Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa jo niiden pahanhajuisten pesu-/huuhteluaineiden käyttö!

Vierailija
29.01.2017 |

Kun seuraavankin pyykkääjän pyykit haisee siltä teolliselta pas*kalta, vaikka itse käyttäisikin hajuttomia tuotteita.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma haisee halvalta pyykkipulverilta ja pitää sitä hyvänä tuoksuna :D

Av-mamman luottoparfyymi.

Vierailija
22/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et sitä voi päättää. Olisiko kiva kun sullekin joku tulisi huutamaan, että lopeta se hajustamattoman pesuaineen käyttö!?

Hajustamattomista ei ole muille haittaa, mutta myrkynhajuisista on haittaa muille.

Minäminäminäminäminä!

Olet perinteinen av-mamma, et näe omaa persettäsi pidemmälle, koko maailmankatsomus on sellainen että sinä keskipisteessä ja ympäröivä maailma.

Kyllä, minuakin häiritsee voimakkaastihajustetut. Ja kaikista eniten homeenhajuiset. Mutta arvaa mitä? Ymmärrän kyllä, että jos joku siitä tykkää niin samanlainen vapaus heillä on niitä käyttää kuin minulla itselleni sopivaa. Ja hometaloissa asuvat ei varmaan hajulle oikein mitään voi!?

Kun käytetään kerrostalon yhteistä pesulaa, pitäisi ajatella myös muita. Löyhkäävät aineet vaikutavat myös seuraavan pesijän vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin, jos pyykkiin jäisi ihana tuoksu, mutta kuivausrummun jälkeen ei jää kyllä juuri mitään tuoksuja

Vierailija
24/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia mulla pestyt vaatteet ovat täysin kunnossa vaikka en käytä noita myrkynhajuisia aineita?

Vierailija
25/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä lopeta.

Hanki oma pesukone jos on noin saatanan vaikeaa.

Tämä!

Uskomatonta että käytetään jotain kimppajuttuja, muttei hyväksytä kuin oma tapa. Mistä näitä elämäntapavalittajia tulee!?

OSTA OMA KONE.

Vierailija
26/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa, joka noita käyttää, peittää sillä hajulla tunkkaista hajua, joka tartuu talosta vaatteisiin. Kaipa se on pään puskaan laittamista talon home- tms ongelman kanssa ja teeskentelyä, ettei ongelmaa ole. Samoin voi olla jos on haisevan koiratalouden omistaja tai tupakoitsija tai hygienia muuten puutteellista. Kamalalla hajulla peitetään vielä kamalampaa hajua.

Vierailija
27/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on siinä, että kuivaushuoneessa mun hajustamattomalla pestyistä pyykeistä ei tartu katkua naapurin pyykkeihin. Toisin kuin lemuhajusteella pestyistä. Se siitä omasta valinnasta.

Vierailija
28/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei oo niin vastenmielinen haju, (paitsi ehkä joku ripulissa kieritelty mätänevä ruumis) kun huuhteluaineelle haisevat vaatteet. Yök, karsee eltaantunut överisaippuan haju. Tulee pää kipeäks kun sitä joutuu haisteleen.

Vierailija
29/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et sitä voi päättää. Olisiko kiva kun sullekin joku tulisi huutamaan, että lopeta se hajustamattoman pesuaineen käyttö!?

Hajustamattomista ei ole muille haittaa, mutta myrkynhajuisista on haittaa muille.

Minäminäminäminäminä!

Olet perinteinen av-mamma, et näe omaa persettäsi pidemmälle, koko maailmankatsomus on sellainen että sinä keskipisteessä ja ympäröivä maailma.

Kyllä, minuakin häiritsee voimakkaastihajustetut. Ja kaikista eniten homeenhajuiset. Mutta arvaa mitä? Ymmärrän kyllä, että jos joku siitä tykkää niin samanlainen vapaus heillä on niitä käyttää kuin minulla itselleni sopivaa. Ja hometaloissa asuvat ei varmaan hajulle oikein mitään voi!?

Kun käytetään kerrostalon yhteistä pesulaa, pitäisi ajatella myös muita. Löyhkäävät aineet vaikutavat myös seuraavan pesijän vaatteisiin.

Nimenomaan.

Tässä yks ilta jouduin huuhtelemaan pelkkää konetta useita kertoja ennen kuin aloin pesemään pyykkejä.

Rummusta tuli valtava määrä tätä myrkkylientä ja koko ajan ja se lemusi.

Vierailija
30/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia mulla pestyt vaatteet ovat täysin kunnossa vaikka en käytä noita myrkynhajuisia aineita?

Miksi ei olisi? Mihin tämä nyt liittyi?

Ei kai mikään pesuaine vaatteita pilaa? Pesuaineen tarkoitus on puhdistaa ja nyt keskustellaan hajusta. Menikö vähän aiheen ohi?

Vierailija
31/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi edes pestä pyykkejäni jossain yleisessä käytössä olevassa koneessa, jo ajatuskin ällöttää. Mulla tulee tässä kyllä raja vastaan!

Vierailija
32/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mikään pesuaine vaatteita pilaa? Pesuaineen tarkoitus on puhdistaa ja nyt keskustellaan hajusta. Menikö vähän aiheen ohi?

Tarkoitin huuhteluaineita sekä näitä voimakkaita aineita.

Käytän Bioluvilia.

Vierailija
33/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä hajustettuja pesuaineita eikä huuhteluaineita ollenkaan. On niin pahat hajuallergiat perheessä, päätä särkee ja oksettaa ne hajut. Olemme muutenkin minimoineet turhien kemikaalien käytön, nehän päätyvät kaikki luontoon. Koppuraisista vaatteista päästiin eroon kun hommattiin kuivausrumpu. Nurkissa pyörivät villakoiratkin vähenivät olemattomiin hankinnan jälkeen.

Vierailija
34/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän Bioluvilia.

Niin? Nyt puhutaan hajusta. Bioluvilkin on käsittääkseni hajustettua sitäpaitsi?

Itse käytän hajustamatonta ja hyvin vähän hajustettua huuhteluainetta (herkkäihoisille). Siksi ettei vaatteista tule kovia, koska muuten tulee (ja sen huomaa kyllä vaatteista, joihin minäkään en huuhteluainetta käytä). Käytön jopa pyyhkeisiin huuhteluainetta, muuten niistä tulee liian kovia.

No, tämä kuitenkin on sivuseikka.

Kyse on siitä, että yksi ihminen ei voi määrätä kaikkien ihmisten pyykkitottumuksia.

Vierailija
35/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmiset ostavat näitä purkkeja kun ne ovat värikkäitä ja nättejä kukkia etiketissä?

Ajatteletteko koskaan tuottamaanne jätemäärää ja sitä kuinka luonnonvaroja kuluu purnukkaan?

Sama kuin muussa mitä ostatte eli turhuuksia kaupassa ja siitä saisi uuden ketjun.

Vierailija
36/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän Bioluvilia.

Niin? Nyt puhutaan hajusta. Bioluvilkin on käsittääkseni hajustettua sitäpaitsi?

Itse käytän hajustamatonta ja hyvin vähän hajustettua huuhteluainetta (herkkäihoisille). Siksi ettei vaatteista tule kovia, koska muuten tulee (ja sen huomaa kyllä vaatteista, joihin minäkään en huuhteluainetta käytä). Käytön jopa pyyhkeisiin huuhteluainetta, muuten niistä tulee liian kovia.

Kyse on siitä, että yksi ihminen ei voi määrätä kaikkien ihmisten pyykkitottumuksia.

Miksi mulla ei tuu vaatteista kovia pesun jälkeen?

Ei edes pyyhkeistä.

Vierailija
37/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa, joka noita käyttää, peittää sillä hajulla tunkkaista hajua, joka tartuu talosta vaatteisiin. Kaipa se on pään puskaan laittamista talon home- tms ongelman kanssa ja teeskentelyä, ettei ongelmaa ole. Samoin voi olla jos on haisevan koiratalouden omistaja tai tupakoitsija tai hygienia muuten puutteellista. Kamalalla hajulla peitetään vielä kamalampaa hajua.

Jotkut joutuvat työskentelemään hometalossa ja voivat pestä sekä yrittää peitellä työvaatteiden hajua. Omasta kokemuksesta tuttua.

Vierailija
38/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän Bioluvilia.

Ai miten kovia niistä tulee? :D En tajua ny ollenkaan. Luulen että niihin sun huuhteluainevaatteisiin tulee vaa joku silkkinen pinta kemikaaleista. Yök.

Vierailija
39/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ariel, Omo, Bioluvil haisevat pahalle. Onko olemassa oikeasti hyvän tuoksuisia pesuaineita? Tiedosta kiitollinen.

Pesuaineeni on Omo Color Sensitive, ja pyykkini on täysin hajuton.

Huuhteluaine on täysin tarpeeton ja pelkästään haitallinen. Lisää vain  jo muutenkin suurta kemikaalikuormaa.

Vierailija
40/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmiset ostavat näitä purkkeja kun ne ovat värikkäitä ja nättejä kukkia etiketissä?

Ajatteletteko koskaan tuottamaanne jätemäärää ja sitä kuinka luonnonvaroja kuluu purnukkaan?

Sama kuin muussa mitä ostatte eli turhuuksia kaupassa ja siitä saisi uuden ketjun.

Ostan ihan hinnan ja herkälle iholle sopivuuden mukaan. Eivät Pirkan tai Lidlin hajusteettomat tuotteet mitenkään seksikkäitä pakkauksiltaan ole. Huuhteluaineen ostan hajusteettomana myös. Joskus käyttänyt hajustettua tuotetta kun kauppiaalta sain lahjaksi. Samoin jos vaikea tahra olen ostanut pienen pakkauksen jotain tavallista pesuainetta (oli kieltämättä voimakas tuoksu) kun nuo sensitive-tuotteet eivät välttämättä pese yhtä tehokkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi