Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela elarit jos palaan lasten isän kanssa yhteen mutta asumme erillämme?

Vierailija
26.01.2017 |

Kellään faktatietoa?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Kelasta, sieltä saa faktatietoa Kela-asioissa.

Vierailija
2/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, juu kysy KELA:sta, ne neuvoo. Ja muista antaa henkkarit ekana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaamme yhteen, mutta asumme erillämme???????? Kysy Kelasta.

Vierailija
4/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku ajattelee että yritän huijata niin on väärässä. En vaan halua vielä lyödä hynttyitä yhteen.

Vierailija
5/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exäni oli päihdeongelmainen ja oikeastaan moniongelmainen. En ikinä olisi voinut ottaa häntä saman katon alle asumaan. Elarit tuli kelasta.

Miksi siitä pitää kelaan ilmoittaa että seurustelee?

Vierailija
6/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaamme yhteen, mutta asumme erillämme???????? Kysy Kelasta.

Niin? Tiedän useita, jopa vanhoja pariskuntia joille tämä ratkaisu sopii :)

Vierailija
7/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään faktatietoa?

Miksi isä ei maksa elareita itse? Kannattaakohan tuo yhteenpalaaminen?

Miten kela edes tietäisi teidän olevan "yhdessä", jos asutte erillään?

Vierailija
8/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tehdä kakaroita joidenkin luusereiden kanssa ja sitten me veronmaksajat maksamme elarit. 

Vierailija
9/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tehdä kakaroita joidenkin luusereiden kanssa ja sitten me veronmaksajat maksamme elarit. 

Tämä "luuseri" on kylläkin vakityössä ja ollut jo pitkään mutta palkka ei ole iso ja viikko-viikkosysteemi pienentää elareita joten saan puolet Kelasta.

Vierailija
10/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään faktatietoa?

Tämä on kyllä erikoinen ajatus että yhdessä ei voi olla kun ei asu yhdessä. Luulen että loppujen lopuksi aika moni olisi tyytyväinen tilanteeseen jossa kaksi asuntoa ja molemmat saavat olla myös omilla asunnoilla :) Isä maksaa puolet, jonka lastenvalvoja määrännyt. Viikko-viikkosysteemissä vähennetään luonapito ja palkka on suht pieni joten Kela maksaa osan.

Vierailija
11/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "luuseri" on kylläkin vakityössä ja ollut jo pitkään mutta palkka ei ole iso ja viikko-viikkosysteemi pienentää elareita joten saan puolet Kelasta.

eli huijaatte kelaa. toivottavasti jäätte kiinni ja joudutte maksamaan kaikki takaisin. sillä sitähän tuo on, huijaamista. 

Vierailija
12/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään faktatietoa?

Tämä on kyllä erikoinen ajatus että yhdessä ei voi olla kun ei asu yhdessä. Luulen että loppujen lopuksi aika moni olisi tyytyväinen tilanteeseen jossa kaksi asuntoa ja molemmat saavat olla myös omilla asunnoilla :) Isä maksaa puolet, jonka lastenvalvoja määrännyt. Viikko-viikkosysteemissä vähennetään luonapito ja palkka on suht pieni joten Kela maksaa osan.

Juu ja tietysti yksihuoltajakorotukset ja kahdet asumislisät, huoh.

Vierailija
13/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään faktatietoa?

No yleensä aikuiset, joilla on yhteisiä lapsia asuvat yhdessä, ollessaan yhdessä. Onhan jo kallista pitää kahta asuntoakin, siis jos ne maksaa itse.

Mutta edelleen mistä ihmeestä Kela edes tietäisi teidän tapailevan, jos jatkatte entiseen malliin erillään asuen. Ei ne Kelan tädit roiku puskissa vakoilemassa kuinka usein näette.

Vierailija
14/71 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erillään asuessa saa paremmat tuet, monet asuvat virallisesti erillään ihan vain sen takia. Oikeasti saattavat nukkua yöt saman katon alla ja muutenkin olla yhdessä niin kuin avopari. Virallisesti vain eri osoitteet ettei Kela ota tukia pois. Huijareita on monenlaisia.

Vierailija
15/71 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään faktatietoa?

Juu ja tietysti yksihuoltajakorotukset ja kahdet asumislisät, huoh.

Lasten isä ei saa senttiäkään asumistukea vaan maksaa kokonaan vuokransa. Minun saamasta asumistuesta huolimatta meidän vuokrat ovat yhteensä sen verran että taloudellisesti järkevintä olisi asua samassa asunnossa. Yksinhuoltajakorotus on n. 90 euroa eli ei mitään :)

Vierailija
16/71 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli huijaatte kelaa. toivottavasti jäätte kiinni ja joudutte maksamaan kaikki takaisin. sillä sitähän tuo on, huijaamista. 

Millähän tavalla huijaamme? Lastenvalvojalle on viety molempien tulo- ja menotiedot ja hän on sen mukaan elarit määrännyt.

Vierailija
17/71 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään faktatietoa?

No yleensä aikuiset, joilla on yhteisiä lapsia asuvat yhdessä, ollessaan yhdessä. Onhan jo kallista pitää kahta asuntoakin, siis jos ne maksaa itse.

Mutta edelleen mistä ihmeestä Kela edes tietäisi teidän tapailevan, jos jatkatte entiseen malliin erillään asuen. Ei ne Kelan tädit roiku puskissa vakoilemassa kuinka usein näette.

Onhan se kallista mutta onneksi toiseen saa asumistukea. Väitän että aika moni kokeiltuaan pitäisi kyseisestä järjestelystä. Joko eivät ole kokeilleet tai sitten ei ole varaa. Aikuiset ihmiset voivat elää monella tavalla eikä se yksi ole ainoa oikea.

Vierailija
18/71 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän tavalla huijaamme? Lastenvalvojalle on viety molempien tulo- ja menotiedot ja hän on sen mukaan elarit määrännyt.

Ei lastenvalvoja niitä summia ole määrännyt minkään mukaan :'D huijarit!

Vierailija
19/71 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka väitätte tuota huijaamiseksi: Pitäisikö lapsettomat seurustelevat parit pakottaa yhteen asumaan jos he saavat esim. asumistukea?

Vierailija
20/71 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lastenvalvoja niitä summia ole määrännyt minkään mukaan :'D huijarit!

Mitä? :D kenen luulet laskevan ne elarit? Tottakai ne voi keskenään sopia mutta me ei näin tehty vaan mentiin lastenvalvojalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän