Eivätkö ihmiset oikeasti enää pysty edes kävelemään ilman että selaa samalla älypuhelintaan?
Eivätkö nuo puhelinzombiet kompastele tai törmäile tolppiin/seiniin? Vai eikö hermo kestä kävellä ilman jatkuvaa viihdykettä?
Kommentit (45)
Etkä tiennyt, että sillä puhelimella ohjaillaan mm. jalkoja ja kehon lämpötilaa? Siksi teinit tarkenee kulkea nilkat paljaina.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku em.zombi myös ,mitä ihmeen katseltavaa tai luettavaa siellä riittää 24/7 ja mitä ilman tulee maailmanloppu?
Vauvapalsta nyt ainakin...
Kyllä ne törmäilee. Satuin kerran olemaan juuri bussipysäkin kohdalla kun bussi saapui ja sieltä purkautui lauma puhelinzombeja. Siirryin ihan reunaan odottamaan että ne menisivät ohi, mutta eihän se auttanut. Ensin sieltä tuli yksi zombi päin, TÖMPS, sitten seuraava, TÖMPS, ja sitten vielä kolmas, TÖMPS! Mutta se sitä seuraava onneksi tajusi, että jotain outoa tapahtuu, ja nosti katseensa puhelimestaan! Hämmästyttävää.
Nykyään en enää väistä noita zombeja. Kävelen oikeaa reunaa suoraan eteenpäin, ja jos joku haahuilee kohti katse puhelimessa, niin kävelen vauhtia hidastamatta suoraan päin. Jos ei voi katsoa eteensä, niin voisiko edes kävellä sitä omaa oikeaa reunaa eikä siksakata ympäri katua?
Siellä se ärtyisä ap räpeltää samalla tavalla puhelintaan kuin ne paheksumansa zombitkin.
Minä tuijotan sitä välillä kävellessä sen takia, että kärsin pahasta sosiaalisten tilanteiden kammosta ja tarvitsen jotain mihin keskittyä jos paniikki meinaa puskea päälle ja jännityksen vuoksi meinaan kompuroida jalkoihini. Pidä minua sitten zombina.
Ps. Juuri tuollaisten arvostelevien ihmisten takia jännitän niin paljon.
Yleensä ne kyllä pysähtyvät keskelle kulkuväylää. Eilenkin yksi suolapatsas oli kaupassa heti porttien sisäpuolella seisomassa ihan keskellä, ettei kärryjen kanssa päässyt ohi. Myös keskellä kävelytietä seisominen on suosittua.
Alkaa ahdistaan esim. koulun käytävillä tai kaupassa. Ei tiedä mihin pitäisi katsoa, niin helpointa ottaa puhelin käteen ja unohtaa ympärillä olevat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä tuijotan sitä välillä kävellessä sen takia, että kärsin pahasta sosiaalisten tilanteiden kammosta ja tarvitsen jotain mihin keskittyä jos paniikki meinaa puskea päälle ja jännityksen vuoksi meinaan kompuroida jalkoihini. Pidä minua sitten zombina.
Kärsin samasta vaivasta.
Osaan silti katsoa eteeni.
Samaa olen itsekin ihmetellyt, että miten ihmiset löytävät sieltä mielenkiintoa 24/7. Itse kosken omaan puhelimeeni keskimäärin kaksi kertaa päivässä: aamulla kun laitan puhelimeen äänet päälle ja illalla kun laitan sen yöksi äänettomälle. Ja tietysti jos joku soittaa tai tekstaa mutta sitä ei tapahdu edes joka päivä.
Työpuhelin on sitten eri asia, siinä on enemmän liikennettä, mutta ne ovatkin sitten puhtaasti työasioita.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne kyllä pysähtyvät keskelle kulkuväylää. Eilenkin yksi suolapatsas oli kaupassa heti porttien sisäpuolella seisomassa ihan keskellä, ettei kärryjen kanssa päässyt ohi. Myös keskellä kävelytietä seisominen on suosittua.
Ota ensi kerralla vain ostoskori kärryjen sijaan, niin mahdut paremmin kulkemaan.
Minä pelaan kävellessä pokemonia. Tosin asun 3000 asukkaan kylässä eikä täällä ole iltaisin ketään kehen törmätä. Seuraan kyllä ympäröivää maailmaa, mutta illalla puhelin on kädessä. Pokemonlenkki näes. Helsingissä pelaan vain ratikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin samasta vaivasta.
Osaan silti katsoa eteeni.
No katson minäkin, mutta samalla saatan selata silti sitä puhelinta. :) Heitä en ymmärrä minäkään ketkä kävelevät muita päin tai ylittävät tien irrottamatta katsetta puhelimesta hetkeksikään.
Miten niiden niska kestää sitä? Mulla tuntui huonolta jo, kun kerran jouduin räpeltämään sellaista jonkun puoli tuntia.
Näin pari päivää sitten, kun puhelinta räpläävä pikkuteini melkein jäi auton alle. Auto teki äkkijarrutuksen. Teini ei edes huomannut. Ei nostanut katsetta puhelimesta hetkeksikään. Maleksi vain hitaasti eteenpäin. Tilanne oli oikeasti vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ensi kerralla vain ostoskori kärryjen sijaan, niin mahdut paremmin kulkemaan.
Niin, tee näin, koska zombeilla on oikeus seistä tukkimassa kulkuväylät!
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen itsekin ihmetellyt, että miten ihmiset löytävät sieltä mielenkiintoa 24/7. Itse kosken omaan puhelimeeni keskimäärin kaksi kertaa päivässä: aamulla kun laitan puhelimeen äänet päälle ja illalla kun laitan sen yöksi äänettomälle. Ja tietysti jos joku soittaa tai tekstaa mutta sitä ei tapahdu edes joka päivä.
Työpuhelin on sitten eri asia, siinä on enemmän liikennettä, mutta ne ovatkin sitten puhtaasti työasioita.
Jospa ne muutkin katsovat puhelimestaan "ihan puhtaasti työasioita".
Vaikuttaisi, että hyvin olet jonkin laitteen kautta päässyt AV-palstalle, joten ilmeisesti kosket puhelimeesi / muihin laitteisiin sittenkin hieman useammin kuin kerran aamussa ja kerran illassa.
Pitää joskus katsoa bussiaikatauluja tai karttaa, eikä ehdi kiireessä pysähdellä.
Miten jotkut kuvittelevat kaikkien olevan netissä vain puhelimien kautta? Mä en ainakaan ole kun älypuhelinta en edes omista. Pöytäkoneita ja läppäreitäkin on yhä olemassa ja monet näitä antiikkisia vehkeitä käyttävätkin.
Kertoisiko joku em.zombi myös ,mitä ihmeen katseltavaa tai luettavaa siellä riittää 24/7 ja mitä ilman tulee maailmanloppu?