Olen shokissa. Työkaveri kävi äsken sanomassa
että hän puhuu nyt monen muun työkaverin puolesta ja että he toivoisivat mun lähtevän pois tästä työpaikasta :-(
Aiheutan täällä kuulemma niin paljon harmia ihmisille.
Ainoa että olen mahdollisimman vähän tekemisissä kaikkien kanssa ja olen aina kaikille ystävällinen. Mitä mun nyt pitäisi tehdä? Lähteä pois mutta mistä mä löydän nopeasti uutta työtä?
Kommentit (158)
Sain keskivahvan siemensyöksyn lukiessani tätä keskustelua.
Oletko sinä se alisuorittaja valtion virkamies, joka lukee av palstaa työaikana? Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta idiootti ei saa olla. Toisekseen ketä puolustat valitti pomoille 2015 kun et tee duunejasi vaan hoidat pelkkää opiskelua.
Toiset käyttää sanaa kaikki vaikka tarkoittavat vaan itseään. Sillä psykologinen vaikutus.
Näin sanoo moni ilkeä akka.
Meitä vastustetaan sanoi kerran naapuri. No oikeesti hän vastusti.
Saamienii tietojen mukaan sanojaa pidettiin hankalana asukkaana ja meidän asumiseen ei ollut mitään sanottavaa.
Seuraavalla kerralla nappaa kännykkäsi äänitys päälle. Tulee sitten näyttöä. Älä usko tuohon kaikki. Pistä hanttiin.
Tämän takia itse en halua enää yhtäkään työkaveria. Työajan ulkopuolella voi onneks valita kenen kanssa synkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos ap on oikeesti itse se hankala? Eiks kellekään tule mieleen että näin voi oikeesti olla?
Kiusattu leimataan aina hankalaksi. A.p nyt pitkä saikasteri ja etit uuden työn sinä aikana. Irtisanoudu oikeesti. Ei tuu päättyyn hyvin..
Eikö siellä töissä ollakaan töissä? Tämä a.p:n kiusaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hymyilisin ivallisesti ja sanoisin että sepäs ikävää. Mihinkään en tuolta lähtisi.
Hyi vittu mikä paska sä oot. Toivottavasti salama tappaa sinut niin pääsevät muut sinusta siten sitten kun et itse vihjeestä ymmärrä.
Niin että puolustautua ei saa? Sivusta tämä.
Tarina:
Leikin pienenä kaverin kanssa keppareilla. Oltiin sovittu että välillä vaihdetaan keppareita, mut kaveri ei halunnukaan. Koitin ottaa väkisin, niin kaveri pisti mua turpiin. Mun mielestä se ei ollu kiusaaja, eikä paha ihminen vaan mä itse aiheutin tuon tilanteen.
A.p sulla on kaikki oikeus puolustautua, mut älä tee sitä! Useimmat ihmiset ei näe omia virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa vaan oman kokemukseni, jos saisit siitä jeesiä.
Minut palkattiin keskisuureen yritykseen melko pieneen tiimiin. Esimieheni oli valitsemassa ja rekryprosessissa alusta asti mukana. Minut palkattiin ja melko heti tehtiin selväksi -pomon taholta- että kaksi edeltäjääni olivat olleet maailman epäpätevimpiä ihmisiä ja sain kuulla päivittäin miten hirvittävän huonoja työntekijäitä nämä olivat olleet. Tässä vaiheessa alkoi ihmetyttää, en pidä siitä että kuulen asiassa ensinnäkin vain yhden puolen ja lisäksi, on outoa että samassa duunissa olisi perättäin valittu työskentelemään kaikin puolin huonoja tyyppejä. Muissa tiimeisssä vaihtuvuus oli todella pientä, ainoastaan tässä tiimissä missä minä työskentelin vaihtui jatkuvasti väki.
Eipä mennyt kauaakaan (vajaa vuosi) kun pomo alkoi puhua minusta pahaa muille samaan tahtiin kuin minulle edeltäjistäni. Tajusin että kyseessä on todella häiriintynyt ihminen, joka oli ammattitaidoton ja salatakseen sen, savusti ihmisiä ulos, pienikin asia jossa olit eri mieltä pomon kanssa teki sinusta vihollisen. Pomoni kertoi minulle kuinka kollegani nauroivat selkäni takana minulle ja sille miten huonoa työnjälkeni on. Pahinta oli että lähin työkaverini, kunnon perseennuolija, meni mukaan tähän ja myötäili pomoani . Muut tiimin jäsenet pysyivät loitolla ja olivat oppineet luovimaan pomon kanssa, varoivat vaan etteivät joudu itse silmätikuksi. Kun pomon silmätikuksi joutui, oli edessä lähtö ennemmin tai myöhemmin. Pomoni ja lähin työkaverini alkoivat yksissä tuumin savustaa minua ulos, pomo syytti minua räikeistä virheistä, pääasiassa omistaan tai tekaistuista, työkaveri säesti ja komppasi.
Se oli elämäni helvetillisin talvi. Eräänä päivänä pomo otti minut puhutteluun ja sanoi että firman johtoryhmää myöten (mainitsi nimeltä toimitusjohtajan) toivottiin irtisanoutumistani mahdollisimman pian, ja toisteli muka suoria lainauksia johtoryhmän jäsenten suusta "Markku on tosi pettynyt suhun ja sanoi että sulle on annettu aivan liikaa anteeksi huolimattomuusvirheitä" "Heikkikin oli samaa mieltä että nyt sun on aika lähteä, ja parhaiten itseäs autat kun irtisanot itsesi vaan vähin äänin".
Itkin kotona tätä tilannetta, työni oli siis kiinnostavaa, firma todella hyvä ja kaikki kohdallaan - pomoa ja lähintä kollegaa lukuunottamatta, enkä tajunnut miten olin yhtäkkiä muuttunut maailman surkeimmaksi työkaveriksi. Kiusaaminen vei yöuneni, pelkäsin hysteerisesti että teen jtoain väärin ja pomo käy sanallisesti päälle. En nähnyt muuta ulospääsyä kuin irtisanoutumisen ja päätin marssia aamulla toimitusjohtajan juttusille. Aamulla menin juttelemaan TJ.n kanssa sillä mielellä että lähden. TJ vaan oli täysin päinvastaista mieltä. Ei ollut missään nimessä toivonut eroani, sanoi että oli keskustellut useasti pomoni kanssa kyllä minusta (ymmärsin että pomo haukkui minua hänelle) mutta haluaisi kuulla nyt minun puolen tarinasta. Kun kerroin, toimitusjohtaja ilmoitti että jos täältä joku lähtee, se en ole minä ja nyt tämä tilanne nostetaan pöydälle.
Erinäisten kiemuroiden jälkeen pomoni sai potkut, eikä ole pystynyt pitämään työpaikkaansa muutamaa kk kerralla pidempään sen jälkeen (potkuista aikaa 3 vuotta). Perseennuolija työkaveri jatkaa samaa mielistelyä uudelle pomolle, mutta uusi pomo ei mene lankaan ja katkoo välittömästi alkuunsa kaiken paskanpuhumisen.
Summa summarum, olin vakuuttunut että kaikki töissä johtoryhmää myöten vihaa minua, näinhän oma esimieheni vakuutti. Koska uskalsin puhua asiasta, suoraan firman ylimmälle johdolle, selvisi ettei asiat olleet lainkaan niin. Jatkan samassa työssäni edelleen, olen saanut lisää vastuuta ja palkkaa, ja itsevarmuutta varmaan 10000 kertaisesti.
Älä anna yhden kusipään uskotella itsellesi että kaikki olisivat samaa mieltä.
Tummennettu osio oli ensimmäinen varoitusmerkki. Kokemus on osoittanut, että jos törmää ihmiseen, joka vuolaasti haukkuu toisia heidän selkänsä takana, haukkuu hän myös sinut aikanaan selkäsi takana. Tällaiset ihmiset kannattaa tunnistaa ajoissa ja oppia kiertämään kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hymyilisin ivallisesti ja sanoisin että sepäs ikävää. Mihinkään en tuolta lähtisi.
Hyi vittu mikä paska sä oot. Toivottavasti salama tappaa sinut niin pääsevät muut sinusta siten sitten kun et itse vihjeestä ymmärrä.
Onko tämä sinusta muka puolustautumista? "Mä hymyilisin ivallisesti ja sanoisin että sepäs ikävää. Mihinkään en tuolta lähtisi." Pikemminkin psykopaatin narsistin asenne.
Vierailija kirjoitti:
Tarina:
Leikin pienenä kaverin kanssa keppareilla. Oltiin sovittu että välillä vaihdetaan keppareita, mut kaveri ei halunnukaan. Koitin ottaa väkisin, niin kaveri pisti mua turpiin. Mun mielestä se ei ollu kiusaaja, eikä paha ihminen vaan mä itse aiheutin tuon tilanteen.
A.p sulla on kaikki oikeus puolustautua, mut älä tee sitä! Useimmat ihmiset ei näe omia virheitä.
Miksi et lyönyt takaisin, koska tehän olitte sopineet asiasta? Mä oisin vetänyt kaveria turpiin tuosta niin ettei ois kävellyt hetkeen. Ja mä olisin ollut oikeassa, koska kaveri mokasi KAHDESTI; ei pidä sovituista säännöistä kiinni, lisäksi antaa turpiin. Mä oisin mielestäni tehnyt nolla virhettä, väkisin ottaminenhan oli vain puolustautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sinusta muka puolustautumista? "Mä hymyilisin ivallisesti ja sanoisin että sepäs ikävää. Mihinkään en tuolta lähtisi." Pikemminkin psykopaatin narsistin asenne.
Niin et itkee pitäs ku toinen haukkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä että puolustautumista olisi ottaa selvää, miksi minusta sanotaan noin ja tarvittaessa MENNÄ ITSEENSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi itkeä? Kerroin jo miten kannattaisi menetellä.
Tosiaan seläntakana haukkujat on inhottavimpia työkavereilta. Jos tosi läheinen työkaveri (miltei ystävä) letkauttaa jotain kahden kesken, niin se just ja just menee (vaikkei mukavaa), mutta sellainen yleinen haukkuminen on hirveää. Meillä oli aikanaan tiimissä henkilö, joka haukkui aina poissaolevat palavereissa. Se oli tosi inhottavaa. Pomo oli hiljaa. Jälkikäteen ajatellen pomon olisi pitänyt tukkia tuo suu. "Nyt mä kyllä sanon, ettei toi Mattikaan kyllä kaikkea osaa.." jne. Matti oli oikeasti ryhmän guru, mutta niinpä hänetkin lynkattiin selän takana. Ei tarvi olla kummoinenkaan einstein tajutakseen, että mitä itsestä tulee selän takana, kun ei ole paikalla.
Tässä tapauksessa kyse oli tosin kollegasta. Pahin oli yhdessä pätkätyössä, jossa pomo harrasti samaa selän takana mollaamista. Se oli tosi ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla vastataan kiusaajalle, joka toivoo toisten kuolemia ja muutenkin puhuu pahaa toisista. Kyllä ne muutkin tarvii sen oman kuukausittaisen palkkansa, et vaan sä. Kenenkään ei tarvii lähteä työstään sen takia et sä et henkilökohtasella tasolla tykkää. Et paranna työilmapiiriä vaan mädätät sitä ja kaikki on sun kanssa joko näennäisesti samaa mieltä tai kiusattu on mustamaalattu heille. T. Tuo keppihevos tarinan kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi itkeä? Kerroin jo miten kannattaisi menetellä.
Varmaan siks itkettäs jos oot tehny hommas hyvin ja toinen kaivamalla kaivaa sun työnteosta vikoja koska ei itse tykkää susta. (Moni muu saattaa tykätäkin.) Kun kuitenkin sunkin täytyy syödä ja jossain asua, puolustaudut.
Vierailija kirjoitti:
Mastürboi sen kahvimukiin kostox.
Taidat olla mies...:-(
Olen itse kokenut aikoinani sos.alan työpaikalla todella törkeää kohtelua vain siksi, että olin nuori, hyväntuulinen ja kaikille ystävällinen. Niin ja kaunis. Nyt keski-ikäisenä ja rupsahtaneena en enää saa kaikkein kateellisimpien kotkien vihoja niskoilleni, mutta kyllä perus-ystävällisyyteen silti säännöllisesti vastataan murhaavilla katseilla. Eli kyllä todellakin voi myrkyllisessä työilmapiirissä joutua kiusatuksi, jos ei ole yhtä katkera kuin kaikki muut! Voimia ap sinulle - ja älä ikinä muutu, ystävällisyyttä ei ole koskaan tässä maailmassa liikaa!!