemaan, iho ärtyy selkeästi paljon enemmän. Siispä en ajele sieltä, vaan vain sieltä mistä on pakko ja lähinnä kesäisin, kun haluan olla uikkareissa ilman että karvat tursuaa. Muuten riittää saksilla siistiminen. Mitä enemmän ikää kertyy, sitä turhemmalta tuntuu kiduttaa itseään jonkun oudon karvattomuusideaalin takia. Enää en näe sitä edes millään tavalla esteettisenä.

Vierailija
38/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pois jollain keinolla > näppyjä.

Millin sänki > ei näpyn näppyä koskaan.

En erityisen tykkää sängestäkään, mutta mielummin se kuin näpyt.

Vierailija
39/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itselläkin oli joskus, mut nyt ei ole vastaavaa tapahtunut aikoihin. Oletko kenties yli- tai alihygieeninen? Viimeksi lasten isä ajeli partakoneella, josta seurauksena tuli verta vuotava haava (vahinko, koska ei ollut aiemmin) ja itse sheivailin partahöylällä, mutta ei muuta. Kokeile välillä olla myös ilman (alus)housuja. Seksin harrastaminen voi myös lisätä tulehduksen riskiä mikäli kumppani ei huolehdi hygieniastaan.

Vierailija
40/82 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilaattori. Sillä ajan kaikki muutkin karvat.