Nyt saa riittää sheivauksessa syntyvät punaiset näppylät! Mikä avuksi?
Noniin nyt kaipaan viimeisiä vinkkejä, miten estää punaisten näppylöiden syntyminen alapään sheivauksessa?
On kokeiltu sheivata käyttäen saippuaa, partavaahtoa, rfsu:n sheivausgeeliä, sebamedin hellävaraista saippuaa, ilman mitään ja jopa hoitoaineellakin koitin kerran ajatellen, että ehkä sillä meno olis tarpeeksi liukuvaa.
Etukäteen ja jälkikäteen kokeiltu kuorintaa, rasvausta mm. Käsirasvalla, kasvorasvalla, aloe veralla, bepanthenilla, sinkkivoiteella, rfsu:n siihen tarkoitetuilla geeleillä ja voiteilla, kortisonilla ym mitä nyt olen keksinyt ja tietysti ilman mitään rasvausta.
Näiden kaikkien aineiden läträämisen lisäksi on tottakai kokeiltu kaikki mahdolliset sheiverit, niin naisten kuin miesten sheivereistä muutamista euroista parikymppiä maksavaan sheiveriin.
Ja ei, mikään ei auta! Joka helvetin kerta toosa näyttää seuraavana päivänä siltä, että siihen on iskenyt joku maailman luokan rutto. Ei ole mitään muutamaa pikkunäppyä siellä täällä vaan lähes reiteen asti ulottuva punaisten, kutiavien näppylöiden armeija. Jotkut näyttää finneiltäkin.
Tämän seurauksena ei pysty sheiveriä vilauttamaan pariin viikkoon, näpyt helottaa viikon punaisenaan, kunnes alkavat kadota ja iho alkaa rauhoittua. Olen kokeillut pitää kuukausien taukoa sheivauksesta, jos se auttaisi ja vuorostaan yrittänyt sheivata viikon/kahden välein, josko iho siten tottuisi.
Mutta ei, mulla alkaa keinot loppua.
Voishan sitä antaa turrin kasvaa vaan, mutta ikäväkseni en itsekään tykkää karvoituksesta, eikä oikein tuntemani miehetkään.
Löytyykö täältä vielä vinkkiä, millä minäkin saisin nauttia kauniista karvattomasta alapäästä eikä tarvitsisi suunnitella seksikertoja?
Onko muilla näin herkkä hipiä? Oletteko keksineet ratkaisua? Kainalotkin on herkät, mutta ne kestää kyllä sheivauksen pari kertaa viikossa ilman näppylöitä..
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksilla siistiminen? o_O mulla ainakin karvoja myös nivusissa. En tiedä millaisia karvatyylejä täällä on mutta oon kuvitellut että omani on perus. Karvoja vaan tuossa edessä kolmio eikä nivusissa eikä enää jalkojen välissä.
Eihän sitä siistiksi saa kun ajamalla. Mutta suosittelen myös sokerointia tai vahausta!Mulla ainakin tuo nivusten alue ei ole ollenkaan niin herkkä. Pystyn hyvin sheivaamaan bikinirajan niin, ettei pikkareista pursua karvoja, mutta jos esim. häpykumpua lähtee ajelemaan, iho ärtyy selkeästi paljon enemmän. Siispä en ajele sieltä, vaan vain sieltä mistä on pakko ja lähinnä kesäisin, kun haluan olla uikkareissa ilman että karvat tursuaa. Muuten riittää saksilla siistiminen. Mitä enemmän ikää kertyy, sitä turhemmalta tuntuu kiduttaa itseään jonkun oudon karvattomuusideaalin takia. Enää en näe sitä edes millään tavalla esteettisenä.
Mulla on toisinpäin! Häpykumpua voi ajella miten sattuu, ei tule näppyjä juuri koskaan. Mutta nivusalue on eri juttu, näppyjä ja tulehduksia aina.
Laita apteekin bakteereja ja sieniä tappavaa rasvaa joko pimifukort tai sibifukort.
Tappaa bakteereja.
Mun kosmetologi myi sellaista nestemäistä ainetta lasipullossa, jota sivelin näppyihin. Auttoi, ilmeisesti jotain bakteereja tappavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksilla siistiminen? o_O mulla ainakin karvoja myös nivusissa. En tiedä millaisia karvatyylejä täällä on mutta oon kuvitellut että omani on perus. Karvoja vaan tuossa edessä kolmio eikä nivusissa eikä enää jalkojen välissä.
Eihän sitä siistiksi saa kun ajamalla. Mutta suosittelen myös sokerointia tai vahausta!Mulla ainakin tuo nivusten alue ei ole ollenkaan niin herkkä. Pystyn hyvin sheivaamaan bikinirajan niin, ettei pikkareista pursua karvoja, mutta jos esim. häpykumpua lähtee ajelemaan, iho ärtyy selkeästi paljon enemmän. Siispä en ajele sieltä, vaan vain sieltä mistä on pakko ja lähinnä kesäisin, kun haluan olla uikkareissa ilman että karvat tursuaa. Muuten riittää saksilla siistiminen. Mitä enemmän ikää kertyy, sitä turhemmalta tuntuu kiduttaa itseään jonkun oudon karvattomuusideaalin takia. Enää en näe sitä edes millään tavalla esteettisenä.
Mulla on toisinpäin! Häpykumpua voi ajella miten sattuu, ei tule näppyjä juuri koskaan. Mutta nivusalue on eri juttu, näppyjä ja tulehduksia aina.
Täällä on sama nivusalueen kanssa. Mutta olenkin nyppinyt sitä aluetta pinseteillä aiemmin. Siksi varmaankin pelkkä ajelukin aikaansaa näppyjä?
Ja näppylöistä jää sitten pieniä arpia joksikin ajaksi, joitten kohdalle tulee helposti uusia näppyjä, koska karvat ei pääse kasvamaan ulos? Ehkä.
Luin netistä vauvojen sinkkivoiteesta. Ajattelin ostaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on sama nivusalueen kanssa. Mutta olenkin nyppinyt sitä aluetta pinseteillä aiemmin. Siksi varmaankin pelkkä ajelukin aikaansaa näppyjä?
Ja näppylöistä jää sitten pieniä arpia joksikin ajaksi, joitten kohdalle tulee helposti uusia näppyjä, koska karvat ei pääse kasvamaan ulos? Ehkä.
Mulla tulee näppyjä, koska karvat ovat paksuja ja juuri syvällä. Ei välttämättä enää kasva takaisin, kun on nypitty.
Ilmeisesti ihon pinnalla olevia bakteereja pääsee siihen ihon sisälle, siksi tulee näppy.
Mulla kanssa samaa ongelmaa. Tilasin tänään netistä ingrow go'ta, toivottavasti se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon pesu ennen sheivausta ja sheivaus aina uudella terällä. Heti sheivauksen jälkeen ihon sively käsidesillä. Kirvelee,mutta putsaa rikki menneen ihon mikrohaavat. Toista pesu ja desinfiointi 2-4tunnin kuluttua ja illalla ennen nukkumaan menoa. Sama aamulla. Mulla loppui näpyt ja kutina näillä eväillä.
aika lailal kuten itsekin teen. Minä vaahdotan kunnolla saipualla ajaltavan alueen,varoen liakalvoja. huuhtelen saippuan hyvin pois, ja laitan käsidesiä. puhtaalla terällä ajelu sitten. Ei näppyjä, muutoin kyllä,.
Vierailija kirjoitti:
Epilaattori. Sillä ajan kaikki muutkin karvat.
Hyvä että sulla toimii.
Epilaattori, vahaus, sokerointi, lankaus, kaikenlainen nyppiminen saa vaan karvojen päät tylsiksi, jolloin ne ei todellakaan pääse kasvamaan (ainakaan mun) ihon läpi.
Ajelluilla karvoilla, eli terävillä, on ees jotain mahiksia.
Onkohan mun ihossa jotain vikaa? Kosteutan kyllä ja kuorin sitä, mutta silti tulee näppyjä. Eniten pikkarialueelle ja kainaloihin. Mutta esimerkiksi sääriä voin höylätä vaikka pelkällä vedellä eikä tule näppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nivusalueen iho voi olla vähän kurtussa sijaintinsa takia ja siihen voi osua pikkuhousujen saumat.
Voisit kokeilla erimallisia hengittäviä pikkuhousuja.
Vierailija kirjoitti:
Mun kosmetologi myi sellaista nestemäistä ainetta lasipullossa, jota sivelin näppyihin. Auttoi, ilmeisesti jotain bakteereja tappavaa.
minkä nimistä?
teepuuöjyä?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sheivata myötäkarvaan, ei vastakarvaan! Ja höylän tulee tietysti olla aina terävä, tylsä höylä rasittaa ihoa :)
Precis, skaffa en 5-bladig hyvel av hög kvalitet och raka endast medhårs. Ett drag utan något tryck räcker med en sådan. På det viset växer inte det nya hårstrået in i huden, vilket orsakar de röda prickarna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee näppyjä, koska karvat ovat paksuja ja juuri syvällä. Ei välttämättä enää kasva takaisin, kun on nypitty.
Ilmeisesti ihon pinnalla olevia bakteereja pääsee siihen ihon sisälle, siksi tulee näppy.
Mulla tulee näppy, koska karva ei pääse kasvamaan ulos ihon läpi. Eli karvatupentulehdus.
Myös bakteerit voi aiheuttaa toki näppyjä.
Pietä näppylät karvoituksen näköisellä tatskaornamentillä. Muuta neuvoa ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon pesu ennen sheivausta ja sheivaus aina uudella terällä. Heti sheivauksen jälkeen ihon sively käsidesillä. Kirvelee,mutta putsaa rikki menneen ihon mikrohaavat. Toista pesu ja desinfiointi 2-4tunnin kuluttua ja illalla ennen nukkumaan menoa. Sama aamulla. Mulla loppui näpyt ja kutina näillä eväillä.
aika lailal kuten itsekin teen. Minä vaahdotan kunnolla saipualla ajaltavan alueen,varoen liakalvoja. huuhtelen saippuan hyvin pois, ja laitan käsidesiä. puhtaalla terällä ajelu sitten. Ei näppyjä, muutoin kyllä,.
oikeestiko käytät saippuaa etkä karvojenajelugeeliä tai hoitoainetta?
Vierailija kirjoitti:
https://www.rfsu.com/fi/tuotteet/intiimialueen-karvanpoisto/intim-cooli…
Bättre att gå åt rot problemet än att vårda symptomen av fel sätt att raka.
isäsi poika kirjoitti:
Pietä näppylät karvoituksen näköisellä tatskaornamentillä. Muuta neuvoa ei ole
miksei siihen voisi tatuoida terveen ihon näköistä pintaa?
kai sitten näppylät häiritsevät sua vähemmän kuin ne karvat
Mulla terävä sänki rikkoo ihon. Itse sheivaus ei ole pahin
En voi ajaa ollenkaan alueelta, jossa on Iho toista vasten. Vain edestä voin.
Leikkaan lyhyemmäksi, mutta sekin on teräbää, jos leikkaa liian lyhyeksi.
Mitä vikaa luomussa on? Sitä voi vähän saksilla tasoitella, jos katsoo tarpeelliseksi. Miehesi takia ei ainakaan kannata sheivata. Miehille käy millaisena vain.