Taas mies kuoli poliisin otteisiin Vantaalla!
Poliisi ei kerro, miksi aikaisemmin hyväkuntoisen miehen tila romahti äkkiseltään ja toisen kunnan poliisi tutkii tapauksen todetakseen, ettei mitään rikosta ole sattunut, eihän koskaan. Vaikka Aarniokin välitti satoja kiloja hasista. Onkohan poliisit todennäköisesti kuristaneet tai hakanneet uhriaan, joka on mennyt överiksi taasen ja mies menettänyt henkensä. Suomessa ei voi enää poliisiin luottaa yhtään, oma luottamus on täysin nollissa.
Poliisi pimittää tapahtumien kulun juuri siksi, että mahdolliset ylilyönnit ja kuolemaan johtaneet jäljet voidaan peitellä, se on täysin selvää. Sipilän hallituksen tyyliä on laitattaa ihmiset hengiltä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701240132425_uu.shtml
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on poliisiin luottavaista kommentointia täällä. Voi olla että kun kerran omalle kohdalle osuu poliisin "oikeudenmukainen" kohtelu niin muuttuu ääni kellossa. Olen ollut monesti todistamassa poliisin yliliioiteltua voimankäyttöä, mutta harvoimpa tuo valtion mies vastuuseen joutuu tekosistaan. Sieltä sinisen haalarin suojista on hyvä toimia ja huudella kun tietää että valtio puoltaa omia työntekijöitään etunenässä aina.
Kokemuksia poliisista on tähän ikään kertynyt sen verran että ihan perustellusti kehun heitä.
Öykkäröiville ja väkivaltaisille kusipäille kuuluukin rankemman puoleinen kohtelu.
Tottelemalla ja olemalla kohtelias saa osakseen -yllätys- samanlaista kohtelua. Vaikea ymmärtää, vai?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette tästä tapauksesta tiedä mitää, olkaa hiljaa. Tää on omaisille aivan järkyttävä tapaus, joka järkyttäis teitäkin. Poliisi toimi todellakin tässä väärin ja pitäis laittaa vastuuseen! Kai järkikin sanoo, ettei 30 vuotias kuole itsestään, eli poliisi on käyttänyt väkivaltaa, sitähän ei tässä uutisessa tietenkään myönnetä. Voimia omaisille, tiedän heidät eivätkä ole tällaista ansainneet.
Eikös tää ole tapahtunut tänä aamuna? Eli omaisetkaan eivät vielä tiedä kuolinsyytä, koska ruumiinavausta tuskin on vielä tänään tehty ja ainakaan sen tulokset tuskin tänään vielä selviäisivät. Sinä siis hyvin todennäköisesti valehtelet mustamaalataksesi poliiseja.
Mitä minä ymmärsin niin poliisilla ei ollut osaa eikä arpaa tässä kuolemassa. Tyhmyyksissään meni juoksemaan pakoon ja pumppu ei sitten kestänytkään kun ei ole koskaan harrastanut liikuntaa.
Jouduin teininä juoppoputkaan vahvan humalatilan takia. En ollut riehunut tai rikkonut mitään enkä häirinnyt ketään, olin vain liian vahvassa humalassa istumaan pubissa ja portsari soitti partion hakemaan.
Putkassa pyysin käsisaippuaa käsienpesua varten. Isokokoinen vanhahko naispoliisi väänsi siltä seisomalta väkivalloin molemmat käteni selän taakse ja venytti samalla ylöspäin. Painoin tuolloin 42kg/170cm.
Oli varmaan tarpeellista.
Ja todellakaan en provosoinut mitenkään, siis ainoastaan pyysin sitä käsisaippuaa normaalilla äänenpainolla, mikä oli syy tähän toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri juoksi monta kertaa poliisia karkuun. Mustat silmät, lukemattomia tikkausta tarvitsevia haavoja, hiuksia puuttui läikittäin, käsi murtui, jalka vääntyi... mitähän kaikkea muuta.
Turvataloon ei voinut mennä, kun oli poliisin tiedossa. Rikosilmoituksia ei voinut tehdä, koska poliisi on ystävä.
Lääkärit olivat monta kertaa ymmällään, että mitä tämän kanssa sitten tehdä, kun on taas vastaanotolla tikkauttamassa itseään.
Ei, Suomessa ei ole poliisi väkivaltainen, ei edes vapaalla.
Onneksi hän sai töitä ihan jostain muualta ja pääsi sen turvin karkuun lopullisesti.
No tais olla ihan kunnon taparikollinen sitten? Ei kyllä kauheasti herätä sääliä.
Vaimo oli.
Väkivaltainen vaimo on rikollinen sekin.
Outoa nillitystä. Itse en ihannoi poliisia, pidän heitä yliarvostettuina, harvoin kovin älykkäinä, ihmispuolen roskakuskeina ja siivoojina. Harvoin heidän kanssaan kuitenkaan joutuu ongelmiin jos ei niitä itse aiheuta.
Epäilyttävää.
Aarnion jälkeen ei kyllä ihan ole luottamus korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienikokoisena naisena kokenut poliisit väkivaltaisina (revitty tukasta ja puristettu mustelmille) joten kyllähän se mielessä käy miten sitten kohtelevat miehiä. Ja itse en siis ole ollut väkivaltainen poliiseja kohtaan. Karkuun kyllä juoksin, joten pitkästä tukasta vaan kiinni 😒Olin vielä alaikäinen.
no vit..uako juoksit karkuun? Minä nyt vaan tiedän, että suomessa poliisi ei pahoinpitele "asiakkaitaan".83
Kyllä vaan. Ei ne mustelmat itsestään tulleet. Ja myönnän että sattui aikalailla.
Poliisin otti karkuun pyrkivän epäillyn kiinni. Mikä siis oli se operaatiotason virhe, joka kohdallasi toteutui?
No olisko voinut vaikka ottaa kiinni vartalosta eikä tukasta? Tuossa on ihan tahalleen satutettu. Mutta varmaan sulle ok jos 15v tytärtäsi kohdeltais niin.
Ja kerropa vielä, mitä olit tehnyt ennen tätä karkuunjuoksemista. Ei poliisit huvikseen kaduilla juokse ihmisten perässä vetämässä tukasta.
Olin juonut alkoholia ja kävelin kaupungilla. En tosiaan mitään rangaistavaa tekoa. Humalatila ei ollut mikään suuri myöskään. En ollut ihan varma kenen takia pysähtyivät autollaan mutta varmuuden vuoksi lähdin juoksemaan.
Mitäs luulisit poliisin päättelevän siitä että joku juoksee heitä karkuun? Alaikäisenä humalatila on muuten laitonta.
Et oo itse ollut humalassa alaikäisenä? Mutta tosiaan kirjoitin ettei ollut rangaistava teko.
Sua alkaa jotenkin käydä sääliksi.
No ei siinä mitään 😄 Mä en itse osaa oikein sääliä ketään näin netin välityksellä kun ei oikeasti tunneta yhtään toisiamme. Siis ihan turhanpäiväistä tuo sääli. Sääli vaikka huonosti kohdeltuja eläimiä ja tee asialle jotain. Jotain oikeasti tärkeää ja millä on merkitystä tässä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin teininä juoppoputkaan vahvan humalatilan takia. En ollut riehunut tai rikkonut mitään enkä häirinnyt ketään, olin vain liian vahvassa humalassa istumaan pubissa ja portsari soitti partion hakemaan.
Putkassa pyysin käsisaippuaa käsienpesua varten. Isokokoinen vanhahko naispoliisi väänsi siltä seisomalta väkivalloin molemmat käteni selän taakse ja venytti samalla ylöspäin. Painoin tuolloin 42kg/170cm.
Ja todellakaan en provosoinut mitenkään, siis ainoastaan pyysin sitä käsisaippuaa normaalilla äänenpainolla, mikä oli syy tähän toimintaan.
Et usko sitä kyynelten määrää, minkä tarinasi aiheutti. Ihan sydämestä otti.
Hauska muuten, että sinut on roudatti kovan kännin takia putkaan mutta siellä olet toiminut rauhallisesti ja selkeäsanaisesti, ja että sinulla on tarkat ja objektiiviset muistikuvat kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri juoksi monta kertaa poliisia karkuun. Mustat silmät, lukemattomia tikkausta tarvitsevia haavoja, hiuksia puuttui läikittäin, käsi murtui, jalka vääntyi... mitähän kaikkea muuta.
Turvataloon ei voinut mennä, kun oli poliisin tiedossa. Rikosilmoituksia ei voinut tehdä, koska poliisi on ystävä.
Lääkärit olivat monta kertaa ymmällään, että mitä tämän kanssa sitten tehdä, kun on taas vastaanotolla tikkauttamassa itseään.
Ei, Suomessa ei ole poliisi väkivaltainen, ei edes vapaalla.
Onneksi hän sai töitä ihan jostain muualta ja pääsi sen turvin karkuun lopullisesti.
Oisko kaveri voinut katsoa peiliin kun joutui näihin tilanteisiin?
Eikä syyttäisi poliisia.Mitä sitten olisi pitänyt tehdä jos ei saisi mennä kotiinsa tai edes turvataloon? Olettaisin että poliisi kyllä olisi löytänyt kaverienkin luota ja olisi tullut entistä enemmän turpaan.
Siis kaverisi oli aina täysin viaton ja käveli vain kadulla ketään häiritsemättä ja poliisit alkavat ihan ilman provokaatiota vaan pahoinpitelemään? Ja pyhimys-kaverillesi siis näin on tapahtunut vieläpä toistuvasti ja aina täysin ilman mitään syytä?
Älä viitsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienikokoisena naisena kokenut poliisit väkivaltaisina (revitty tukasta ja puristettu mustelmille) joten kyllähän se mielessä käy miten sitten kohtelevat miehiä. Ja itse en siis ole ollut väkivaltainen poliiseja kohtaan. Karkuun kyllä juoksin, joten pitkästä tukasta vaan kiinni 😒Olin vielä alaikäinen.
no vit..uako juoksit karkuun? Minä nyt vaan tiedän, että suomessa poliisi ei pahoinpitele "asiakkaitaan".83
Kyllä vaan. Ei ne mustelmat itsestään tulleet. Ja myönnän että sattui aikalailla.
Poliisin otti karkuun pyrkivän epäillyn kiinni. Mikä siis oli se operaatiotason virhe, joka kohdallasi toteutui?
No olisko voinut vaikka ottaa kiinni vartalosta eikä tukasta? Tuossa on ihan tahalleen satutettu. Mutta varmaan sulle ok jos 15v tytärtäsi kohdeltais niin.
Ja kerropa vielä, mitä olit tehnyt ennen tätä karkuunjuoksemista. Ei poliisit huvikseen kaduilla juokse ihmisten perässä vetämässä tukasta.
Olin juonut alkoholia ja kävelin kaupungilla. En tosiaan mitään rangaistavaa tekoa. Humalatila ei ollut mikään suuri myöskään. En ollut ihan varma kenen takia pysähtyivät autollaan mutta varmuuden vuoksi lähdin juoksemaan.
Mitäs luulisit poliisin päättelevän siitä että joku juoksee heitä karkuun? Alaikäisenä humalatila on muuten laitonta.
Et oo itse ollut humalassa alaikäisenä? Mutta tosiaan kirjoitin ettei ollut rangaistava teko.
No ei siinä mitään 😄 Mä en itse osaa oikein sääliä ketään näin netin välityksellä kun ei oikeasti tunneta yhtään toisiamme. Siis ihan turhanpäiväistä tuo sääli. Sääli vaikka huonosti kohdeltuja eläimiä ja tee asialle jotain. Jotain oikeasti tärkeää ja millä on merkitystä tässä elämässä.
Minua ei yllätä että sinä ja käsite osaaminen eivät yhdisty monessakaan suhteessa.
Poliisin pitäisi ampua kaikki jotka yrittävät karkuun.
Suomalaisen poliisin käytös on muuttunut 10 vuodessa todella rajusti. Vielä 80-luvulla ja 90-luvulla, 2000-luvun alussakin poliisit oli reiluja, asiallisia ja kun elit ihmisiksi, sait hyvää kohtelua. Sitten alkoi alamäki. Viimeisen 10 vuoden aikana olen kuullut niin paljon ihan tavallisilta, lainkuuliaisilta ihmisiltä tarinoita, kuinka poliisit tiuskii, syyttelee, kiroilee ja käyttäytyy kohtaamistilanteessa asiattomasti. Uhkaillaan lisäsanktioilla ja sakoilla.
Ihan semmoisia esimerkkejä tuttavapiiristä pienellä aikaa:
- henkilö (ei rikosrekisteriä, ei edes sakkoja) sai tontille poliisit, jotka hyökkäsivät suoraan kimppuun sanoen, että "sää oot uhkaillut laittomasti". Kyse oli täysin perättömästä tapauksesta, poliiseille soittanutkin sanoi, ettei noin ole koskaan sanonut vaan valitti auton parkkeerauksesta tai oikeastaan riidasta asiassa. Silti tätä lainkuuliaista ihmistä uhkailtiin putkalla, oikeudella jne. Tilanne oli käsittämätön ja itseasiassa komisario pyysi anteeksi.
- "kuule ei kiinnosta sun ongelmas... painu helvettiin siitä" sanottiin ihmiselle, jota oli ventovieras mustalaisnainen lyönyt parkkipaikalla, koska tämä romaniseurue pamautti toisen uuden auton kylkeen lommon ja alkoivat riehua, kun toinen vaati jotain oikeutta tilanteessa, jossa autoa on kolhittu ja päälle lyöty, uhattu tappaa jne. Taas kerran vastapuolella ihan tavallinen eläkeikäinen ihminen, siistillä autolla, puhdas rikosrekisteri. Poliisi tulee paikalle haistatteluasenteella ja vihaisena jo valmiiksi tälle syyttömälle.
- itse sain ylinopeus sakon ja nöyrästi otin sitä vastaan. Sitten alkoivat selvittämään, että oisko tässä vielä pahempi vaarantaminen kyseessä ja tarvisin lisäsakkoa sen normaalin sakon päälle. Olen tosi arka väittämään vastaan, tossukka, ja sanoin varovaisesti, että mielestäni olosuhteet eivät ole kovin pahat ja tilanne muuten. (sula pikatie, talvirajoitus, valoisa, ylinopeus alle 20 km/h) Kaksi nuorta miestä hyökkää suoraan silmille. "Kuule, sä pidät turpas kiinni", "Sanakin vielä, niin lähdet meidän mukaan ja ajokieltoa tulee". Sanakin vielä? Avasin vain kerran suuni ja kysyin varovaisesti, että miksi tapaus olisi joku poikkeuksellinen vaarantaminen.
jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on poliisiin luottavaista kommentointia täällä. Voi olla että kun kerran omalle kohdalle osuu poliisin "oikeudenmukainen" kohtelu niin muuttuu ääni kellossa. Olen ollut monesti todistamassa poliisin yliliioiteltua voimankäyttöä, mutta harvoimpa tuo valtion mies vastuuseen joutuu tekosistaan. Sieltä sinisen haalarin suojista on hyvä toimia ja huudella kun tietää että valtio puoltaa omia työntekijöitään etunenässä aina.
Voi olla että muuttuu. Jännä että muille ei vaan millään satu näitä tapauksia omalle kohdalle ja sinulle useampia. On se sattuma jännä juttu.
No jos et nyt luetun ymmärtämistä hallitse niin tässä rautakangesta: Ei ole sattunut henkilökohtaisesti minulle, vaan olen ollut silminnäkijänä tällaisissa tapauksissa. Sitä en osaa sinulle selittää minkä sattuman kautta ja miksi näin monesti olen tällaisissa tilanteissa paikalla ollut.
"Jännä että muille ei vaan millään satu näitä tapauksia omalle kohdalle ja sinulle usempia". Tiedoksi sinulle että vauva.fi av palsta ei ole = kaikki muut/ koko Suomi= Et voi millään väittää tai perustella että olen ainoa vastaavan kokenut henkilö.
Mieti vähän.
Huh, aina olen sen tiennyt että tämä palsta on tyhmiä kanasia täynnä, mutta että näin vahva luotto poliisiin. Ette kyllä tiedä mistään mitään...
Olen viisikymppinen mies ja elänyt ihan normielämää kavereitteni kanssa ja kukaan meistä ei ole kokenut mitään ongelmia poliisien taholta.
Kumma että poliiseista valittaa aina tietyt henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Muistatkohan kaiken tarkasti mitä kaatokännissä olet touhunnut?
Vierailija kirjoitti:
Huh, aina olen sen tiennyt että tämä palsta on tyhmiä kanasia täynnä, mutta että näin vahva luotto poliisiin. Ette kyllä tiedä mistään mitään...
Ikävää, että hienosti valmisteltu ja toteutettu valistuskampanjasi meni nyt pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tiedän että suomen poliisi on yleensä mitä erinomaisin, korkeasti koulutettu ja luotettava. Tiedän vaan valitettavasti myös että kyllä ne välillä saattaa vähän vedellä turpaankin. Väkivallalla uhkailu on ihan normaalia kun ollaan jossain vähän piilossa vaikka se onkin yleensä bluffia. Joskus se ei ole...
No en valita, paikalla olleista poliiseista nuorin oli vasikoinut virkakaverinsa ja sain melko hyvin rahaa :D
Onhan poliiseja tuomittu mm. huumekaupasta, alaikäisen raiskauksesta, pasilassa hakkasivat miehen hengiltä putkaan mutta eivät sillä kertaa saaneet videota pois ajoissa. Joskus mursivat solisluun pyörätuolissa istuvalta halvaantuneelta ja yksi työpari sai muistaakseni 2013 päähän potkimisesta tuomion vaikka yrittivät ja onnistuivat tuhoamaan todisteet. Eiköhän näistä nettiä selaamalla löydy enempää.
Ei pidä suojella mätämunia vain siksi että valtaosa on ok.
Kentällä asia myönnetään kyllä...
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002550783.html
Onhan noita nähty, vaikka itse en ole fyysistä väkivaltaa kokenut. Joskus olin kaverin kanssa tupakalla pihalla kun lähellä oli jotkut nuorisobileet. Sieltä tulevat poliisit olivat niin hiilenä että tulivat meillekin (selvinpäin oltiin, n, 25 vuotiata) kyselemään että "mitä vittua me toljotetaan" tjms. Vastaus "ei mitään" aiheutti räjähdyksen että "menkää sitten vittuun siitä tai vedän sut tonttiin". Emmekä siis olleet edes lähellä koko paikkaa tai missään tekemissä niiden nuorten kanssa.