Vien kahvikupin/tarjottimen/roskat roskiin pikaruokapaikassa jos palvelu on ollut ystävällistä, muussa tapauksessa jätän kaikki levälleen pöydälle
Tämä opetukseksi kahviloiden ja muiden pitäjille. Jos te ette yritä, niin en minäkään.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en halua joka paikkaan jo nyt ihan liian pitkälle vietyä itsepalvelukulttuuria, joten siksi käyn ihan surutta kahviloissa ja pikaruokapaikoissa ja jätän tarjottimeni pöytään. Ravintolahintaan pitää sisältyä tämän verran palvelua, olipa ostoksen hinta sitten 5 tai 500 euroa. Maksukykyä kyllä riittää käydä ihan missä tahansa ravintolassa, mutta parempia paikkoja ei ole saatavilla ihan joka paikassa.
Valitse asiointipaikka toivomasi palvelutason mukaan.
Seuraavalla kerralla kun näen että joku lähte mäkistä pöytäänsä siivoamatta niin sujautan sille ketsupia takin selkään.
Tervesin, itsepalveluun ja halpaan hintaan tyytyväienn asiakas. Suosin myös kaupoissa pikakassoja, koska se pitkässä juksussa vähentää henkilöstökuluja ja alentaa hintoja. Muistakaa että asiakas maksaa aina kaiken, jos voin päästä halvemmalla tekemällä itse sen sijaan että seison tyhjänpanttina, niin mielelläni pistän sen rahan omaan taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ja vajukit täällä meuhkaa huonosta palvelusta! Sallikaa minun nauraa! Miten voitte edes odottaa jotain oikeaa palvelua paikassa jossa hampurilaiset maksavat muutaman euron?
Tee sinä henkilökunnan työt ja maksa vielä siitä ilost, kun olet kerran niin ei-köyhä ja ei-vajukki. :)
Olisiko ok, että sanoisit taksille, mihin olet menossa ja taksi ottaisi sinulta rahat ja kävelisit matkan? :)
Riittäisikö sulle, että huoltoyhtiö lähettäisi sinulle pelkästään laskun ja siinä kaikki ja maksaisit ilolla osoittaaksesi miten fiksu olet? :)
Maksaa ja maksaa. Etkö ymmärrä että palvelun taso vaikuttaa hintaan? Pikaruokapaikassa atria maksaa 10€ ja se edellyttää sitä että asiakas siivooa itse jälkensä. Palvelun sisältävässä ravintolassa ateriointi maksaa 30€. Jos olet ihan itse valinnut kympin paikan, niin et voi vaatia kolmen kympin palvelua.
Et voi bussilipun ostettuasi määrätä kuljettajaa ajamaan kotisi pihaan kuten taksissa. Bussilipulla todellakin kävelet pysäkiltä kotiin. Jos haluat ovelle, niin tilaat taksin ja maksat taksin hinnan.
Jos olet ostanut huoltoyhtiöstä nurmenleikkuun, niin he eivät todellakaan samaan hintaa tee myö lumittöitä.
Tajuatko?
Tämä!!!
Tajutkaa nyt te umpimieliset, että ette voi pikaruuan hinnalla vaatia enempää kuin hintaan kuuluu.
Kerro nyt pitääkö mun maksaa eruon juustosta kaksi euroa vai kymppi niin ettei asiakaspalvelija ole vittumainen vässykkä.
Miten on mahdollista että noin herttaista ihmistä kohdellaan tylysti?
Kehoitan katsomaan peliin.
Sitten vaan rahaa säästämään että pääset taas ensi kuussa käymään juustoaterialla.
Miksi et vastaa kysymykseen vaan seuraa itkupotkuraivari? Taidat olla sellainen ammattiloukkaantuja.
Sinähän tässä olet loukkaanutnut kun ei ole kassalla oltu riittävän ystävällisiä. Nyt kiukuttelet kun juuri kukaan ei ole kanssasi samaa mieltä että se olisi ollut ok syy poiketa itsepalvelupaikan toimintatavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole kohta minkäänlaista palvelukulttuuria. Asiakas hoitaa työt, jotka kuuluvat työntekijälle ja vielä iloisesti maksaa siitä. Käykääpä joskus jossain muualla kuin siellä lähimmällä Aakkosasemalla tai Prisman kahvilassa, niin tiedätte miten hommat pitäisi hoitaa.Mieluiten ihan ulkomailla asti. Siellä palvelua vielä saa.
Tässähän ei nyt puhta tuosta, vaan siitä että tukitaan tieten tahtoen itsepalvelupaikkaan ja sitten kuvitellaan että on oikeus jättää roskat pöytään koska "maksaa työntekijöiden palkan".
Aika monen maan eri pikaruokapaikoissa olen käynyt ja kaikissa niissä on sama itsepalvelukonsepti. Uskaltaisin jopa väittää että tätä ei edes ole keksitty Suomessa, vaan se on tullut tänne ihan ulkomailta asti.
Kuten sanottu, jos suomalaisen asiakaspalvelijan pitäisi elää tipeillä, niin he kuolisivat nälkään. Silloin he näkisivät konkreettisesti kuka maksaa. Nyt teeskennellään jotain muuta.
Mikä puolustus on se, että jos jossain tehdään asiat huonosti, niin täytyy tehdä meilläkin? Ymmärrätkö edes mitä yrität perustella? Ehkä et ja siksi olet jäänyt sinne hampurilaispaikan pihvinpaistohommiin
Ihan samanlaista se on muidenkin maiden mäkkäreissä, ei silläkään mitään palvelua saa.
Päättelyn voit jättää muille, koska ei tunnu sinulta oikein luonaavan.
Sinä olet käynyt maailman kaikissa mäkkäreissä kaikkien työvuorojen aikana. :D Sun päättelyhän sujuu hyvin.
Se on ihan sama käynkö mäkkärissä/hesessä/kahvilassa/huoltoasemalla Turussa tai Perussa, mutta huono palvelija siivoaa minun jälkeni aina ja hyvä ei koskaan. Kokeile päätellä uudelleen jos ei päähän koske jo liikaa.
Ai sä kiikutat hienossa ravintolossa itse astiat keittiöön?
Uskotaan.
Miten ihmiset pääsee peruskoulusta läpi tällaisilla päättelytaidoilla? Vai oletko vielä peruskoulussa, kasilla ehkä?
"huono palvelija siivoaa minun jälkeni aina ja hyvä ei koskaan."
Tämä ketju on opettanut minulle etteivät huonot asiakaspalvelijat ole huonoja vahingossa vaan aivan tarkoituksella.
Koska he niin innokkaasti puolustelevat käytöstään ja kieltävät tosiasiat, täytyy palaute antaa mahdollisimman ylös ja mahdollisimman näkyvästi kuten Facessa ja Twitterissa.
Täytyyhän minun ajatella sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat tekemässä erehdyksen ja menossa huonon palvelun paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ja vajukit täällä meuhkaa huonosta palvelusta! Sallikaa minun nauraa! Miten voitte edes odottaa jotain oikeaa palvelua paikassa jossa hampurilaiset maksavat muutaman euron?
Tee sinä henkilökunnan työt ja maksa vielä siitä ilost, kun olet kerran niin ei-köyhä ja ei-vajukki. :)
Olisiko ok, että sanoisit taksille, mihin olet menossa ja taksi ottaisi sinulta rahat ja kävelisit matkan? :)
Riittäisikö sulle, että huoltoyhtiö lähettäisi sinulle pelkästään laskun ja siinä kaikki ja maksaisit ilolla osoittaaksesi miten fiksu olet? :)
Maksaa ja maksaa. Etkö ymmärrä että palvelun taso vaikuttaa hintaan? Pikaruokapaikassa atria maksaa 10€ ja se edellyttää sitä että asiakas siivooa itse jälkensä. Palvelun sisältävässä ravintolassa ateriointi maksaa 30€. Jos olet ihan itse valinnut kympin paikan, niin et voi vaatia kolmen kympin palvelua.
Et voi bussilipun ostettuasi määrätä kuljettajaa ajamaan kotisi pihaan kuten taksissa. Bussilipulla todellakin kävelet pysäkiltä kotiin. Jos haluat ovelle, niin tilaat taksin ja maksat taksin hinnan.
Jos olet ostanut huoltoyhtiöstä nurmenleikkuun, niin he eivät todellakaan samaan hintaa tee myö lumittöitä.
Tajuatko?
Tämä!!!
Tajutkaa nyt te umpimieliset, että ette voi pikaruuan hinnalla vaatia enempää kuin hintaan kuuluu.
Kerro nyt pitääkö mun maksaa eruon juustosta kaksi euroa vai kymppi niin ettei asiakaspalvelija ole vittumainen vässykkä.
Miten on mahdollista että noin herttaista ihmistä kohdellaan tylysti?
Kehoitan katsomaan peliin.
Sitten vaan rahaa säästämään että pääset taas ensi kuussa käymään juustoaterialla.
Miksi et vastaa kysymykseen vaan seuraa itkupotkuraivari? Taidat olla sellainen ammattiloukkaantuja.
Sinähän tässä olet loukkaanutnut kun ei ole kassalla oltu riittävän ystävällisiä. Nyt kiukuttelet kun juuri kukaan ei ole kanssasi samaa mieltä että se olisi ollut ok syy poiketa itsepalvelupaikan toimintatavoista.
Viimeksi kun katsoin sinun perustamaasi peukutusviestiä, ei sunun kantasi ollut ainakaan voitolla. Sinä olet kirjoittanut kaikki nämä lukemattomat nillitysviestit ja niihin vastaaminen olikin tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole kohta minkäänlaista palvelukulttuuria. Asiakas hoitaa työt, jotka kuuluvat työntekijälle ja vielä iloisesti maksaa siitä. Käykääpä joskus jossain muualla kuin siellä lähimmällä Aakkosasemalla tai Prisman kahvilassa, niin tiedätte miten hommat pitäisi hoitaa.Mieluiten ihan ulkomailla asti. Siellä palvelua vielä saa.
Tässähän ei nyt puhta tuosta, vaan siitä että tukitaan tieten tahtoen itsepalvelupaikkaan ja sitten kuvitellaan että on oikeus jättää roskat pöytään koska "maksaa työntekijöiden palkan".
Aika monen maan eri pikaruokapaikoissa olen käynyt ja kaikissa niissä on sama itsepalvelukonsepti. Uskaltaisin jopa väittää että tätä ei edes ole keksitty Suomessa, vaan se on tullut tänne ihan ulkomailta asti.
Kuten sanottu, jos suomalaisen asiakaspalvelijan pitäisi elää tipeillä, niin he kuolisivat nälkään. Silloin he näkisivät konkreettisesti kuka maksaa. Nyt teeskennellään jotain muuta.
Mikä puolustus on se, että jos jossain tehdään asiat huonosti, niin täytyy tehdä meilläkin? Ymmärrätkö edes mitä yrität perustella? Ehkä et ja siksi olet jäänyt sinne hampurilaispaikan pihvinpaistohommiin
Ihan samanlaista se on muidenkin maiden mäkkäreissä, ei silläkään mitään palvelua saa.
Päättelyn voit jättää muille, koska ei tunnu sinulta oikein luonaavan.
Sinä olet käynyt maailman kaikissa mäkkäreissä kaikkien työvuorojen aikana. :D Sun päättelyhän sujuu hyvin.
Se on ihan sama käynkö mäkkärissä/hesessä/kahvilassa/huoltoasemalla Turussa tai Perussa, mutta huono palvelija siivoaa minun jälkeni aina ja hyvä ei koskaan. Kokeile päätellä uudelleen jos ei päähän koske jo liikaa.
Ai sä kiikutat hienossa ravintolossa itse astiat keittiöön?
Uskotaan.
Luetaan niitä viestejä: "mäkkärissä/hesessä/kahvilassa/huoltoasemalla Turussa tai Perussa". En enää ihmettele mksi käsität väärin kun et edes lue viestejä mihin vastailet raivon sokaisemana.
Tässä ketjussa näkyy oivallisesti se, että Suomessa EI OSATA PUHUA, joten sen sijaan, että puutteellisesta palvelusta valitettaisiin ylöspäin (mistä voisi oikeasti saada korvausta tai edistää asioita) puhistaan itsekseen ja "kostetaan" pettymykset sanattomalla perseilyllä. Suomessa ei ole asiakaspalvelukulttuuria, koska asiakkaat eivät sanallisesti kerro tai valita mistään, ja johtoportaassa hiljaisuus tulkitaan TYYTYVÄISYYDEKSI PALVELUUN. Itse kaivatte oman kuoppanne, ja vielä kehtaatte perustella, että "pääsinpäs näpäyttämään, kylläpä nyt oppivat!".
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkyy oivallisesti se, että Suomessa EI OSATA PUHUA, joten sen sijaan, että puutteellisesta palvelusta valitettaisiin ylöspäin (mistä voisi oikeasti saada korvausta tai edistää asioita) puhistaan itsekseen ja "kostetaan" pettymykset sanattomalla perseilyllä. Suomessa ei ole asiakaspalvelukulttuuria, koska asiakkaat eivät sanallisesti kerro tai valita mistään, ja johtoportaassa hiljaisuus tulkitaan TYYTYVÄISYYDEKSI PALVELUUN. Itse kaivatte oman kuoppanne, ja vielä kehtaatte perustella, että "pääsinpäs näpäyttämään, kylläpä nyt oppivat!".
Olematon asiakaspalvelukulttuuri on siis asiakkaan syy eikä perseilevän asiakaspalvelijan? Olisiko niin, että ongelmaa ei olisi, jos asiakaspalvelijat osaisivat käyttäytyä vaikka ihan tarhassa opetettujen tapojen mukaan?
Mäkissä jätän roskat pitkin pöytää aina kun joudun itse noutamaan jälkeenpäin tilauksen kassalta vaikka samaan aikaan muille kiikutetaan pöytään. Juu ja olen sanonut asiasta, erikoistilaukset kuulemma täytyy aina noutaa. Todellisuudessa näyttää aina riippuvan myyjän naamasta tuoko vai ei.
Tähän voi joku mäkkimyyjä vastata että olen epäkohtelias tai jotain. En ole ennenkuin saan epätasa-arvoista käytöstä. Siinä voi sitten pöytää siivotessa miettiä kumpi olisi säästänyt enemmän aikaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olematon asiakaspalvelukulttuuri on siis asiakkaan syy eikä perseilevän asiakaspalvelijan? Olisiko niin, että ongelmaa ei olisi, jos asiakaspalvelijat osaisivat käyttäytyä vaikka ihan tarhassa opetettujen tapojen mukaan?
Aina löytyy niitä asiakaspalvelijoita, jotka tekevät työtä vain siksi kun on pakko tai joilla on huono päivä. Tämän takia asioista pitää sanoa ääneen, koska muuten se kusipää-aspa saa jatkaa duunissaan ja johtoportaassa luullaan edelleen, että kaikki on hyvin! Muissa maissa on Suomea parempi palvelu, koska muissa maissa ei jäädä tuppisuiksi puhisemaan tai osoiteta mieltä tarjottimilla jos palvelu on huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Varsinkin sellaisissa paikoissa, joissa tiedän, että olisi varaa palkata enemmänkin väkeä, mutta eivät sitä nuukuuksissaan tee, vaan siirtävät tarjoilijoille kuuluvan työn asiakkaiden tehtäväksi.
Sillä on myös työllistävä vaikutus. Tässä maassa varmaan sadat, ellei jopa tuhannet työttömät ravintola-alan työntekijät saisivat töitä, jos kaikki asiakkaat kieltäytyisivät tekemästä henkilökunnalle kuuluvia töitä.
Tyhjänpäistä lässytystä ja selittelyä jolla yrität selitellä paskamasita käyttäytymistäsi.
Jos haluat tukea työllisyyttä, niin silloin sinä et mene itsepalvelupaikkoihin, vaan valitset paikan jossa on pöytään tarjoulu ja ennen kaikkea maksat siitä palvelusta mitä haluat.
Todella moukkamaista mennä halpaan itsepalvelupaikkaan ja jättää jälkensä siivoamatta.
Tämä. Mäkkärissä ja Hesburgerissa on halpaa siksi koska maksat vain ruoasta, siihen 5-15 euron maksuun ei sisälly mitään korvausta palvelemisesta tai tarjoilusta tai tarjottimien viemisestä, se on asiakkaan vastuulla. Jos haluat ylimääräistä palvelua, menet johonkin paikkaan missä saat sitä rahaa vastaan. Niin yksinkertaista se on. Sitten taas jos puhutaan siitä että pikaruokapaikoissa on liian vähän henkilökuntaa vaikka olisi rahaa palkata enemmänkin, se ei ole työntekijöiden vika vaan johtoportaan vika. Ei ole siis moraalisesti oikein "kostaa" työntekijöille sitä että on liian vähän työntekijöitä.
AP taitaa olla niitä, jotka kuvittelevat, että kauppojen ja ravintoloiden henkilökunta on häntä alempiarvoisia ihmisiä ja vain hänen palvelijoitaan, joita voi kyykyttää miten haluaa koska itse on hierarkiassa korkeammalla. Vaikka AP kyllä varmasti on itsekin jossain muualla töissä. Tuollaisia toisten ylenkatsojia on yllättävän paljon liikenteessä, varsinkin keski-ikäisiä.
Olen ollut ravintola-alalla töissä, eikä ole mielestäni asiakkaan homma siivota jälkiään. Se tarjottimen vieminen pöytäänkin on vähän siinä ja siinä, mutta tämä on oma mielipiteeni. Ja joku pikaruokapaikka tietty erikseen, siellä on edulliset hinnatkin.
Jos maksan kahvista ja kakkupalasta lähes kympin eikä palvelu ole erityisen hyvää (as in todella mieleenjäävää) tai ympäristö moitteeton, en ymmärrä miten se on minun asiani kiikuttaa tarjotinta sinne sun tänne, lajitella roskani jne.?
Kertokaapa te itsepalveluexpertit missä muualla kuin Suomessa asiakas palvelee itse itseänsä? Jätetään tästä nyt pois ne pikaruokapaikat ja Starbucksit, jossa homma kuuluu asiaan ja jotkut huoltoasemat, joissa voi tälläistä itsepalvelukulttuuria esiintyä.
Itse olen huomannut, että ei missään. Esim.Italiassa on normaalia, että se kahvi maksaa siinä tiskillä vähemmän kuin pöytään kiikutettuna. Silti kukaan ei kantele likaisia astioitaan mihinkään kärryyn, vaikka sen kahvin siinä tiskillä nauttisikin.
Eli missä vika, että Suomessa tästä itsensä palvelemisesta on tullut yleinen tapa? No, Suomi on kallis maa. Kalliit verot ja työvoimakustannukset ja raaka-aineet. Syy on valtion.
Mitä tekee yrittäjä? No, leikkaa kustannuksia siitä mistä pystyy, eli työntekijöistä, joka on huono homma suomalaisen palvelukulttuurin takia. Syy on siis yrittäjän. Mutta syy on myös työntekijän, joka suostuu tekemään töitä, vaikka työtä on liikaa. Mutta syy on loppupeleissä asiakkaan. Hän valitsee mihin menee. Jos näitä itsepalvelupaikkoja alettaisiin boikotoimaan, olisi varmaa, että ne saamarin astiakärryt katoaisivat ja tilalle saataisiin oikeaa työvoimaa ja oikeaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Mäkissä jätän roskat pitkin pöytää aina kun joudun itse noutamaan jälkeenpäin tilauksen kassalta vaikka samaan aikaan muille kiikutetaan pöytään. Juu ja olen sanonut asiasta, erikoistilaukset kuulemma täytyy aina noutaa. Todellisuudessa näyttää aina riippuvan myyjän naamasta tuoko vai ei.
Tähän voi joku mäkkimyyjä vastata että olen epäkohtelias tai jotain. En ole ennenkuin saan epätasa-arvoista käytöstä. Siinä voi sitten pöytää siivotessa miettiä kumpi olisi säästänyt enemmän aikaa. :)
Entinen Mäkkärin työntekijä vastaa. Kyllä, firman ohjeistus on, että erikoistilaukset tulee noutaa kassalta poikkeuksetta. Itse katsoin tilanteen mukaan; pienen lapsen/lasten kanssa yksinään asioivalle aikuiselle vein aina pöytään, samoin jos samaan seurueeseen oli menossa muita tuotteita, joita ei saanut valmiina matkaan. Omasta mielestä toi koko käytäntö on täysin naurettava, mutta ei se ole meidän työntekijöiden vika, meidän vain tulee noudattaa esimiesten ohjeita, tai niskaan sataa paskaa. Kyse on myös puhtaasti asiakkaiden turvallisuudesta: kun asiakas noutaa kuitin kanssa erikoistilaustuotteen, ei se mene vääriin käsiin, vaan juuri oikealle henkilölle, joka sen on tilannut ja maksanut. Niin simppeliä se on.
Kyllä, minun mielestäni on epäkohteliasta jättää itsepalveluravintolassa roskat pöytään. Olen asiasta huomauttanut asiakkaalle ja parhaissa tilanteissa päälleni on heitetty virvoitusjuomia ja menty valittamaan esimiehelle. Ravintoloita pyöritetään aina liian vähäisellä määrällä työntekijöitä, eikä sieltä kassalta tai keittiöstä oikeasti kerkiä saliin, monet päälliköt jopa kieltävät sen ruuhka-aikaan. Hieno homma, että puratte turhautumistanne passiivis-aggressiivisesti, mutta kärsijänä tilanteessa ovat työntekijät, jotka ottavat päivittäin aivan järkyttävän määrän kuraa niskaan ja yrittävät oikeasti tehdä parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen Mäkkärin työntekijä vastaa. Kyllä, firman ohjeistus on, että erikoistilaukset tulee noutaa kassalta poikkeuksetta. Itse katsoin tilanteen mukaan; pienen lapsen/lasten kanssa yksinään asioivalle aikuiselle vein aina pöytään, samoin jos samaan seurueeseen oli menossa muita tuotteita, joita ei saanut valmiina matkaan. Omasta mielestä toi koko käytäntö on täysin naurettava, mutta ei se ole meidän työntekijöiden vika, meidän vain tulee noudattaa esimiesten ohjeita, tai niskaan sataa paskaa. Kyse on myös puhtaasti asiakkaiden turvallisuudesta: kun asiakas noutaa kuitin kanssa erikoistilaustuotteen, ei se mene vääriin käsiin, vaan juuri oikealle henkilölle, joka sen on tilannut ja maksanut. Niin simppeliä se on.
Kyllä, minun mielestäni on epäkohteliasta jättää itsepalveluravintolassa roskat pöytään. Olen asiasta huomauttanut asiakkaalle ja parhaissa tilanteissa päälleni on heitetty virvoitusjuomia ja menty valittamaan esimiehelle. Ravintoloita pyöritetään aina liian vähäisellä määrällä työntekijöitä, eikä sieltä kassalta tai keittiöstä oikeasti kerkiä saliin, monet päälliköt jopa kieltävät sen ruuhka-aikaan. Hieno homma, että puratte turhautumistanne passiivis-aggressiivisesti, mutta kärsijänä tilanteessa ovat työntekijät, jotka ottavat päivittäin aivan järkyttävän määrän kuraa niskaan ja yrittävät oikeasti tehdä parhaansa.
Älä valehtele! Itse tilaan Mäkkäristä lähes aina erikoistilauksen, koska haluan hampurilaiset ilman sipulia, ja AINA on tuotu pöytään. Viimeksi eilen.
Kusen itse aina s-ryhmän paikoissa, esim. Prisma ja Abc-huoltoasemalla lattialle kun käyn vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ongelma kuitenkin siinä, ettet itse osaa käyttäytyä. Kannattaa välillä katsoa sinne peiliin. Ei se aina ole muiden vika, jos omassa elämässä menee jotain pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän aina, on sitte hyvä palvelu tai ei. Mielestäni nyt on menty liian pitkälle tässä asiassa. Lisää myyjiä siivoamaan pöytiä.
Asiaa.Toimin samoin.
Paremmissakin kahviloissa näkee nykyään tätä että itse viedään tarjotin pöytään ja pitäisi viedä myös kärryyn. Samaan aikaan tiskin takana on pari kaulailevaa nuorta neitoa, joille maksetaan joutenolosta. Ei käy järkeen.
Jos kerran asiakas saa luvan itse siivota jälkensä, oletan että se näkee myös hinnoissa: en helvetissä maksa vitosta karjalanpiirakasta munavoilla siinä tapauksessa, kyllä se hinta saa silloin alkaa maksimissaan kolmosella.
Liian vähän työvoimaa. Mutta se ei ole asiakkaan vika. Henk.koht. ainakin välttelen paikkoja, olipa se sitten oikea ravintola tai joku muu, jos huomaan, että homma ei toimi. Vika on silloin yrittäjän.