Vien kahvikupin/tarjottimen/roskat roskiin pikaruokapaikassa jos palvelu on ollut ystävällistä, muussa tapauksessa jätän kaikki levälleen pöydälle
Tämä opetukseksi kahviloiden ja muiden pitäjille. Jos te ette yritä, niin en minäkään.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttö pikaruokapaikoissa jos kerran priimapalvelua haluatte? Ihan oikeasti...
Jos luulette että maksamalla muutaman euron hampurilaisesta oikeuttaa käyttäytymään kuin Euroopan omistaja niin olette väärässä.
Menkää oikeisiin ravintoloihin syömään jos haluatte että ruuat tarjoillaan nenän eteen ja asiat viedään pois.
Vai oletteko niin köyhiä että pitää yrittää päästä pätemään edes jossain kun oikeaan ravintolaan ei riitä rahat? ;D
Oikeissa ravintoloissa ei saa sitä ruokaa yhtä nopeasti, se ei ole matkan varrella, sinne ei voi mennä hupparissa, sieltä ei saa bigmackiä. Tervehtiminen ei maksa mitään, joten sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu
Ruokakaupat on keksitty.
Saako sieltä lämpimän kerrosaterian, jonka voi syödä siellä? Mutta niissäkin on kassoja, jolle kolmen kirjaimen lausuminen tuottaa vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ravintola-alan ammattilainen, enkä vie tarjotintani tai käyttämiäni astioita mihinkään. Poikkeuksina vain nämä pikaruokapaikat, kuten McDonalds.
Tää itsepalvelu on mennyt Suomessa liian pitkälle ja ihmiset on opetettu kuskaamaan likaisia lautasiaan ympäriinsä. Kuten jostakin kommentista tuli ilmi, sitä joka jättää astiansa pöytään, pidetään laiskana???! Whaat?
Olen töissä ravintolassa, jossa lautaset haetaan pöydästä. Silti ihmiset alkavat kuskailemaan niitä ja ihmettelevät mihin ne voi viedä. Ihmisiltä alkavat olla hukassa ne säännöt, miten oikeassa ravintolassa toimitaan. Tämä on todella ikävää.
Ja ei tämä itsepalvelukulttuuri liity mitenkään hintoihin, paitsi jossain pikaruokapaikoissa. Jos kahvilaan ilmestyy astioiden palautuskärry, voit olla ihan varma, että hinnat eivät laske.
Tämä liittyy siihen, että yrittäjät kuvittelevat selviänsä vähemmällä työvoimalla, kun asiakas hoitaa työt ja vielä maksaa siitä. Ja tyhmä asiakas tähän suostuu.
Jos tarvitaan enemmän työvoimaa niin hinnat nousee. Erittäin yksinkertaista.
Ravintolan omistaja ei järjestä sitä palautuskärryä saliin siksi että hänen henkilökunnallaan olisi helpompaa, vaan siksi että pärjäisi vähemmällä henkilökunnalla ja pärjäisi paremmin kilpailussa. Asiakas tekee valinnan meneekö halvempaan paikkaan jossa palautetaan tarjotin kärryyn vai meneekö kalliimpaan, jossa se noudetaan pöydästä. Parempi konsepti pärjää. Aika moni suomalainen valitsee halvemman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ja vajukit täällä meuhkaa huonosta palvelusta! Sallikaa minun nauraa! Miten voitte edes odottaa jotain oikeaa palvelua paikassa jossa hampurilaiset maksavat muutaman euron?
Tee sinä henkilökunnan työt ja maksa vielä siitä ilost, kun olet kerran niin ei-köyhä ja ei-vajukki. :)
Olisiko ok, että sanoisit taksille, mihin olet menossa ja taksi ottaisi sinulta rahat ja kävelisit matkan? :)
Riittäisikö sulle, että huoltoyhtiö lähettäisi sinulle pelkästään laskun ja siinä kaikki ja maksaisit ilolla osoittaaksesi miten fiksu olet? :)
Maksaa ja maksaa. Etkö ymmärrä että palvelun taso vaikuttaa hintaan? Pikaruokapaikassa atria maksaa 10€ ja se edellyttää sitä että asiakas siivooa itse jälkensä. Palvelun sisältävässä ravintolassa ateriointi maksaa 30€. Jos olet ihan itse valinnut kympin paikan, niin et voi vaatia kolmen kympin palvelua.
Et voi bussilipun ostettuasi määrätä kuljettajaa ajamaan kotisi pihaan kuten taksissa. Bussilipulla todellakin kävelet pysäkiltä kotiin. Jos haluat ovelle, niin tilaat taksin ja maksat taksin hinnan.
Jos olet ostanut huoltoyhtiöstä nurmenleikkuun, niin he eivät todellakaan samaan hintaa tee myö lumittöitä.
Tajuatko?
Tämä!!!
Tajutkaa nyt te umpimieliset, että ette voi pikaruuan hinnalla vaatia enempää kuin hintaan kuuluu.
Eli tervehdykset ei kuulu asiakaspalvelijan toimenkuvaan, kun siitä ei makseta erikseen?
Aika valkoroskatouhua edes kuvitella että roskaaminen ja sotkeminen jotenkin parantaisi palvelun laatua.
Hah!
Ei sitten ole tullut mieleen, että tosi usein se joka sen tarjottimesi siirtää/korjaa on TOINEN ASIAKAS, joka haluaa istumaan jättämällesi muuten tyhjälle paikalle? Se kuuluisa "työllistävä vaikutus" on pelkkää haihattelua, joka ei moisella perseilyllä toteudu, vaan sillä, että asioitte muualla tai valitatte asiasta ylöspäin! Tuollainen "pikku mielenosoitus" kiristää vain entisestään niiden keskimäärin kahden vuorossa olevan työntekijän hermoja, kun he eivät kertakaikkiaan ehdi kaikkialle, ja haittaa muiden asiakkaiden elämää, kun sitä haluaisi istua paikalleen niin, ettei tarvi siirrellä jonkun toisen rojuja ensin. Pahimmillaan perseilynne vain aiheuttaa jollekin potkut, jolloin tilalle palkataan uusi, eikä yhtä lisää. Jos se edes vaikuttaa mihinkään, koska pikaruokapaikoissa henkilökunta on niin helppo korvata uudella, ettei heidän paljon kannata kertoa ylöspäin, että vuoroihin tarvisi lisää henkilökuntaa, koska todennäköisesti vain se joka kehtasi asiasta mainita korvattaisiin uudella. Ette voi olla noin naiiveja, että kuvittelette oikein auttavanne työllistymistä tuollaisella käytöksellä.
Suomessa ei ole kohta minkäänlaista palvelukulttuuria. Asiakas hoitaa työt, jotka kuuluvat työntekijälle ja vielä iloisesti maksaa siitä. Käykääpä joskus jossain muualla kuin siellä lähimmällä Aakkosasemalla tai Prisman kahvilassa, niin tiedätte miten hommat pitäisi hoitaa.Mieluiten ihan ulkomailla asti. Siellä palvelua vielä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ja vajukit täällä meuhkaa huonosta palvelusta! Sallikaa minun nauraa! Miten voitte edes odottaa jotain oikeaa palvelua paikassa jossa hampurilaiset maksavat muutaman euron?
Tee sinä henkilökunnan työt ja maksa vielä siitä ilost, kun olet kerran niin ei-köyhä ja ei-vajukki. :)
Olisiko ok, että sanoisit taksille, mihin olet menossa ja taksi ottaisi sinulta rahat ja kävelisit matkan? :)
Riittäisikö sulle, että huoltoyhtiö lähettäisi sinulle pelkästään laskun ja siinä kaikki ja maksaisit ilolla osoittaaksesi miten fiksu olet? :)
Maksaa ja maksaa. Etkö ymmärrä että palvelun taso vaikuttaa hintaan? Pikaruokapaikassa atria maksaa 10€ ja se edellyttää sitä että asiakas siivooa itse jälkensä. Palvelun sisältävässä ravintolassa ateriointi maksaa 30€. Jos olet ihan itse valinnut kympin paikan, niin et voi vaatia kolmen kympin palvelua.
Et voi bussilipun ostettuasi määrätä kuljettajaa ajamaan kotisi pihaan kuten taksissa. Bussilipulla todellakin kävelet pysäkiltä kotiin. Jos haluat ovelle, niin tilaat taksin ja maksat taksin hinnan.
Jos olet ostanut huoltoyhtiöstä nurmenleikkuun, niin he eivät todellakaan samaan hintaa tee myö lumittöitä.
Tajuatko?
Tämä!!!
Tajutkaa nyt te umpimieliset, että ette voi pikaruuan hinnalla vaatia enempää kuin hintaan kuuluu.
Eli tervehdykset ei kuulu asiakaspalvelijan toimenkuvaan, kun siitä ei makseta erikseen?
Missä olen sellaista väittänyt?
Mitä oikein selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko?
Tämä!!!
Tajutkaa nyt te umpimieliset, että peruskäytöstavat ovat ilmaisia ja niiden vaatimen ei pitäisi olla sidoksissa paikantasoon. En usko, että yksikään pikaruokala yrittäjä on teidän kanssa samaa mieltä!
Kauppojen hintojenkin piti nousta koska aukioloajat laajenivat ja tarvittiin lisätyövoimaa. Kuinkas kävi? Voisiko olla, että noiden pikaruokaketjujen katteissa on ylimääräistä sen verran myös etteivät hinnat pomppaa samantien jos sinne otettaisiin yksi ylimääräinen tyyppi per vuoro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttö pikaruokapaikoissa jos kerran priimapalvelua haluatte? Ihan oikeasti...
Jos luulette että maksamalla muutaman euron hampurilaisesta oikeuttaa käyttäytymään kuin Euroopan omistaja niin olette väärässä.
Menkää oikeisiin ravintoloihin syömään jos haluatte että ruuat tarjoillaan nenän eteen ja asiat viedään pois.
Vai oletteko niin köyhiä että pitää yrittää päästä pätemään edes jossain kun oikeaan ravintolaan ei riitä rahat? ;D
Oikeissa ravintoloissa ei saa sitä ruokaa yhtä nopeasti, se ei ole matkan varrella, sinne ei voi mennä hupparissa, sieltä ei saa bigmackiä. Tervehtiminen ei maksa mitään, joten sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu
Ruokakaupat on keksitty.
Saako sieltä lämpimän kerrosaterian, jonka voi syödä siellä? Mutta niissäkin on kassoja, jolle kolmen kirjaimen lausuminen tuottaa vaikeuksia.
Saat siltä eineshampparin, jonka voit itse lämmittää kotona mikroaaltouunissa. Se on sinun tulotasoosi ja maksukykyysi sekä maksuhalukkuuteesi sopiva palvelutaso.
Mersua ei vaan saa Ladan hinnalla, se sinun täytyy nyt vain ensin ymmärtää ja sitten vielä hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa höpsö! Varsin ontuvia vertauksia...
Oikeastiko olet sitä mieltä, että jos ostat euron juustohampurilaisen, niin olet oikeutettu täyteen palveluun johon sisältyy pöytiin tarjoilu ja vieläpä roskien pois vienti?
Aika harhainen käsitys asioista.
Höpsö... ontuvia... harhainen. Raudanlujaa perustelua ja argumentaatiota. Pääseekö tuolla ajattelulla koskaan pikaruokakassaa pidemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko?
Tämä!!!
Missä olen sellaista väittänyt?
Mitä oikein selität?
Vien kahvikupin/tarjottimen/roskat roskiin pikaruokapaikassa jos palvelu on ollut ystävällistä, muussa tapauksessa jätän kaikki levälleen p...
Ystävälliseen palveluun kuuluu tervehtiminen!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole kohta minkäänlaista palvelukulttuuria. Asiakas hoitaa työt, jotka kuuluvat työntekijälle ja vielä iloisesti maksaa siitä. Käykääpä joskus jossain muualla kuin siellä lähimmällä Aakkosasemalla tai Prisman kahvilassa, niin tiedätte miten hommat pitäisi hoitaa.Mieluiten ihan ulkomailla asti. Siellä palvelua vielä saa.
Joo, asiakas maksaa pari euroa kahvikupista ja luulee että saa sillä hinnalla suunnilleen pöytiin tarjoilun ja pyllyn pyyhinnän.
Äänestää voi jaloillaan.
Jos haluaa täyden palvelun, pitää mennä täyden palvelun paikkaan.
Turhaa kitistä jos hintaan ei ole laskettu pöytiin tarjoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ot, mut onko sillä työntekijän kannalta mitään väliä onko hän kassalla, vai käy välillä siivoamassa pöytiä? Minä jätän kärryt myös parkkiksella sinne reunalle, kaupassa vaatteet sovituskoppiin ja kalliimmissa ravintoloissa kaikki astiat pöytään. Pidemmässä juoksussa nämä kertaantuu ja ihmisillä on töitä. Mitä enemmän näitä teetätetään asiakkailla sitä vähemmän on töitä. Koittavat tehdä itsepalvelukassojakin. Ettekö ymmärrä ihmiset, että kallein kulu on työvoima, siitä yritetään säästää ja pihistää, siksi nuo "pienet hommat" siirretään vaivihkaa asiakkaan tehtäviksi. Kohta kaupoissa ja kahviloissa ei ole enää henkilökuntaa, on vain: "paina nappia, maksa tähän".
Arvatenkaan et ole koskaan tehnyt päivääkään töitä.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta arvasit väärin.
Vierailija kirjoitti:
Rahvaanomaista ja naiivia luulla että roskien jättäminen pöytään tekee jonkinlaisen vaikutuksen. Ainoa vaikutus on se, että henkilökunnalla menee siivoamiseen yhä enemmän aikaa, mikä vaikuttaa palvelun nopeuteen. Samat ihmiset nimittäin siivoavat ja ovat kassalla. Eli jos siivoaa asiakkaiden jälkiä, on kaikki siivoamiseen kuluva aika pois muilta asiakkailta.
Ja höpö höpö. Kyllä se vaan niin on, että henkilökuntaa palkataan tarpeen mukaan, ja jos henkilökunta ei ehdi hommiaan tekemään, niin silloin sitä palkataan lisää. Näin ollen tarjottimen viemättä jättämisellä on kiistaton työllistävä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko olet sitä mieltä, että jos ostat euron juustohampurilaisen, niin olet oikeutettu täyteen palveluun johon sisältyy pöytiin tarjoilu ja vieläpä roskien pois vienti?
Höpsö... ontuvia... harhainen. Raudanlujaa perustelua ja argumentaatiota. Pääseekö tuolla ajattelulla koskaan pikaruokakassaa pidemmälle?
Pääsee, onneksi. Mutta sinä ilmeisesti et, koska jaksat pahoittaa mielesi muutaman euron tähden.
Eipä tuo kahvin hinta eroa mitenkään, vaikka toisessa paikassa on palautuskärry ja toisessa työntekijä siivoaa pöydän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko?
Tämä!!!
Kerro nyt pitääkö mun maksaa eruon juustosta kaksi euroa vai kymppi niin ettei asiakaspalvelija ole vittumainen vässykkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee, onneksi. Mutta sinä ilmeisesti et, koska jaksat pahoittaa mielesi muutaman euron tähden.
Höpsö. Eihän sun ontuville jutuille voi kuin nauraa. Harhainen ihminen.
Tämä!!!