Maksaako Kela elarit jos palaan lasten isän kanssa yhteen mutta asumme erillämme?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäät menettäväsi kelan maksamat elatustuet? Jos asutte erillänne, mies maksaa elatusmaksua ja jos muutatte yhteen niin elatusmaksut loppuvat mutta miehelle jää enemmän rahaa kun on vain yhden asunnon menot. Jos mies on kerran töissä niin luulisi että rahallisesti kannattaisi asua yhdessä. Toki jos haluaa ensin kokeilla yhdessä oloa eri asunnoissa niin mikä miehen tuloissa sitten muuttuisi ja olisi vaara että elatusmaksu poistuu?
Enhän minä pelkää mitään, mielenkiinnosta kysyin. Toki rahallisesti kannattaisikin mutta mitä turhaan hosumaan. Kaksi asuntoa on hyvä ratkaisu tässä vaiheessa :)
Ihan vaan mielenkiinnosta aloitat tällaisen oudon keskustelun jossa meuhkaat miehen pienistä tuloista ja Kelan osuuksista ja kauheasti kyselet maksaako kela vai eikö kela maksa.
Tottakai oion virheelliset käsitykset luuserimiehestä ja sossun tuista. Ihan rehellisesti, tuo Kelan maksama 160 euroa ei taloutta kaada mutta on se säästöistä pois.
Eli kuppaat yhteiskuntaa vaikka sulla ei ole edes tarvetta tuolle rahalle.
Ihan säästöjäkin löytyy.
Ai, tuistako ei saa säästää vaan kaikki pitää laittaa haisemaan? Pitääkö minun luopua lapsilisistäkin kun menee niistäkin säästöön? Entä sovitellusta päivärahasta?
Vierailija kirjoitti:
Sinä haluat olla yhdessä miehen kanssa, jolle on ihan OK, että sinä ja yhteiskunta elätte hänen lapsensa?
Joo... Tiedätkö, älä suostu tuollaisen tyhmän taloudellisen hyväksikäyttäjä panopuuksi.
Mies pääsisi huomattavasti halvemmalla jos asuisi kanssani. Ja tuskin lastenvalvojan laskentakaavat on hänen vikansa. Jos hän ioikeasti luuseri ja pitäisi lapsiaan vaan joka toinen viikonloppu niin todennäköisesti joutuisi maksamaan elarit kokonaan tai ainakin melkein.
Te ette taas ole huomanneet jotain asiaa. Voin lyödä vetoa että monet aloitukset eivät ole oikeita tilanteita, joita kyseisellä ap nimimerkillä on, vaan ap kuvailee tässäkin tilannetta, jonka hän tietää jollain toisella olevan ja haluaa ihmettelyä, paheksuntaa ja mahdollisimman paljon negatiivisia kommentteja, koska häntä itse ottaa niin hirveästi päähän tuon toisen ihmisen asiat. Näitä on täällä pilvin pimein. Koska ei ole olemassa kyseistä ap:tä, jonka tarvitsisi kysellä tällä tavalla näistä Kelan tuista niin tässäkin ketjussa on paljon epäjohdonmujkaisuuksia, joista ap:kin jää välillä kiinni eli jotkut asiat ei stemmaa. Kyseessä on tietyllä tavalla kuviteltu tilanne tai tilanne, josta tiedetään jotain, mutta koska ei ole omakohtainen tilanne niin ei tiedetä kaikkea ja paljon "virheitä" tulee myös ap:n vastauksiin.
On siinäkin persoona, haluaa kirjoittaa av:lle kuviteltuna tilanteita muka omanaan, vaikka kyseessä on yleensä joku tuttu tai tutun tuttu, jonka asioita paheksutaan ja halutaan mahdollisimman negatiivistä pönkitystä tälle omalle paheksunnalle. Täällä on ollut useampi ketju, jossa merkit tälläisestä "ap ei ole itse oikesti tuo ap" on olleet ihan selvät. Jos ap oikeasti olisi tuossa tilanteessa, eihän hänen oikeasti tarvtisisi kysyä mitään, koska hän näyttää jo tietävän kaiken tarvittavan Kelan tuista, elareista ja miten asiat menee. Eli ensin esitetään kysymys, jota ei edes oikeastaan ole olemassa. Saadaan keskustelua ja paheksuntaa ja ihmettelyä.
Tähän luonnollisesti vaikuttaa suhteen taso. Onko kyseessä satunnainen tapailu, säännöllinen tapailu, pariduhde, deittailu, seksisuhde tms tms. Teette tästä kirjallisen selvityksen Kelaan ja suhteen laadun perusteella Kela määrittelee prosentuaalisen vähennyksen saamastasi tuesta. Huomioithan että esim suutelun laadun valheellinen vähättely (kielari -> pusuttelu) on rikos, joten kirjaa asiat itsellesi tarkkaan ylös (miten, milloin, monta kertaa, kuinka kauan jms) ennen selvityksen täyttämistä.
mirde71 kirjoitti:
Tähän luonnollisesti vaikuttaa suhteen taso. Onko kyseessä satunnainen tapailu, säännöllinen tapailu, pariduhde, deittailu, seksisuhde tms tms. Teette tästä kirjallisen selvityksen Kelaan ja suhteen laadun perusteella Kela määrittelee prosentuaalisen vähennyksen saamastasi tuesta. Huomioithan että esim suutelun laadun valheellinen vähättely (kielari -> pusuttelu) on rikos, joten kirjaa asiat itsellesi tarkkaan ylös (miten, milloin, monta kertaa, kuinka kauan jms) ennen selvityksen täyttämistä.
Esim. onko kellään tietoa monta seksikertaa saa olla kuussa exän kanssa tai monta yhteistä yötä samassa asunnossa ennenkuin se on yhdessä asumista? Tai paljon saa tarjota ruokaa toiselle näissä tilanteissa kun ollaan samassa asunnossa ennenkuin ollaan jo saman talouden ihmisiä? Saako tarjota vaikka lasagnea ja pihviä 3 x viikossa? Missä tällainen olosuhdeselvitys lomake on. Haluaisin täyttää sen.
Vierailija kirjoitti:
Te ette taas ole huomanneet jotain asiaa. Voin lyödä vetoa että monet aloitukset eivät ole oikeita tilanteita, joita kyseisellä ap nimimerkillä on, vaan ap kuvailee tässäkin tilannetta, jonka hän tietää jollain toisella olevan ja haluaa ihmettelyä, paheksuntaa ja mahdollisimman paljon negatiivisia kommentteja, koska häntä itse ottaa niin hirveästi päähän tuon toisen ihmisen asiat. Näitä on täällä pilvin pimein. Koska ei ole olemassa kyseistä ap:tä, jonka tarvitsisi kysellä tällä tavalla näistä Kelan tuista niin tässäkin ketjussa on paljon epäjohdonmujkaisuuksia, joista ap:kin jää välillä kiinni eli jotkut asiat ei stemmaa. Kyseessä on tietyllä tavalla kuviteltu tilanne tai tilanne, josta tiedetään jotain, mutta koska ei ole omakohtainen tilanne niin ei tiedetä kaikkea ja paljon "virheitä" tulee myös ap:n vastauksiin.
On siinäkin persoona, haluaa kirjoittaa av:lle kuviteltuna tilanteita muka omanaan, vaikka kyseessä on yleensä joku tuttu tai tutun tuttu, jonka asioita paheksutaan ja halutaan mahdollisimman negatiivistä pönkitystä tälle omalle paheksunnalle. Täällä on ollut useampi ketju, jossa merkit tälläisestä "ap ei ole itse oikesti tuo ap" on olleet ihan selvät. Jos ap oikeasti olisi tuossa tilanteessa, eihän hänen oikeasti tarvtisisi kysyä mitään, koska hän näyttää jo tietävän kaiken tarvittavan Kelan tuista, elareista ja miten asiat menee. Eli ensin esitetään kysymys, jota ei edes oikeastaan ole olemassa. Saadaan keskustelua ja paheksuntaa ja ihmettelyä.
En tietenkään kerro täällä kaikkea, kuka niin hölmö olisi. Mutta ihan on oma tilanne :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään kerro täällä kaikkea, kuka niin hölmö olisi. Mutta ihan on oma tilanne :)
Juu juu... Minua et ainakaan vakuuta. Kyselet siis miten elarit toimii jos muutatte yhteen, sitten ette olekaan muuttamassa yhteen muutenkin näytät tietävän jo itsekin miten ne tuet muodostuu jos olette yhdessä tai erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu... Minua et ainakaan vakuuta. Kyselet siis miten elarit toimii jos muutatte yhteen, sitten ette olekaan muuttamassa yhteen muutenkin näytät tietävän jo itsekin miten ne tuet muodostuu jos olette yhdessä tai erikseen.
En ole kyllä missään vaiheessa sanonut että muutamme yhteen. Se lukee jo aloituksessa. Sen sijaan minulle on aivan sama että mitä uskot ja mitä et.
Ja mikä oli siis ap sinun perimmäinen kysymys tai tarkoitus tälle ketjun avaukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos erillään asuessa saa paremmat tuet, monet asuvat virallisesti erillään ihan vain sen takia. Oikeasti saattavat nukkua yöt saman katon alla ja muutenkin olla yhdessä niin kuin avopari. Virallisesti vain eri osoitteet ettei Kela ota tukia pois. Huijareita on monenlaisia.
Tuollaisia huijareita on naapurit käräyttäneet.
Joskus on selvitelty pitkäänkin asuuko pari yhdessä vai ei.
No, mutta tuollaistahan se on yleensä seurusteluvaiheessa! Nukutaan lähes kaikki yöt yhdessä, joitain vaatteitakin saattaa olla toisen luona, mutta vielä ei olla valmiita luopumaan omista asunnoista. Ja monet odottavat parikin vuotta ennen yhteen muuttoa. Mitä väärää?
Mistä ihmeestä sait päähäsi että hän maksaa minun vuokran? Maksaa oman vuokransa tietenkin ja minä omani. Ainoastaan minä saan asumistukea.