Lopettakaa jo niiden pahanhajuisten pesu-/huuhteluaineiden käyttö!
Kun seuraavankin pyykkääjän pyykit haisee siltä teolliselta pas*kalta, vaikka itse käyttäisikin hajuttomia tuotteita.
Kommentit (99)
Totta, siksi harkitsenkin oman koneen hankkimista. Mutta kuivaus on vielä ongelma. Yksi tuoksuenrakastaja tunkee aina pyykinsä samaan kuivaushuoneeseen, ja omat pyykkini alkavat haista noille ällötyksille. Meillä on niin huono kuivari ettei se jaksa kuivata kuin pikkupyykin (alusvaatteita yms.).
Hyi kamala. Mun pyykit menee pilalle kun nää tunkee niitä aineita ja vielä liikaa koneisiin!
Ensinnäkin huuhteluaineet ovat täysin turhia.
Tyhmät ihmiset ostavat niitä koska luulevat että niitä pitää ostaa!
Sinä et sitä voi päättää. Olisiko kiva kun sullekin joku tulisi huutamaan, että lopeta se hajustamattoman pesuaineen käyttö!?
Kyllä se 60 pesussa ja kuivausrummussa aika hyvin useimmiten lähtee se haju (jos siis ostat käytettyjä ja niissä on haju - jos häiritsee, älä osta käytettynä voimakashajuisia). Muuten sitä pesuainetta on käytetty ihan liikaa, on nimittäin kokemusta siitäkin että alkoi koko pesukone hetkeksi haista sille.
En siis itsekään pidä arieleista ja muista voimakashajuisista pesuaineista, huuhteluaineita on myös useita liian voimakkaita. En kuitenkaan myöskään täysin hajustamattomista pidä.
Minusta ne tuoksuvat hyvälle ja todellakin käytän niitä jos haluan. Tiedän että niissä on varmaan vaikka mitä myrkkyjä, mutta joskus sitä kuolee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala. Mun pyykit menee pilalle kun nää tunkee niitä aineita ja vielä liikaa koneisiin!
Mitä sä selität? Kuka se yksinkertainen on, jos ei ymmärrä muita kuin oman valinnan? 😂
Käytän huuhteluainetta, koska pyykki on muuten liian kovaa ja ikävän tuntoista.
On myös ihan fine olla käyttämättä, jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että se on jokaisen oma valinta ja jokaisella voi olla henkilökohtaiset motiivit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä piti työvaatteet pestä jollain hajuttomalla allergeenittomalla aineella ja huuhteluainetta ei annettu. Vaatteet jäivät ihan koppuraisiksi.
Olen allerginen. Ja voin pahoin jos samaan huoneeseenkin tulee noilla myrkyillä vaatteensa myrkyttänyt ihminen. Haistan myös ulkona naapurin pyykit meidän ulko-ovelle asti, jos ovat laittaneet ulos kuivumaan. Mielelläni olisin haistamatta.
Huuhteluainetta en osta mm. koska neuvolassa kiellettiin käyttämästä vauvan pyykkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitä voi päättää. Olisiko kiva kun sullekin joku tulisi huutamaan, että lopeta se hajustamattoman pesuaineen käyttö!?
Hajustamattomista ei ole muille haittaa, mutta myrkynhajuisista on haittaa muille.
Minäkin saan allergiaoireita jos viereen istuu joku vahvoja hajusteita (ei ihan kaikista tuoksuista, mutta useimmista) käyttävä. Ärsyttää myös se että joskus nettikirpparilta ostetut vaatteet joutuu pestä lähemmäs 10 kertaa, että hajun saa pois.
Ymmärrän kuitenkin, että vika on minussa eikä niissä hajusteiden käyttäjissä. Tottakai jokainen saa käyttää sen hajuisia vaatteita kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset ostavat niitä koska luulevat että niitä pitää ostaa!Meillä piti työvaatteet pestä jollain hajuttomalla allergeenittomalla aineella ja huuhteluainetta ei annettu. Vaatteet jäivät ihan koppuraisiksi.
Sama!
Vaikka annostelu ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne tuoksuvat hyvälle ja todellakin käytän niitä jos haluan. Tiedän että niissä on varmaan vaikka mitä myrkkyjä, mutta joskus sitä kuolee kuitenkin.
Mahdatko tunnistaa oikeasti hyviä tuoksuja ollenkaan? Kuten vaikka puhdas pyykki (siis vain puhdas ja raikas, ei päätäkivistävän kukkaistuoksun lemuinen), vastaleikattu nurmikko, hyvä ruuan tuoksu ja vaikka laadukkaan parfyymin tuoksu mietona tuulauksena. Mutta ei, haju pitää olla tyrmäävä pesuaine ja se on muka hyvä! Taidat tupakoida? Talo on homeessa ja pulverin tyrmäyshaju "peittää" sen tunkkaisen hajun vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajustamattomista ei ole muille haittaa, mutta myrkynhajuisista on haittaa muille.
On haittaa. Vaate haisee pahalle.
Omoahan sitä tulee eniten käytettyä. Välillä bioluvilia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminäminäminä!
Olet perinteinen av-mamma, et näe omaa persettäsi pidemmälle, koko maailmankatsomus on sellainen että sinä keskipisteessä ja ympäröivä maailma.
Kyllä, minuakin häiritsee voimakkaastihajustetut. Ja kaikista eniten homeenhajuiset. Mutta arvaa mitä? Ymmärrän kyllä, että jos joku siitä tykkää niin samanlainen vapaus heillä on niitä käyttää kuin minulla itselleni sopivaa. Ja hometaloissa asuvat ei varmaan hajulle oikein mitään voi!?
Ariel, Omo, Bioluvil haisevat pahalle. Onko olemassa oikeasti hyvän tuoksuisia pesuaineita? Tiedosta kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Eivät huuhteluaineet aina turhia ole, hajusteelliset kyllä. Elastaania sisältäviin vaatteisiin ei toki voi käyttää, mutta helposti sähköisytvät vaatteet pesen hajusteettomalla huuhteluaineella. Monet vaatteet olisivat sähköisyytensä takia käyttökelvottomia ilman. Olen kokeillut kaikkea, mutta tekokuituiset ja elastaanittomat neuleet olen saanut pelastettua ainoastaan sillä huuhteluaineella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On haittaa. Vaate haisee pahalle.
Puhdas vaate tuoksuu puhtaalta, ei pahalta.
En ole huomannut hajua omissa pyykeissäni. Enemmän häiritsee kissan ja koirankarvat joita on koneessa. Edellisen pesijän pyykit ovat kissan tai koirankarvoineen kuivamassa eivätkä karvat irronneet, mitä nyt osa jäi koneeseen sotkemaan seuraavan pyykkääjän vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset ostavat niitä koska luulevat että niitä pitää ostaa!Dorka.
Et tajua että kaupoissa myydään paljon sellaista mitä ei oikeasti tarvitse ostaa.
Osaatko päätellä miksi?
Rainbow color annospussit. Hyi.