Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa jo niiden pahanhajuisten pesu-/huuhteluaineiden käyttö!

Vierailija
29.01.2017 |

Kun seuraavankin pyykkääjän pyykit haisee siltä teolliselta pas*kalta, vaikka itse käyttäisikin hajuttomia tuotteita.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka haluaa pyykkinsä tuoksumattomina on turha vaatia koko taloyhtiötä käyttämään sitä, mistä itse pitää. Osta oma kone, ongelma hoidettu.

Häh? Mutta se hajusteita käyttävä saa siis tehdä niinkun haluaa, muista välittämättä? Sun kaltaiset ihmiset vituttaa mua.

T.okt ja oma pesukone, joten ongelma ei koske mua, mutta vituttaa silti tuommoset itsekkäät ja ajattelemattomat ihmiset

Ihan yhtälailla on itsekkäitä nämä "minä en voi sietää sitä ja sitä hajua"

Eli sun mielestä asiaa ei voi mitenkään ratkaista? Ratkaisu on se että toinen osapuoli saa kärsiä? Onhan se itsekästä, että jokin kemikaali aiheuttaa toiselle pahan olon ja päänsärkyä. Haloo?

Vierailija
62/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämän kevät. Huuhteluaine on ihan täysin turha. Keksitty huijaus niinku margariini, naisten ihonhoitotuotteet tai laihdutuslääkkeet ja pulverit.

Jos tarvii huuhteluainetta niin etikka ajaa saman asia.

En osta huuhteluaineita jotka tulevat muovipullossa. Turhaa roskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka haluaa pyykkinsä tuoksumattomina on turha vaatia koko taloyhtiötä käyttämään sitä, mistä itse pitää. Osta oma kone, ongelma hoidettu.

Häh? Mutta se hajusteita käyttävä saa siis tehdä niinkun haluaa, muista välittämättä? Sun kaltaiset ihmiset vituttaa mua.

T.okt ja oma pesukone, joten ongelma ei koske mua, mutta vituttaa silti tuommoset itsekkäät ja ajattelemattomat ihmiset

Ihan yhtälailla on itsekkäitä nämä "minä en voi sietää sitä ja sitä hajua"

Eli sun mielestä asiaa ei voi mitenkään ratkaista? Ratkaisu on se että toinen osapuoli saa kärsiä? Onhan se itsekästä, että jokin kemikaali aiheuttaa toiselle pahan olon ja päänsärkyä. Haloo?

Mullekkin aiheuttaa päänsärkyä se, että naapurit yrittää muuttaa minun tapojani itsellensä mieluisaksi. Mulla on ihan oma kone ja käytän hajusteettomia. Enpä silti lähde naapureille valittamaan siitä, että käytävässä haisee pesuaine kun käyttää hajusteellisia. Antaa hänen käyttää, se asia ei kuulu minulle.

Vierailija
64/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne tuoksuvat hyvälle ja todellakin käytän niitä jos haluan. Tiedän että niissä on varmaan vaikka mitä myrkkyjä, mutta joskus sitä kuolee kuitenkin.

Mahdatko tunnistaa oikeasti hyviä tuoksuja ollenkaan? Kuten vaikka puhdas pyykki (siis vain puhdas ja raikas, ei päätäkivistävän kukkaistuoksun lemuinen), vastaleikattu nurmikko, hyvä ruuan tuoksu ja vaikka laadukkaan parfyymin tuoksu mietona tuulauksena. Mutta ei, haju pitää olla tyrmäävä pesuaine ja se on muka hyvä! Taidat tupakoida? Talo on homeessa ja pulverin tyrmäyshaju "peittää" sen tunkkaisen hajun vaatteissa? 

Kyllä mä hyvän tuoksun tunnistan, joskin vastaleikatun nurmen hajua olen aina inhonnut. Itse asiassa sanoisin jopa hajuaistini olevan melko herkkä. Hajusteettomien aineiden (rasvat, pesuaineet, shampoot) hajusta en ole koskaan tykännyt. Minusta ne haisevat pahalle. Mieluummin haluan pyykkini tuoksuvan kevyesti pesuaineelle.

Miksi tässäkin on vain kaksi ääripäätä: kokonaan "hajuton" tai tyrmäävä.

Ai niin ja en polta tupakkaa enkä tietääkseni asu myöskään hometalossa.

Vierailija
65/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekemisissä lastensuojelun asiakkaiden kanssa ja useamman perheen lapset haisee samalle ja tuoksu on todella voimakas ja jää huoneeseen heidän poistuttua.

Vuosia olen saanut päänsärkyä tästä tuoksusta ja sen on pakko olla yhdistelmä pesuaineet tai huuhteluaineesta likaisuuteen sekä tupakan hajuun.

En ole samaa tuoksua haistanut missään muualla eli onko tämä joku sossuäitituoksu 😨

Vierailija
66/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan, joka tykkää tuoksuista haluaa tuoksua huuhteluaineelta? Luulisi tuoksujen ystävän haluavan tuoksua hyvältä parfyymilta eikä siivousaineelta?

Ehkä se on kuule makuasia, kuka mistäkin tykkää. On niitä olemassa paljon huuhtaluaineen tuoksuisia hajuvesiäkin. Monet ihmiset tykkäävät kyseisistä tuoksuista, koska yhdistävät ne puhtaaseen pyykkiin.

Hm, ilmeisesti pidämme varsin erityyppisistä parfyymeista, en ole vielä (onnekseni!) törmännyt huuhteluaineenhajuiseen hajuveteen. Pyykinpesu/huuhteluainessa, erityisesti niissä kukkaisissa tai niitynraikkaissa on pistävä kemikaalintuoksu, joka muistuttaa tosiaan paljon vessanraikastimia.

Vierailija
67/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan, joka tykkää tuoksuista haluaa tuoksua huuhteluaineelta? Luulisi tuoksujen ystävän haluavan tuoksua hyvältä parfyymilta eikä siivousaineelta?

Ehkä se on kuule makuasia, kuka mistäkin tykkää. On niitä olemassa paljon huuhtaluaineen tuoksuisia hajuvesiäkin. Monet ihmiset tykkäävät kyseisistä tuoksuista, koska yhdistävät ne puhtaaseen pyykkiin.

Hm, ilmeisesti pidämme varsin erityyppisistä parfyymeista, en ole vielä (onnekseni!) törmännyt huuhteluaineenhajuiseen hajuveteen. Pyykinpesu/huuhteluainessa, erityisesti niissä kukkaisissa tai niitynraikkaissa on pistävä kemikaalintuoksu, joka muistuttaa tosiaan paljon vessanraikastimia.

On niitä hajuvesihuuhteluaimeita. En muista merkkiä. Ne on aika kuvoja vaikka sitä mansikka-mikähän lie on monen lemppari. Sit sitä laitetaan se täysi korkillinen niin huh! :) Niistä en itse pidä, comfortilla on ihania tuoksuja ja ei niin vahvoja. Se sininen on paras, tuoksuu puhtaalle.

Vierailija
68/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkietikka! <3

Vierailija
69/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-perheiden lasten vaatteet haisee kuvottaville. Hajustettu ensin jollain tökötillä ja se yhdistettynä lasten käytössä likaamiin vaatteisiin. Haju on niin järkky, että sen tuntee melkein suussa.

Hajustetut vaatteet ei tuoksu hyvälle, vaan kemikaalikuormalle. Jos meille tulee vaikkapa lapsen kaveri, jonka vaatteet pesty hajustetuilla aineilla, niin koko asunto lemuaa vielä pitkään lapsen jo lähdettyä. Oma lapsi kysynyt useasti, että mikä ihme täällä haisee, mutta en ole tietenkään sanonut, että hänen kaverinsa.

Kokeilkaapa joskus, te hajustettujen aineiden käyttäjät, pestä jonkun aikaa hajustamattomilla pesuaineilla ja sitten palatkaa niihin tökötteihinne. Huomaatte varmasti sen karmean lemun, mikä vaatteista silloin lähtee.

Vierailija
70/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan pyykkituvassa hajusteiden käytön kun naapurit lopettaa pahan hajuisen ruokien laiton. Hyi kun joutuu haistelemaan monta tuntia kotonaan jotain ällöttävää ruokaa. Menee ruokahalut ja päähän sattuu.

Vierailija
71/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella käytän huuhteluainetta ihan vain koska muuten saan sähäreitä jatkuvasti sähköisten vaatteiden takia😢

Vierailija
72/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamala. Mun pyykit menee pilalle kun nää tunkee niitä aineita ja vielä liikaa koneisiin!

Ensinnäkin huuhteluaineet ovat täysin turhia.

Tyhmät ihmiset ostavat niitä koska luulevat että niitä pitää ostaa!

Mitä sä selität? Kuka se yksinkertainen on, jos ei ymmärrä muita kuin oman valinnan? 😂

Käytän huuhteluainetta, koska pyykki on muuten liian kovaa ja ikävän tuntoista.

On myös ihan fine olla käyttämättä, jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että se on jokaisen oma valinta ja jokaisella voi olla henkilökohtaiset motiivit.

? Ei meidän pyykit ole kovia, vaikka en käytä huuhteluainetta. Laitatko liikaa pesuainetta?

Kuivausrumpu tekee lakanat ja pyyhkeet pehmeiksi, ne on ainoat jotka ovat narulla kuivattuina karheampia.

Vierailija
73/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksu on tosiaan vähän kuin vessanraikastimissa. Sille monet naiset haluavat tuoksua. 

Ja talo lemuaa monta tuntia kun lemupesuaineperheen lapsi on ollut kylässä.

Vierailija
74/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä oma kone, ja käytän huuhteluainettakin, pyykin pehmeyden ja hyvän tuoksun vuoksi. Sininen comfort on paras, on niissä aineissa sellaisiakin mistä en tykkää. Kuivausrumpua meille ei mahdu.

Mitä tulee ekologisuuteen, niin tottahan se on että kemikaalit kuormittavat. Pahoista hajuista valittavat, ne jotka välityävät myös ekologisuudesta, lopettakaa myös lihansyönti ja autoilu niin ollaan samalla viivalla.

Ymmärrän kyllä että hajut ovat joskus inhottavia ja käyvät terveydenkin päälle, mutta niitä vain maailmassa on, eikä siihen auta kuin oma pesukone. Toisten vaatteiden tuoksun arvostelu on sen sijaan alhaista. Mielummin minä haistan sen huuhteluaineen vaikkapa kassajonossa kuin paskan, hien, perseen tai vanhan viinan, mutta pakkohan näitäkin on vaan sietää puhisematta.

Vierailija
75/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ariel, Omo, Bioluvil haisevat pahalle. Onko olemassa oikeasti hyvän tuoksuisia pesuaineita? Tiedosta kiitollinen.

Käytän Sertoa, nestemäistä. Aika mieto tuoksu. Coloria, whitea ja sportia käytössä.

Muista saan päänsärkyä, useita olen testannut.

Vierailija
76/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä oma kone, ja käytän huuhteluainettakin, pyykin pehmeyden ja hyvän tuoksun vuoksi. Sininen comfort on paras, on niissä aineissa sellaisiakin mistä en tykkää. Kuivausrumpua meille ei mahdu.

Mitä tulee ekologisuuteen, niin tottahan se on että kemikaalit kuormittavat. Pahoista hajuista valittavat, ne jotka välityävät myös ekologisuudesta, lopettakaa myös lihansyönti ja autoilu niin ollaan samalla viivalla.

Ymmärrän kyllä että hajut ovat joskus inhottavia ja käyvät terveydenkin päälle, mutta niitä vain maailmassa on, eikä siihen auta kuin oma pesukone. Toisten vaatteiden tuoksun arvostelu on sen sijaan alhaista. Mielummin minä haistan sen huuhteluaineen vaikkapa kassajonossa kuin paskan, hien, perseen tai vanhan viinan, mutta pakkohan näitäkin on vaan sietää puhisematta.

Mutta siitä perseenhajusta ei tule mobellekaan migreeniä tai allergia kohtausta

Vierailija
77/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole hankalaa käyttää huuhteluainetta? Meillä ainakin on paljon vaatteita, missä on elastaania tai teknisiä urheiluvaatteita mille ei suositella huuhteluaineiden käyttöä.

Lakanapyykkiin voisi käyttää, mutta ei ole mitään tarvetta. Pyyhkeetkin menettävät imukykynsä.

Muutenkin on jo hommaa pestä erivärisiä ja eri käyttötarkoituksen tekstiilejä. Hankaloittaisi entisestään jos pitäisi lajitella vielä huuhteluainetta käytettäviin.

Vierailija
78/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siitä perseenhajusta ei tule mobellekaan migreeniä tai allergia kohtausta

No itse olen kyllä saanut pahankin migreenikohtauksen kun bussissa viereeni istui likaiselle haiseva ihminen. Myös erään kulttuurin edustajan haju sai migreenin aikaiseksi

Vierailija
79/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serto on hyvää. Hajustamaton tai miedosti hajustettu. Kumpikaan ei tuoksu oikeastaan miltään, vain puhtaalta. On lisäksi kotimaista. Huuhteluainetta en käytä.

Inhoan hajustettuja pyykkejä. Käytän taloyhtiön konetta ja toisinaan pyöritän koneen tyhjänä 90 asteessa ennen kuin laitan omat pyykit. Puhdistuupa konekin samalla.

Vierailija
80/99 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ja sama huuhteluainepakkomielteinen suoltaa juttuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi